Häksän ex-300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Joo.. hyvä huomio. Jos toi nuolen kohta ei vapaudu täysin taakse, niin silloin poljin voisi jäädä löysälle. Silmämääräisesti kaikki näytti olevan kunnossa ja voitelin noi kaikki nivelet, mutta täytyy vielä rassata kaikki puhtaaksi kun seuraavan kerran pääsee auton alle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
harvemmin se tuosta nuolen kohasta ahistaa, mutta kuvan kohdat 2 ja 3 jumittaa aika usein jos on jäänyt öljyllä herkistelemättä
no. 4 liikkuu no.3 kohdasta
jos kohta kaksi ei liiku kunnolla se aiheuttaa juuri polkimen palautukseen jättämällä se löysälle
myös vaijerin kiinnitys tappi täytyy puhistaa ja rasvata
no. 4 liikkuu no.3 kohdasta
jos kohta kaksi ei liiku kunnolla se aiheuttaa juuri polkimen palautukseen jättämällä se löysälle
myös vaijerin kiinnitys tappi täytyy puhistaa ja rasvata
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Kiitos vinkistä! Täytyy rassata ja voidella noi viimeisen päälle puhtaaksi. Alustaan ja noihinkin osiin on jossain vaiheessa ruiskuteltu alustamassaa, mikä voi hyvinkin aiheuttaa jumitusta.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
iteltä putsasin kuvan malliin, poistin kaikki maalit, ruosteet ja muut töhnät ja sähkösinkitytin
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Kyllästyin SEC lämmityslaitteen puhaltimen kitinään ja otin sen irti voideltavaksi. Hommahan on tässä todella suoraviivainen, suojuslevy ja kansi vaan auki apukuskin jalkatilasta ja puhallinpaketti on nopeasti kädessä. Pitää olla vaan sen verran notkeutta että makaa jalkatilassa selällään. Uusi moottori maksaa yli parisataa, joten ajattelin että josko tuota saisi voideltua. Tein WD-40:stä ja molybdeenirasvasta juoksevaa sekoitusta jota annostelin varovasti sopiviin kohtiin moottorin akselia. Ajattelin että molyrasva voisi olla hyvä tähän kohteeseen, mutta se piti saada tunkeutumaan, joten siksi WD-40. Hiilet näytti olevan ok, vissiin nekin pystyy tarvittaessa vaihtamaan. Tuuletinpyörän ja kotelon putsasin roskista ja pölystä.
Kitinä hävis (ainakin toistaiseksi!) Jos se alkaa pian kitistä, niin kokeile sitten vielä voidella esim. ATF:llä. Irrotus kun ei vaadi suurta vaivaa. Kuvassa moottori on vielä kehyksen sisällä, mutta se lähtee irti poistamalla päässä oleva lukkorengas sekä ruuvi.
Kitinä hävis (ainakin toistaiseksi!) Jos se alkaa pian kitistä, niin kokeile sitten vielä voidella esim. ATF:llä. Irrotus kun ei vaadi suurta vaivaa. Kuvassa moottori on vielä kehyksen sisällä, mutta se lähtee irti poistamalla päässä oleva lukkorengas sekä ruuvi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Häksä, Ke 09.05.2018 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Ajattelin jo aikaisemmin uusia SECin bensansuodattimen, mutta koska pumppupaketin letkut on niin vanhan näköiset, niin lienee parasta uusia samalla nekin. Tilasin tarvittavat letkut joissa on liitos päässä, mutta pari meinasin ottaa tarvikeliikkeestä etanolinkestävänä metritavarana. Enää pitäisi tietää millä mitoilla nuo letkut on? Kuvissa nro 92 ja 8. Karra, touhottaja, Dallas, joku muu...?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
N. 92 pitää sinun mitata. Niitä on kahta halkaisijaa: 12 ja 15mm. 15mm. on vähän haasteellisempi.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Laitatko tähän mitä olet tilannut valmiina jo. Eihän siellä metritavaraa ole sitten enää juurikaan; siihen imulinjaan liittyen on joku pätkä, muistaakseni, 5 cm mittainen... ja sitten ohutta letkua sinne painevaraaajalle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Ai niin kun sinulla on ykkössarjaa, se on erilainen kuin omassani:
Minullahan on joutilaana uusi pumppujen välinen putki, se jäi muistaakseni käyttämättä, siitähän on myynti-ilmoitus täällä foorumilla...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2Aputki%2A" onclick="window.open(this.href);return false;
Minullahan on joutilaana uusi pumppujen välinen putki, se jäi muistaakseni käyttämättä, siitähän on myynti-ilmoitus täällä foorumilla...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2Aputki%2A" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Terve Häksä, minä vaihdoin tosiaan pensapumput ja filtterin mutta en mitään letkuja...
