Vika ilmenee noin joka toinen viikko, ajon jälkeen sammutettu kone ei tauon jälkeen lähde enää käyntiin ennen kuin pitkän ajan kuluttua. Aiemmin on riittänyt korkeintaan tunnin odottelu mutta eilen ei riittänyt kolmekaan tuntia. Kuuden tunnin kuluttua lähti niin kuin ei mitään olisi vialla ikinä ollutkaan ja akkukin oli jo pariin kertaan sitä ennen "hiipunut".
Sammutinletkusta kun imaisi niin tuntui toimivan särmästi, letkun jätin irtikin. Kaiken aikaa lupaili, hörähtelikin vaikka miten monta kertaa mutta ei käynnistynyt. Hain jarrycleaneria apuaineeksi josko reilumpi ryntäys auttaisi, no ei se oikein käynnistynyt silläkään vaan pökkii takaisinpäin niin että häjyä teki vaikka pari kunnon ryntäystä sainkin aikaan.
Sammuminen on aina tapahtunut tuolla melko hitaasti virtalukosta, nyt kun auto lopulta käynnistyi ja ajeltiin 300km takaisin kotia niin kokeilin sammuttaa imaisemalla tuosta sammutinletkusta niin sammui kyllä heti joten sen venttiilin jumitukseen vikana en oikein uskoisi.
Jonkinlainen ajonesto kai tuossa on, ja siihen liittyy kai ne muutamat piuhat mitkä pumppuun menee. Mutta kun lupaili koko ajan niin en uskoisi siihenkään...
Polttoaineputket on kirkkaita ja ilmakuplaakaan ei näy, eikä tuo ymmärtääkseni ole ilmalle erityisen herkkä.
Tässä oli aiemmin turbon akseli poikennut ja öljyä oli pakoputkikin puolillaan ja imusarjassa niin paljon kun pysyi mutta sen jälkeen on ajettu jo tuhansia kilometrejä ja puristukset tuntuu olevan tallessa joten venttiilienkään minkäänlainen jumitus ei tule kyseeseen.
Nyt sammutinletkun jätän irti pysyvästi ja suuttimet aion tarkastaa mutta en usko niiden mitään auttavan. Ajoneston mielellään tekisin toimettomaksi kun ei sitä noin vanhassa autossa tarvita, vanhemman moottorin vanhempi rivipumppu?

Kovasti kiinnostaa jos jollakulla olisi idea jostain kyseeseen tulevasta viasta

