Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
@Sumu
Versus ”Suomiauto”?
Sähköinen huoltokirja on jo aika hyvä. Siitä löytyy varmaan aukot, jos niitä on. Ihan varma ei kait voi olla.
Historiikki autoista on jo vaikeampaa
Versus ”Suomiauto”?
Sähköinen huoltokirja on jo aika hyvä. Siitä löytyy varmaan aukot, jos niitä on. Ihan varma ei kait voi olla.
Historiikki autoista on jo vaikeampaa
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Olen kans pistänyt merkille, että Suomessa ei ruuvata ja kauppiaat ovat rehellisiä
S212 250CDI
Re: Tarinointia tuontiautoista
Montako avainta muuten autossa pitäisi olla mukana? W212 eemeli vaikkapa esimerkkinä.
Kaksi + korjaamoavain?
Kaksi + korjaamoavain?
'13 W212 Hybrid
Re: Tarinointia tuontiautoista
Käsittääkseni kaksi.Sumu kirjoitti:Montako avainta muuten autossa pitäisi olla mukana? W212 eemeli vaikkapa esimerkkinä.
Kaksi + korjaamoavain?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Noniin, viimeinkin tuli eemeli hommattua. Suomeen valmiiksi uitettuna.
2013 E300 Hybrid Avangarde, mainittavimmat varusteet Comand, valopaketti, ajoavustinpaketti, puolinahat, ortopedit ja Sport-paketti.
Mobilokin voimassa, vaikka liekö siitä juurikaan mitään hyötyä.
Vääntö on kyllä massiivinen kun vertaa mihin on tottunut. Tykkään!
2013 E300 Hybrid Avangarde, mainittavimmat varusteet Comand, valopaketti, ajoavustinpaketti, puolinahat, ortopedit ja Sport-paketti.
Mobilokin voimassa, vaikka liekö siitä juurikaan mitään hyötyä.
Vääntö on kyllä massiivinen kun vertaa mihin on tottunut. Tykkään!
'13 W212 Hybrid
Re: Tarinointia tuontiautoista
Se riippuu. Jos auto hajoaa, mobilo tulee paikalle, tutkii ja tekee mitä voi. Jos ei voi, hinauttaa, mutta vain lähimmälle valtuutetulle korjaamolle (joustavasti tosin, esim. pk-seudulla voi aika vapaasti valita mihin hinataan, perusteeksi riittää että siellä on käytetty aiemminkin). Vara-auton saa useammaksi päiväksi ja se on lähtökohtaisesti samantasoinen kuin oma pirssi.Sumu kirjoitti: Mobilokin voimassa, vaikka liekö siitä juurikaan mitään hyötyä.
Eli, jos ei saada heti kuntoon ja haluat korjauttaa muualla kuin merkkikorjaamolla, niin sitten ei hirveästi auta. Jos taas merkkikorjaamo kelpaa voi olla isostikin hyötyä.
Tietysti jos autoon ei tule vikoja, niin sitten ei mobilostakaan ole mitään iloa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
No niin tämä CLS 350 CGI kuume on jo äitynyt niin pahaksi että vaimokaan ei enää jaksa katsella vierestä
Tarjonta Suomessa on suppeaa valinnanvaraa tosi vähän. Kehtaavat monet liikkeet vielä mainostaa että Suomi auto mikseivät laita yhtäläisyysmerkkä perään ja kirjoita että karvahattumalli?
Eli pakko kai hakea Saksasta siihen tulokseen olen tullut.
Itsellä ei ole aikaa eikä halua lähteä autoa Saksasta hakemaan joten ajattelin käyttää jotain luotettavaa yritystä joka tuo autoja Saksasta avaimet käteen periaatteella. Onko täällä foorumilaisilla kokemusta tällaisesta avaimet käteen Saksan tuonnista? Onk edes luotettavia firmoja/autoliikkeitä joihin tällaisessa asiassa voi luottaa?
Ajattelin käyttää Tampereen Autocenteriä vaikutti aluksi lupaavalta mut sitten löytyi kirjoituksia joissa oli tosi huonoja kokemuksia kyseisestä liikkeestä.
Omat vaatimuksen ovat juurikin niin kovat että varusteiltaan oltava kaikki kilkkeet mitä autoon on saatavissa AMG sisä ja ulkopaketti ja myös tuo Junge Sterne takuu oltava voimassa. Värikin on valikoitunut joko hopea tai punainen ei missään nimessä harmaa ruskea tai musta. Mielestäni juuri hopea tuo auton kauniit linjat parhaiten esille musta peittää ne.
