W211 320 Airmaticvikoja.
W211 320 Airmaticvikoja.
Autossani 320CDI 4-matic ja airmatic on ollu seuraavanlaista huolta. Viime kesän lopussa ilmestyi näyttöön "Visit Workshop" airmatic-logolla varustettuna. Veho teki testit ja mitään vikaa ei ollut. Laskussa ei ole ilmoitettu vikakoodeja. Muutama viikko sitten sama kommentti tuli ruutuun ja hetken kuluttua "Stop, car too low". Tötterö taas Veholle jaa udet testit vuototesteineen tuloksella kompura ei pyöri. Uusittiin kompura releineen ja maksettiin taas kaikki testit vuototesteineen. Pari viikkoa ajoa ja auto alkoi antamaan nopeasti aamulla lähdettäessä varoituksen "Car too low". Sitten huomasin, että apparin etunurkka valuu hitaasti alas. ennekuin Veholta löytyi uutta aikaa tutkin itse vian ja löysin vuodon oikeasta etutolpasta. Tilasin Veholta uuden tolpan ja nakkasin sen paikoilleen. Nyt reilun viikon ajon jälkeen ilmeni uusi vaiva.. Hetken ajon jälkeen tulee jälleen ruutuun "Visit workshop" ja auton kuva nuoli ylöspäin. Vika poistuu aina sammutuksen jälkeen ja ilmaantuu parinkymmenen minuutin ajon jälkeen. Kysymys kuuluu, mikä voi tehdä tuollaista ajoittain tulevaa herjaa, jousitus pysyy ainakin yön yli millilleen samalla korkeudella ja korkeuden säätö toimii vikahälytyksestä riippumatta. Toinen kysymys on, mitäköhän tästä koko tapahtumasarjasta täytyisi ajatella. Miksei vuosi sitten löytynyt mitään vikaa, vaikka herja oli päällä. ja ovatko nämä kaikki kompurat ja tolpat yksittäistapauksia vai jotenkin riippuvaisia toisistaan. Tolpan jälkeen oikea puoli on n.8mm matalammalla kuin vasenm jos sillä on mitään merkitystä. Ajatuksia ja faktaa aiheeseen liittyen otetaan kiitolisena vastaan..
Re: W211 320 Airmaticvikoja.
Ensimmäinen ajatus on, että vie auto Vehon sijasta jonnekin jossa siitä ymmärretään jotain.
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 161
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Re: W211 320 Airmaticvikoja.
Muistaisin jostain kuulleeni että tolpan vaihdon jälken täytyisi jotain kalibroida testerillä.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Re: W211 320 Airmaticvikoja.
J a sellainen paikka olisi mikä?? tarttee varmaan tilata netistä star-kaapelit ja softatj86430 kirjoitti:Ensimmäinen ajatus on, että vie auto Vehon sijasta jonnekin jossa siitä ymmärretään jotain.
Re: W211 320 Airmaticvikoja.
Riippuu vähän missä asut/liikut, tällä foorumilla on lukuisia starin omistajia, jotka osaavat käyttää sitä ja lisäksi ymmärtävät mersujen ja airmaticin sielunelämästä.surf6gtr kirjoitti:J a sellainen paikka olisi mikä?? tarttee varmaan tilata netistä star-kaapelit ja softatj86430 kirjoitti:Ensimmäinen ajatus on, että vie auto Vehon sijasta jonnekin jossa siitä ymmärretään jotain.
Re: W211 320 Airmaticvikoja.
Sain asentajalta tiedon, että kyllä se kalibronti tehdään aina jousen vaihdo jälkeen rutiininomaisesti, mutta ei se sitä vaadi. Järjestelmähän oli juuri korjattu ja säädetty. Korkeusanturi on ylätukivarressa kiinni, ei tolpassa sisällä..Mikko Vuorsola kirjoitti:Muistaisin jostain kuulleeni että tolpan vaihdon jälken täytyisi jotain kalibroida testerillä.
Re: W211 320 Airmaticvikoja.
