Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Lämppärin riivaajan manaus*
Re: W124 mystinen latausongelma (230CE '90)
Kesäkäytössä ei vaikuta mitään. Vesipumpun kyljessä oleva anturi uusimalla homma toimii kuten uutena.
W213 220d +W242 electric drive
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1462
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 mystinen latausongelma (230CE '90)
Sen verran hapantuneen näköinen anturi, että voi sitten olla viisainta odottaa vesipumpun vaihtoon saakka. Tai joutuu vaihtamaan pumpun hetimarkoala kirjoitti:Kesäkäytössä ei vaikuta mitään. Vesipumpun kyljessä oleva anturi uusimalla homma toimii kuten uutena.

Ja kiitoksia, taas tuli Klubin jäsenmaksulle katetta

Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1462
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) porkkanavilkut?
Nyyh.
Ilkeä katsastusmies löysi autosta vian: etujousi on sanonut naps.
Ei siis pääse auto vielä talvilepoon, pitää ensin viettää vieteritalkoot.
Ilkeä katsastusmies löysi autosta vian: etujousi on sanonut naps.
Ei siis pääse auto vielä talvilepoon, pitää ensin viettää vieteritalkoot.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1462
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 sähköantenni
Ja yhdistetty tähän yksittäiset erilliset viestiketjutkin, eli nyt parempi 124-aihe.
Lisäsin samalla väliotsikoita niin ettei hypi aivan niin paljoa.
Lisäsin samalla väliotsikoita niin ettei hypi aivan niin paljoa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1462
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) harrasteauton pitkä taiva
Oikein hyvää ja mersurikasta joulua kaikille foorumilaisillle!
Olihan täällä oikein luntakin, lokakuussa...
Olihan täällä oikein luntakin, lokakuussa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) JOULUNTOIVOTUKSET
Hyvää joulua!
Mulla vastaavassa tilanteessa tämän syksyn ensimmäisen painavan räntäsateen seurauksena oli tähden löytyminen irtonaisena maasta...
Mulla vastaavassa tilanteessa tämän syksyn ensimmäisen painavan räntäsateen seurauksena oli tähden löytyminen irtonaisena maasta...

- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1462
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) JOULUNTOIVOTUKSET
Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Mikäs noista se anturi sitten on?atlas kirjoitti:Tosta puuttuu se ryyppyä ohjaava anturi joka on kaksi napainen vihreä....suuttimen voit testata kun irrallaan liität siihen putkeen ja sitten virtaa siihen.
Nelosen kohdalla juuri kuvan ulkopuolella lienee lämpömittarille.
Kolmoseen menee letkut, ei sähköanturi, mutta mikä?
Kakkonen liittynee ruiskuun mutta ei startin rikastukseen?
Ykkönen ei näytä ollenkaan omaan autoon edes kuuluvalta kun autossa ei ole kylmästöintiä eikä sähköflektiä?
Anturi nro 2 vaihdettu (vihdoin, talvella ei ole kiire) ja startti lyheni.atlas kirjoitti:Kaksi numero olisi se lämpöanturi.
1-flekti ohjaus
2-lämpöanturi eculle...ryyppy
3-bensahöyryjen kerääjän putki tuon ovat monet vintanneet pois mutta kannattaa vaikka tukkia nyt se kokeillakseen ettei siinä ole vuotoa joka häiritsee kyllä seosta.
4-mittariston lämpöanturi.
Kannattaa muuten potentiometri irroittaa putsat tai uusia....kokeile jos vaikka on huonokin niin putsaa se ja säädä...voi muuttuakin.
Itsellä teki pitkää käynnistymistä ja toi autttoi.