Ja sisustus ei missään nimessä ruskea tai valkoinen. Näillä vastimuksilla ei autoa Suomesta hevin löydy. Vielä kun lisää vaatimuksiin vuosimall 2008-2010 ja vähän ajettu niin eipä ole vaihtoehtoa kuin Saksan tuonti.
Eli kokemuksia ehdotuksia otetaan vastaan.
Tarjonta Suomessa on suppeaa valinnanvaraa tosi vähän. Kehtaavat monet liikkeet vielä mainostaa että Suomi auto mikseivät laita yhtäläisyysmerkkä perään ja kirjoita että karvahattumalli?
Eli pakko kai hakea Saksasta siihen tulokseen olen tullut.
Itsellä ei ole aikaa eikä halua lähteä autoa Saksasta hakemaan joten ajattelin käyttää jotain luotettavaa yritystä joka tuo autoja Saksasta avaimet käteen periaatteella. Onko täällä foorumilaisilla kokemusta tällaisesta avaimet käteen Saksan tuonnista? Onk edes luotettavia firmoja/autoliikkeitä joihin tällaisessa asiassa voi luottaa?
Ajattelin käyttää Tampereen Autocenteriä vaikutti aluksi lupaavalta mut sitten löytyi kirjoituksia joissa oli tosi huonoja kokemuksia kyseisestä liikkeestä.
Omat vaatimuksen ovat juurikin niin kovat että varusteiltaan oltava kaikki kilkkeet mitä autoon on saatavissa AMG sisä ja ulkopaketti ja myös tuo Junge Sterne takuu oltava voimassa. Värikin on valikoitunut joko hopea tai punainen ei missään nimessä harmaa ruskea tai musta. Mielestäni juuri hopea tuo auton kauniit linjat parhaiten esille musta peittää ne.
Ja sisustus ei missään nimessä ruskea tai valkoinen. Näillä vastimuksilla ei autoa Suomesta hevin löydy. Vielä kun lisää vaatimuksiin vuosimall 2008-2010 ja vähän ajettu niin eipä ole vaihtoehtoa kuin Saksan tuonti.
Eli kokemuksia ehdotuksia otetaan vastaan.
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuommosta autoa ei kannata lähteä etsimään, koska spekseihin sopivaa autoa ei ole yhtään myynissä. Tuon ikäisiin ei ole JS-takuuta tarjolla. Toki jollakin yksityisellä voi olla, mutta takuuta ei varmaankaan ole kovin monta kuukautta jäljellä.
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Tarinointia tuontiautoista
Joo ei noin vanhoihin JS takuuta .
Aika pieneksi jää valikoima kun ulko ja sisusta värit on päätetty ja vielä pienet kilometrit .
Löytyy varmaan jostain joskus mutta jos kerran auto kuume päällä niin jäitä hattuun ei tuollaista helposti löydy .
Aika pieneksi jää valikoima kun ulko ja sisusta värit on päätetty ja vielä pienet kilometrit .
Löytyy varmaan jostain joskus mutta jos kerran auto kuume päällä niin jäitä hattuun ei tuollaista helposti löydy .
Re: Tarinointia tuontiautoista
Olen tietoinen että varmasti joistakin varusteista joudun tinkimään jos sopivaa ei ala löytymään kohtuuajassa. Esim Hierovat penkit tai penkkien tuuletus ovat sellaiset joita pidän vähän niinkuin turhina varusteina. Kun taas sähkösäätöiset kokonahkapenkit ja kattoluukku ovat niitä joista en tingi. Ja pieninä kilsoina pidän alle 140 000 km. Joku täällä,mainostikin että Saksassa pienet kilometrit eivät välttämättä ole mittarifiksattuja koska perheissä on useampia autoja ja kilsoja ei siksi kerry! Ja aika monessa Suomenkin myynti ilmoituksessa CLS varusteista mainitaan AMG varustus. Olen ymmärtänyt että tällöin mukaan tulee Harman Kardon audio, tyylikkäämmät pakoputkien koristepäät ja tyylikkäämmät vanteet ja ehkä tummenetut lasit? Olenko hakoteillä tässä? Joten AMG on se mikä pitäisi löytyä.
Jossain täällä oli erään foorumilaisen kertomus samanlaisista varustevaatimuksista ja hän löysi ja haki auton itse Saksasta. Tosin se oli 350 CDI kun taas itse haen 350 CGI. Toisaalta jos ostan kerrankin elämässän vähän paremman luxusauton niin kyllä se saa luvan olla kattavalla varustepaketilla. Ettei heti tule toista samanlaista vastaan.
