Eli olis tarkotus siirtyä VAG konsernin autoista mersuun, mutta ei oo itellä juuri mitään kärytä noista meseistä että apua kaivattais
Kilometrejä tulee vuoteen 10-15tuhatta ja mieli tekis ehkä ostaa diesel mersu, mutta mitäs mieltä muu porukka on kannattaako noilla kilsoilla bensa vai riisseli mese..
Ja sitte itte mersuun, mimmosta kippoa kannattais lähtee katteleen ja mimmosia tyyppivikoja näis vehkeis on, lahoaako kori ensi vai mistä alkaa reistaileen
EDIT: budjettina 2200-2800e
Viimeksi muokannut tonza97, La 07.04.2018 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyväkorinen väykky jos löytyy niin polttoaine on sivuseikka noilla kilsoilla.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
tonza97 kirjoitti:
Ja sitte itte mersuun, mimmosta kippoa kannattais lähtee katteleen ja mimmosia tyyppivikoja näis vehkeis on, lahoaako kori ensi vai mistä alkaa reistaileen
EDIT: budjettina 2200-2800e
Tässä hintaluokassa puhutaan yleensä jo kuitenkin niin iäkkäästä ja elämää nähneestä autosta, että ihan kaikki on mahdollista, myös se, että löydät auton, jolla päästelee heti kolme vuotta huoletta, tai sitten ei...
Ehkä jotain tuommoista, jos ehdottaa pitää jotakin? http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=191809" onclick="window.open(this.href);return false;
Siitä tinkimään. Itse samanmoisella, mutta 2,2-litraisella neloskoneella melkein kymmenen vuotta ja rapia 100tkm aikanaan ajelin. Oikein kiva auto. Ehkä jo kuitenkin vähitellen enemmän harrasteautoikäluokkaa tuokin .
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Sorry dealer, mutta tässäkin on varmaan kyse oikeasti hyvästä 124:stä... http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=191156" onclick="window.open(this.href);return false;
Ihan vaan, että millaisen realismin kanssa sitä sitten ehkä pitää elää tuon hintaisen ja ikäisen Mersun kanssa (uudemman ja kalliimmankin).
Kaverilla on rapakon takaa trumplandian länsirannikolta muutama suosi sitten uitettu oikeasti hyvä ja varusteltu 124 vähillä, mutta kovaa vauhtia lisääntyvillä maileilla. Kaikenlaista kaivamista on senkin yksilön kanssa ollut, siitä huolimatta että auto oli/on hyvä. Hintaa tuli sitten ihan moninkertaisesti tähän budjettiin verraten.
nuota vaggilaasia on ollu parikipalesta yks IV koppanen bensa golffi ja 1.9TDI leoni..
Toiveena olis jotta mersus olis vakkari ja ilmastointi joten noi pappa mersut taitaa olla pois suljettuja vaihtoehtoja
Noita riisseli mersuja ku kattelee meikäläisen budjetilla nii näyttäis olevan aika paljo ajettuja(?) että en tiä pitäiskö kallistua enemmän tohon bensa mersuun sittekkin..
Kylläkai tuolla rahalla on monenlaista tarjolla. Itellä oli tossa joku kk sitten sama rojekti mutta piti venyttää putjettia se tonnin verran että sai ees likelle haluamansa. Jos ei nuo vanhemmat kelpaa niin kai ne vaihtoehdot on väyrynen tai w202/w203.
Eikä kannata hättäillä sen hankinnan kans vaan se oikia näkkyy hajetuttavan ittijään meleko pitkään
Puhutaan kuitenki sen ikäsistä kipoista että on melekeen satavarmaa että toimintatonni menée ekan puolen vuojen aikana rassaamiséen.
Ja mersun pittää olla automaatti, ei soo muuten mersu
Mun mielestä n.2,5k budjetilla ei kannata katsoa mersua ollenkaan, ellei työkalut pysy kädessä ahdistumatta. Tai no.. suht vähän ajetun bensa ekan A koppaisen voisin harkita. Sellaisen ostin parilla tonnilla anopille 1,5v sitten ja on pysynyt ehjänä. ”Koputtaa puuta”
Mutta isoa diesel mersua en alle 5k uskaltaisi itselleni ostaa.