Anturivikaan viittasi sekin, että "ryyppysuutin" oli mitattaessa virraton kylmästartissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1462
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) JOULUNTOIVOTUKSET
http://sivut.ws/cedricfan/website/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun tuo flashplayer alkaa takkuilla, niin piti sitten päivittää nettisivujeni pohja.
Samalla vaihdoin osoitteen lyhyemmäksi, kun vanha rimpsu oli hankala, sekin.
Pitää vielä selkeyttää rakenetta, mutta huomatkaa tuo uusi osoite jos olette kirjanmerkanneet joskus vanhan.
Ja tuolla on sitten jotain 40 000 kuvaa, joten esim kuvien resoluution nostaminen vaatisi hitosti enemmän tilaa, niinpä mennään tämmöisellä kevyemmällä.
Aikkas paljon siellä on autojen kuvia.
Kun tuo flashplayer alkaa takkuilla, niin piti sitten päivittää nettisivujeni pohja.
Samalla vaihdoin osoitteen lyhyemmäksi, kun vanha rimpsu oli hankala, sekin.
Pitää vielä selkeyttää rakenetta, mutta huomatkaa tuo uusi osoite jos olette kirjanmerkanneet joskus vanhan.
Ja tuolla on sitten jotain 40 000 kuvaa, joten esim kuvien resoluution nostaminen vaatisi hitosti enemmän tilaa, niinpä mennään tämmöisellä kevyemmällä.
Aikkas paljon siellä on autojen kuvia.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1462
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Ajovalot kuntoon*
Katsastusmiehen vihjaus vasemman ajovalon valokiilan huonoudesta johti sitten siihen, että päätin vaihtaa siihen uuden heijastimen. Huono kunto oli helppo nähdä itsekin valokuviosta: verrattuna oikean tarkkarajaiseen kuvioon oli vasen selvästi epäterävä.
Aito Hella-osa on saatavissa Suomestakin, eikä ole poskettoman kallis.
Vaihto-ohjeet puolestaan löytyy esm tuolta http://www.w124performance.com/service/ ... s/Indexes/" onclick="window.open(this.href);return false;
Umpion irrotus vei 5-10 minuuttia. Ja kaikkien ruuvien löytämiseen tuo ym. ohje olikin tervetullut.
Lasin irroitus oli oletettua helpompaa, hieman nimittäin pelotti säilyykö klipsit ehjinä. Lasi tiskaukseen siäpuolelta ja kuivumaan yöksi. Noin 5 min yhteensä työt.
Sitten paljastuikin heijastimen surkeus.
Heijastimen irrotus oli jälleen helppoa. Tuo korkeudensäädön tapin (alempi kuva, uuden heijastimen yläkulman takana) irroitus on minulle tuttu juttu, joten sekään ei kiusannut. Jujuhan on siis saada se pallopää koukattua irti vastapuolella olevasta kupista mitään rikkomatta. Pikkupihdit ja pieni meisseli avuksi. Kokoaminen vieläkin helpompaa, yhteensä alle 10 min.
Ja tuo umpio oli siis vielä ihan katsastuslaillinen, mutta käytössä vastasi himmeää saunalyhtyä.
Kuvia valotehosta ja kuviosta seuraa kunhan tallin piha sulaa. Kesärenkaallista autoa ei vaan kannata ottaa ulos nyt kun maan pinta on ihan jäätä.
Ja ompa tuolla odottamassa Philipsin LED-versiot hoonelosista, niistäkin pitää saada vertailukuvaa.
Aito Hella-osa on saatavissa Suomestakin, eikä ole poskettoman kallis.
Vaihto-ohjeet puolestaan löytyy esm tuolta http://www.w124performance.com/service/ ... s/Indexes/" onclick="window.open(this.href);return false;
Umpion irrotus vei 5-10 minuuttia. Ja kaikkien ruuvien löytämiseen tuo ym. ohje olikin tervetullut.
Lasin irroitus oli oletettua helpompaa, hieman nimittäin pelotti säilyykö klipsit ehjinä. Lasi tiskaukseen siäpuolelta ja kuivumaan yöksi. Noin 5 min yhteensä työt.
Sitten paljastuikin heijastimen surkeus.
Heijastimen irrotus oli jälleen helppoa. Tuo korkeudensäädön tapin (alempi kuva, uuden heijastimen yläkulman takana) irroitus on minulle tuttu juttu, joten sekään ei kiusannut. Jujuhan on siis saada se pallopää koukattua irti vastapuolella olevasta kupista mitään rikkomatta. Pikkupihdit ja pieni meisseli avuksi. Kokoaminen vieläkin helpompaa, yhteensä alle 10 min.
Ja tuo umpio oli siis vielä ihan katsastuslaillinen, mutta käytössä vastasi himmeää saunalyhtyä.
Kuvia valotehosta ja kuviosta seuraa kunhan tallin piha sulaa. Kesärenkaallista autoa ei vaan kannata ottaa ulos nyt kun maan pinta on ihan jäätä.
Ja ompa tuolla odottamassa Philipsin LED-versiot hoonelosista, niistäkin pitää saada vertailukuvaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Juhani Halmeenmäki, Su 08.04.2018 09:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Ajovalot kuntoon*
Jaahas ja täällikin puuhaillaan tutun omaisten asioiden parissa.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1462
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Ajovalot kuntoon*
Otettu liikennekäyttöön, joten tulossa taas kohta tekstiä kaikesta mitä saa näperreltyä.
Uuden heijastimen saanut ajovalo suunnattu, perinteisellä pimeässä parkkihallissa seinää vasten metodilla, koskemattomaan ja oikeaksi todettuun pariinsa verraten.
Saa kelvata toistaiseksi, seuraavaksi pitää nimittäin kokeilla Philipsin LED-H4-polttimoita.
Uuden heijastimen saanut ajovalo suunnattu, perinteisellä pimeässä parkkihallissa seinää vasten metodilla, koskemattomaan ja oikeaksi todettuun pariinsa verraten.
Saa kelvata toistaiseksi, seuraavaksi pitää nimittäin kokeilla Philipsin LED-H4-polttimoita.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Ajovalot kuntoon*
Otan viikon päästä 500E:n ajoonJuhani Halmeenmäki kirjoitti:Otettu liikennekäyttöön, joten tulossa taas kohta tekstiä kaikesta mitä saa näperreltyä.
Uuden heijastimen saanut ajovalo suunnattu, perinteisellä pimeässä parkkihallissa seinää vasten metodilla, koskemattomaan ja oikeaksi todettuun pariinsa verraten.
Saa kelvata toistaiseksi, seuraavaksi pitää nimittäin kokeilla Philipsin LED-H4-polttimoita.