Tuollainen ST tuontipalvelut löytyi onko kellään kokemuksia kyseisestä firmasta? Ainakin hyvin kattavasti selitetty heidän toimintamallinsa ja antoi kyllä luotettavan kuvan lafkasta.
Jäitä on ollut hatussa jo pidemmän aikaa, tämä kevät on vaarallista aikaa kun autokuume iskee.
Jossain täällä oli erään foorumilaisen kertomus samanlaisista varustevaatimuksista ja hän löysi ja haki auton itse Saksasta. Tosin se oli 350 CDI kun taas itse haen 350 CGI. Toisaalta jos ostan kerrankin elämässän vähän paremman luxusauton niin kyllä se saa luvan olla kattavalla varustepaketilla. Ettei heti tule toista samanlaista vastaan.
Tuollainen ST tuontipalvelut löytyi onko kellään kokemuksia kyseisestä firmasta? Ainakin hyvin kattavasti selitetty heidän toimintamallinsa ja antoi kyllä luotettavan kuvan lafkasta.
Jäitä on ollut hatussa jo pidemmän aikaa, tämä kevät on vaarallista aikaa kun autokuume iskee.
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
Re: Tarinointia tuontiautoista
Stt:stä oikeenkin hyviä kokemuksia
- Silakka_E500
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: La 29.09.2012 21:27
Re: Tarinointia tuontiautoista
Itse tuotin ensimmäisen GL:n Autocenterin Markus Taskisen kautta ilman mitään ongelmia, palvelu oli itseasiassa erinomaista ja voin suositella hänen kanssaan asioimista.jjjarvi kirjoitti:No niin tämä CLS 350 CGI kuume on jo äitynyt niin pahaksi että vaimokaan ei enää jaksa katsella vierestä
Ajattelin käyttää Tampereen Autocenteriä vaikutti aluksi lupaavalta mut sitten löytyi kirjoituksia joissa oli tosi huonoja kokemuksia kyseisestä liikkeestä.
.
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei ainakaan W212 ja C207 AMG varustus ole kytköksissä Harman Karman audiopakettiin. Voi tosin olla että suurella todennäköisyydellä ne samasta autosta löytyy mutta parempi on pyytää auton sarjanumero ja tsekata sillä että varmasti löytyy. Koodi tuolle Harman Kardonille on ainakin W212 ja C207 malleissa on 810 - PREMIUM SOUND SYSTEM. Itse laittasin varustetoivelistaan Distronicin, itse ainakin siitä suuresti tykkään. http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes" onclick="window.open(this.href);return false;jjjarvi kirjoitti:Olen ymmärtänyt että tällöin mukaan tulee Harman Kardon audio
Re: Tarinointia tuontiautoista
Voin kyllä väittää, että AMG Sport paketilla ei ole mitään automaattista kytköstä Harman Kardon audion ja tummennettujen lasien kanssa. Ja olisihan se nyt vmäistä jos joutuisi autoa väkisin rumentamaan roskapusseilla takalaseissa jos ruksisi AMG Sport -paketin autoonjjjarvi kirjoitti:Olen tietoinen että varmasti joistakin varusteista joudun tinkimään jos sopivaa ei ala löytymään kohtuuajassa. Esim Hierovat penkit tai penkkien tuuletus ovat sellaiset joita pidän vähän niinkuin turhina varusteina. Kun taas sähkösäätöiset kokonahkapenkit ja kattoluukku ovat niitä joista en tingi. Ja pieninä kilsoina pidän alle 140 000 km. Joku täällä,mainostikin että Saksassa pienet kilometrit eivät välttämättä ole mittarifiksattuja koska perheissä on useampia autoja ja kilsoja ei siksi kerry! Ja aika monessa Suomenkin myynti ilmoituksessa CLS varusteista mainitaan AMG varustus. Olen ymmärtänyt että tällöin mukaan tulee Harman Kardon audio, tyylikkäämmät pakoputkien koristepäät ja tyylikkäämmät vanteet ja ehkä tummenetut lasit? Olenko hakoteillä tässä? Joten AMG on se mikä pitäisi löytyä.
Jossain täällä oli erään foorumilaisen kertomus samanlaisista varustevaatimuksista ja hän löysi ja haki auton itse Saksasta. Tosin se oli 350 CDI kun taas itse haen 350 CGI. Toisaalta jos ostan kerrankin elämässän vähän paremman luxusauton niin kyllä se saa luvan olla kattavalla varustepaketilla. Ettei heti tule toista samanlaista vastaan.
