Avantgarde, Classic & Elegance?
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Avantgarde, Classic & Elegance?
Jeps, olis ihan kiva tietää että mitä eroa on noilla kolmella?
Viimeksi muokannut W210 Eemeli, Ma 20.11.2006 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Avantgarde, Classic & Elegance?
Eipä liity vaihdelaatikkoon millään muulla tavalla, kuin että vaihdekepin nupissa on merkintä, mikä malli on kyseessäJoniAskola kirjoitti:Jeps, olis ihan kiva tietää että mitä eroa on noilla kolmella? Joku joskus kertoi että nämä erot liittyvät vaihdelaatikkoon? Kertokaapas joku, ettei jää vaivaamaan

Eli nuo ovat varustelupakettivaihtoehtoja. Kyseessä on ilmeisesti W210?
Classic on perusmalli.
Elegance on nimensä mukaisesti hieman hienostuneempi, sisältäen mm. pähkinäpuuverhoilun, erilaiset sisustuskuosit, kromilistat ympäri autoa, keskikyynärnoja jne. Maksoi aikoinaan Classic + reilut 20 tmk.
Avantgarde vastasi C-mallin Sportia, eli urheilullinen alusta, kaasupurkausvalot, enemmän kromilistoja maskissa, taas erilaiset kuosit, ja muistaakseni hiilikuitua/eloksoitua alumiinia kojelaudan listoituksessa. Maksoi muistaakseni aikoinaan Classic + 39 tmk.
Eroja oli myös turvavöiden värissä ynnä muissa pikkukohteissa. Kotsalla olisi kyllä W210:n esite josta nuo löytyvät.
P.S. Samat nimethän ovat toki käytössä W211:ssäkin, mutta varmaankin pakettien sisältö on hieman erilainen. Samoin faceliftin W210:n faceliftin yhteydessä ja mallisarjan vanhentuessa paketteihin saattoi tulla muutoksia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Lista
Voisikos Timo nyt varsin tietorikkaana Mersistinä tekaista (tai suomentaa joltakin muulta sivulta) joskus aikansa ratoksi listan korimalleista kautta aikojen? Ja vaikka moottoreista myös?JoniAskola kirjoitti:Jepjep, kiitoksia. Kerroppas vielä, että mitä tarkoittaa W210? Eikö oo kivaa, kun oppii aina jotain uutta?
Voitaisiin laittaa se tuonne ylävalikkoon koska se nyt on ainakin infoa mitä jatkuvasti tarvitsisi - ja auttaisi uusia tulokkaita huomattavasti ollen muistin tukena myös kaikkein hurahtaneimmille MB-friikeille ...
Sopisko?
H
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
W210 on siis tehtaan sisäinen tyyppikoodi E-mallille vv. 1995-2002. Eli E280:si, jota olet myymässä, on kyseistä korimallia.JoniAskola kirjoitti:Jepjep, kiitoksia. Kerroppas vielä, että mitä tarkoittaa W210? Eikö oo kivaa, kun oppii aina jotain uutta?

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tästä välistä
lyhyesti. W210 on E-koppainen Mersu eli keskikokoinen mallisarja eli Väyrynen eli melko tuttu taksitolpilta, joskin C-sarja on vienyt tilaa isommaltaan. Valmistettiin '95-'02. Edeltäjänä kunniakas W124.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: Lista
Ka eiköhän tuo onnistune. Pitää joskus tässä illan ratoksi moinen puuhata.Henri Junkkala kirjoitti: Sopisko?
H
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Re: Lista
Menee taas offtopicceiluksi mutta kiitos vaan kaikkien meidän puolesta jo etukäteen!Timo L. kirjoitti:Ka eiköhän tuo onnistune. Pitää joskus tässä illan ratoksi moinen puuhata.Henri Junkkala kirjoitti: Sopisko?
H
Älä lähetä sitä sähköpostina vaan vaikka privana sillä Rätilinja lopettaa mobiili.net palvelun kohtapuoleen ja taidan irtisanoa tämän jo sitä ennen. Tana. Vuosikaudet maksanut kk-maksua ihan siksi ettei email muuttuisi...
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Nostetaas esiin "hieman" vanhempi topicci, kun oikeaa asiaa kuitenkin käsittelee. Onko tiedossa löytyikö mistään tämän kaltaista varustelistausta/vuosittain tulleita muutoksia W210:aan? Tuossa ylhäällä on jotain, mutta ajattelin sellaista missä olisi kaikki detaljitkin. Ylläolevaan voisi äkkiseltään lisätä, että Avantgardessa on myös B-pilarissa mustaa "hiilikuitua".
Onko W210:ssä jotain varusteita tullut suoranaisesti vain moottorikoon mukana "vakiovarusteina" (ei siis erikseen rastittavina optioina), lähinnä mielessä bensakoneet E200/E230/E240/E280/E320.
Jonkinasteinen luistonesto on ilmeisesti ollut kaikissa "Paavoissa" vakiona?
Vieläköhän Timo L:ltä tuo W210-esite löytyisi....
Onko W210:ssä jotain varusteita tullut suoranaisesti vain moottorikoon mukana "vakiovarusteina" (ei siis erikseen rastittavina optioina), lähinnä mielessä bensakoneet E200/E230/E240/E280/E320.
Jonkinasteinen luistonesto on ilmeisesti ollut kaikissa "Paavoissa" vakiona?
Vieläköhän Timo L:ltä tuo W210-esite löytyisi....