EDIT tuollahan ne ohjeet oli, hyvä - kiitoksia!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Ulos tallista*
Eikös valot näytä eriparisilta jos vaan toiseen vaihtaa pränikän heijastimen?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1462
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Ulos tallista*
Toisessa oli jo tuore, itse asiassa nyt on tasapainoisempi 

Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1462
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Ulos tallista*
Tulipa siinä aamulla askarreltua se kattoluukun lippa paikalleen, sen verran helppo homma
Mutta onko tuo logo (kuvaan upotettu suurennettu osa) törkeää tuotemerkin väärinkäyttöä vai onko kyseessä MB-lisävaruste?

Mutta onko tuo logo (kuvaan upotettu suurennettu osa) törkeää tuotemerkin väärinkäyttöä vai onko kyseessä MB-lisävaruste?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Lippaa luukkuun*
Jos autossa on alkuperäinen peltinen kattoluukku, niin se on tyypillisesti äänetön ja vedoton tehtaan asetuksissa eikä tarvitse mitään lippavirityksiä. Näin ainakin W201:sessä. Onko tuo lippa häikäisyn estämiseksi vai mikä sen funktio on?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1462
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Lippaa luukkuun*
Kattoluukun tuuliohjainen virkaa voisi avata vertaamalla sitä luukun kippitoimintaan, mutta enemmän vaikuttavana.
Eli vähemmän viimaa maantiellä, ei sada suoraan sisälle, ja hidastaa pitkäkyntisiä kun auto on parkissa luukku auki.
Ja kesäautossa jossa ei ole kylmästöintiä on luukulle normaalia suurempi tarve. Toki kylmästöidyssäkin autossa luukku on mukava lisuke, ja etenkin lasikattoversiona antamaan valoa tänne puolen vuotta pimeänä olevaan kolkkaamme. Toki sekin on vain köyhän miehen avoauto, mutta saapahan sillä arkiautoonkin hieman fiilistä.
Eli vähemmän viimaa maantiellä, ei sada suoraan sisälle, ja hidastaa pitkäkyntisiä kun auto on parkissa luukku auki.
Ja kesäautossa jossa ei ole kylmästöintiä on luukulle normaalia suurempi tarve. Toki kylmästöidyssäkin autossa luukku on mukava lisuke, ja etenkin lasikattoversiona antamaan valoa tänne puolen vuotta pimeänä olevaan kolkkaamme. Toki sekin on vain köyhän miehen avoauto, mutta saapahan sillä arkiautoonkin hieman fiilistä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Lippaa luukkuun*
Minä "vanhana" miehenä olen sitä mieltä, että ehkä Jussin perusteluissakin on perä, mutta itse näkisin tuon enempi retroiluna tuon aikakauden autossa, koska ainakin 80-luvulla ja 90-luvun alussa näitä kovasti "harrastettiin" (aikansa tuunausta...
)
Itselläkin oli 90-luvulla 80-lukuinen auto, jossa oli tuommoinen lippa katolla ja samanmoiset jopa sivuikkunoissa.
Näitä sivuikkunahärpätyksiähän näkee nykyään tarjottavan taas jopa ihan uusiin automalleihin, jota en oikein ymmärrä, kun eihän kukaan enää aja ikkunat auki ilmastoidulla nykyautolla, vai ajaako...