Tuollainen ST tuontipalvelut löytyi onko kellään kokemuksia kyseisestä firmasta? Ainakin hyvin kattavasti selitetty heidän toimintamallinsa ja antoi kyllä luotettavan kuvan lafkasta.
Jäitä on ollut hatussa jo pidemmän aikaa, tämä kevät on vaarallista aikaa kun autokuume iskee.
CLS 63 AMG '13
Re: Tarinointia tuontiautoista
Joskus jää jopa tunne, että tarkoituksella on laitettu omat vaatimukset auton suhteen niin kovaksi ja maksimihinta niin alas , ettei varmasti löydy sopivaa autoa...
Jos oikeasti olet ostamassa autoa, niin tästä listasta varmasti löytyy sopiva ja sitten vain lentokoneeseen...
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... MATIC_GEAR" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos oikeasti olet ostamassa autoa, niin tästä listasta varmasti löytyy sopiva ja sitten vain lentokoneeseen...
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... MATIC_GEAR" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
AMG varustus on kosmeettinen paketti. Helmat ja puskurit vähän räyhäkämmät, vanteet ja pakoputket neljällä ulostulolla.jjjarvi kirjoitti:aika monessa Suomenkin myynti ilmoituksessa CLS varusteista mainitaan AMG varustus. Olen ymmärtänyt että tällöin mukaan tulee Harman Kardon audio, tyylikkäämmät pakoputkien koristepäät ja tyylikkäämmät vanteet ja ehkä tummenetut lasit?
Ääntä eristävät, lievästi väritetyt tuplalasit on muistaakseni vakiovaruste CLS:ssä, tummennus ei kuulu tehdasvarusteisiin.
Harman Kardon menee kuten tuossa aiemmin mainittiin optiokoodilla 810 - premium sound. Se on kuvista helppo tunnistaa, etuovien kaiutinritilöissä on tekstiä.
Täältä toinen suositusääni Distronicille, erittäin hyödyllinen mukavuusvaruste. Lisäksi jos kuljettaja vaihtuu usein niin memory-paketti etuistuimiin, muistipaikat kuskin ovessa. Multikontoursitze-penkit on säädöiltään hyvät ja löytyy useammasta kuin hierovilla penkeillä.
Omani tuotin vuosi sitten Hannu Graulinilla, valkkasin mobile.de:stä sopiviä uhreja ja Hannu soitteli omistajille ja otti enemmän selvää. Kaikki meni ok.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Totta, vaikka autot ovat paremmin varusteltuja saksassa, nousee hinta sielläkin jos poikkeuksellisen paljon varusteita yhteen autoon on osunut. Itse tuotatin muutama vuosi takaperin C207 ja vaikka minulla ei mitään kovin ihmeellisiä toiveita ollut (ei musta ulkoa, ei vaalea sisältä, distronic, muistipaketti, harman kardon, kaukovaloautomatiikka, pieni ajomäärä, V6:lla että saan 7-pykäläisen laatikon ja tiukka vuosimalliväli), huomasin nopeasti että jos haluan kaikki toiveeni, pitää autostakin enemmän maksaa eikä se irtoa hinnat alkaen meiningillä.sportsman kirjoitti:Joskus jää jopa tunne, että tarkoituksella on laitettu omat vaatimukset auton suhteen niin kovaksi ja maksimihinta niin alas , ettei varmasti löydy sopivaa autoa...
Jos oikeasti olet ostamassa autoa, niin tästä listasta varmasti löytyy sopiva ja sitten vain lentokoneeseen...
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... MATIC_GEAR" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tarinointia tuontiautoista
Voin olla väärässä ja vaihtelee ehkä autoittain, mutta AMG Sport -paketti sisältää mielestäni myös sporttisemman alustan, erilaiset penkit, mahdollisesti erilainen ratti ja muuta extraa vielä puskureiden ja helmojen lisäksi.Mikvei kirjoitti:AMG varustus on kosmeettinen paketti. Helmat ja puskurit vähän räyhäkämmät, vanteet ja pakoputket neljällä ulostulolla.jjjarvi kirjoitti:aika monessa Suomenkin myynti ilmoituksessa CLS varusteista mainitaan AMG varustus. Olen ymmärtänyt että tällöin mukaan tulee Harman Kardon audio, tyylikkäämmät pakoputkien koristepäät ja tyylikkäämmät vanteet ja ehkä tummenetut lasit?
Ääntä eristävät, lievästi väritetyt tuplalasit on muistaakseni vakiovaruste CLS:ssä, tummennus ei kuulu tehdasvarusteisiin.
