200cdi w211 -05 vääntöä puuttuu ja kulutus korkea
200cdi w211 -05 vääntöä puuttuu ja kulutus korkea
200cdi w211 -05 kuluttaa matkassa n.8 l/100km ja alavääntö hukassa.
Huomattiin imusarjan läppien elävän omaa elämäänsä, joten luultiin vian löytyneen ja läpät pois kokonaan. Alkuperäinen vika ei korjaantunut.
Auto toimi yhtä laiskasti 3-4 päivää kunnes imusarjaan menevä ahtoletku alkoi vuotamaan. Uusi putki tilalle ja ei apua. Etummainen kat on myös tyhjätty. Ahtopaineanturi vaihdettu, sekä toista ilmassamittaria kokeiltu ilman apua. Mikä voi tehdä imupuolelle noin painetta että sieltä ratkeaa osat toitensa perään vai mistä kyse? Jos jollain on tietoa tai ideoita niin kuulisin mielelläni. Voiko jälkimmäinen kat olla tukossa ja jos on voiko edes aiheutta ko. vikoja?
Huomattiin imusarjan läppien elävän omaa elämäänsä, joten luultiin vian löytyneen ja läpät pois kokonaan. Alkuperäinen vika ei korjaantunut.
Auto toimi yhtä laiskasti 3-4 päivää kunnes imusarjaan menevä ahtoletku alkoi vuotamaan. Uusi putki tilalle ja ei apua. Etummainen kat on myös tyhjätty. Ahtopaineanturi vaihdettu, sekä toista ilmassamittaria kokeiltu ilman apua. Mikä voi tehdä imupuolelle noin painetta että sieltä ratkeaa osat toitensa perään vai mistä kyse? Jos jollain on tietoa tai ideoita niin kuulisin mielelläni. Voiko jälkimmäinen kat olla tukossa ja jos on voiko edes aiheutta ko. vikoja?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 200cdi w211 -05 vääntöä puuttuu ja kulutus korkea
Mitäs vikoja testeri näytää siellä olevanHockeyAss kirjoitti:200cdi w211 -05 kuluttaa matkassa n.8 l/100km ja alavääntö hukassa.
Huomattiin imusarjan läppien elävän omaa elämäänsä, joten luultiin vian löytyneen ja läpät pois kokonaan. Alkuperäinen vika ei korjaantunut.
Auto toimi yhtä laiskasti 3-4 päivää kunnes imusarjaan menevä ahtoletku alkoi vuotamaan. Uusi putki tilalle ja ei apua. Etummainen kat on myös tyhjätty. Ahtopaineanturi vaihdettu, sekä toista ilmassamittaria kokeiltu ilman apua. Mikä voi tehdä imupuolelle noin painetta että sieltä ratkeaa osat toitensa perään vai mistä kyse? Jos jollain on tietoa tai ideoita niin kuulisin mielelläni. Voiko jälkimmäinen kat olla tukossa ja jos on voiko edes aiheutta ko. vikoja?
jos egr on jumittunut auki tulee sieltä painetta,
katin tukoisuus näkyy usein vuotavina pakoputken liitoksina nokea niissä
se yhdistetynä jumivan egr ventilin tekee hyvät paineet imusarjaan
Mökkillä
'
'
Re: 200cdi w211 -05 vääntöä puuttuu ja kulutus korkea
Starin mukaan vikoja ei ole. Egr toimii starin mukaan eikä ollut pahasti likainen, ja lautanen liikkui pihdeillä kevyesti.
Re: 200cdi w211 -05 vääntöä puuttuu ja kulutus korkea
.
Egr-venttiili ei ole läppä, sammutusventtiili on - eikä sitä kannata pihteillä kokeilla.
Egr-venttiili on toisessa päässä moottoria, eikä sitä pääse pihteillä rassaamaan.
Miellestäni aikaisempi diagnoosi on oikein, egr-venttiili on jumissa ja auki, tai akseli poikki, mikä on todennäköisempää, jos kerran testaus menee läpi.
Pakoputken pöntöt kehoittaisin jättämään rauhaan, ne ei liity tähän ja saat vaan kohta hiukkasloukku-herjojakin, mikäli autossa sellainen on.
Egr-venttiili ei ole läppä, sammutusventtiili on - eikä sitä kannata pihteillä kokeilla.
Egr-venttiili on toisessa päässä moottoria, eikä sitä pääse pihteillä rassaamaan.
Miellestäni aikaisempi diagnoosi on oikein, egr-venttiili on jumissa ja auki, tai akseli poikki, mikä on todennäköisempää, jos kerran testaus menee läpi.
Pakoputken pöntöt kehoittaisin jättämään rauhaan, ne ei liity tähän ja saat vaan kohta hiukkasloukku-herjojakin, mikäli autossa sellainen on.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200cdi w211 -05 vääntöä puuttuu ja kulutus korkea
Hiukkaspönttöä ei ole. Otin egr:n vielä irti ja varmistin että säätötanko on ehjä.
Ja irroitin putken ensimmäisen katin jälkeen ja heitin testilenkin, ei muutosta.
Nyt loppuu järki päästä missä vika voi olla kun auto ei edes savuta... apuja kaivataan!
Ja irroitin putken ensimmäisen katin jälkeen ja heitin testilenkin, ei muutosta.
Nyt loppuu järki päästä missä vika voi olla kun auto ei edes savuta... apuja kaivataan!
Re: 200cdi w211 -05 vääntöä puuttuu ja kulutus korkea
Tämä kävi testerissä ja taisin saada vian kaivettua esiin. Jonkin aikaa testaillessa saatiin motori sammuun ja vikatila ja valo mittaristoon. Määränsäädinhän tästäkin näytti elelevän omaa epämääräistä elämää
Star
Re: 200cdi w211 -05 vääntöä puuttuu ja kulutus korkea
MB w211 400cdi vuosimalli 2004, ja ajettu vajaa 380tkm.
Autossa on alaväännöt ja tehot hukassa? Onko kyseisessä motissa jotain tyyppivikaa mikä voisi aiheuttaa moisen?
Autossa on alaväännöt ja tehot hukassa? Onko kyseisessä motissa jotain tyyppivikaa mikä voisi aiheuttaa moisen?
Re: 200cdi w211 -05 vääntöä puuttuu ja kulutus korkea
Kaasuläppäkotelo, EGR. Turhaa veikkailua toki ilman testeriä.
wiimax.fi
Re: 200cdi w211 -05 vääntöä puuttuu ja kulutus korkea
Joo. Eikö ton egr:n saa ohjelmoitua pois, tai ainakin fyysisesti pois pelistä? Luin että tuo egr voi aiheuttaa sen että karstaa sun muuta kerääntyy imupuolelle.. Sehän varmasti aiheuttaa tehojen laskua sun muuta..
Re: 200cdi w211 -05 vääntöä puuttuu ja kulutus korkea
Ohjelmoitua varmastikin saa pois. Fyysisesti tukkimalla saa vikatilan ellei ohjelmoida. Muistaakseni joskus bittinikkarit kertoivat että ohjelmoitaessa pitäisi olla toimiva EGR paikallaan, mutta minäpä en tuosta puolesta tarkemmin tiedä.
wiimax.fi
Re: 200cdi w211 -05 vääntöä puuttuu ja kulutus korkea
.
Ei ole mitään väliä.
Ei ole mitään väliä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5