E200 CDI 99-Väykky
E200 CDI 99-Väykky
Moro,
Eli se tavanomainen tarina. Auto simahti ajosta tien varteen ja ei enää käyntiin.
Autoa on räpelletty yhdestä sun toisesta paikasta:
ECU on kloonattu. Ei vaikuttanut. Onko mahdollista, että ei ole onnistunut? Voiko vika siirtyä kloonattuun ECU:n?
Suuttimille vedetty suoraan johdot ECU:lta. Ei ...
3 suuttimesta tulee herja. Suutin tarkastettu alan liikkeessä. Ei mitään. Ihan normaalia kulumaa.
Ohessa on liitetiedostoissa vasta ajettu vikadiagnostiikka. Mulle nuo ei paljoa sano. Jos joku asiaa ymmärtävä voisi vilkaista.
Sen verran diagnostiikan tulostaja sanoi, että värkki ei tunnistanut auton moottorinohjausyksikköä?
Onko vika edelleen ECU:ssa?
T: Zaddari
Eli se tavanomainen tarina. Auto simahti ajosta tien varteen ja ei enää käyntiin.
Autoa on räpelletty yhdestä sun toisesta paikasta:
ECU on kloonattu. Ei vaikuttanut. Onko mahdollista, että ei ole onnistunut? Voiko vika siirtyä kloonattuun ECU:n?
Suuttimille vedetty suoraan johdot ECU:lta. Ei ...
3 suuttimesta tulee herja. Suutin tarkastettu alan liikkeessä. Ei mitään. Ihan normaalia kulumaa.
Ohessa on liitetiedostoissa vasta ajettu vikadiagnostiikka. Mulle nuo ei paljoa sano. Jos joku asiaa ymmärtävä voisi vilkaista.
Sen verran diagnostiikan tulostaja sanoi, että värkki ei tunnistanut auton moottorinohjausyksikköä?
Onko vika edelleen ECU:ssa?
T: Zaddari
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: E200 CDI 99-Väykky
Jos Starilla testaten tulee suuttimesta pysyvä vikakoodi ongelma on (ainakin) siinä, nämä vbanhemmat cdi:t ei käy jos yhdessä suuttimessa on sähkövika.
Sitähän testeri ei voi kertoa onko vika juuri suuttimessa, ecussa vai johdoissa. Yleensä johdoissa ja siitä seurauksena joskus myös ecussa.
Sitähän testeri ei voi kertoa onko vika juuri suuttimessa, ecussa vai johdoissa. Yleensä johdoissa ja siitä seurauksena joskus myös ecussa.
wiimax.fi
Re: E200 CDI 99-Väykky
dealer kirjoitti:Rumiluksen Super-Stari varmaan kertookin ja hyvä niin

Re: E200 CDI 99-Väykky
Siihen että pystyy testerillä määrittelemään onko virtakatkos suuttimen sisällä, johdossa vai ecussa tarvitaan tosiaan Starin lisäksi tohtorinhattua.
wiimax.fi
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: E200 CDI 99-Väykky
Ei taida staarikaan olla vielä ihan noin kehittynyt? Tai sitten paremmissa versioissa on se kristallipallo mukana...dealer kirjoitti:Siihen että pystyy testerillä määrittelemään onko virtakatkos suuttimen sisällä, johdossa vai ecussa tarvitaan tosiaan Starin lisäksi tohtorinhattua.

Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: E200 CDI 99-Väykky
Auto oli nyykähdettyään Lohjalla merkkihuollossa piuhassa kiinni ja silloin oli heidän diagnoosi, että herjaa ECU:a ja ASR-järjestelmää.
3 suutin oli irti ja riisselifirman mukaan suuttimessa ei ollut mitään vikaa. Normaalia kulumaa 200 000 kilometrille. Piuhakin oli ECU:lta ohitettu suoraan suuttimelle ja ei mitään vaikutusta. Eli piuhassa ei lienen vika.
YKK antuturi oli vaihdettu. ei vaikutusta.
Olen yrittänyt täältä palstalta saada Staari-ukkoja paikalle, mutta ei ole tuntunut olevan mielenkiintoa.
3 suutin oli irti ja riisselifirman mukaan suuttimessa ei ollut mitään vikaa. Normaalia kulumaa 200 000 kilometrille. Piuhakin oli ECU:lta ohitettu suoraan suuttimelle ja ei mitään vaikutusta. Eli piuhassa ei lienen vika.
YKK antuturi oli vaihdettu. ei vaikutusta.
Olen yrittänyt täältä palstalta saada Staari-ukkoja paikalle, mutta ei ole tuntunut olevan mielenkiintoa.
Re: E200 CDI 99-Väykky
YKK anturi on vaihdettu. Miten lie pitää mitata, onko kunnossa? Vastusarvo?
Pitänee mitata nuo jännitteet. Mitä sen pitäisi näyttää?
Pitänee mitata nuo jännitteet. Mitä sen pitäisi näyttää?
Re: E200 CDI 99-Väykky
helpoin tapa poissulkea ruiskuvika on vaihtaa kahden ruiskun paikkaa. Jos vika siirtyy on ruisku syypää, jos ei niin piuhavika/ecuvika/muu syy miksi ecu ei suostu antamaan ruiskutuskomentoa. Kuten edellä dealer sanoi yksi viallinen ruisku sammuttaa näissä koko hoidon, kannttaa ne muutmin tarkastella.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01