Itselläkin oli 90-luvulla 80-lukuinen auto, jossa oli tuommoinen lippa katolla ja samanmoiset jopa sivuikkunoissa.
Näitä sivuikkunahärpätyksiähän näkee nykyään tarjottavan taas jopa ihan uusiin automalleihin, jota en oikein ymmärrä, kun eihän kukaan enää aja ikkunat auki ilmastoidulla nykyautolla, vai ajaako...

- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1462
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Lippaa luukkuun*
Lapset kutsuu niitä tupakkimuoveiksi joka kertonee tarkoituksenkin.
Tietyllä tavalla nostalgiaakin kyllä, koska jo aikoinaan toimivaksi havaittu autoissani. Onhan tuossa autossa kokoelma muutakin ajan hilpetöörää mukana. Mutta sellaista,johon on omakohtainen muistijälki.
Tietyllä tavalla nostalgiaakin kyllä, koska jo aikoinaan toimivaksi havaittu autoissani. Onhan tuossa autossa kokoelma muutakin ajan hilpetöörää mukana. Mutta sellaista,johon on omakohtainen muistijälki.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Lippaa luukkuun*
No niinpä. Itse en ole tupakkimiehiä, joka siis taisi rivien välissä jo lukea. Muutoin juurikin.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1462
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Rengastin rakkaani*
Tulipa siinä sitten ostettua ihkauuudet suvitassut kun sain 179 € töineen kierros. Bridgestone/Firestone-perheen Seiberling/Dayton-rengasta, Made in Italy.
Samalla tuli vaihdettua nuo uudet keskiöt, jotka löytyi löytyi Balti Jaaman autoturgilta.
Samalla tuli vaihdettua nuo uudet keskiöt, jotka löytyi löytyi Balti Jaaman autoturgilta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Rengastin rakkaani*
Mulla on myös museofarkussa Seiberlingit. Ihan hyvät kumit kesäautoon.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1462
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Peruutuskamera*
Näpräsin siinä paikalleen peruutuskameran, kun coupésta on tuo takapään arviointi haastavampaa. Ja myönnän, kun käyttiksessäkin on kamera, niin siihen vaan tottuu.
Ja hain tuommoisen huomaamattoman version, eli ruutu on taustapeilissä, ja kamerakin fiksumpaa ulkonäköä. Johto pitää laittaa kiinni peilin varteen vielä, mutta ensin vaihdetaan tuulilasi.
Ja hain tuommoisen huomaamattoman version, eli ruutu on taustapeilissä, ja kamerakin fiksumpaa ulkonäköä. Johto pitää laittaa kiinni peilin varteen vielä, mutta ensin vaihdetaan tuulilasi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1462
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Peruutuskamera*
Lahden Classicista Klubin osastolta ostettu tarra löysi paikalleen kesällä, oli helppo asentaa saippuavedellä, kun lämpöäkin oli "riittävästi" liimautumiseen...
Tuulilasi menee ensi viikolla vaihtoon, onhan tuota halkeamaa jo katseltukin kuten maitosameus kertoo...
Tuulilasi menee ensi viikolla vaihtoon, onhan tuota halkeamaa jo katseltukin kuten maitosameus kertoo...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1462
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *kasarituunausta*
Tuossa kun joku kaipaili noita niskatukipusseja, niin mieleen juolahti. että nuohan pitää tosiaan saada itsekin
Sen verran ehdoton aikansa lisävaruste meinaan!
Ja kaikkien pikkupoikien ikoma ebayhan niitäkin myy, eikä paljoa maksaneet.
Juurikin niin kornit kuin pitikin