Jos jollain on joutilas Star, niin olen kiinostunut. Airmaticin opiskelin läpi tehtaan prujuista. Ihan ihmisen tekemältä vaikuttaa. Pk-seudulla asun..tj86430 kirjoitti:Riippuu vähän missä asut/liikut, tällä foorumilla on lukuisia starin omistajia, jotka osaavat käyttää sitä ja lisäksi ymmärtävät mersujen ja airmaticin sielunelämästä.surf6gtr kirjoitti:J a sellainen paikka olisi mikä?? tarttee varmaan tilata netistä star-kaapelit ja softatj86430 kirjoitti:Ensimmäinen ajatus on, että vie auto Vehon sijasta jonnekin jossa siitä ymmärretään jotain.
Re: W211 320 Airmaticvikoja.
Tuota autoa ei ole kaliproitu *.rilla tuon tuon tolpan vaihdon jälkeen. Vie jollekin foorumilaiselle jolla on *.ri niin voi tehdä sen. Turha sitä on marmoritiskille maksaa aivan älyttömästi.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 320 Airmaticvikoja.
Paa yv:tä nimerkki CDI203 niin se kyllä osaa nuo airmtic hommat taitaa vaan olla vähän työlistetty tällä hetkellä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 320 Airmaticvikoja.
Hei, autona on MB E320T CDI 2003, ajokilometrejä 230t ja reilu 2 vuotta sitten ilmestyi mittaristoon airmatic-visit workshop (tai paremminkin Verkstatt aufsuchen, kun saksan kieli on toinen äidinkieleni ja kieliasetus tietysti saksa). Käytin silloin Veho Pitäjänmäellä, kompressori oli kuulemma heikko ja se vaihdettiin, tilanne korjautui. Maksoi yhteensä tonnin, tosin itse kompressori vain noin 350 euroa. No nyt tulee samaa vikailmoitusta, joskus heti auton käynnistäessä, mutta tyypillisesti 3-10 kilometrin ajon jälkeen 60-80 km/h nopeudessa. Auto toimii ajossa normaalisti, mikään nurkka ei ole alhaalla, ei edes pitemmän seisomisen jälkeen, ja maavaran korotus ja takaisinlasku toimivat aivan normaalisti, auto nousee noin 8 sekunnissa.
Mikähän on todennäköisin kohta, josta alkaa selvittelemään, vai olisiko selkein star-diagnostiikalla katsoa samantien? Tietääkö kukaan ketään foorumilaista, jolla olisi täällä Pääkaupunkiseudulla star-diagnostiikkalaitteet, itse asun Helsingissä
Mikähän on todennäköisin kohta, josta alkaa selvittelemään, vai olisiko selkein star-diagnostiikalla katsoa samantien? Tietääkö kukaan ketään foorumilaista, jolla olisi täällä Pääkaupunkiseudulla star-diagnostiikkalaitteet, itse asun Helsingissä
E 320 T CDI 2003
E 200 1994
200 (W115) 1975 museorekisterissä
+VW Golf IV 2003, Polaris Magnum 425 6x6, ruohonleikkureita, moottori- ja raivaussahoja & perämoottoreita
E 200 1994
200 (W115) 1975 museorekisterissä
+VW Golf IV 2003, Polaris Magnum 425 6x6, ruohonleikkureita, moottori- ja raivaussahoja & perämoottoreita
Re: W211 320 Airmaticvikoja.
CDI203 ainakin on erikoistunut noihinLiha kirjoitti:Hei, autona on MB E320T CDI 2003, ajokilometrejä 230t ja reilu 2 vuotta sitten ilmestyi mittaristoon airmatic-visit workshop (tai paremminkin Verkstatt aufsuchen, kun saksan kieli on toinen äidinkieleni ja kieliasetus tietysti saksa). Käytin silloin Veho Pitäjänmäellä, kompressori oli kuulemma heikko ja se vaihdettiin, tilanne korjautui. Maksoi yhteensä tonnin, tosin itse kompressori vain noin 350 euroa. No nyt tulee samaa vikailmoitusta, joskus heti auton käynnistäessä, mutta tyypillisesti 3-10 kilometrin ajon jälkeen 60-80 km/h nopeudessa. Auto toimii ajossa normaalisti, mikään nurkka ei ole alhaalla, ei edes pitemmän seisomisen jälkeen, ja maavaran korotus ja takaisinlasku toimivat aivan normaalisti, auto nousee noin 8 sekunnissa.
Mikähän on todennäköisin kohta, josta alkaa selvittelemään, vai olisiko selkein star-diagnostiikalla katsoa samantien? Tietääkö kukaan ketään foorumilaista, jolla olisi täällä Pääkaupunkiseudulla star-diagnostiikkalaitteet, itse asun Helsingissä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 320 Airmaticvikoja.
