Ei ole mersu kyseessä, mutta pistetäämpä kuitenkin tänne. Eli iski epävarmuus kesken hihnan vaihdon, mikä työvaihe tällä ykköspytyllä on menossa? Mäntä on yläkuolokohdassa, mutta onko se puristus- vai poistotahdin yläkuolokohta?
Kuvat:
Pakoventtiilit
Imuventtiilit
Yleiskuva
Mikä tahti?
Mikä tahti?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Mikä tahti?
Äkkiä katsoen puristustahti.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Mikä tahti?
Jos nelos moottori niin 4pytty kun vaihtaa pakon imuun on tällöin ykkönen ykk sytytys kohdassa...näin myös katsotaan venttiilin säätö juttu kohdalleen ja 2 vaihtaa säädetään 3 ja 1 vaihtaa niin nelonen...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Su 18.03.2018 16:59
Re: Mikä tahti?
HEI!
Mäntä YKK:ssa, molemmat venttiilit kiinni. Työtahti alkamassa.
Jos kyseessä olisi poistotahdin loppuvaihe, olisivat molemmat tämän sylinterin venttiilit vielä hiukan avoimena. Se on tilanne nelossylinterissä kuvan hetkellä.
Pajamies hakkaa
Mäntä YKK:ssa, molemmat venttiilit kiinni. Työtahti alkamassa.
Jos kyseessä olisi poistotahdin loppuvaihe, olisivat molemmat tämän sylinterin venttiilit vielä hiukan avoimena. Se on tilanne nelossylinterissä kuvan hetkellä.
Pajamies hakkaa