300CE:stä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Mitenkäs tuossa coupessa toimii tuo etupenkkien lukitus-tsydeemi?
Siinä penkin sivussahan on sellainen nappi, josta lukitus ilmeisesti vapautetaan.
Ongelmana on, että lukitus ei toimi ollenkaan kummassakaan penkissä.
Onko siinäkin joku yliluonnollinen jippo, vai onko ne kertakaikkiaan paskana? :roll:

Ja toinen asia: Mitähän piuhoja siellä kuskin penkin alla oikein risteilee?
Ainakin kaksi erillistä johtoa, jotka ovat kiinni klipseillä penkin alla.
Istuinlämmitystä ei ole, voisivatko nuo liittyä jotenkin RS / Airbag-systeemiin tms.?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Miitissä todettiin että etupenkit lukittuvat (alipaineella tietty) kun ovi on kiinni ja kone käynnistetään. Etupenkin alle menevät alipaineletkut ja painotunnistin, joka haistelee istuuko joku penkillä ja jos istuu, toimii turvavyön ojentaja, jos ei istu ei turvavyötä turhaan tarjota.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Mauri H. kirjoitti:Miitissä todettiin että etupenkit lukittuvat (alipaineella tietty) kun ovi on kiinni ja kone käynnistetään. Etupenkin alle menevät alipaineletkut ja painotunnistin, joka haistelee istuuko joku penkillä ja jos istuu, toimii turvavyön ojentaja, jos ei istu ei turvavyötä turhaan tarjota.
Tuossa se kyllä tarjoilee noita vöitä auliisti, vaikka penkillä ei kukaan istuisikaan. :roll:
Tarviikin tsekata ne letkut + sulakkeet etc., jos se penkki ei lukitu edes koneen ollessa käynnissä + oven ollessa kiinni. Arvasin, että siinä on joku jippo. Äsken kun sitä ihmettelin, lykkäsin koneen kyllä käyntiin, mutta ovi jäi sulkematta. :lol:

Kyllä ne näytti ihan sähköpiuhoilta, mitä siellä penkin alla oli. Ehkä toinen niistä oli sitten kuitenkin alipaineletku. Kohtahan se selviää...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllä toinen on paineletku, aika paksu ja muistaakseni musta jossa on hento vihreä pitkittäinen viiva. Tuli nääs kurkattua Juhanan auton penkin alle, siksi on tuoreessa muistissa...
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Miten voi ollakaan, että jo 15 vuotta vanhassa autossa on niin hienoja teknisiä innovaatioita, että ne menee yli kuulapään hilseen. :oops:

Toimii niiden molempien penkkien lukitus, kunhan oven laittaa kiinni ja koneen käyntiin. Onneks en ehtinyt repiä penkkejä atomeiksi. :lol:
Mutta se turvavyön ojennin hieman ihmetyttää. Välillä se tarjoaa apparillekin vyötä, vaikka siinä ei kukaan istuisikaan. Kai se tunnistinkin voi jumittaa, mutta äsken se taas pelasi kyllä aivan normaalisti. On se ihmeellistä tuo hienomekaniikka. :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
code
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ke 30.04.2003 13:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja code »

Pasi M. kirjoitti:
Mutta se turvavyön ojennin hieman ihmetyttää. Välillä se tarjoaa apparillekin vyötä, vaikka siinä ei kukaan istuisikaan. Kai se tunnistinkin voi jumittaa, mutta äsken se taas pelasi kyllä aivan normaalisti. On se ihmeellistä tuo hienomekaniikka. :lol:
itsellä turvavyön ojentaja taitaa toimia oven aukaisun ja sulkemisen kanssa yhteen, eli jos nousee autosta ajon jälkeen auton jäädessä käyntiin, ja oven sulkee, niin ojentaja ojentaa vyön vaikkei istumassa oliskaan ketään... ja sama toistuu jos edelleen avaa oven ja heti perään sulkee sen istumatta välillä penkillä.

Tähän saakka olen ollut siinä uskossa että se toimii oikein juuri noin.

