elikkä koko vehe ei sammu vaikka laittaa suoraan alipainepumpulta letkun siihen sammutin hökötyksee kiini, kierroksia jos antaa niin niiden laskiessa yrittää sammua.
itte letkua imemällä saa sammumaan.
onko alipainepumppu rikki?
w201 om602 ei sammu!
Re: w201 om602 ei sammu!
Voi olla jossakin muuaallakin vuotoa...valokorkeussäädin, laatikon alipaineletkut,antuir vanhemmissa tyhjikselle...tulpattu lähtö pumpulle..jossakin nähnyt tälläisen..tehostin vuoto mutta harvinainen.
Toki on olemassa mittari jolla sen saa todennettua mutta onko vika tullut kerralla?
Jos kuulalakkeri pumppu voi laakeri olla rikki ja liikerata jää lyhyeksi syy siinä tai rata kulunut.
Toki ei tuo nyt ole irroittaa ja katsoa..etsi sitten tilalle sellaisen joka on liukulaakerilla oleva pumppu.
Toki on olemassa mittari jolla sen saa todennettua mutta onko vika tullut kerralla?
Jos kuulalakkeri pumppu voi laakeri olla rikki ja liikerata jää lyhyeksi syy siinä tai rata kulunut.
Toki ei tuo nyt ole irroittaa ja katsoa..etsi sitten tilalle sellaisen joka on liukulaakerilla oleva pumppu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 om602 ei sammu!
auto siis seissyt parivuotta ja silloin vielä sammu tai toimi joten tuskin se pumppu on siinä ajassa kulunut paikallaan.
Re: w201 om602 ei sammu!
okei, hain biltemasta jonkunnäkösen alipainemittarin ja sillä vähän tutkiskelin.
alipainepumpun pienemmästä letkusta mittasin niin ei juuri mitään imua.
noh jarrutehostimen letku veke ja mittari siihen ni johan alko viisari heilua.
tukkimalla tehostimeen menevä letku niin kaikki pelaa ja auto sammuu! vika siis ilmeisesti tehostajassa.
alipainepumpun pienemmästä letkusta mittasin niin ei juuri mitään imua.
noh jarrutehostimen letku veke ja mittari siihen ni johan alko viisari heilua.
tukkimalla tehostimeen menevä letku niin kaikki pelaa ja auto sammuu! vika siis ilmeisesti tehostajassa.
Re: w201 om602 ei sammu!
Ei välttämättä vaan voi se pikku linjojenkin kautta vuotaa jostakin...tutkipa ne huolella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 om602 ei sammu!
jep. imu on mitattu suoraan pumpun lähdöstä (joten ei pitäs olla merkitystä vuotaako jossain joku letku) ja tällöin ei paljon viisari värähdä jos letku on tehostimessa kiinni.,
tehostimen letkusta ei haaraudu pikkuletkuja mihinkään kuten joissain malleissa nähnyt kun netistä tutkiskellut.
tehostimen letkusta ei haaraudu pikkuletkuja mihinkään kuten joissain malleissa nähnyt kun netistä tutkiskellut.
Re: w201 om602 ei sammu!
Eikö ole tehostimen letkun vieressä alipainepumpussa pikku letku lähtöä?
Tai jossakin se pitää olla koska virtalukon kautta menee se letku kuitenkin
Tai jossakin se pitää olla koska virtalukon kautta menee se letku kuitenkin
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 om602 ei sammu!
sori vähän epäselvästi kirjoitin,videoita ja nettiä selaamalla joissain mersuissa tehostimen letkusta noin puolivälistä lähtee haaroituksella pikkuletkuja mutta ei mulla joten sinne ei ainakaan karkaa imu. eli vielä selvennyksenä että pumpun pikku lähdöstä ja isosta mitattu aulipaine. pieneen ei tule juuri mitään jos isompi letku tehostimessa kiinni, jos taas ottaa letkun tehostimesta irti ja tukkii niin hienosti tulee pieneenkin lähtöön alipaine.