Eli, auto w211 -03 320T CDI.
Auto seissyt jonkun aikaa joten oli virta loppu. Otin toisesta autosta akun ja homma rokkas. Ajelin reilun puolipäivää ja sitten alkoi laatikko oikuttelemaan.
Auto teki aluksi sitä että ei antanut käynnistää kun ajotietokoneeseen ei tullut vaihdenäyttöön mitään kirjainta kun pitäisi tulla ilmeisesti vasemmalle P ja oikealle S/W. Muutaman kerran kun väänteli avainta niin sai käyntiin, välillä ei mitään ongelmaa. Ajelin tyytyväisenä kunnes laatikko ei vaihtanukaan välillä liikkellelähdön jälkeen suuremmalle. Sitten kun vaihtoi niin töksäytteli vaihteita sisään.
Välillä toimii siis ok ja välillä suoraan sanottuna päin helvettiä. Välillä hävittää ajossa kokonaan vaihdenäytön ajotietokoneesta ja välillä palaa taas takaisin. Käsivalinta toimii välillä mutta silloinkin töksäyttelee vaihteita miten satttuu.
Ajattelin että vika johtuu akun heikkoudesta, ja heitin kaikki ylimääräiset sähköä vievät vempeleet pois käytöstä niin alko toimimaan normaalisti kunnes Bilteman pihasta lähtiessä valitti alhaisesta akun jännitteestä ja alkoi taas toimia päin helvettiä. Välillä kierrättää autoa yli 3k eikä vaihda suuremmalle, ja kun vaihtaa niin pökkää melko epämukavasti vaihteen sisään.
Huomasin myös että välillä kun vaihtaa esim. P:ltä D:lle niin vaihdenäyttö reagoi viiveellä, jonka vuoksi saattaa välillä töksäyttää D:n päälle välillä taas kytkeytyessä täysin normaalisti.
Testeriä ei Mersuihin löydy itseltä että sais vilkastua mikä mättää. Voiko tuo johtua yksinkertaisesti siitä että ajelin toisen auton akulla tai virran vähyydestä?
Vaihdenäyttö häviää aina siinä vaiheessa näkyvistä kun flekti alkaa huutamaan jonka vuoksi ajattelinkin että voiko yksinkertaisesti seota laatikko virran vähyyden takia?
Auto nyt laturissa ja auton tietokone näyttää että virtaa on reilu 12V ja käynnistäessä nousee 13,9.14.00V
Auto Tampeeellta jos jollain täälä lähistöllä Star niin maksan toki vaivanpalkkaa jos saadaan vilkastua mitä vikamuisti kertoo.