-mk-
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja -O- »

mkoistin kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti:
Mutta se turvavyön ojennin hieman ihmetyttää. Välillä se tarjoaa apparillekin vyötä, vaikka siinä ei kukaan istuisikaan. Kai se tunnistinkin voi jumittaa, mutta äsken se taas pelasi kyllä aivan normaalisti. On se ihmeellistä tuo hienomekaniikka. :lol:
itsellä turvavyön ojentaja taitaa toimia oven aukaisun ja sulkemisen kanssa yhteen, eli jos nousee autosta ajon jälkeen auton jäädessä käyntiin, ja oven sulkee, niin ojentaja ojentaa vyön vaikkei istumassa oliskaan ketään... ja sama toistuu jos edelleen avaa oven ja heti perään sulkee sen istumatta välillä penkillä.

Tähän saakka olen ollut siinä uskossa että se toimii oikein juuri noin.

-mk-
Oletteko huomannut,että sille ojentajalle voi antaa "taakse poistu"komennon painamalla punaista avausnappulaa..
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

-O- kirjoitti:Oletteko huomannut,että sille ojentajalle voi antaa "taakse poistu"komennon painamalla punaista avausnappulaa..
No sekin vielä. :shock:
Tossahan tarvis saada joku koulutus ennenkuin pääsee coupea ohjastaan. :lol:
Ohjekirjakin kun on jäänyt Saksanmaalle; kai se haudattiin sen edellisen 86-vuotiaan omistajan mukana. Sinänsä kumma juttu, että tuolla Saksassa Mersuilla ajavat usein kohtalaisen iäkkäät patut, kun Suomessa asia on monesti juuri toisinpäin. :roll:
Ja tuokin äijä oli ostanut auton 72-vuotiaana, jolloin Suomi-patujen kortit ovat usein (onneksi) jo hyllytetty ja vapaa-aika kuluu leppoisasti kiikkustuolissa. :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
code
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ke 30.04.2003 13:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja code »

-O- kirjoitti: Oletteko huomannut,että sille ojentajalle voi antaa "taakse poistu"komennon painamalla punaista avausnappulaa..
Kauko-ohjaimen nappulasta?
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Pasi M. kirjoitti:Mersuilla ajavat usein kohtalaisen iäkkäät patut, kun Suomessa asia on monesti juuri toisinpäin. :roll:
Ja tuokin äijä oli ostanut auton 72-vuotiaana, jolloin Suomi-patujen kortit ovat usein (onneksi) jo hyllytetty ja vapaa-aika kuluu leppoisasti kiikkustuolissa. :lol:
Ootko kuullut ikinä Saksan vakuutussysteemeistä? Vanhat patut saavat vakuutukset paljon halvemmalla kuin nuoremmat ihmiset. Tästä seuraa, että kaikki suvun autot merkitään vaarin nimiin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Marko L. kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti:Mersuilla ajavat usein kohtalaisen iäkkäät patut, kun Suomessa asia on monesti juuri toisinpäin. :roll:
Ja tuokin äijä oli ostanut auton 72-vuotiaana, jolloin Suomi-patujen kortit ovat usein (onneksi) jo hyllytetty ja vapaa-aika kuluu leppoisasti kiikkustuolissa. :lol:
Ootko kuullut ikinä Saksan vakuutussysteemeistä? Vanhat patut saavat vakuutukset paljon halvemmalla kuin nuoremmat ihmiset. Tästä seuraa, että kaikki suvun autot merkitään vaarin nimiin.
Ja nuoret sällit olis sitten ajanut 83th 15 vuoden aikana? :lol:

Edit: Ja auto kun haisikin ihan eläkeläiseltä ja orggis pölykapselit alla.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Pasi M. kirjoitti: Ja nuoret sällit olis sitten ajanut 83th 15 vuoden aikana? :lol:
*ruuv ruuv* :roll: :D
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

ruotsissa on sama vakuutus homma. Tuon meitinki coupen "omistaa" yks sukulainen joka on 31 vuotta, sillä pelkkä liikennevakuutus oli 6000 kr/vuosi halvempi. Ikää mulla on 20 v.

Alle 24 vuotiaat kuuluvat riskiryhmään =Sika kalliit vakuutukset.