Sen ison letkun kun irroittaa niin sieltä tulee sitten vauhdilla pensaa! Minulla oli 10l ämpäri valmiina ja se tuli ihan täyteen... Ei ihan turvallisin mahdollinen operaatio ainakaan näin suoritettuna...
Sen ison letkun kun irroittaa niin sieltä tulee sitten vauhdilla pensaa! Minulla oli 10l ämpäri valmiina ja se tuli ihan täyteen... Ei ihan turvallisin mahdollinen operaatio ainakaan näin suoritettuna...
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Dallasilla ja Karralla on eri pumput kuin sinulla, samoin letkut. Dallasin ja Karran 560:set on 2. sarjaa ja tuplapumpuilla. Sinulla taai 1. sarjaa ja yhdellä pumpulla. Ennen vaihtoa kannattaa tankki ajaa vaikkapa omalla pumpulla tai laskea tyhjäksi.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Mersumies
- Viestit: 2783
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Eikö tuota bensan tuloa pysty muuten estämään kuin tyhjentämällä tankki? Olis kanssa uusi suodatin odottamassa vaihtoa, niin sillä vaan kyselen
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Voisi puristaa letkun tukkoon vaikkaa lukkopihdeillä, sitten irroittaa ja laittaa letkuklemmarilla tulppa. Minun autossa tankilta tuleva kumiletku on niin kovettunut että uskoin sen hajoavan jos noin puristaisi, joten en lähtenyt siihen. Kun pensatason varoitusvalo syttyy, niin siinä on noin 10l jäljellä oman kokemuksen mukaan - tästä saa osviittaa että kuinka paljon sitä voi vielä kuluttaa ennen kuin aloittaa operaation.tahtoomersun kirjoitti:Eikö tuota bensan tuloa pysty muuten estämään kuin tyhjentämällä tankki? Olis kanssa uusi suodatin odottamassa vaihtoa, niin sillä vaan kyselen
Jos ottaa suojamuovin pois tieltä, niin filtterin varmaan saa vaihdettua ilman että tarvitsee irroittaa tankilta tulevaa letkua ollenkaan.
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Helpoin minusta on irrottaa painepuolen letku määränjakajalta, pistää siihen sopiva letku johtamaan polttoaine kanisteriin. Sitten vain jumpata pa-pumppu pyörimään releeltä ja voilà! Näin olen muutaman tankin tyhjennellyt jonka jäkeen osien irroittelu on mukavaa.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
mulla on kans samanlainen hässäkkä mitä karralla
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Jes, tämä on kyllä ammattimaisin tapa, eli tehokkain ja turvallisin. Hyvä tieto!unski kirjoitti:Helpoin minusta on irrottaa painepuolen letku määränjakajalta, pistää siihen sopiva letku johtamaan polttoaine kanisteriin. Sitten vain jumpata pa-pumppu pyörimään releeltä ja voilà! Näin olen muutaman tankin tyhjennellyt jonka jäkeen osien irroittelu on mukavaa.
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Tuossa kuva mun auton pumppupaketista. 92 on tuo paksu ja lyhyt, vaalea kangaspäällysteinen letku. 8 on käsittääkseni tuo ekan kuvan ohut mikä tulee pohjasta läpivientikumin kautta ja jatkuu kovaan linjaan. Se on vain klemmareilla kiinni, ilmeisesti tankin tuuletusletku, mihin lie menee.
Noi kaikki on niin vanhan näköisiä etten millään viitsisi irroitella vain mittaamista varten. Kun puhutaan letkujen milleistä, niin onhan kyseessä siis sisähalkaisija?
Sitten tuo keskimmäinen kuva missä on iso kanta, siellä on ilmeisesti tankin sihti? Isolla hylsyllä auki niin pääsee käsiksi siihen?
Ajattelin nimenomaan että ajan tankin mahdollisimman tyhjäksi ja valutan loput tyhjäksi, mutta toi Timpan vihje oli hyvä
Noi kaikki on niin vanhan näköisiä etten millään viitsisi irroitella vain mittaamista varten. Kun puhutaan letkujen milleistä, niin onhan kyseessä siis sisähalkaisija?
Sitten tuo keskimmäinen kuva missä on iso kanta, siellä on ilmeisesti tankin sihti? Isolla hylsyllä auki niin pääsee käsiksi siihen?