No - yksilöitä nämä tämänhintaiset on. Itse ostin tuon 04:n w211 e200cdi:n 3,3k€. Vajaaseen vuoteen olen rullannut sillä nyt 50tkm. Vaihdettuja osia: vasen alapallo, etujouset, jarrulevyt ja palat, satulat taakse, öljyt suodattimineen 4krt, vaihdelaatikkoöljyt. Nyt pitäisi vaihtaa kolinoiden takia vakaajien kilkkeet eteen. Eilen tuli 600tkm autolla täyteen. Aamulla löi päälle ensimmäisen kerran vikatilan (ei kierrä, ei tehoja, vikavalot ei palaneet) kun tein täyskiihdytyksen viileällä koneella rampilta motarille. Toimi taas normaalisti kun starttasin uudelleen. Hyvä peli on ollut.
Vaimon 53?tkm ajetussa, on tehty viimesyksystä koneenvaihto (ostinkin sen rikkinäisenä), jarrupalat taakse, öljyt 3krt, vaihdelaatikkoöljyt, jarruputket taakse, pikkuakku (pitäis käyttää starissa, kun punainen akkuherja palaa, joko ohjain tai erotusrele), hehkut...niin ja hihnankiristin sekä starttimoottori. Termarinkoppa ja termari oottelee tallissa sopivaa vaihtorakoa ja nyt kolahtelee ihan vähän - eli pitäis paikantaa missä. Syksystä rullattu 30tkm. Alkukulu auto+koneen vaihto oli 2,8k€. Kalliimpi tämä on ollut kuin tuo enemmän ajettu.
Kaiken pyrin tekemään itse minkä pystyn. Koneen vaihdon teki atlas. Ja vaihdelaatikkoöljyt on huuhdeltu atlaksen luona. Jarruputkirempan teki tuttavani korjaamo suht. normi tuntipalkoilla.
Näihin on yhteensä 80tkm:n ailkana mennyt aika vähän fygee, toisin kuin vaimon ex s203 180k 2004:en johon upposi parissa vuodessa pitkälti yli 3k€ laittoihin (ketju rattaineen, imm, pari alipaineletkua, kaikki jouset ymsymsyms). Hyvä auto, mutta kone ei.Ostettiin 102tkm ajettuna, myytiin 200tkm ajettuna. Arvonaleneman kanssa oli kallein auto ylläpitää, mikä on meillä ollut.
SBC voi tietysti realisoitua milloin vain, mutta eivät huolletut yksiköt Saksasta niin kauheasti maksa. Hemmetin hyviä autoja ajaa matkaa. Tosin toinen joutanee piakkoin myydä, johtuen muuttuneista työtilanteista.
EDITTIÄ: pari unohtunutta kohtaa
Viimeksi muokannut TimoV, Ti 10.04.2018 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä tolla rahalla saa jo ihan kopakan kulukineen. Ite maksoin edellisestä muistaakseni 1300e ja ajelin monta vuotta (4v) n.20t/v ja suurin remppa tais olla laturin vaihto, pirkka osana alle200e. Se oli 600tuhatta ajettu entinen taksi w202 200cdi vm00, karvalakki malli mutta oli siinä vakkari, ilmastointi, webasto....... jase automaatti.
Toki jo ostaessa tiesin että ajan sen hautaan asti, no eise vielä haudassa oo vaan tuolla pihanperällä kilvettömänä.
vakiovioista en tiijä mutta tuppaahan sitä tämänhintasissa aina jotaki käsityötä olla. ruostehhan näitäki vaivaa mutta ei muutama kukka komijasa mittää haittaa.
huoltohistoria ois hyvä jonkunlainen olla.
viisaammat osais varmaa niitäki "vakiovikoja" sulle valaista kunhan kerrot tarkemmin mikä auto (tiisseli/pensa/vm.....?)
jjuu eli w203 riisseli peliä tekis ehkä mieli ja vm 00-04
ruostua nuo varmaa tahtoo kyllä kans niiku muutki ton ikäset autot pikkuhiljaa... mutta jos joku osais kertoo mimmosia "lapsen" vikoja nois olis ja mitä kannattaa kattoo ku menee koe ajamaan
Tiiselissä ei kannata kovin paljoa tuijjottaa niitä kilsoja, niitä yleensä on. Jos on huollettu oikein nii ne yleensä kestää aika paljo.