Harman Kardon menee kuten tuossa aiemmin mainittiin optiokoodilla 810 - premium sound. Se on kuvista helppo tunnistaa, etuovien kaiutinritilöissä on tekstiä.
Täältä toinen suositusääni Distronicille, erittäin hyödyllinen mukavuusvaruste. Lisäksi jos kuljettaja vaihtuu usein niin memory-paketti etuistuimiin, muistipaikat kuskin ovessa. Multikontoursitze-penkit on säädöiltään hyvät ja löytyy useammasta kuin hierovilla penkeillä.
Omani tuotin vuosi sitten Hannu Graulinilla, valkkasin mobile.de:stä sopiviä uhreja ja Hannu soitteli omistajille ja otti enemmän selvää. Kaikki meni ok.
CLS 63 AMG '13
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei nyt varsinaisesti liity itse topikkiin mutta pääsempä aasinsiltana vaahtoamaan... Sylettää ja kiukuttaa näin aidon AMG:n omistajana nämä Mersun AMG styling ja optic ja jne paketit. Laskevat aitojen AMG:den wov-faktoria ja kuinka monta kertaa ammattitaodottomat autoliikkeet ovat listanneet niitä aitoina.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Tarinointia tuontiautoista
Noh, kyllä se totuus yleensä paljastuu kun auton laittaa käyntiin ja jää oikeaan AMG mersuun verrattuna silti monia yksityiskohtia mistä asiaan vihkiytyneet kyllä huomaa eron ja tietää mistä on kyse.MouTine kirjoitti:Ei nyt varsinaisesti liity itse topikkiin mutta pääsempä aasinsiltana vaahtoamaan... Sylettää ja kiukuttaa näin aidon AMG:n omistajana nämä Mersun AMG styling ja optic ja jne paketit. Laskevat aitojen AMG:den wov-faktoria ja kuinka monta kertaa ammattitaodottomat autoliikkeet ovat listanneet niitä aitoina.
CLS 63 AMG '13
Re: Tarinointia tuontiautoista
No niin nyt olen sitten paljon viisaampi..tai sit en. Olen useaan otteeseen ollut sähköpostitse yhteydessä tähän Markus Taskiseen ja kyllähän hän aika luotettavan kuvan on antanut yrityksen autontuontitoiminnasta. Mutta mutta yksi asia ihmetyttää eikä niin vähänkään.Silakka_E500 kirjoitti:Itse tuotin ensimmäisen GL:n Autocenterin Markus Taskisen kautta ilman mitään ongelmia, palvelu oli itseasiassa erinomaista ja voin suositella hänen kanssaan asioimista.jjjarvi kirjoitti:No niin tämä CLS 350 CGI kuume on jo äitynyt niin pahaksi että vaimokaan ei enää jaksa katsella vierestä
Ajattelin käyttää Tampereen Autocenteriä vaikutti aluksi lupaavalta mut sitten löytyi kirjoituksia joissa oli tosi huonoja kokemuksia kyseisestä liikkeestä.
.
Olen nimittäin ainakin kolme eri kertaa kysynyt miten autot valikoituvat kun niitä haetaan Saksasta. Että kai heillä on joku oma mies joka käy paikan päällä tutkimassa ja koeajamassa auton ennen ostopäätöstä kuten esim ST tuontipalvelut mainostaa tekevänsä. Ettei pelkästään netin kautta kauppoja tehdä.
Ja kertaakaan hän ei ole kysymykseeni vastannut. Kolme kertaa hän on toistanut vaan sitä että heillä on oma rekka ja oma kuski siihen joka autot hakee. Mutta siinä vaiheessa auto on jo ostettu. Ja sitten hän selvitti kuinka heillä on pääsy kaikkiin sähköisiin autojen tietoihin koska ovat valtuutettu merkkihuolto. Ja voivat sitä kautta varmistaa varusteet, onko kolaritaustaa tehdyt huollot ja km paikkansapitävyys. Ja että he tekevät kuntotarkastuksen sitten kun auto on Mansessa. Eli ensin ostetaan sika säkissä ja sit tutkitaan mitä vikoja löytyy!
Eli niin uskomattomalta kun tämä kuulostaakin niin he todellakin tekevät ostopäätöksen näkemättä ja koeajamatta autoa paikan päällä pelkästään luottaen netin tietoihin. Tasknen vielä korosti että ostot tehdään luotettavilta isoilta merkkiliikkeitä ja isoimmista muilta toimijoilta. Niinkun tuo nyt jotain vaikuttaisi. Vain koeajamalla voi todeta että automaattiaski toimii kuten pitääkin onko vuotoja millainen ääni on myllyssä miten alusta ja jousitus epätasaisella jne.