Ajattelin nimenomaan että ajan tankin mahdollisimman tyhjäksi ja valutan loput tyhjäksi, mutta toi Timpan vihje oli hyvä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
eikös tuo jo kannattas muuttaa samanlaiseksi mitä karran kuva, kannattas putsata toi metalliputki pumpun, suodattimen sekä paineenvaraajan välistä ennen kun menee piloille
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Ei kannata minusta vaihtaa systeemiä. Pumppun tuloliitin on minusta 15mm. sisämitalla. (kannattaa mitata) Letkut maksaa kuitenkin saman ja systeemi pysyy vakiona, joten myöhemminkin oikeat varaosat sopii.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Siellä se sihti on, kyllä!Häksä kirjoitti:
Sitten tuo keskimmäinen kuva missä on iso kanta, siellä on ilmeisesti tankin sihti? Isolla hylsyllä auki niin pääsee käsiksi siihen?
Ajattelin nimenomaan että ajan tankin mahdollisimman tyhjäksi ja valutan loput tyhjäksi, mutta toi Timpan vihje oli hyvä
Vihjeestä: Ole hyvä vain.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
SECin seisontajarru on nyt parempi kuin ennen, säädettyäni sen vielä kertaalleen siten että takimmaisista vaijereista on "löysät pois". Purin myös poljinmekanismin irti todetakseni että se on täysin kunnossa. Mitään palausjousta tms. siellä ei siis ole, vaan polkimelta jarrulinkulle kulkeva vaijeri vetää polkimen ylös. Mulla toi vaijeri vaan liikkuu ilmeisesti jotenkin nihkeästi, vaikka kaikki on ehjää ja nyt se linkkusysteemi on myös putsattu ja rasvattu. Nyt merkkivalo jää hetkeksi palamaan, mutta poljin nousee jonkun ajan kuluttua ihan ylös. Jossain vaiheessa tässä on ollut takana liian pitkät pyöränpultit, jäljet näkee pultinreijistä. Pitää varmaan joskus vaihtaa sinne kaikki rojut, mutta jarru tuntuu ainakin toimivan moitteettomasti. Lisäksi nykyiset pultit on 2-3 mm. liian lyhyet, ne ottaa aika naftisti kiinni.
Vaihdoin konepellin äänieristeen. Uutta ei saa enää edes MB Classic Partsilta, mutta Oldtimerservice Peiker toimitti täysin alkuperäisen kaltaisen eristematon. Isoin homma tuossa on vanhan maton ja liiman poistaminen. Tinneri + pensseli + muovikaavin + rätit oli aika hyvä yhdistelmä. Moottoritila kannattaa suojata siksi aikaa esim. lakanalla. Uuden maton liimasin spray-kontaktiliimalla. Muuttaa aika kivasti konehuoneen ilmettä
Ovien alareunantiivisteuran ruoste on ollut tiedossa ostohetkestä saakka, ja nyt on nekin kunnostettu. Uutta kourua joutui taikomaan pellistä aika hyvät pätkät. Samalla irrotin kaikki kylkipaneelit, ja löytyihän sitä ruostetta vähän lisääkin. Takapyöränkaaren edestä vasemmalta rakennettiin ulkopellin ja sisälokasuoran sauma uudelleen noin 10 cm matkalta. Oikealla puolella riitti ihan pieni paikka. Jesse's Auto Garage (Suutarila HKI) hoiti homman hyvällä hinta-laatusuhteella, voin suositella. Lopuksi kiinnittelin pestyt paneelit vahatun pellin suojaksi. Muutamat paneelin kiinnikkeet ja kaikki paneelin metallihakasten suojamuovit peltiin tilasin Veholta uudet.