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Niin muuten on, sekoitin ilmeisesti tuohon mainittuun C-Sportiin. Ja Juhis, esitteitä löytyy vielä.Avantgarde kirjoitti: Listoitus on muuten mustaksi lakattua vaahteraa ...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mitenköhän niitä saataisiin nähtäväksi. Ei sinulla sattuisi olemaan skanneria ja hirveästi käyttämätöntä skannailuintoa?Timo L. kirjoitti:Ja Juhis, esitteitä löytyy vielä.

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Tilanne W210 tullessa 1996 oli tämä:Juhis2000 kirjoitti:Onko W210:ssä jotain varusteita tullut suoranaisesti vain moottorikoon mukana "vakiovarusteina" (ei siis erikseen rastittavina optioina), lähinnä mielessä bensakoneet E200/E230/E240/E280/E320.
Jonkinasteinen luistonesto on ilmeisesti ollut kaikissa "Paavoissa" vakiona?
ETS - Electronic Traction System tuli vakiovarusteena 4- ja 5-sylinterisiin malleihin (bensa ja diesel)
ASR - Antiblockier-Bremssystem vakiona 6-sylinterisissä malleissa, valinnaisvarusteena myös 4- ja 5-sylinterisiin malleihin
ESP - Electronic Stability Program ilmeisesti valinnaisvarusteena kaikkiin
Bensakoneista ainoastaan automaattivaihteisena toimitettiin E320 (4 ja 5 pykäläinen) sekä E420 (5 pykäläinen)
Jarruja oli kolmea eri tehoa (jarrulevyn halkaisijaxpaksuus)
1. 200, 230 ja dieselit (etu 288x25 mm, taka 278x9)
2. 280, 320 (300x28, 290x10)
3. 420 (316x28, 290x10)
Minkä tahansa perusvarustepaketin (Classic, Elegance, Avantgarde) saattoi valita minkä tahansa moottorikoon kanssa (ainakin Saksassa).
Mm. nämä tiedot löytyi 227 sivuisesta kirjasta Alles über die Mercedes-Benz E-klasse, Christof Vieweg. Tuossa ei kerrota mitään farmarimalleista. Uudempi painos näkyy olevan myynnissä (facelift-malli?):
http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/3 ... 31-2692043
ESP on nimensämukaisesti ajonvakautusjärjestelmä, mutta mikäs käytännön ero on "luistonestoilla" ETS:llä ja ASR:llä?vtm63 kirjoitti:Tilanne W210 tullessa 1996 oli tämä:
ETS - Electronic Traction System tuli vakiovarusteena 4- ja 5-sylinterisiin malleihin (bensa ja diesel)
ASR - Antiblockier-Bremssystem vakiona 6-sylinterisissä malleissa, valinnaisvarusteena myös 4- ja 5-sylinterisiin malleihin
ESP - Electronic Stability Program ilmeisesti valinnaisvarusteena kaikkiin
Siis onhan automaatteja pienempienkin myllyjen jatkona. Vai tarkoitetaanko että 5-lovisia olisi ainoastaan E320/E420 malleissa? Vai onko niitä pienemmissäkin? Jos edelleen puhutaan pre-facelift-malleista.vtm63 kirjoitti:Bensakoneista ainoastaan automaattivaihteisena toimitettiin E320 (4 ja 5 pykäläinen) sekä E420 (5 pykäläinen)
Mm. nämä tiedot löytyi 227 sivuisesta kirjasta Alles über die Mercedes-Benz E-klasse, Christof Vieweg.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
ASR on mielestäni hieman laajempi systeemi kuin ETS, vaikka ASR tulikin laajassa mittakaavassa saataville jo 1986. Äkkiseltään jos muistelen, niin ETS pelaa ainoastaan jarrujen kanssa, eli jarruttaa ja vapauttaa sutivaa pyörää.Juhis2000 kirjoitti:ESP on nimensämukaisesti ajonvakautusjärjestelmä, mutta mikäs käytännön ero on "luistonestoilla" ETS:llä ja ASR:llä?
Siis onhan automaatteja pienempienkin myllyjen jatkona. Vai tarkoitetaanko että 5-lovisia olisi ainoastaan E320/E420 malleissa? Vai onko niitä pienemmissäkin? Jos edelleen puhutaan pre-facelift-malleista.
ASR taas säätelee jarrujen lisäksi moottoritehoa, ja liukkaan paikan tullen vähentää sitä tarpeen mukaan. Parempimuistiset korjatkoot...
Automaatteja toki oli saatavilla pienempiinkin malleihin, mutta kirjoittaja varmaan tarkoitti, että E 320- ja E 420 -malleissa ainoa vaihteistovaihtoehto oli automaatti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Alfamerin korjausopas, E-sarja:
Luku 9, kappale 15
Luku 9, kappale 15