Käy kuiten kokeilée useampaa samanlaista ennenko kaupat teet, saat vähä perstuntumaa.
karkeesti yleistä, sopii kaikkiin tän ikäisiin diisseleihin;
mikää varoitusvalo ei saa palaa, ja niiden tulee syttyä/sammua startissa, myyjän 'se on vaan nopeusanturin piuha irti' tyylinen kommentti voi olla kallis, testaa kaikki sähkövermeet (jotain voi olla hajalla mieti ite haittaako)
Automaatti vaihtaa kunnossa ollessaan nätisti. Aina.
Moottorista ei saa kuulua vinkumisia, ujelluksia tai puhkumisia. Fan ei puhalla täysillä het startista 'kun on niin kuuma'.
Ei saa sahauttaa kylmänä käyntiin, eikä pahemmin ravistella tyhjäkäynnillä (no joo ehkä pari sekuntia pientä heijausta sallitaan tän ikäsille)
kurkkaus konehuoneeseen muovien alle, suuttimien juuressa ei saa olla kosteutta tai mustaa (no halpa korjata kylläkin), kp pumppu ei saa olla kostea, imusarjan läppätangon tulee liikkua kaastuteltaessa (jos läpät ei poistettu) eikä koneen kylki sarjan alla saa olla öljyinen.
koeajossa laputa kunnolla lattiaan, mustaa saa pölläyttää mutta pitää vetää kierrokset kunnolla yli kolmentonnin vedossa, kellota 0-100 aika niin tiedät että on kaikki hummat tallissa.
Psst, täällä löytyisi tuo allekirjoituksen väyrynen (-01 E 220 CDI) hintaluokkaan ja varustetarpeisiin sopien, MiHen ylläolevasta tarkastuslistasta menee heittämällä läpi jokainen kohta. Väyryseksi poikkeuksellisen hyvä koriltaankin... Jää turhaksi kunhan ässä tulee, vaikka oli tarkoitus pitää pitkään ja sen vuoksi upotettu pari tonnia korjauksiin, joiden seurauksena nyt nappikunnossa kaikin puolin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
TimoV kirjoitti:No - yksilöitä nämä tämänhintaiset on. Itse ostin tuon 04:n w211 e200cdi:n 3,3k€. Vajaaseen vuoteen olen rullannut sillä nyt 50tkm. Vaihdettuja osia: vasen alapallo, etujouset, jarrulevyt ja palat, satulat taakse, öljyt suodattimineen 4krt, vaihdelaatikkoöljyt. Nyt pitäisi vaihtaa kolinoiden takia vakaajien kilkkeet eteen. Eilen tuli 600tkm autolla täyteen. Aamulla löi päälle ensimmäisen kerran vikatilan (ei kierrä, ei tehoja, vikavalot ei palaneet) kun tein täyskiihdytyksen viileällä koneella rampilta motarille. Toimi taas normaalisti kun starttasin uudelleen. Hyvä peli on ollut.
Vaimon 53?tkm ajetussa, on tehty viimesyksystä koneenvaihto (ostinkin sen rikkinäisenä), jarrupalat taakse, öljyt 3krt, vaihdelaatikkoöljyt, jarruputket taakse, pikkuakku (pitäis käyttää starissa, kun punainen akkuherja palaa, joko ohjain tai erotusrele), hehkut...niin ja hihnankiristin sekä starttimoottori. Termarinkoppa ja termari oottelee tallissa sopivaa vaihtorakoa ja nyt kolahtelee ihan vähän - eli pitäis paikantaa missä. Syksystä rullattu 30tkm. Alkukulu auto+koneen vaihto oli 2,8k€. Kalliimpi tämä on ollut kuin tuo enemmän ajettu.
