Miten liikennevaloissa seisottaessa olisi meneteltävä häiriöiden välttämiseksi
a) Painetaan jarrua hieman enemmän, jolloin HOLD tulee käyttöön ja teksti tauluun, luistaako kytkimet tässä ja hieman on vetoa? Laatikko lämpenee?
b) Painetaan jarrua sen verran, että pysyy paikallaan, vaikutelmana on vetäminen koko ajan. ? Laatikko lämpenee?
c) Pidetään jarrulla paikallaan ja siirretään vapaalle (D) ja keltaisen syttyessä vaihde päälle? Säästää levyjä ja öljyä, rasittaako siirtomekanismeja?
d) Ohitetaan em. mietteet ja annetaan start/stop- toiminnon olla käytössä?
7G-DCT- vaihteiston käyttö?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 7G-DCT- vaihteiston käyttö?
mikä vaan noistaHalsu kirjoitti:Miten liikennevaloissa seisottaessa olisi meneteltävä häiriöiden välttämiseksi
a) Painetaan jarrua hieman enemmän, jolloin HOLD tulee käyttöön ja teksti tauluun, luistaako kytkimet tässä ja hieman on vetoa? Laatikko lämpenee?
b) Painetaan jarrua sen verran, että pysyy paikallaan, vaikutelmana on vetäminen koko ajan. ? Laatikko lämpenee?
c) Pidetään jarrulla paikallaan ja siirretään vapaalle (D) ja keltaisen syttyessä vaihde päälle? Säästää levyjä ja öljyä, rasittaako siirtomekanismeja?
d) Ohitetaan em. mietteet ja annetaan start/stop- toiminnon olla käytössä?
a,b,d
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 7G-DCT- vaihteiston käyttö?
Näitä miettinyt, kun vaihteen siirto pois P- asennosta hytkäyttää autoa säännöllisen epäsäännöllisesti. Onko kytkinlevyt vastakkain jousella vai öljynpaineella?
Re: 7G-DCT- vaihteiston käyttö?
Öljynpaineellahan kytkin suljetaan vaikka eipä sillä taida olla merkitystä vaikka kytkettäisiin jousivoimalla ja avattaisiin öljynpaineella?Halsu kirjoitti:Näitä miettinyt, kun vaihteen siirto pois P- asennosta hytkäyttää autoa säännöllisen epäsäännöllisesti. Onko kytkinlevyt vastakkain jousella vai öljynpaineella?
Re: 7G-DCT- vaihteiston käyttö?
Myös vapaalta ajoasentoon laitettaessa saattaa auto hytkähtää, mutta kytkentä- (öljyn) painetta ei silloin pitäisi olla. Öljynpaine taitaa tulla epäsäännöllisellä nopeudella?
Jos näin niin ohjelmisto vai öljy "päivitettävä"?
Vaihteistoöljy lienee MB236.21. (MB180 B A). Löytyykö noille viskositeettiarvoja?
Jos näin niin ohjelmisto vai öljy "päivitettävä"?
Vaihteistoöljy lienee MB236.21. (MB180 B A). Löytyykö noille viskositeettiarvoja?
Viimeksi muokannut Halsu, To 21.02.2019 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: 7G-DCT- vaihteiston käyttö?
Tyhjä
Viimeksi muokannut Ruuvimeisseli, Ma 28.05.2018 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 7G-DCT- vaihteiston käyttö?
Mikä tahansa kaksoiskytkin, on sitten kuiva tai märkä niin yksi ainoa muistisääntö: Älä luistata! Täällä suomen liikenteessä ei nyt niin paljon useimmiten tule ruuhkassa ryömimistä, että siitä tulis ongelma, mutta jos auto ryömii ykköselläkin nopeammin kuin liikenne mataa, pysäytä. Paina ihan kunnolla jarru pohjaan, tällöin kytkimet aukeaa. Jos hissuttelet ja ryömit jarrua vasten, kytkin luistaa. Anna mennä tyhjäkäynnillä eteenpäin ja sitten *stop,* toista niin monta kertaa kunnes alkaa liikenne vetämään. Se on vähän kulmikasta oikein tukkoisissa paikoissa, mutta...
Se on kuitenkin manuaalilaatikko. (Jossa on kaksi automatisoitua kytkintä) Sama kuin luistattaisit keppilaatikolla ajaessa kytkintä, ei hyvä tapa. (Kun ryömit) VW DSG ja Ford Powershift kuivilla kytkimillä on tehny paljon hallaa muuten hyvälle kontruktiolle.
Se on kuitenkin manuaalilaatikko. (Jossa on kaksi automatisoitua kytkintä) Sama kuin luistattaisit keppilaatikolla ajaessa kytkintä, ei hyvä tapa. (Kun ryömit) VW DSG ja Ford Powershift kuivilla kytkimillä on tehny paljon hallaa muuten hyvälle kontruktiolle.
Tiedät paikan, kokeile