Sain vinkin, että vuosia aiemmin tavoittelemani CE on mahdollisesti myynnissä, koska kaksoismassavauhtipyörä on hajonnut. Näihän siinä oli todellakin käynyt. Auton silloinen omistaja oli jo päättänyt autosta luopua, ja auto tuli myyntiin purettuna ko. remontin yhteydessä. Eli vaihdelaatiko oli nostettu takaronttiin ja kardaani ja pakoputki loikoili auton vieressä.
Finanssineuvottelut oli kohtuulliset ja joulun ja uudenvuoden jälkeisessä tilanteessa ei säästöpossukaan kovin paksuissa läskeissä ollut, joten pikaiset kaupat purettuun autoon näkemättä sitä oli jokinmoinen riski. Tosin oli kyllä tietoa autosta hyvinkin pitkältä ajalta. Pitää tietysti muistaa, ettei tässä mikään harvinaisuus ole kyseessä ja tekniikkakin on sieltä karvalakki osastolta. Eli juurikin sellainen auto mihin kannattaa ryhtyä minun resursseilla ja joka finanssien puolesta sopi minulle.
Verbaaliset kaupat tehtiin puhelimessa ja sittemmin virallinen osuus parilla viestillä. Tästä muutama päivä, niin hinausauto toi auton pihaan. Väri oli paljon tummempi, kuin muistin, mutta sillä mitään merkitystä ole. Auto oli purettuna, kuten oli kerrottu. Jonkin verran oli patinaa enempi, kuin viimeksi olin autoa katsellut, mutta ei mitään kovin järkyttävää. Joitain kilikali-paikkauksia oli tehty mutta niistä sain kyllä selvityksen ja oletus on ettei ole valtavasti hitsattavaa. Ehkä muutama kohta? Ei ole mitään käsitystä, mitä helmamuovien alla on. Toivottavasti jotain.
Ensimmäinen tavoite on saada auto liikuteltavaksi ja sitten pohtia tekemisiä joihin ryhdytään. Kaksoismassavauhtipyörää ei kohtuudella ollutkaan sitten saatavilla. Ei edes rahalla, kun sellaisia ei ole kaupan => eli osa on ns. obsolentti.
Toki jotain olisi voinut mahdollisesti ostaa käytettynä Saksasta tai uutena Australiasta. Olisi ollut mahdollista yhdistellä jotain ja saada täten toivottu lopputulos, ehkä. Vauhtipyörä tässä mallissa on kuitenkin kovin erilainen, kuin mitä oli tarjoilla. Mietin myös vanhan korjaamista => eli olisi yhdistetty irronnut kytkimen puoli kiinteäksi. Lopulta päädyin sorvauttamaan uuden vauhtipyörän mallin mukaan ja samalla siitä voi keventää sellaiset 5-6kg pois. Alkuperäinen painaa meinaan liki 19kg ja siihen kytkin ja paineasetelma päälle. Kovasti on painoa mokomalla.
Sorvaajakin löytyi ihan netistä etsimällä hyvän vinkin jälkeen. Kaikenmoisia vauhtipyöriä on ilmeisesti tuossa verstaassa valmistettu, ei kuitenkaan tälläistä aiemmin, näin siellä todettiin.
Nyt on roinat kyydissä ja huomenna osat saadaan huvialueelle. Potilas on siirretty lavetilla soveliaaseen paikkaan missä homma onnistuu, eli nyt talvikeleillä en kotipihan hangissa kykene pakettia kasaamaan. Olisihan siitä saanut tarinoihin lisää väriä, kun tumpeloisin jäisillä sormilla tunkin varassa keikkuvaan autoon vaihdelaatikkoa paikoilleen. Nyt on kumminkin tammikuu ja jokseenkin kylmin sesonki vuodesta.


Auto pihassa juuri tuotuna


Edesmennyt ja uusi vauhtipyörä lokoilee joulukuusen neulasten kera takaloosterissa. Startinkehä on siiretty vanhasta ja on " neljän satkun krympilla" kiinni.
Tässä vaiheessa ei mitään käsitystä miten tämä homma ylipäätään alkaa, jotta siitä voisi edes rojektia syntyä. Vahva usko on, että uusi vp käy paikoilleen ja lankku herää henkiin.
Näihin kuviin ja tunnelmiin tässä vaiheessa