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Niinhän tuossa sanotaankin kun lauseen ajatuksella lukee.vtm63 kirjoitti:Bensakoneista ainoastaan automaattivaihteisena toimitettiin E320 (4 ja 5 pykäläinen) sekä E420 (5 pykäläinen)

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Minulla on käsitys että ETS on laajempi systeemi siinä mielessä että se huomioi myös esim moottorijarrutuksen ja jotain muutakin.Timo L. kirjoitti:ASR on mielestäni hieman laajempi systeemi kuin ETS, vaikka ASR tulikin laajassa mittakaavassa saataville jo 1986. Äkkiseltään jos muistelen, niin ETS pelaa ainoastaan jarrujen kanssa, eli jarruttaa ja vapauttaa sutivaa pyörää.Juhis2000 kirjoitti:ESP on nimensämukaisesti ajonvakautusjärjestelmä, mutta mikäs käytännön ero on "luistonestoilla" ETS:llä ja ASR:llä?
ASR taas säätelee jarrujen lisäksi moottoritehoa, ja liukkaan paikan tullen vähentää sitä tarpeen mukaan. Parempimuistiset korjatkoot...
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
vtm63 kirjoitti:Tilanne W210 tullessa 1996 oli tämä:
ETS - Electronic Traction System tuli vakiovarusteena 4- ja 5-sylinterisiin malleihin (bensa ja diesel)
ASR - Antiblockier-Bremssystem vakiona 6-sylinterisissä malleissa, valinnaisvarusteena myös 4- ja 5-sylinterisiin malleihin
ESP - Electronic Stability Program ilmeisesti valinnaisvarusteena kaikkiin
Mutta jos ASR on ollut isompimoottorisissa malleissa, niin eikö sen luulisi olevan kehittyneempi? Yleensähän kuitenkin "isompinumeroiset" ovat olleet paremmin varusteltuja. Timo L.n esitteestähän tuokin varmaan selviäisi.Matti R kirjoitti:Minulla on käsitys että ETS on laajempi systeemi siinä mielessä että se huomioi myös esim moottorijarrutuksen ja jotain muutakin.Timo L. kirjoitti:[ASR on mielestäni hieman laajempi systeemi kuin ETS, vaikka ASR tulikin laajassa mittakaavassa saataville jo 1986. Äkkiseltään jos muistelen, niin ETS pelaa ainoastaan jarrujen kanssa, eli jarruttaa ja vapauttaa sutivaa pyörää.
ASR taas säätelee jarrujen lisäksi moottoritehoa, ja liukkaan paikan tullen vähentää sitä tarpeen mukaan. Parempimuistiset korjatkoot...