Yhellä kaverilla on 750ia -96. Täys kasko sen nimissä 37000kr/vuosi ja sen äiteen nimissä 7500kr/vuosi. kumpikohan bemun omistaa.....
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Marko L. kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti: Ja nuoret sällit olis sitten ajanut 83th 15 vuoden aikana? :lol:
*ruuv ruuv* :roll: :D
Pitkä-aikaisten Mersu-ajokokemusten perusteella voin sanoa tuon pitävän kohtalaisen hyvin paikkansa. Mikään osa ei ole kulunut epäilyttävästi ja alusta on kuin uudessa autossa, ei mitään sivuääniä. Kuten ei ole sisustassakaan.
Ja esim. lähes kaikissa noin 200th ajetuissa tuonti-Mersuissa on ollut enemmän tai vähemmän käytön jälkiä, tuossa ei.
Ja muutenkin joka ainoa polttimo toimii kojelaudassa, alusta / lokasuojat ovat kuin uudet, jarruneste on vaihdettu ainakin 5 kertaa auton taipaleen aikana ja pakoputken takapönttökin on aivan bränäri.
Kaikki siis kielii, että autosta on pidetty todella hyvää huolta.
Jos joku pystyy peittämään käytön jäljet noin hyvin, niin ei siinä sitten mitään... 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Pasi M. kirjoitti:
Marko L. kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti: Ja nuoret sällit olis sitten ajanut 83th 15 vuoden aikana? :lol:
*ruuv ruuv* :roll: :D
Pitkä-aikaisten Mersu-ajokokemusten perusteella voin sanoa tuon pitävän kohtalaisen hyvin paikkansa. Mikään osa ei ole kulunut epäilyttävästi ja alusta on kuin uudessa autossa, ei mitään sivuääniä. Kuten ei ole sisustassakaan.
Ja esim. lähes kaikissa noin 200th ajetuissa tuonti-Mersuissa on ollut enemmän tai vähemmän käytön jälkiä, tuossa ei.
Ja muutenkin joka ainoa polttimo toimii kojelaudassa, alusta / lokasuojat ovat kuin uudet, jarruneste on vaihdettu ainakin 5 kertaa auton taipaleen aikana ja pakoputken takapönttökin on aivan bränäri.
Kaikki siis kielii, että autosta on pidetty todella hyvää huolta.
Jos joku pystyy peittämään käytön jäljet noin hyvin, niin ei siinä sitten mitään... 8)
Heh heh, tervetuloa katsomaan 400 tkm ajettua mersua, onko paljon käytön jälkiä, paitsi ohjauspyörässä, senkin välttää kun käyttää nahanhoitoainetta silloin tällöin. Verhoilu virheetön, mikään ei natise, alusta todella jämäkkän ja kone ja laatikko kovassa iskussa.

Mersun kilometrejä on ihan mahdoton arvioida kunnon perusteella, olen nähnyt 150 tkm ajettuja sikahirveässä kunnossa olevia, ja yli 500 tkm ajettuja todella siistejä.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Mauri H. kirjoitti:Heh heh, tervetuloa katsomaan 400 tkm ajettua mersua, onko paljon käytön jälkiä, paitsi ohjauspyörässä, senkin välttää kun käyttää nahanhoitoainetta silloin tällöin. Verhoilu virheetön, mikään ei natise, alusta todella jämäkkän ja kone ja laatikko kovassa iskussa.

Mersun kilometrejä on ihan mahdoton arvioida kunnon perusteella, olen nähnyt 150 tkm ajettuja sikahirveässä kunnossa olevia, ja yli 500 tkm ajettuja todella siistejä.
Noh eihän sillä olekaan valiä, vaikka olisi puoli milliä lasissa. Kunhan auto
  • toimii kuin uusi
  • näyttää uudelta
  • käyttäytyy kuin uusi
  • tuntuu uudelta
  • haisee uudelta
  • muistuttaa uutta
niin eihän siinä sitten mitään. Tarvii vaan aikas ahkerasti sitä korjailla / fiksailla, että se pysyy timmissä kunnossa. Joku 400th ajettu 124:nen johon ei ole tehty minkäänlaista alustaremonttia koskaan, saattaa olla aikas v*ttumainen lossi ajaa. :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Pasi M. kirjoitti: Noh eihän sillä olekaan valiä, vaikka olisi puoli milliä lasissa. Kunhan auto
  • toimii kuin uusi
  • näyttää uudelta
  • käyttäytyy kuin uusi
  • tuntuu uudelta
  • haisee uudelta
  • muistuttaa uutta
Kuva

