Hei. On tollanen W210 vm 2002 270 CDI farmari. Ajettu yli 360 tkm. Yhtäkkiä tuli tilanne, että puhti oli poissa. Liikkeelle lähtiessä tehot löytyivät, mutta jonkun kilsan jälkeen kiihdytystilanteessa toimi aivankuin turbo ei tulisi mukaan. Toisin sanoen eipä lähdetä ohitukseen. Näin oli koko ajomatkan ajan, noin 50 km. Sitten paluumatkaan ja sama toistui. Ensin oli tehoa kyllä, mutta kohta se oli poissa.
Eilen totesin myös, että kun pysäyttää hetkeksi ja sammuttaa koneen, niin taas on puhtia. Otin ilmamassamittarinkin irti ja totesin sen olevan jännän littanan mallinen. En siis löytänyt mitään kuumalankaa siitä. Ruiskuttelin siihen kuitenkin kaasuttimen puhdistus spraytä ja sitten cleaneria. Paineilmalla kuivailin.
Jos on ideoita vianetsintään niin neuvot ovat tervetulleita. Vaihdoin vestikään jousipallot väykkyyn, mutten usko sen vaikuttavan asiaan. Sain vain paremman takapään autoon.
Väyrysen puhti välillä poissa.
Väyrysen puhti välillä poissa.
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
- polttoöljy
- Vakiokalustoa
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ti 26.01.2010 20:28
- Paikkakunta: Juuka/Joensuu
Re: Väyrysen puhti välillä poissa.
Tarkista alipaineletku (kovaa muovia) apukuskin lokarin sisällä kulkee johtoja sekä tuo
ko.putki.voi olla vanhuuttaan osittain tai kokonaan murtunut...vaikuttaisi tuo vika juurikin ettei turbolle riitä alipainetta
kuin heti käynnistyksen jälkeen joksikin aikaa.sen mitä alipainesäiliössä on ja sitten loppuu meno
juuri kuvailemallasi tavalla...sen putken kunto on helppo tarkistaa kun vaan kaivelet sen esille sieltä
johtojen sisältä...jos ei ole vikaa siellä niin tarkista vaikka alipainepumpulla muutkin konehuoneen puolella olevat ap.putket
Korjaus helppo ainakin väliaikaisesti kun etsit sopivan kumiputken pätkän ja liität sillä vaurioituneen kohdan.
...edellyttäen tietenkin että vika on alipainepuolen putkissa.
ko.putki.voi olla vanhuuttaan osittain tai kokonaan murtunut...vaikuttaisi tuo vika juurikin ettei turbolle riitä alipainetta
kuin heti käynnistyksen jälkeen joksikin aikaa.sen mitä alipainesäiliössä on ja sitten loppuu meno
juuri kuvailemallasi tavalla...sen putken kunto on helppo tarkistaa kun vaan kaivelet sen esille sieltä
johtojen sisältä...jos ei ole vikaa siellä niin tarkista vaikka alipainepumpulla muutkin konehuoneen puolella olevat ap.putket
Korjaus helppo ainakin väliaikaisesti kun etsit sopivan kumiputken pätkän ja liität sillä vaurioituneen kohdan.
...edellyttäen tietenkin että vika on alipainepuolen putkissa.
w123 (230)
w202 (200d)
w210 (320cdi)
w210 (220d)
w126 (500sec)
w124 (320ce)
w211 (320cdi)
w202 (200d)
w210 (320cdi)
w210 (220d)
w126 (500sec)
w124 (320ce)
w211 (320cdi)
Re: Väyrysen puhti välillä poissa.
Kiitos vinkistä. Pitänee tutkia asia.
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
Re: Väyrysen puhti välillä poissa.
Koitoksistani huolimatta en ole löytänyt minkäänlaisia alipainevuotoja. Imin ja puhalsin putkia vaihdoin myös ne mutikat keskenään, mihin ltulee kaksi letkua kumpaankin.
Näyttivät keskenään samanlaisilta ja päätin tehdä kokeen, muttei apua ollut.
Uusi asia joka tuli vahingossa ilmi, oli jonkun vivun irtiolo imusarjan alla rintapellin puoleisessa päässä. En saanut kättä sinne kuin sen verran, että totesin sen pään tosiaan olevan irti etupäästään. Otin myös EGR vfenttiilin irti mutten sieltäkään kättä saanut niin eteen. Putsasin sen myös samalla.( huh mitä mömmöä oli täynnä. kaasuttimen puh spray auttoi.)