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Joo, kyllä tuo "kehittyneisyys" (ja hinta) menee parempaan päin järjestyksessä ETS, ASR ja ESP. ETS pystyy estämään sutumista kiihdytettäessä käytännössä vain 30-40 km/h saakka eikä se tee mitään muuta. Valo kyllä vilkkuu noin 80 km/h saakka jos pyörän ote lipsuu mutta järjestelmä ei lipsumista enää korjaile yli neljänkympin nopeuksissa.
Pieni korjaus vielä aikaisemmin kirjoittamaani: ASR tulee sanoista Antislip Regulation (ei Antiblockier Bremssystem joka on tietenkin ABS)
Pieni korjaus vielä aikaisemmin kirjoittamaani: ASR tulee sanoista Antislip Regulation (ei Antiblockier Bremssystem joka on tietenkin ABS)
Tulipa vielä mieleen, tämä nyt ei niin tarkeänä tietona, mutta onhan täällä foorumilla paljon muutakin tietoa mitä ilmankin voisi elää.
Erottaako tuon miten "päällepäin" (siis ilman optiolistan tulkkaamista) että onko autossa ETS, ASR vai ESP...vai onko näinkin tyhmään kysymykseen niinkin looginen vastaus että mittaritaulussa on joko ETS-, ASR- tai ESP-valo?

Erottaako tuon miten "päällepäin" (siis ilman optiolistan tulkkaamista) että onko autossa ETS, ASR vai ESP...vai onko näinkin tyhmään kysymykseen niinkin looginen vastaus että mittaritaulussa on joko ETS-, ASR- tai ESP-valo?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Keskikonsolissa W210:ssä ilmeisesti vaihdekepin vasemmalla puolella on nappi jolla ASR:n tai ESP:n voi kytkeä pois päältä. ETS:lle semmoista ei ole (vain valo mittaritaulussa).Juhis2000 kirjoitti: Erottaako tuon miten "päällepäin" (siis ilman optiolistan tulkkaamista) että onko autossa ETS, ASR vai ESP...vai onko näinkin tyhmään kysymykseen niinkin looginen vastaus että mittaritaulussa on joko ETS-, ASR- tai ESP-valo?
Tuota samaa asiaa olen miettinyt oman kiesin kohdalla (W210 290tdt -97). Nyt kun kelit alkaa olla jo sitä luokkaa, että välillä tekee mieli pikkuisen "leikkiä". Jotenkin tuppaa tuo 'sivuluisu' olemaan outo....ensin ei oikein tunnu sutivan....sitten saattaa kierrokset "karjaista" reippaasti korkeammalle, kun vauhtia tulee lisää. Ajattelin ensin tämän käytöksen johtuvan automaatista, mutta olisko tässä kyseessä just tuo alle 40km/h toimiva ETS? Se keltainen vilkkuvalo toimii kyllä kovemmissakin nopeuksissa, ja oikein jäisellä tiellä alkaa sutia 80 vauhdissakin.Juhis2000 kirjoitti:Tulipa vielä mieleen, tämä nyt ei niin tarkeänä tietona, mutta onhan täällä foorumilla paljon muutakin tietoa mitä ilmankin voisi elää.![]()
Erottaako tuon miten "päällepäin" (siis ilman optiolistan tulkkaamista) että onko autossa ETS, ASR vai ESP...vai onko näinkin tyhmään kysymykseen niinkin looginen vastaus että mittaritaulussa on joko ETS-, ASR- tai ESP-valo?

Olispa mukava todella tietää, mikä esto tässä "väykyssäni" on....kertokaa asiantuntijat! Vai onko tässäkin autossa sama järjestelmä, minkä kaverini sanovat olevan tuossa vaimon autossa (W123 200D-85). He valistivat minua sanoen, että tuonikäisessä mersussa on jo sutimisenestojärjestelmä!! Minä vähän epäilin.....mutta kertoivat sen olevan siellä konepeiton alla...toiset automerkit kutsuvat sitä moottoriksi!!!

Ei kai sentäänväykky290tdt kirjoitti:...onko tässäkin autossa sama järjestelmä, minkä kaverini sanovat olevan tuossa vaimon autossa (W123 200D-85). He valistivat minua sanoen, että tuonikäisessä mersussa on jo sutimisenestojärjestelmä!


Viimeksi muokannut Juhis., To 25.11.2004 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955