"Kyllähän mansikoitakin halvalla saa kun tietää mistä ostaa" sanoi pappa kerran kun torilla pällisteli Kuva

:lol:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Kävin tosiaan myöskin katsomassa kyseistä laitetta, ja olen kyllä Pasin kanssa samoilla linjoilla, että ei siitä kovin paljoo voi olla ruuvattu!! Tuskin ollenkaan. Eihän niitten Saksassa kannata ruveta fiksailemaan hirveästi mitään 15 vuotta vanhaa autoa.... Ja sitäpaitsi oon käsittäny että kyseinen liike ostaa autonsa suoraan omistajilta, ei mistään turkkilaisen tarhasta. 8)
230 C 1978
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Pasi M. kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Heh heh, tervetuloa katsomaan 400 tkm ajettua mersua, onko paljon käytön jälkiä, paitsi ohjauspyörässä, senkin välttää kun käyttää nahanhoitoainetta silloin tällöin. Verhoilu virheetön, mikään ei natise, alusta todella jämäkkän ja kone ja laatikko kovassa iskussa.

Mersun kilometrejä on ihan mahdoton arvioida kunnon perusteella, olen nähnyt 150 tkm ajettuja sikahirveässä kunnossa olevia, ja yli 500 tkm ajettuja todella siistejä.
Noh eihän sillä olekaan valiä, vaikka olisi puoli milliä lasissa. Kunhan auto
  • toimii kuin uusi
  • näyttää uudelta
  • käyttäytyy kuin uusi
  • tuntuu uudelta
  • haisee uudelta
  • muistuttaa uutta
niin eihän siinä sitten mitään. Tarvii vaan aikas ahkerasti sitä korjailla / fiksailla, että se pysyy timmissä kunnossa. Joku 400th ajettu 124:nen johon ei ole tehty minkäänlaista alustaremonttia koskaan, saattaa olla aikas v*ttumainen lossi ajaa. :roll:
Kuten meikäläisen jo aika laajalti tunnettu mielipide jo kaiken sanoo, eli älä osta mittarilukemaa vaan auto. Eli ihan sama mitä on ajettu kunhan toimii.

Mutta tuli vaan mieleen kaverin 300 TDT, ajettu 600 - 700 tkm (mittari ei ole toiminut vissiin 6 vuoteen) ja ainoa mitä ikinä alustaan on tehty on uudet etuiskarit 300 tkm:ssä, ja tuo auto on kyllä saanut olla hemmetinmoisessa veturi - / kuormajuhtakäytössä. Mutta meikäläisen mieleen se tosin alkaakin olla vähän levoton (eli liian pehmeä) ajettava, kaveria ei hirveästi haittaa. :lol:
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

vähän ajettu

Viesti Kirjoittaja Make »

pakko oli osallistua keskusteluun,kun olen itsekkin kuullut,kun kuulemma kaikki mersut mitä saksasta ostaa,ovat ruuvattuja,heh,oma autonikin on vähän ajettu,ainakin mittarilukeman perusteella,yksi omistaja,huoltokirja,yms.auto näyttääkin kuin uudelta,sisältä sekä ulkoa,en oikein jaksa uskoa että joku olisi niin suuren vaivan nähnyt noin vanhaan autoon,että olisi vaihtanu kaikki osat joissa olisi ollu kulumisen jälkiä liikaa!?autoni oli tosin n.1000 euroa kalliimpi,kuin samanikäiset.voi olla että omaa coupeanikin on mittaria käännelty,mutta tärkeintä on,että olen tosi tyytyväinen ollut autooni,olen nyt kurvaillut jo 10 tkm,eikä huolia ole vielä ollut.autostani löytyy koskemattoman alumiinivarapyörän sisältä aukaisematon läpinäkyvä pussi,jossa ovat alkuperäiset työkalut koskemattomana,sekä tunkki,jossa on vielä alkuperäinen ohjelappunen kiinni!!epäilen suuresti,jos autolla on ajellu joku teini 400 tkm!ei ollut edes kaiuttimia tkana kun auton ostin,eli yhteenveto,jos olet itse autoon tyytyväinen,se riittänee.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Niin, tärkeintähän on että itse tykkää, viis kilometreistä etc.