Ostin ensimmäisen autoni 38 vuotta sitten ja koskaan en ole kauppoja tehnyt ilman koeajoa ja auton näkemistä. Saksasta tuotu Scorpio kossukin oli sellainen että vaikka vaikutti hyvältä kävin Pohjanmaalla asti tutkimassa auton ennenkin lön kaupat kiinni. Vaikka ajomatkaa tulikin melkein 600 km edestakasin.
Luulisi että tuon kokoluokan firmalla joka yrittää luoda luotettavan toimijan kuvaa olisi varaa tutkia tilatut autot paikan päällä kuten se pitäisi tehdä. Nythän jos tilaan auton ja se tuodaan Suomeen ja löytyy vika jos toinenkin niin vaikka he korjaavatkin viat niin sillti auto ei olisi se mitä on lähdetty hakemaan.
Kaikkeen sitä törmää kun vanhaksi tulee. :kaikki on autokaupassa näköjään mahdollista
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
Re: Tarinointia tuontiautoista
En tiedä minkä ikäisiä tuovat, mutta tuolleen minäkin nykyisen autoni ostin: näkemättä ja koeajamatta, ja niin käsittääkseni moni muukin. Merkkiliike ja Junge Sterne toki.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ensimmäinen viesti ja ensimmäinen MB olisi nyt viittä vaille hankinnassa ja malliksi on valikoitumassa CLA 220 SB Saksasta (itse) tuotuna. Vuosimallina olen hakuehdoissa käyttänyt 2016 tai uudempi, mutta ei se yhdestä vuodesta ole kiinni jos muut asiat ovat just eikä melkeen. Ainut ehdoton kriteeri on JS-takuu ja tarkoitus onkin käydä auto jostain MB:n viralliselta taholta noukkimassa. Yksi asia missä on pikkuisen kujalla on varustepaketit. AMG:n tiedän olevan ihan tyylikäs, sporttinen ja itseä jossain määrin kiinnostavakin, mutta entäs nämä ynnä muut?
Eräässä potentiaalisessa yksilössä on manittu seuraavaa:
Onko tämä ns. riittävä kattaus vai joutuuko miittingissä häpeäpaaluun?
Eräässä potentiaalisessa yksilössä on manittu seuraavaa:
Koodi: Valitse kaikki
Ausstattungslinien und -Pakete
Urban
Business-Paket
Laderaum-Paket
Licht- und Sicht-Paket
Sitzkomfort-Paket
Spiegel-Paket
Chrom-Paket
Re: Tarinointia tuontiautoista
Joo, kaikki on mahdollista.jjjarvi kirjoitti:kai heillä on joku oma mies joka käy paikan päällä tutkimassa ja koeajamassa auton ennen ostopäätöstä kuten esim ST tuontipalvelut mainostaa tekevänsä. Ettei pelkästään netin kautta kauppoja tehdä
Eli niin uskomattomalta kun tämä kuulostaakin niin he todellakin tekevät ostopäätöksen näkemättä ja koeajamatta autoa paikan päällä pelkästään luottaen netin tietoihin
:kaikki on autokaupassa näköjään mahdollista
En tunne Autocenterin osto- tai myyntipuolta sen paremmin, mutta tietääkseni isot tuontifirmat kyllä ostaa huutokaupoista autoja näkemättä pelkän huutokaupanpitäjän arvion perusteella - nämä on yleensä leasingpalautuksia tai muuten "ei ihan priimaa" tai sitten merkkiliikkeen omassa vaihtoautorivissä on jo tarpeeksi ko. autoja. Jos jotain arviossa on jäänyt huomaamatta niin se on sitten normaalia yrittämisen riskiä. Kun ihan joka huutokaupassa ei kannata onnistua (hinta nousee liian ylös) niin niitä kandidaatteja pitäisi varuiksi tarkistaa aika monta. Sillä muutaman päivän tarkistelemisen hinnalla palkkoineen (+päivärahoineen?) ja matkakuluineen maksaa jo aika monta päivää huoltomiehen tai maalarin töitä.
Yksityiset ostaa sitten merkkiliikkeen etuovelta näitä Junge Sterne-ym. vehkeitä joissa on riittävät takuut sille että auto on kunnossa.