Kalibrointi.
Olen kuullut, että riittää syyksi, jos auto on aina "vinksallaan" parkissa.
Saan myös tehtyä... PK-seutu
Olen kuullut, että riittää syyksi, jos auto on aina "vinksallaan" parkissa.
Saan myös tehtyä... PK-seutu
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W211 320 Airmaticvikoja.
Juuri näin...arska10 kirjoitti:Tuota autoa ei ole kaliproitu *.rilla tuon tuon tolpan vaihdon jälkeen. Vie jollekin foorumilaiselle jolla on *.ri niin voi tehdä sen. Turha sitä on marmoritiskille maksaa aivan älyttömästi.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 320 Airmaticvikoja.
Sain tuossa viikko sitten kivireeksi muuttuneen Airmaticin kuntoon, mutta sitten tuli toinen vika. Nyt kompura ei inahdakkaan ja ei nosta napista ylös autoa sekä sen verran vuotaa jostain, että välillä käy jo punainen "stop car too low" -teksti taulussa. Itse asiassa tämä taisi tulla siitä, kun irroitin vianetsinnässä etutolppien korkeusantureille menevät pistokkeen kummaltakin puolelta (koko keula oli ilmassa etuapurungon tunkkauspaikasta tunkattuna) ja siihen lopetti kompura pelaamisen. Ennen tätä kompura laulo kyllä nätisti muutamssa sekunnossa auton yläasentoon. iCarsoftin MB II ei löydä mitään tietoja Airmaticista, vaikka lähes kaikki muut järjestelmät se käy läpi. Onko arvauksia?
edit: ja tuo kuntoon saaminen kivireestä tapahtui sillä, että takaa oikealta sisälokarin sisällä olleesta kiihtyvyysanturista oli kaapelia poikki.
edit: ja tuo kuntoon saaminen kivireestä tapahtui sillä, että takaa oikealta sisälokarin sisällä olleesta kiihtyvyysanturista oli kaapelia poikki.
Re: W211 320 Airmaticvikoja.
Tähän sen verran että homma ratkesi sillä, että nostin keulan ylös ja aukaisin kuskin oven. Päästi ilmat pois palkeista ja auto ihan kenttään kun otin pois tunkilta. Sitten käyntiin ja kompura lähti päälle. Menee näköjään joskus sekaisin ylös nostaessa, mutta näin näyttää saavan takaisin henkiin järjestelmän. Taulussa yhä Visit workshop, vaikka pelaa ja nousee napista yms...ehkä pitää kuitata Starilla?Behemoth kirjoitti:Sain tuossa viikko sitten kivireeksi muuttuneen Airmaticin kuntoon, mutta sitten tuli toinen vika. Nyt kompura ei inahdakkaan ja ei nosta napista ylös autoa sekä sen verran vuotaa jostain, että välillä käy jo punainen "stop car too low" -teksti taulussa. Itse asiassa tämä taisi tulla siitä, kun irroitin vianetsinnässä etutolppien korkeusantureille menevät pistokkeen kummaltakin puolelta (koko keula oli ilmassa etuapurungon tunkkauspaikasta tunkattuna) ja siihen lopetti kompura pelaamisen. Ennen tätä kompura laulo kyllä nätisti muutamssa sekunnossa auton yläasentoon. iCarsoftin MB II ei löydä mitään tietoja Airmaticista, vaikka lähes kaikki muut järjestelmät se käy läpi. Onko arvauksia?
edit: ja tuo kuntoon saaminen kivireestä tapahtui sillä, että takaa oikealta sisälokarin sisällä olleesta kiihtyvyysanturista oli kaapelia poikki.
Re: W211 320 Airmaticvikoja.
Moro, eka kerta tänne kirjoitan. Katotaan miten käy
Onko näissä ketjuissa missään selviä kuvallisia ohjeita noitten ilmapussien vaihtoon ym. Tuo hainesin kirja ei kerro niitten vaihtamisesta mitään. Itte ostin tollasen 08 280 sen. Eikä mitään hajuakaan tollaisista. Vänkärin takanurkka makaa seisoessa, mutta olis mielenkiintoa tutustua tuohon maailmaan 