Kaiken pyrin tekemään itse minkä pystyn. Koneen vaihdon teki atlas. Ja vaihdelaatikkoöljyt on huuhdeltu atlaksen luona. Jarruputkirempan teki tuttavani korjaamo suht. normi tuntipalkoilla.
Näihin on yhteensä 80tkm:n ailkana mennyt aika vähän fygee, toisin kuin vaimon ex s203 180k 2004:en johon upposi parissa vuodessa pitkälti yli 3k€ laittoihin (ketju rattaineen, imm, pari alipaineletkua, kaikki jouset ymsymsyms). Hyvä auto, mutta kone ei.Ostettiin 102tkm ajettuna, myytiin 200tkm ajettuna. Arvonaleneman kanssa oli kallein auto ylläpitää, mikä on meillä ollut.
SBC voi tietysti realisoitua milloin vain, mutta eivät huolletut yksiköt Saksasta niin kauheasti maksa. Hemmetin hyviä autoja ajaa matkaa. Tosin toinen joutanee piakkoin myydä, johtuen muuttuneista työtilanteista.
EDITTIÄ: pari unohtunutta kohtaa
Joo samaa mieltä. Loistavia autoja nämä alkupäänkin w211 vaikka tuntuvat olevan negatiivisessa maineessa. Tiedä sitten miksi? SBC hypen vuoksi?
RH kirjoitti:Sorry dealer, mutta tässäkin on varmaan kyse oikeasti hyvästä 124:stä...
viewtopic.php?f=27&t=191156
Ihan vaan, että millaisen realismin kanssa sitä sitten ehkä pitää elää tuon hintaisen ja ikäisen Mersun kanssa (uudemman ja kalliimmankin).
Meillä pojat ajelee diesel farkku-124:llä. On se niin murheetonta kyytiä verraten uudempiin että ei oikein tahdo muistaakaan. Toisessa 250TD -92 mittarissa jotain 700000+ ja toisessa 300TD 500000+ ja kumpaankin tulee reilusti kilometrejä työmatkalla edelleen. Hitsailla ei ole tarvinnut eikä tarvitsekaan vielä pitkään aikaan. Laturit on vaihdettu, narinahela, etupyöränlaakereita, jarrupaloja, raidetanko. No, tuleehan se jossain vaiheessa taka-apurungon etukiinnityskohdan hitsaus jokaisessa eteen, sitten hitsataan.
Toki realisti pitää olla, mutta tästä hintaluokasta kyllä pitäisi löytyä käyttöautoksi sopivia mersuja, myös uudempia vaikka niiden ylläpito ei välttämättä niin edullista olekaan korjauskustannusten osalta.
W211 on hyvä koriltaan, SBC on pudotellut hintaa. Kuukausi sitten koeajoin erästä E200 cdi -03 joka olisi lyhyen tarkastelun perusteella tarvinnut toisen takavaloumpion, etupuskuriin listan, etupyöränlaakerin ja ABS kehän. Moottori ja vaihteisto toimi kuten pitää ja auto oli siisti sisältäkin. Tasan 2000 euroa olisi pitänyt maksaa niin olisi vaihtanut omistajaa. Mielestäni olisi ollut erinomainen ostos tässä hintaluokassa. Minulla ei ollut tarvetta, koeajolla kävin kun sattumalta huomasin auton omistajineen ABC pihassa ohi ajaessani ja olin aiemmin bongannut facessa myynti-ilmoituksen.
Nyt pari päivää sitten kyseinen auto näkyi olevan seuraavalla romanilla myynnissä, kylki rutussa ja puhveli käynyt istumassa tuulilasilla.
RH kirjoitti:Sorry dealer, mutta tässäkin on varmaan kyse oikeasti hyvästä 124:stä...
viewtopic.php?f=27&t=191156
Ihan vaan, että millaisen realismin kanssa sitä sitten ehkä pitää elää tuon hintaisen ja ikäisen Mersun kanssa (uudemman ja kalliimmankin).