Mä olen ostanut viimeisestä 7:sta autosta 6 koeajamatta (Saksasta), 2 maksoinkin etukäteen näkemättä. (Välissä ostin yhden Suomesta ja totta kai koeajoin). Aika tarkkaan on kyllä tullut katsottua keneltä ostaa...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: Tarinointia tuontiautoista
Siis mitä merkitystä sillä on jos siinä on vikoja ja ne korjataan? Millä perusteella auto ei olisi silloin sama? 10 vuotta vanhassa autossa nyt taitaa väkisinkin olla jos jonkinlainen vika / käytönjälki...? Onko sillä väliä onko Saksalainen ne viat korjannut jo valmiiksi vai korjaako liike ennen luovutusta sulle ne viat?jjjarvi kirjoitti:Silakka_E500 kirjoitti:Luulisi että tuon kokoluokan firmalla joka yrittää luoda luotettavan toimijan kuvaa olisi varaa tutkia tilatut autot paikan päällä kuten se pitäisi tehdä. Nythän jos tilaan auton ja se tuodaan Suomeen ja löytyy vika jos toinenkin niin vaikka he korjaavatkin viat niin sillti auto ei olisi se mitä on lähdetty hakemaan.jjjarvi kirjoitti:No niin tämä CLS 350 CGI kuume on jo äitynyt niin pahaksi että vaimokaan ei enää jaksa katsella vierestä
Ajattelin käyttää Tampereen Autocenteriä vaikutti aluksi lupaavalta mut sitten löytyi kirjoituksia joissa oli tosi huonoja kokemuksia kyseisestä liikkeestä.
.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
- Silakka_E500
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: La 29.09.2012 21:27
Re: Tarinointia tuontiautoista
Onhan tuossa jo vaikka mitä ajamista ja elämää iloisemmaksi tekevää varustetta. Ehkä kannustaisin tutustumaan vaikka Youtuben videoihin autosta, niin koeajo- kuin omistajien tekemiin "esittelyihin" ja sitä kautta löytämään juuri ne varusteet tai paketit, mitkä juuri itsellesi ovat tärkeitä tai jopa ihan välttämättömiä ja tuikkaat sen miittingin häpeäpaalun tuleen, jos joku alkaa naamailemaan . Tuubista saattaa tulla hyviä huomioita vaikka jonkun alustavasti kiinnostaneen nappulan tosiasiallisesta hyödyttömyydestä ja jos vaikkapa loppusuoralla on kaksi samanlaista yksilöä, joista nappulallisessa on hintaa x-euroa enemmän, lopullinen päätös on helppo tehdä tämän tiedon varassa. Jos nyt tarkoitit että et tiedä mitä paketit pitää sisällään, niin tuosta vaan .pdf auki CLA:n hinnaston kohdalta https://www.mercedes-benz.fi/content/fi ... lists.html" onclick="window.open(this.href);return false;Kommando kirjoitti:Ensimmäinen viesti ja ensimmäinen MB olisi nyt viittä vaille hankinnassa ja malliksi on valikoitumassa CLA 220 SB Saksasta (itse) tuotuna. Vuosimallina olen hakuehdoissa käyttänyt 2016 tai uudempi, mutta ei se yhdestä vuodesta ole kiinni jos muut asiat ovat just eikä melkeen. Ainut ehdoton kriteeri on JS-takuu ja tarkoitus onkin käydä auto jostain MB:n viralliselta taholta noukkimassa. Yksi asia missä on pikkuisen kujalla on varustepaketit. AMG:n tiedän olevan ihan tyylikäs, sporttinen ja itseä jossain määrin kiinnostavakin, mutta entäs nämä ynnä muut?