Vaihdoin konepellin äänieristeen. Uutta ei saa enää edes MB Classic Partsilta, mutta Oldtimerservice Peiker toimitti täysin alkuperäisen kaltaisen eristematon. Isoin homma tuossa on vanhan maton ja liiman poistaminen. Tinneri + pensseli + muovikaavin + rätit oli aika hyvä yhdistelmä. Moottoritila kannattaa suojata siksi aikaa esim. lakanalla. Uuden maton liimasin spray-kontaktiliimalla. Muuttaa aika kivasti konehuoneen ilmettä
Ovien alareunantiivisteuran ruoste on ollut tiedossa ostohetkestä saakka, ja nyt on nekin kunnostettu. Uutta kourua joutui taikomaan pellistä aika hyvät pätkät. Samalla irrotin kaikki kylkipaneelit, ja löytyihän sitä ruostetta vähän lisääkin. Takapyöränkaaren edestä vasemmalta rakennettiin ulkopellin ja sisälokasuoran sauma uudelleen noin 10 cm matkalta. Oikealla puolella riitti ihan pieni paikka. Jesse's Auto Garage (Suutarila HKI) hoiti homman hyvällä hinta-laatusuhteella, voin suositella. Lopuksi kiinnittelin pestyt paneelit vahatun pellin suojaksi. Muutamat paneelin kiinnikkeet ja kaikki paneelin metallihakasten suojamuovit peltiin tilasin Veholta uudet.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Käytin MB Veho Airportissa katsastuksessa, läpi meni ilman huomautuksia Klubihinnalla katsastus päästömittauksineen 38€, ei paha. Puitteet oli kohdallaan, samassa hallissa tehtiin Classic Data -tarkastusta W123:een ja nurkassa majaili W100. Kuvaan sattui nyt tuo SLK. Katsastusmiehen mukaan tuolla käy varsinkin keväisin jonkin verran vanhoja Mersuja katsastuksessa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Hyvän näköinen tuo konepellin eriste, paljonko kustansi? Ajattelin että jos sitä itsekkin vaihtais eristettä langiin kun on alkanut repsottaa yhdestä kulmasta
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Mie tilasin ebaysta W124 äänieristeen yhteen satkun ajettuun 1985 vuotiseen kun tein siihen sellaista alustavaa museotarkastusta . Alle 50 euroa kustansi posteineen
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
https://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-W ... 419eeddf76" onclick="window.open(this.href);return false;
Tossa olisi sedaniin, näköjään kympin halvempi kuin SECiin. On myös pikkaisen eri näköinen ja tuossa on alumiininen lämpösuojus. Varmista että on oikeanlainen. Mullahan on W124:ssä sellainen erilainen kuin SECissä, musta "kangaspinta" ja lämpösuoja. Sen tilasin aikoinaan Veholta.
Tossa olisi sedaniin, näköjään kympin halvempi kuin SECiin. On myös pikkaisen eri näköinen ja tuossa on alumiininen lämpösuojus. Varmista että on oikeanlainen. Mullahan on W124:ssä sellainen erilainen kuin SECissä, musta "kangaspinta" ja lämpösuoja. Sen tilasin aikoinaan Veholta.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
SECin käynnistyminen puolilämpimänä ei ole edelleenkään ihan tyylipuhdasta. Kone jää usein hörpöttämään muutamien sekuntien ajaksi ja täristää samalla. Antamalla hieman kaasua se tokenee kuitenkin pian. Vaiva tuntuu ihan samalta kuin huonot suuttimet, paitsi että ne on vaihdettu uusiin. Siellähän on vielä kylmäkäynnistyssuutin (A1190700246). Voisiko se kusta ja aiheuttaa samanlaista vaivaa? Entä sitten "warm up regulator" (A1160700062)? Tuntuu että se liittyy nimenomaan polttoaineensaantiin. Kuumana ja kylmänä käynnistyy hyvin ja käy tyhjäkäyntiä normaalisti.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Kannaattaa tarkistaa polttoaineen paineen pysyminen. Paineen pitää pysyä 2.5barissa puoli tuntia sammutuksn jälkeen. Jos laskee liiaan nopeasti syynä voi olla vuotava paineakku. Tällöin puolilämpimän startit on vaikeita.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Hyvä idea. Mutta eikö kylmästartit olisi sitten kaikista vaikeimpia? Vai helpottaako rikastus startteja kylmänä siten ettei vika ilmene?
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Häksän 300 E-24 & 500 SEC ehostelua
Paineakku pitää nimensä mukaisesti paineen järjestelmässä. Mikäli paineet karkaavat nopeasti, saa lämmin moottori polttoaineen kiehumaan suutinputkissa, koska kiehumispiste laskee paineen laskiessa. Kiehuva polttoaine saa aikaan ns. kaasulukon putkiin. Nyt käynnistettäessä uuden polttoaineen pitää puskea tämä kaasulukko edestään, päästäkseen suuttimiin. Polttoaineen määrä on hyvin pieni, muutama millilitra sekunnissa, joten putkien aukeaminen kestää.
Moottorin taas kylmetessä, polttoaineen lämpötila laskee ja kaasulukko häviää.
Timppa
Moottorin taas kylmetessä, polttoaineen lämpötila laskee ja kaasulukko häviää.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.