ILMAJOUSET
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ma 06.06.2011 09:04
ILMAJOUSET
Hei kaikille, olen ostamassa E sarjan mersua ”farmaria” 220cdi tai ehkä myös 250cdi, W211 (2008 tai 2009) tai sitten W212 (2010-2012). Kysymys kuuluu, onko näissä kaikissa farkuissa ilmajouset takana? Tai onko näitä malleja tehty takapään rautajousilla ollenkaan muuta kuin jälkiasennuksena? Kukaan ei oikein ole osannut vastata tähän. Kovasti kiitollinen jos joku asiasta tietäisi.
Re: ILMAJOUSET
Farkut ovat aina takapäässä ilmoilla. Edessä on varusteista riippuen rautaa tai ilmaa. Turha pelätä, ei se järkyttävän kallis ole korjata vaikka hajoaakin, kunhan ei merkkiliikkeessä korjauta.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: ILMAJOUSET
no jos sieltä vaikka säkki/kompressori hajoaa 200tkm ajettuna tai joku letku puhkeaa vaikka 100tkm ni ei se kauheen vikaherkkä paikka ole. loistava ominaisuus niin ei tarvitse kun persemaassa KIAlla ajella ihmisiä/tavaraa kyydissä
Re: ILMAJOUSET
Ja vielä loistavampi kun on kaikissa kulmissa. Tuossa paikallistien nimismiehenkiharassa lähtee amalgaamit hampaista rautajousilla, ilmajousilla tuskin edes huomaa että on vähän epätasainen.shade_z kirjoitti:no jos sieltä vaikka säkki/kompressori hajoaa 200tkm ajettuna tai joku letku puhkeaa vaikka 100tkm ni ei se kauheen vikaherkkä paikka ole. loistava ominaisuus niin ei tarvitse kun persemaassa KIAlla ajella ihmisiä/tavaraa kyydissä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ma 06.06.2011 09:04
Re: ILMAJOUSET
Hei, kiitos kaikille vastauksista. Kun taasen olen uutta käytettyä autoa ostamassa niin keskustelupalstoilla olen törmännyt näihin ilmajousi ongelmiin. Keskusteluissa jonkun W211 ilmajousiremontti on Veholla maksanut yli 2000€ ja tämä säikähdytti. Nykyisellä 220cdi W210T olen ajanut kohta yhdeksän vuotta eikä suuria/kallita korjauksia ole tehty ja yhden kerran on jättänyt kotipihalle polttoaineen paineanturin takia. Takajouset/ korkeat kumit vaihdatin kun perässä kulkee niin paljon painava kärry ja jousiremontti oli 220€ osineen. Myös kulutusosia on lisäksi vaihdettu (jarrut kolmeen kertaan jne…) mutta auto menee vaihtoon ruosteen takia.
Sitä edellinen auto oli aivan uskomaton 300D 124T malli jolla ajoin 12vuotta. Autoon ei vaihdettu muuta kuin kuluvia osia eikä yhtään kallista remonttia jos takapyörän laakerinvaihtoa/etupenkin rikkoutumista kulumisen takia ei lueta sellaiseksi. Tämä malli ei edes ruostunut vaikka suolatiekilometrejä oli puolimiljoonaa.
Kun korjauksia/huoltokustannuksia näiden kahden auton kanssa vertaan vaimon uudempiin autoihin (fiat, citroen, opel, chevrolet, peugeot, nissan) samalla aikavälillä niin 124 sekä W210 ovat olleet super hyviä autoja. Vaikkakin vaimon viimeinen nissan juke on myös toiminut nyt kaksi vuotta hyvin vain huollot ja jarruremontti.
Mielessä siis on pitäisikö kokeilla jotain muuta isoa farkkua jolla vetokykyä parisentuhatta kiloa.
Sitä edellinen auto oli aivan uskomaton 300D 124T malli jolla ajoin 12vuotta. Autoon ei vaihdettu muuta kuin kuluvia osia eikä yhtään kallista remonttia jos takapyörän laakerinvaihtoa/etupenkin rikkoutumista kulumisen takia ei lueta sellaiseksi. Tämä malli ei edes ruostunut vaikka suolatiekilometrejä oli puolimiljoonaa.
Kun korjauksia/huoltokustannuksia näiden kahden auton kanssa vertaan vaimon uudempiin autoihin (fiat, citroen, opel, chevrolet, peugeot, nissan) samalla aikavälillä niin 124 sekä W210 ovat olleet super hyviä autoja. Vaikkakin vaimon viimeinen nissan juke on myös toiminut nyt kaksi vuotta hyvin vain huollot ja jarruremontti.
Mielessä siis on pitäisikö kokeilla jotain muuta isoa farkkua jolla vetokykyä parisentuhatta kiloa.
Re: ILMAJOUSET
Jos pieniä ylläpitokuluja haet ni ehkä 211 ei ole sitten paras vaihtoehto. Jos tarvii farkku olla ni sitten tietysti varmatoimisin on alkupään 204 ja jollei siinä koko riitä niin sitten 212 jo huomattavasti alustaltaan ja huoltokustannuksiltaan kuin 211 mutta toki 651 moottori tuo omat kustannuksensa ja myös siinä ilmajouset takana. Itse liputtaisin 204 farkku 646 moottorilla ni siinä huoleton auto pitkäks aikaa
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
- henavaanjuujep
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti 08.09.2009 23:21
- Paikkakunta: Vantaa
Re: ILMAJOUSET
S124 T-mallissa kuin myös W210 Farmarissa on molemmissa takapäässä tasonsäätö...
-03 CLK200K
-99 SLK230K
-89 300CE
Ex. -88 300E
-99 SLK230K
-89 300CE
Ex. -88 300E
Re: ILMAJOUSET
Juu niin on ja 123 farmarissakin on, mutta niissä toteutusta ei ole tehty ilmajousilla.henavaanjuujep kirjoitti:S124 T-mallissa kuin myös W210 Farmarissa on molemmissa takapäässä tasonsäätö...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: ILMAJOUSET
204/212 osat on pitkälti samoja (jos autot on suurinpiirtein samanikäiset) ja 212 on alustaltaan kestävän auton maineessa joten mistä mahtaa tulla kustannusero? 651 ketjunvaihto on kalliimpi sijainnin takia mutta eipä siinäkään muuta liene jos alkupään kiristin- ja suutinjutut on aikanaan hoidettu?kankkis kirjoitti:Jos pieniä ylläpitokuluja haet ni ehkä 211 ei ole sitten paras vaihtoehto. Jos tarvii farkku olla ni sitten tietysti varmatoimisin on alkupään 204 ja jollei siinä koko riitä niin sitten 212 jo huomattavasti alustaltaan ja huoltokustannuksiltaan kuin 211 mutta toki 651 moottori tuo omat kustannuksensa ja myös siinä ilmajouset takana. Itse liputtaisin 204 farkku 646 moottorilla ni siinä huoleton auto pitkäks aikaa
Re: ILMAJOUSET
No yhtälailla 212 malleihin ilmajousia joutuu remppaan kun 211. Ja sitten tietysti hankinta hinta jonkinverran korkeempi. Mutta toki 212 ja 204 molemmat alkupäästä oikeinkin varmoja autoja, näissäkin se että mitä enempi herkkuja sen todennäkösemmin vikoja
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: ILMAJOUSET
212 ilmapussit ei ole kulutustavaraa. Ongelma johtuu siis kompressorista. Veho ei osaa sitä huoltaa, joutuu itse tekemään. Kustannus 20€/ 2-3 vuotta. Ei siis kauhea rahareikä. Ja on helppo homma.kankkis kirjoitti:No yhtälailla 212 malleihin ilmajousia joutuu remppaan kun 211. Ja sitten tietysti hankinta hinta jonkinverran korkeempi. Mutta toki 212 ja 204 molemmat alkupäästä oikeinkin varmoja autoja, näissäkin se että mitä enempi herkkuja sen todennäkösemmin vikoja
Toi kompura on sama liki kaikissa Saksalaisissa. Myös 211.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: ILMAJOUSET
211, 212 ja 213 malleissa kaikissa eri osanumero. Meinaatko että 211:n kompura kuitenkin käy 212-koriseen ja päinvastoin?simosami kirjoitti: Toi kompura on sama liki kaikissa Saksalaisissa. Myös 211.
Re: ILMAJOUSET
Kyllä niitä ilmapusseja aikalailla yhtäläillä ainakin täällä vaihdetaan kuin 211
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: ILMAJOUSET
Sivuaa aihetta sen verran että kysyn täällä.
Mistä suomesta saa edullisimmin mb w211 (alustan) osia? Esimerkiksi airmaticin kompressorin&releen? Vai meneekö ulkomailta tilaamiseksi?
Ei taida alle 400€ saada kompuraa ja relettä suomesta?
Mistä suomesta saa edullisimmin mb w211 (alustan) osia? Esimerkiksi airmaticin kompressorin&releen? Vai meneekö ulkomailta tilaamiseksi?
Ei taida alle 400€ saada kompuraa ja relettä suomesta?
Re: ILMAJOUSET
Ei kai niitä Suomesta hirveän edullisesti saa. Muuten halvimmista ostopaikoista on muistaakseni ihan oma ketju.makek87 kirjoitti:Sivuaa aihetta sen verran että kysyn täällä.
Mistä suomesta saa edullisimmin mb w211 (alustan) osia? Esimerkiksi airmaticin kompressorin&releen? Vai meneekö ulkomailta tilaamiseksi?
Ei taida alle 400€ saada kompuraa ja relettä suomesta?
Re: ILMAJOUSET
Jm tech ainakin nopeet toimitukset ja aika kilpailukykyiset hinnat
Edit: on näimmä alle 400€ http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?m ... s_id=33195" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: on näimmä alle 400€ http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?m ... s_id=33195" onclick="window.open(this.href);return false;
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: ILMAJOUSET
Joo, just katselin tuota. 