Eräässä potentiaalisessa yksilössä on manittu seuraavaa:
Onko tämä ns. riittävä kattaus vai joutuuko miittingissä häpeäpaaluun?Koodi: Valitse kaikki
Ausstattungslinien und -Pakete Urban Business-Paket Laderaum-Paket Licht- und Sicht-Paket Sitzkomfort-Paket Spiegel-Paket Chrom-Paket
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
- Silakka_E500
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: La 29.09.2012 21:27
Re: Tarinointia tuontiautoista
Vähän samoilla linjoilla tästä itsekin; vaikka se koeajo suoritettaisiin paikan päällä, niin kyllä se vika saattaa tulla täällä päässä kuitenkin, mutta jos virhevastuun 6kk ( tapauskohtaisesti kauemminkin ) piirissä ollaan niin sehän vain korjataan ja lopputuloksena on takuuvarmasti ehjä osa. Itse olen ihan tyytyväinen että jotain laukeaa vaikka heti ja myyjä maksaa, kuin että olen onnellinen kun autossa ei ollut mitään vikaa ja maksan sen omasta pussista sitten myöhemmin. Eihän se auto neitseellisenä pysy ikuisuuksia, vaikka kuinka olisi sellainen mitä haettiin.Suksipoika kirjoitti:Siis mitä merkitystä sillä on jos siinä on vikoja ja ne korjataan? Millä perusteella auto ei olisi silloin sama? 10 vuotta vanhassa autossa nyt taitaa väkisinkin olla jos jonkinlainen vika / käytönjälki...? Onko sillä väliä onko Saksalainen ne viat korjannut jo valmiiksi vai korjaako liike ennen luovutusta sulle ne viat?jjjarvi kirjoitti:Silakka_E500 kirjoitti:Luulisi että tuon kokoluokan firmalla joka yrittää luoda luotettavan toimijan kuvaa olisi varaa tutkia tilatut autot paikan päällä kuten se pitäisi tehdä. Nythän jos tilaan auton ja se tuodaan Suomeen ja löytyy vika jos toinenkin niin vaikka he korjaavatkin viat niin sillti auto ei olisi se mitä on lähdetty hakemaan.jjjarvi kirjoitti:No niin tämä CLS 350 CGI kuume on jo äitynyt niin pahaksi että vaimokaan ei enää jaksa katsella vierestä
Ajattelin käyttää Tampereen Autocenteriä vaikutti aluksi lupaavalta mut sitten löytyi kirjoituksia joissa oli tosi huonoja kokemuksia kyseisestä liikkeestä.
.
Jjjarvi; Veikkaisin tuon Autocenterin toiminnan perustuvan siihen, että koeajosta huolimatta virhevastuu jää heille ja tämä on otettu jo katteessa huomioon. Vaihtoehtoisesti voisivat koejaa, mutta silti joutuvat korvaamaan, jos jotain hajoaa. Myyntihintaan tuo koeajo kuitenkin lisättäisiin. Jotkut liikkeet kyllä tarjoavat asiamiestä paikanpäälle, hutikudeista saa vaan maksaa, jos ei kauppoja synny. Tästä syystä itse olen metsästänyt mobilesta muutaman tai jopa vain sen yhden, missä on se kaikki tarvittava ja siitä pyytänyt tarjouksen sen sijaan, että myyjälle annan listauksen mitä haetaan. https://www.lfcars.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; taas sitten tekee kaiken työn puolestasi, jos ei ole vaihtoauto rasitteena. Vaihtoehtoja on monia
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
Re: Tarinointia tuontiautoista
Minä oon aina lähtenyt Saksasta ostamaan juuri sitä autoa jota olen Mobile.dee'eestä kiilunut ja ajatellut asian niin että jos on ihan paska niin en osta. Mutta jos pitäs lähteä vaan katselemaan ja haaveilemaan Saksaan asti niin siitä ei mitään säästöä ja hyötyä synny. En ole oikein muutenkaan ymmärtänyt näitä autontuontipalveluita jotka tarjoavat tai joilta odotetaan täydellistä ostopalvelua. Jotenkin ikääänkuin siirretään se vastuu täysin kuluttajalta välittäjälle.jjjarvi kirjoitti:Ostin ensimmäisen autoni 38 vuotta sitten ja koskaan en ole kauppoja tehnyt ilman koeajoa ja auton näkemistä. Saksasta tuotu Scorpio kossukin oli sellainen että vaikka vaikutti hyvältä kävin Pohjanmaalla asti tutkimassa auton ennenkin lön kaupat kiinni. Vaikka ajomatkaa tulikin melkein 600 km edestakasin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Tarinointia tuontiautoista
Viimeisimmän kokemuksen mukaan suosittelen ostamaan auton kolmen kuvan - jotka ovat resoluutioltaan 240x320 tjsp 90-luvun laatua - perusteella näkemättä toiselta puolelta maapalloa ilman minkäänlaista takuuta. Hyvin toimi.
Ai niin, olihan siinä sellainen pikkuapu nimeltään kuntoarvio.
Jatkossa kyllä tulee autot Japanista silloin kun pääsee edellisestä vaan eroon ilman vaihtoja.
Ai niin, olihan siinä sellainen pikkuapu nimeltään kuntoarvio.
Jatkossa kyllä tulee autot Japanista silloin kun pääsee edellisestä vaan eroon ilman vaihtoja.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Tarinointia tuontiautoista
No joo varmaan olen sitten vaan vanhanaikainen, no olenhan jo pian eläkeiässä. Mutta jos esim 20 vuotta sitten olisin ehdottanut jollekin ystävälleni auton ostamista näkemättä ja koeajamatta olisivat pitäneet hulluna! Niin se vaan maailma muuttuu. Näköjään.
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli