Pienempi Kompressorin Pyörä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vikeveke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 29.08.2016 13:14

Pienempi Kompressorin Pyörä

Viesti Kirjoittaja vikeveke »

Nyt tarvis tietoa niiltä,joilla sitä löytyy... Ei mitään turhaa v.....tuilu koostetta. Eli kyse kompressorin pienemmästä ahdinpyörästä.
Tuossa on 1 auto uudelleen softattu ja mukana pienenpi ahdinpyörä. Auto CLK 230 Kompressor 1999. Pyörän valmistajan mukaan tämä rulla sopii tuon auton ahtimeen. Rulla on mallia 65,mutta jotkut sanovat,että tuossa mallissa ahdin on 62:nen. Tiedän että Mersulla käytössä 3 ahdinta. 65 sopii myös Eaton m45 malliin. En haluasi turhaan ajaa pajalle ja vaan kuulla,että no ei sovi. No jos ei sovi,niin pukkaan myyntiin. En löytänyt yhtään kuvaa 62 mallin ahtimesta,saati sitten ahtimen rullasta. Löytyy asennus ohjeet,vuoden takuu ym..mutta kuvissa m 45 Kompura. Eli meneekö myyntiin,vai ahtimeen kiinni. :?:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Pienempi Kompressorin Pyörä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Auton valmistenumerolla saisi selville ahtimen varaosanumeron josta edelleen tarkemmin.
wiimax.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Pienempi Kompressorin Pyörä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mielestäni on vain kahta mallia eli toinen mangneetti kytkimellä ja toi mikä kuvassa.
Ebay.de voit syöttää kompura tyypin ja näet...oikeastaan toiseen kompuraan jossa mang.venttiili ei olekaan pienempää pyörää.
Jos ei tieten ole koko eroa noiden kahden kesken mitoissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Pienempi Kompressorin Pyörä

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kuva
Eatonin ahdinta M62 käytettiin malleissa W202 C230 ja W208 CLK230 1990-luvun loppuun saakka koneen M111.975 kanssa. Tämä kuva on otettu samanlaisesta moottorista, jota on hieman muokattu. Kuva on otettu altapäin ja kompressorin hihnapyörä on vasemmassa reunassa kuvan keskikorkeudella (laturin yläpuolella). Siinä on edessä pyöreä levy, joka pyörii vapaasti, kun solenoidi ei ole kytkeytynyt. Todennäköisesti sinulla on myös moottori M111.975 ja sama M62-ahdin, jos auto on valmistettu vuonna 1999 (vm 1999 tai 2000). Asia selviää valmistenumeron perusteella, kuten dealer kertoi.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
vikeveke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 29.08.2016 13:14

Re: Pienempi Kompressorin Pyörä

Viesti Kirjoittaja vikeveke »

Kiitos kuvasta! En tosiaan ite värkkää näiden kanssa vaan vien aina eteenpäin,joka/jotka tekee muutoksia ja siksi näköjään välillä hyvä kysyä täältä. Auto on Saksasta tuotu ja uudelleen softattu Celtic Tuningin ohjelmistolla. Kiihtyy melko laiskasti,mutta maantiellä eron huomaa. Entisenä Bmw tyyppinä ei voi kun ihmetellä Mersun välityksiä. Tuolla ohjelmalla saa 4 vaihteella(manuaali) kirrattua 200:taan,jos joku on ohjelmasta kiinnostunut niin ihan vaan siitä laitoin tietoa. Stage 1 = n +30 hp/+30nw. 500e. Tiedän että no joo se on paperilla,mutta itse sanoisin,että mukavampi ajaa,kun jaksaa vääntää. Kiitos vastauksista kaikille. Kuka tietää... Ehkä pyörän valmistaja onkin oikeassa. Ainakin oli Ebayssa listattu sopivaksi 1997-2002 mallin w208 coupeen.
No auto menossa nosturille huoltoon anyway niin asia varmistuu. ps. Kokelin valmistenumeroa ja kone on sama kun kuvassa :)
Vastaa Viestiin