Ja kyllä näyttää tykkäävän taas naapuritkin. Ihmeellistä mulkoilua kulman takaa ja muutakin kiinnostusta tuntuu löytyvän.
Eräskin naapuri, jonka kanssa ei ole tullut oltua isommin puheissa useampaan vuoteen, tuli oikein vaimonsa kanssa kyseleen autosta yhdentoista jälkeen illalla.
Mukamas oli vaihtamassa lähes uutta Ooppeliaan uuteen tuontiautoon (en kyllä ymmärrä miksi, jos kilometrejä tulee kuuleman mukaan 11th vuodessa).
Kyseli johdattelevasti kaikkea, kunnes sai iän, mallin, kulutuksen ja hinnan selville. Vaikka eihän noiden hinta ole mikään salaisuus, kyllähän jokainen hiemankin hintoja seuraillut tietää, että tuonti-300CE:tä saa 10th€ rekisteriin.
Ja kun noista suomi-autoista pyydetään vielä lähes 15th€ ja 300CE24V-malleista 20th€:n puolin ja toisin... :shock:
Noh, kuitenkin naapuri oli kovasti ostamassa omaa tuontiautoa ja kyseli veroista, nettiosoitteista ja muista. Kyllä vaan voi saada 15v vanhalla autolla paljon huomiota!
Edelleenkin naurattaa jotkin kolme kertaa kalliimmilla peleillä ajavat Tojo-kuskit, jotka sitten ovat kateellisia / katkeria. Luoja tietää miksi... :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Offtopiccia:

Petri M.: Onko avatarissasi oleva auto tämä ko. yksilö? Näyttää kovasti jenkkimallilta...?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Timo L. kirjoitti:Offtopiccia:

Petri M.: Onko avatarissasi oleva auto tämä ko. yksilö? Näyttää kovasti jenkkimallilta...?
Juu ei ole omasta autosta tuo kuva. Tarkoitus olisi ottaa autosta kuvia vielä tällä viikolla kunhan digikamera liikenee töistä.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Onkohan tuota ce:tä tehty kuinka paljon manuaalivaihteilla?
Tosi vähän näkee missään ja sellainen justiinsa kiinnostaa!!´
niin ja jos on kokemusta niin kirjoitelkaahan!
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kumiankka kirjoitti:Onkohan tuota ce:tä tehty kuinka paljon manuaalivaihteilla?
Tosi vähän näkee missään ja sellainen justiinsa kiinnostaa!!´
niin ja jos on kokemusta niin kirjoitelkaahan!
Onhan niitä tehty ja monia 24V-malleja olen nähnyt manuaalilla.
Kyllähän noista varmaan ainakin 1/4 on manuaalivaihteisia.
Mutta minkä ihmeen takia sen tarvis olla käsinvatkattava?
Tuo kun on juuri sellainen auto, jolla on kiva lipua aristokraattisesti ja mukavasti automaatin suosiollisella avustuksella. :lol:
Ainakin meikäläinen ottaisi mieluummin vaikka vähemmän varustellun 230CE:n automaatilla, kuin 300CE24V manuaali Sportlinen kaikilla varusteilla.
Kuka noin jumalaisen ihanaa autoa jaksaa alkaa käsin kepittämään? :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vähän tylsää ajella automaatilla... :wink:
Avatar
code
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ke 30.04.2003 13:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja code »

Mitä tuo merkintä "sportline" tarkoittaa käytännössä?

-mk-
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12829
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no siihen kuuluu ainakin matalampi alusta, eli "sportline", ja taitaa penkitkin olla erilaiset?
Avatar
code
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ke 30.04.2003 13:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja code »

epk kirjoitti:no siihen kuuluu ainakin matalampi alusta, eli "sportline", ja taitaa penkitkin olla erilaiset?
Onko tuon madalluksen määrästä tietoa?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12829
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no ei se vakio alustaan ole kuin ~1-2cm matalempi
Vastaa Viestiin