Sen verran ehdoton aikansa lisävaruste meinaan!
Ja kaikkien pikkupoikien ikoma ebayhan niitäkin myy, eikä paljoa maksaneet.
Juurikin niin kornit kuin pitikin

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
-
- Mersumies
- Viestit: 3096
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *ysärituunausta*
Nuohan oli ihan must varuste jo 80 luvulla! Teksti vain taakse päin?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *ysärituunausta*
onko sinne supikoira jääny takaniskatuen väliin? 

Merseedespents
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1462
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *ysärituunausta*
Myös sillointahtoomersun kirjoitti:Nuohan oli ihan must varuste jo 80 luvulla! Teksti vain taakse päin?

Ja mulla ne oli aina eteenpäin

Joo, kun sähvöantennin päähänkään ei tuota ajanmukaista häntää saavk00 kirjoitti:onko sinne supikoira jääny takaniskatuen väliin?

Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1462
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *ysärituunausta*
Katsastettu taas, ja vanhaan nähden etuajassa, se lokakuussa alkanut vanhan mallin katsastusaika kun ei kesäautolle ollut paras mahdoillinen.
Takalevyt plus palat taitaa nyt vielä ennen talvea mennä vaihtoon. Itse asiassa palat on ne jotka on loppumaisillaan, mutta kun takalevyt on melko ilkeän ruosteiset, niin samalla vaivalla nekin.
Ja vaihdettu, vaikutti muuten oletettua enemmän jarrutustehoon nuo huonot takalevyt.
Takalevyt plus palat taitaa nyt vielä ennen talvea mennä vaihtoon. Itse asiassa palat on ne jotka on loppumaisillaan, mutta kun takalevyt on melko ilkeän ruosteiset, niin samalla vaivalla nekin.
Ja vaihdettu, vaikutti muuten oletettua enemmän jarrutustehoon nuo huonot takalevyt.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1462
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *taas leimattu*
No niin, nyt se on tuokin kokeilu aloitettu, eli ajovaloihin H4-hehkujen tilalle LED-versiot.
Mutta ei niitä halpoja pilipaleja, joilla kuvio on pikkuisen mitä sattuu ja tehokin arvoitus, vaan oikeat Philipsit.
Kalliitahan nuo on, mutta halvempia kuin lisävalot, joilla ei edes saa lisää lähivaloa.
Halvoista oli puolestaan jo kokemusta mp-käytössä, joten autoon niitä en halunnut. Pyörässä ne vielä käy, kun pimeällä ajetaan harvoin, ja päivällä noilla on parempi huomioarvo kuin hehkuilla.
Ensimmäiseksi pitää muistaa pari rajoitusta. Se palaneen lampun merkkivalo loistaa kojelaudassa noilla. Ja toiseksi ledien vaatima jäähdytys kasvattaa polttimon kokoa taakse, joten suojakanteen täytyy tehdä pullistuma. Itse asennus on muuten helppoa.
Kuvat kertonee paljon, ja täytyy kyllä sanoa, että en olisi uskonut lopputuloksen olevan noin hyvä.
Mutta ei niitä halpoja pilipaleja, joilla kuvio on pikkuisen mitä sattuu ja tehokin arvoitus, vaan oikeat Philipsit.
Kalliitahan nuo on, mutta halvempia kuin lisävalot, joilla ei edes saa lisää lähivaloa.
Halvoista oli puolestaan jo kokemusta mp-käytössä, joten autoon niitä en halunnut. Pyörässä ne vielä käy, kun pimeällä ajetaan harvoin, ja päivällä noilla on parempi huomioarvo kuin hehkuilla.
Ensimmäiseksi pitää muistaa pari rajoitusta. Se palaneen lampun merkkivalo loistaa kojelaudassa noilla. Ja toiseksi ledien vaatima jäähdytys kasvattaa polttimon kokoa taakse, joten suojakanteen täytyy tehdä pullistuma. Itse asennus on muuten helppoa.
Kuvat kertonee paljon, ja täytyy kyllä sanoa, että en olisi uskonut lopputuloksen olevan noin hyvä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...