Liittyisikö se imusarjan läppiin? Sekö voisi viedä puhdin autosta?
Joutuuko irroittamaan koko imusarjan saadakseen vivun paikoilleen? Jos, niin voisin ottaa ne läpät pois käytöstä. Tokko siitä olisi haittaa. Ei ollut pukkeja, joten ei voinut kokeilla altapäin saada käsiä sinne. Onko kokemuksia tästä? Ylettyiskö alta sinne?
Näyttivät keskenään samanlaisilta ja päätin tehdä kokeen, muttei apua ollut.
Uusi asia joka tuli vahingossa ilmi, oli jonkun vivun irtiolo imusarjan alla rintapellin puoleisessa päässä. En saanut kättä sinne kuin sen verran, että totesin sen pään tosiaan olevan irti etupäästään. Otin myös EGR vfenttiilin irti mutten sieltäkään kättä saanut niin eteen. Putsasin sen myös samalla.( huh mitä mömmöä oli täynnä. kaasuttimen puh spray auttoi.)
Liittyisikö se imusarjan läppiin? Sekö voisi viedä puhdin autosta?
Joutuuko irroittamaan koko imusarjan saadakseen vivun paikoilleen? Jos, niin voisin ottaa ne läpät pois käytöstä. Tokko siitä olisi haittaa. Ei ollut pukkeja, joten ei voinut kokeilla altapäin saada käsiä sinne. Onko kokemuksia tästä? Ylettyiskö alta sinne?
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
Re: Väyrysen puhti välillä poissa.
Tässä päivitän aloittamani topicin. Väyrysen imusarja on nyt putsattu ja läpät poistettu. En halua heti uutta niin p*****ta duunia eteen.
Läppien jättämät aukot tukin pulteilla, tiivistesilikonilla, aluslevyillä ja muttereilla. Se ei ollu vaikea vaihe. Suurin työ oli irroitella sarja ja ottaa kaikki tilpehööri pois tieltä.
Ensi kertaa työn tehneenä meni aikaa kaikkien tutkailemisessa ja miettiessä mikä olisi tarpeen irroituksessa. Kahtena päivänä puuhailin sotkien kahdet työasut pesukuntoon.
Imusarjan tiivisteet oli etukäteen hankittu, pulttejä yms löytyi tallista. EGR-venttiili sai siinä samalla puhdistuksensa.
Nyt on kaikki hyvin ja onnistunu koeajo tehty. Yksi alipaineletku tuli vaihdettua kun oli pinta jo huononnäköinen. Ja ei kun ajoa taas!
Läppien jättämät aukot tukin pulteilla, tiivistesilikonilla, aluslevyillä ja muttereilla. Se ei ollu vaikea vaihe. Suurin työ oli irroitella sarja ja ottaa kaikki tilpehööri pois tieltä.
Ensi kertaa työn tehneenä meni aikaa kaikkien tutkailemisessa ja miettiessä mikä olisi tarpeen irroituksessa. Kahtena päivänä puuhailin sotkien kahdet työasut pesukuntoon.
Imusarjan tiivisteet oli etukäteen hankittu, pulttejä yms löytyi tallista. EGR-venttiili sai siinä samalla puhdistuksensa.
Nyt on kaikki hyvin ja onnistunu koeajo tehty. Yksi alipaineletku tuli vaihdettua kun oli pinta jo huononnäköinen. Ja ei kun ajoa taas!
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
Re: Väyrysen puhti välillä poissa.
Selviskö se miksi moottori vikatilaan menee? Jätit kuitenki sen läppämoottorin sinne paikoilleen kun imusarjan läpät irroitit?
Re: Väyrysen puhti välillä poissa.
Joo, jätin sen moottorin sinne ja kytkin johdon takaisin. Kun sitten vaihdoin yhden alipaineletkun, joka oli jotenkin 'himmeä', niin turbon potku tuli takaisin. Myös EGR-venttiilin kalvolle menevä letku oli löysön oloinen ja lyhensin siitä päästä pari senttiä pois. Nyt on toiminut hyvin tähän päivään asti.
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.