CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Sanoisin, että kierrätys alkaa paremmin, tai järkevämmin toimimaan, kun siirrytään Dlphin järjestelmään pikkumoottoreissa ja V6,ssa kun korimallit vaihtuu 204/212.
Jos suksi alkaa tökkimään, menee se imusarja tukkoon uudestakin.
Voi kirjoittaa kaapelilla, vaikkei kaikkea kirjoitakkaan, tässä tapauksessa, näin on varmaan paljon tehtykkin.
Sanoisin, että kierrätys alkaa paremmin, tai järkevämmin toimimaan, kun siirrytään Dlphin järjestelmään pikkumoottoreissa ja V6,ssa kun korimallit vaihtuu 204/212.
Jos suksi alkaa tökkimään, menee se imusarja tukkoon uudestakin.
Voi kirjoittaa kaapelilla, vaikkei kaikkea kirjoitakkaan, tässä tapauksessa, näin on varmaan paljon tehtykkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Olen suunnittelemassa tuikun ohjelmaa 220cdi aut 143hp -00. Ajettu 500tkm.Lueskelin tätä viestiketjua puoleen väliin ja myös muita aiheeseen liittyviä on tullut katseltua.
Pari asiaa jäi kuitenkin pimentoon....
Elikkäs:
- Onko suositeltavaa tehdä jotain toimenpiteitä ennen ohjelmointia? Esimerkiksi katin tyhjennykset ja imusarjan puhdistus. Vai onko turhaa työtä.. vaikuuttaako ohjelmointiin tekeekö ennen vai jälkeen?
- hyötyykö 3barin mapin vaihdosta kun muuten vakio hilppeet?
- onko reilummin ajetuissa syytä ottaa huomioon jotain ennakoitavissa olevia tai tulevia seikkoja? Pa-järjestelmän tiivistys ainakin tarkoitus suorittaa ennen ohjelmointia..
- tuleeko egr:n pois ohjelmoinnista ongelmia jos ei mekaanisesti sitä meinaa tukkia?
Pari asiaa jäi kuitenkin pimentoon....
Elikkäs:
- Onko suositeltavaa tehdä jotain toimenpiteitä ennen ohjelmointia? Esimerkiksi katin tyhjennykset ja imusarjan puhdistus. Vai onko turhaa työtä.. vaikuuttaako ohjelmointiin tekeekö ennen vai jälkeen?
- hyötyykö 3barin mapin vaihdosta kun muuten vakio hilppeet?
- onko reilummin ajetuissa syytä ottaa huomioon jotain ennakoitavissa olevia tai tulevia seikkoja? Pa-järjestelmän tiivistys ainakin tarkoitus suorittaa ennen ohjelmointia..
- tuleeko egr:n pois ohjelmoinnista ongelmia jos ei mekaanisesti sitä meinaa tukkia?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Kattiin ei kosketa, imusarjan puhd. ok
Vakio-osilla ei kannata mappia vaihtaa, ei vaikuta mihinkään.
Ei muuta vaatimusta kun että auto on kunnossa.
Egr deaktivoidaan, ihan sama, tukkiiko sitten muuten, tai ei.
Kattiin ei kosketa, imusarjan puhd. ok
Vakio-osilla ei kannata mappia vaihtaa, ei vaikuta mihinkään.
Ei muuta vaatimusta kun että auto on kunnossa.
Egr deaktivoidaan, ihan sama, tukkiiko sitten muuten, tai ei.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitoksia tiedoista! Kattavasti tietoa olet kyllä kirjoittanut, mukava lukea aiheeseen perehtyneiden tekstiä!tuikku kirjoitti:.
Kattiin ei kosketa, imusarjan puhd. ok
Vakio-osilla ei kannata mappia vaihtaa, ei vaikuta mihinkään.
Ei muuta vaatimusta kun että auto on kunnossa.
Egr deaktivoidaan, ihan sama, tukkiiko sitten muuten, tai ei.
Oletkos tuikku listannut jonnekkin ketkä sinun ohjelmia asentelevat? Kajaanin suuntaan harvemmin eksyn...
Oulu-rovaniemi väliä liikuskelen, oliskos innokkaita tuikuttajia näillä suunnilla?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
JS-engineering.
JS-engineering.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko lastutuksesta tai turbottamisesta olemassa suomenkielistä kirjallisuutta?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Minkä hintasta tuo "lastutus" touhu ? W 210 / 320 CDI...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
teemu5566 kirjoitti:Onko lastutuksesta tai turbottamisesta olemassa suomenkielistä kirjallisuutta?
Ei kirjalisuutta
muutta suomeksi kirjoitettua
esim tuolla mese fi, mersuforum net
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
On, molemmista.teemu5566 kirjoitti:Onko lastutuksesta tai turbottamisesta olemassa suomenkielistä kirjallisuutta?
Kehoitan aloittamaan toimintaperiaatteen opettelusta.
Loppupelissä ei ole niin tärkeää, miten tehdään, vaan miksi ja mitä muutetaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Äkkiä netistä selaamalla noin 200 - 1000 €.kari v kirjoitti:Minkä hintasta tuo "lastutus" touhu ? W 210 / 320 CDI...
Riippuu tekijästä, laittajasta, jälleenmyyntisopimuksesta, kilpailutilanteesta, asiakassuhteesta .....
Ei voi vastata.
Muutaman satasen yleensä, ei ehken ole kannatusta alkaa itse touhuamaan yhden, tai kahdenkaan auton takia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
onko niitä muita kun nämä?tuikku kirjoitti:On, molemmista.teemu5566 kirjoitti:Onko lastutuksesta tai turbottamisesta olemassa suomenkielistä kirjallisuutta?
Kehoitan aloittamaan toimintaperiaatteen opettelusta.
Loppupelissä ei ole niin tärkeää, miten tehdään, vaan miksi ja mitä muutetaan.
https://eepos.finna.fi/Record/eepos.197053" onclick="window.open(this.href);return false;
https://eepos.finna.fi/Record/eepos.85310" onclick="window.open(this.href);return false;
https://eepos.finna.fi/Record/eepos.280484" onclick="window.open(this.href);return false;
https://eepos.finna.fi/Record/eepos.19872" onclick="window.open(this.href);return false;
https://eepos.finna.fi/Record/eepos.312760" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Huomenia,
kuka tai mikä taho laittaa Lahdessa tai lähistöllä Tuikun ohjelmia? Kohteena 2010 350cdi. Kiitos...
kuka tai mikä taho laittaa Lahdessa tai lähistöllä Tuikun ohjelmia? Kohteena 2010 350cdi. Kiitos...
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
turbotehoa.fi
turbotehoa.fi
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitos ja kumarrus, otan sinne yhteyttä.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mites näitä uudempia cdi moottoreita kannattaako näitä ohjelmoida?
Esim C250 cdi w204 millaisia tehoja siitä saa ulos?
Esim C250 cdi w204 millaisia tehoja siitä saa ulos?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Se on kyllä täällä kirjattuna moneen kertaan, mutta kertaus on opintojen äiti.
Riippuu polttoainejärjestelmän kunnosta, muttta eiköpähän noista väh. 270/600nm lähde.
Edellyttää että on automaatilla.
Manuaalissa ei kytkin kaikkea kestä, vääntö pitää jättää noin 500nm tasoon, jolloin max tehokin tippuu sinne 250 alle selvästikkin.
Se on kyllä täällä kirjattuna moneen kertaan, mutta kertaus on opintojen äiti.
Riippuu polttoainejärjestelmän kunnosta, muttta eiköpähän noista väh. 270/600nm lähde.
Edellyttää että on automaatilla.
Manuaalissa ei kytkin kaikkea kestä, vääntö pitää jättää noin 500nm tasoon, jolloin max tehokin tippuu sinne 250 alle selvästikkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko kokemusta miten 7g-tronic laatikko toimii kun eräs ohjelmointiyritys tarjoaa moottorin softauksen yhteyteen aina myös luiston vähennystäkin? Ainakin Zf laatikoissa se on toiminut hyvin.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Olisinkohan tehnyt niin apauttiarallaa nyt kymmenen vuoden ajan.
Olisinkohan tehnyt niin apauttiarallaa nyt kymmenen vuoden ajan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jeps, miten paljon loota muuttuu verrattuna vakioon ja lähteekö esim. edelleen liikkeelle C: llä 2. vaihteella?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onkohan Ylivieskan tienoolla tai lähialueilla (mielellään edullista) tuikuttajaa? Pohjosessa tulee kuljettua myös, Oulu-Pudasjärvi-Ranua-Rovaniemi-Kemi -akselilla, kulkineena W204 180cdi A.
- illi -
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eikös Simppa80 tee tuikutuksia Oulun suunnalla? Hinnasta ei kyllä tietoa, mutta näissä asioissa ei kannata ottaa halvinta.
S205 facelift AMG Line, 2019
Ex:
S204 250 CDI 4MATIC, 2013
S204 200 CDI, 2011
Ex:
S204 250 CDI 4MATIC, 2013
S204 200 CDI, 2011
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Niin no, tuikutuksesta kysyin, en mistään halpisboksista tai muista softista. Tuikun mukaan (ks. yllä) tekijöitä on eri hintaisia, siksi kysyin jos joku tietäis edullista tuikuttajaa näillä nurkilla.
Edit: Siis eikös tuon 'tuikutuksen' pitäis olla paras versio softista mitä näihin saa? Eli ei ole siis tarkotuskaan juosta halv(imm)an perässä, vaan hyvän tai parhaan jos sais kohtuuhinnalla, jos niitä siis eri hintaisia tekijöitä on.
Edit: Siis eikös tuon 'tuikutuksen' pitäis olla paras versio softista mitä näihin saa? Eli ei ole siis tarkotuskaan juosta halv(imm)an perässä, vaan hyvän tai parhaan jos sais kohtuuhinnalla, jos niitä siis eri hintaisia tekijöitä on.
- illi -
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
No. Kajaanistahan minut löytää, hinta ei ole suhteessa laatuun, vaan paljon halvempi.
No. Kajaanistahan minut löytää, hinta ei ole suhteessa laatuun, vaan paljon halvempi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tämä hyvä. Laitanpa vaikka koodia eli yyveetä sitte ku asia on ajankohtanen. Parisataa sinne tulee matkaa per suunta, eli ihan arki-iltana ei oikeen kerkee, mutta jos jonakin viikonloppuna onnistuu niin on helpompi järjestää. Jos ei, niin sitte laitetaan arkena onnistumaan.
Tänks!
Tänks!
- illi -
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
MB C 220cdi automaatti -05
Loppupään W203,sia, euro 4,n pakokaasunormin mukainen, mutta ilman hiukkassuodatinta, eli suurilla vakiosuuttimilla.
Vaihdettu 320cdi,n ahdin ja isompi cooleri.
Juuri ja juuri alkaa ahdin jo toimia näillä tehoilla, mutta toisaalta maltillisesti nouseva vääntökäyrä säästää voimansiirtoa, joka on vakio.
Noin 240/490 on ihan ok, ei maatakaatava, mutta näin kevään aluksi menettelee, tähän jää vielä jonkinlainen päivitysvarakin.

MB C 220cdi automaatti -05
Loppupään W203,sia, euro 4,n pakokaasunormin mukainen, mutta ilman hiukkassuodatinta, eli suurilla vakiosuuttimilla.
Vaihdettu 320cdi,n ahdin ja isompi cooleri.
Juuri ja juuri alkaa ahdin jo toimia näillä tehoilla, mutta toisaalta maltillisesti nouseva vääntökäyrä säästää voimansiirtoa, joka on vakio.
Noin 240/490 on ihan ok, ei maatakaatava, mutta näin kevään aluksi menettelee, tähän jää vielä jonkinlainen päivitysvarakin.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Mittasimpa tuon Eemelinkin, jolla vaimo on nyt pari vuotta ajellut kauppaan.
Kaasupohjassa jo hiukan tuprutteleekin, mutta olkoon, se odottaa ahdinpäivitystä.
Paljon muutoksiahan siinä on, niihin nähden tuo ~350/780 ei kovin kummoinen tulos ole.
Näillä kuitenkin mennään.

Mittasimpa tuon Eemelinkin, jolla vaimo on nyt pari vuotta ajellut kauppaan.
Kaasupohjassa jo hiukan tuprutteleekin, mutta olkoon, se odottaa ahdinpäivitystä.
Paljon muutoksiahan siinä on, niihin nähden tuo ~350/780 ei kovin kummoinen tulos ole.
Näillä kuitenkin mennään.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Keneltä saa Tuikun softaa PK-seudulla allekirjoituksen autoon? Yhteystietoja vaikka YV:llä jos ei julkisesti saa laittaa.
EQB 300 4Matic -23
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Pikkuhiliaa on ruvennut kiinnostamaan Moottoriohjelmointi. Aika laaja tietokanta on moottorin ja auton toimintaperiaatteesta ja aika paljon olen harrastuksien puolesta tekniikan kanssa värkkäillyt. Nyt vaan tekis mieli aloittaa moottoriohjelmoinnin opettelu. Onko mitään vinkkejä tai keinoja jolla kyseisen taiteenlajin opettelun voisi aloittaa vai pitääkö hakeutua alan koulutukseen ammattikorkeaan.



Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Löytyisiköhän tästä ratkaisu askarruttavaan asiaan...
Auto on 2006 W164 320 CDI offroad -paketilla. Tuo paketti tehnee sen, että vaihteistossa ei ole kuin manuaali ja sport asennot. Kun automaattisella ajaa, niin tuo jatkuvasti päällä oleva sport asetus tekee ajamisesta, ja erityisesti kiihdyttämisestä ohitukseen, vähän outoa dieselille... Sehän pyrkii myöhäistämään vaihtokohtaa kiihdytyksissä, mikä ei oikein tunnu ajossa kovin hyvältä.
Olisiko tuollaiseta tuningista avuksi tähän. Normaaliajossa tuo nykyinen menettelee ihan OK, mutta jos esim. moottoritiellä tai muuten n. 100 nopeudesta täytyisi kiihdyttää, niin ei sen laatikon mielestäni pidä hakea mahdollsimman pientä vaihdetta, vaan käyttää moottorin resursseja paremmin hyväksi.
Jos tuommoista tuningia harkitsisi, niin mihin ottaa yhteyttä Pirkanmaalla?
Auto on 2006 W164 320 CDI offroad -paketilla. Tuo paketti tehnee sen, että vaihteistossa ei ole kuin manuaali ja sport asennot. Kun automaattisella ajaa, niin tuo jatkuvasti päällä oleva sport asetus tekee ajamisesta, ja erityisesti kiihdyttämisestä ohitukseen, vähän outoa dieselille... Sehän pyrkii myöhäistämään vaihtokohtaa kiihdytyksissä, mikä ei oikein tunnu ajossa kovin hyvältä.
Olisiko tuollaiseta tuningista avuksi tähän. Normaaliajossa tuo nykyinen menettelee ihan OK, mutta jos esim. moottoritiellä tai muuten n. 100 nopeudesta täytyisi kiihdyttää, niin ei sen laatikon mielestäni pidä hakea mahdollsimman pientä vaihdetta, vaan käyttää moottorin resursseja paremmin hyväksi.
Jos tuommoista tuningia harkitsisi, niin mihin ottaa yhteyttä Pirkanmaalla?
Jos mies puhuu, eikä yksikään nainen ole kuulemassa, niin onko mies silti väärässä?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
S - asento on standart, ei sport.
Autolla on jo sen verran ikää, että ensiksi koettaisin saada tilanteeseen parannusta vaihdattamalla laatikkoon öljyt, sekä turbiinin lukitusventtiilin ja suorittamalla laatikon adaptaatioarvojen nollauksen.
Ongelmana ilmeisesti tässä on nyt se, että moottori huutaa kierroksilla, kun autoa rasitetaan - turbiini luistaa.
Turbiinin luistoon voi ohjelmallisestikkin vaikuttaa, siis pienentää sitä.
Ohjelmoinnilla ei kuitenkaan korjata autossa olevaa, mekaanista vikaa.
Jos auto on kunnossa ja haluat ominaisuuksiin/käyttäytymiseen muutosta, etkä muualta apua saa, niin voin kait minä olla vaikka paskakuorman perälautana - siis, autan.
S - asento on standart, ei sport.
Autolla on jo sen verran ikää, että ensiksi koettaisin saada tilanteeseen parannusta vaihdattamalla laatikkoon öljyt, sekä turbiinin lukitusventtiilin ja suorittamalla laatikon adaptaatioarvojen nollauksen.
Ongelmana ilmeisesti tässä on nyt se, että moottori huutaa kierroksilla, kun autoa rasitetaan - turbiini luistaa.
Turbiinin luistoon voi ohjelmallisestikkin vaikuttaa, siis pienentää sitä.
Ohjelmoinnilla ei kuitenkaan korjata autossa olevaa, mekaanista vikaa.
Jos auto on kunnossa ja haluat ominaisuuksiin/käyttäytymiseen muutosta, etkä muualta apua saa, niin voin kait minä olla vaikka paskakuorman perälautana - siis, autan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5