Moi!
Olen lukenut foorumilta mittavia ketjuja keskuslukituksesta mutta kysynpä vielä. -93 220 farkusta pimahti keskuslukituksen moottori. Hankin purkuosan eri valmistenumerolla. Sähköliittimet käyvät nätisti ja muutenkin muistuttaa hyvin pitkälti edellistä.
Vaihdoin pumpun ja kaikki luukut menevätkin nätisti lukkoon. Lukitsemisen jälkeen moottori jää kuitenkin päälle n. 30 sekunniksi (jokin ajastus ilmeisesti sitten sammuttaa). Tämähän kielisi ilmavuodosta mutta lukot tosiaan toimivat sulavasti. Kaikki nupit saa myös itse imettyä letkuista lukkoon. En ole huomannut yhdessäkään mitään hidastelua yms. Avautuminen tapahtuu normaalisti. Kysymys kuuluukin: Voiko pumpun surraaminen johtua jostain muusta kuin ilmavuodosta?
T. Juha
Vielä 124 keskuslukituksesta
Vielä 124 keskuslukituksesta
1993 S124 220
1999 Sprinter 312 Rimor
1999 Sprinter 312 Rimor
Re: Vielä 124 keskuslukituksesta
Oletko tarkastanut myös tankin luukun lukituksen?
Re: Vielä 124 keskuslukituksesta
...ja painetunnistimen vika on myös mahdollinen. Eli voi olla, ettei se pumppu tunnista sitä, kun riittävä paine tai alipaine on saavutettu.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Vielä 124 keskuslukituksesta
Tankin lukitus on kunnossa. Huomasin että kun pumppu on paikoillaan ja sitä painaa kevyesti päältä kaikki toimii normaalisti. Ehkä kiristän ympärille pari nippusidettä. Jonkinhan siellä sisällä sopivasti liikahtaa.
1993 S124 220
1999 Sprinter 312 Rimor
1999 Sprinter 312 Rimor
Re: Vielä 124 keskuslukituksesta
Homma ratkesi sillä, että sain pumpun oikealla varaosanumerolla. Nyt toimii nätisti.
T. Juha
T. Juha
1993 S124 220
1999 Sprinter 312 Rimor
1999 Sprinter 312 Rimor