
kiekkamittari
kiekkamittari
mikähän mahtaa olla "vikana" kun kovemmilla pakkasilla aamulla kylmästä hehkutettaessa kierroslukumittari nousee hiljakseen pohjaan? mystisiä juttuja.. äkkiseltään en ite kyllä hoksaa misä vois olla vikaa.. tänä aamuna sitten kun kääsin virrat päälle niin kiekka mittari ihan kopsahti pohjaan... sitten kun starttaa niin mittari kyllä tipahtaa heti normaaliin... eikä tee samaa enään samanpäivän aikana... vasta taas seuraavana aamuna...
ei tuo sinänsä kyllä mitään haittaa mutta ois vaan kiva tietää mikä sitä vaivaa... alle -10asteen pakkasilla ei tuota tee....

Mää äänestäisin "viaksi" aamukankeutta ja jännitteen rliittämättömyyttä kiekkamittarille. Eikös dieselissä toimi silleen, että se anturi sieltä moottoritilassa antaa kierrossykäyksen vauhtipyörältä kiekkamittarille. Ja entäs sitten jos jännite on jostain syystä esim. kylmästä riittämätön? Missäs kunossa sulla akku?
juu aivan kuin en olisi niin tehnyt.... mutta kauhean paljon huonosti menee paikoilleen se vitn suodatin pystyssä... piti hihnaa myöten kyljellää vähän väkisinkin ujuttaa paikoilleen... ja sen lisäksi piti käyttää se prkl suodatin jalkakin irti että sen sai sitten käännettyä pystyyn ja kohdalleen... menihän se kun aikansa sen kans tappeli.. parikymmentä pakkasta ja ulkona näpösti kun ajattelin ettihän siinä mene viittä minuuttia kauempaa... ja täytin sen kovan onnen suodattimen ihan POLTTOÖLJYLLÄ... prkl kerranki ois saanut edes desin verran verotonta tavaraa niin ei.. nekin valu maahan kun värkkäsin suodatinta paikoilleen...