Meillä pojat ajelee diesel farkku-124:llä. On se niin murheetonta kyytiä verraten uudempiin että ei oikein tahdo muistaakaan. Toisessa 250TD -92 mittarissa jotain 700000+ ja toisessa 300TD 500000+ ja kumpaankin tulee reilusti kilometrejä työmatkalla edelleen. Hitsailla ei ole tarvinnut eikä tarvitsekaan vielä pitkään aikaan. Laturit on vaihdettu, narinahela, etupyöränlaakereita, jarrupaloja, raidetanko. No, tuleehan se jossain vaiheessa taka-apurungon etukiinnityskohdan hitsaus jokaisessa eteen, sitten hitsataan.
No juu. Itsekin aikanaan vanhaa 200D-taksia poljin 50tkm vuoteen. 400t oli hankkiessa mittarissa ja 450t myydessä. Jos nyt oikein muistan, niin joku muutaman euron lataussäädin siihen piti vaihtaa (muutaman minuutin homma), mutta muutoin ei muistaakseni muuta kuin kovaa ajoa. Kaipa se 124 DSL edelleen kunnossa pidettynä/ollessaan on ihan yhtä pomminvarma kuljetin tänäkin päivänä. Tuosta omasta muisteluksesta vaan on jo reippaasti toistakymmentä vuotta aikaa, ja kyseisessäkin kymmenvuotiaassa yksilössä oli jo tuolloin kaikkea orastavaa "vuosivelkaa". Siksipä siitä tuolloin kai ensisijaisesti luovuttiin vai olisiko vaan ollut, että teki mieli jotain muuta
Jotenkin tässä tuo vanhan diisselimersun murheettomuus oikein päässyt ihan unohtumaan vuosien saatossa. Siksipä kai, kun pääsääntöisesti enempi vähempi säännöllisempää hoivaamista nuo sen jälkeen olleet yksilöt vaativat kukin vuorollaan. No, olihan niissä sitten hoivattavaa härpäkettäkin ämpärikaupalla enemmän .
TimoV kirjoitti:No - yksilöitä nämä tämänhintaiset on. Itse ostin tuon 04:n w211 e200cdi:n 3,3k€. Vajaaseen vuoteen olen rullannut sillä nyt 50tkm. Vaihdettuja osia: vasen alapallo, etujouset, jarrulevyt ja palat, satulat taakse, öljyt suodattimineen 4krt, vaihdelaatikkoöljyt. Nyt pitäisi vaihtaa kolinoiden takia vakaajien kilkkeet eteen. Eilen tuli 600tkm autolla täyteen. Aamulla löi päälle ensimmäisen kerran vikatilan (ei kierrä, ei tehoja, vikavalot ei palaneet) kun tein täyskiihdytyksen viileällä koneella rampilta motarille. Toimi taas normaalisti kun starttasin uudelleen. Hyvä peli on ollut.
Vähän OT tähän topikkiin, mutta menköön nyt.
Nämä oireethan paheni, kunnes ei enää vetoja ollut ja mustaa puski ihan kunnolla.. Star ilmoitti ahtopaineen puuttuvan. Ajelin sillä testejä, ja kaikki tuntui toimivan ahdinta myöten, ahtoja ja vetoja ei vaan ollut - tuli mieleen w123 200d 70-luvulta. Kävin ahtoputket läpi, vaihdoin tiivisteet ja putsasin ihan jeesuspaskasen EGR:n - ei vaikutusta. Syyksi paljastui etummaisen katalysaattorin villat, jotka olivat irronneet kun itse keraaminen suodin oli irronnut seinämistään. Villat tukkivat takimmaisen katalysaattorin (keskipöntön siis). Tyhjäsin molemmat. Nyt vetää taas, niinkuin 200cdi:n kuuluukin - rajatonta woimaa!
Ja vaimon autosta katkesi etujousi alapäästään. Eikä ollut edes ruostunut
Nyt pitäis saada melko tiukassa oleva iskarin alapään pultti irti puslasta.