Re: ILMAJOUSET
Jos haluaa säästää, voi katsella myös esim. tätä: https://www.ebay.de/itm/2113200304-Merc ... SwnONZCadH" onclick="window.open(this.href);return false; (tai jotain muuta lukuisista vaihtoehdoista)
Re: ILMAJOUSET
Niin ne tekee. Kun perä laskee, ja vuotokohtaa ei löydy, niin vika on pusseissa. Lookinen päätelmä, mutta väärä.kankkis kirjoitti:Kyllä niitä ilmapusseja aikalailla yhtäläillä ainakin täällä vaihdetaan kuin 211
Mutta yleisin vika on jäätyvä kompressori. Huoltaa ensin sen, ja sitten vasta vaihtaa pussit, jos on vielä tarpeen.
Eli, kompressorissa on ilmankuivain, jossa Silica Gel kuivauskyky loppuu, ja laskee vettä magneettiventtiileihin, ne sitten jäätyy, ja jää auki. Eikä vikaa löydy vuotosprayllä. Ja sitäkin ruiskitaan lämpöisessä hallissa: magneettiventiilit ehtii sulaa.
211 on yleistä myös, että kun kompressorin ilman saanti menee tukkoon, niin kompura pyörii niin kauan, kunnes hajoaa ja/tai rele palaa kiinni. Ja kompura ei silloin pysähdy, vaan tekee itsemurhan.

Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: ILMAJOUSET
DBFI kirjoitti:211, 212 ja 213 malleissa kaikissa eri osanumero. Meinaatko että 211:n kompura kuitenkin käy 212-koriseen ja päinvastoin?simosami kirjoitti: Toi kompura on sama liki kaikissa Saksalaisissa. Myös 211.
Ymmärtääkseni, itse kompura on sama. Mutta putket lähtevät eri tavalla. Hätätilassa vaihtaa vaan pelkän kompuran vanhaan kehikkoon.
Esim. 211 ja 212 on erillainen ilmansuodatin: letkukoko on eri
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: ILMAJOUSET
Ei 212 pusseissa ole venttiileitä, itse ainakin teen pussien vuototestit niin ettei tuollaiset asiat pääse vaikuttamaan. Juur viimeviikolla yhteen vaihdoin ja voin melkein sanoo ettei ollut jäätä järjestemässä 

W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: ILMAJOUSET
kankkis kirjoitti:Ei 212 pusseissa ole venttiileitä, itse ainakin teen pussien vuototestit niin ettei tuollaiset asiat pääse vaikuttamaan. Juur viimeviikolla yhteen vaihdoin ja voin melkein sanoo ettei ollut jäätä järjestemässä

Talvella noi alkaa kait yleisemmin oireilee. No poikkeus vahvistaa säännön. Paljonko kilometrejä takana tuolla yksilöllä.
Olen itse ollut vieressä seuraamassa, kun pannaan "pullotolkulla" wurth vaahtoa koko peräpää täyteen. Ei löytynyt reikä, vaikka auto vietti korjaamolla varmaan 5 eri kertaa. ( mercedes valtuutettu myynti/huolto)
Kompuran sitten huolsin itse. (Ja vaihdoin huoltoa.)
Mitä te teette kompuralle?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: ILMAJOUSET
Emme huolla kompuroita kun usein ovat myös aika kuluneita ja vaikea antaa takuuta. Tarvittaessa vaihdetaan, toki ilman otto tarkistetaan nuista säännöllisesti. Jokusen itse huoltanut kyllä mutta jokunen ollut jo kuitenkin joko niin hapettunut ettei saa ehjänä auki tai sitten niin kulunut ettei tee enää kunnolla painetta. Uuden ku pistää ni ei tartte täriä sitä ainakaan 
Olikoos sillä joku 220tkm, mut on ollu 120tkm ajettuakin missä pussit vuosi, paljon jos ajetaan hiekkateitä ni nopeuttaa vaihtotarvetta. Hiekkapöly pääsee suojien alle ja hieroo pussin puhki

Olikoos sillä joku 220tkm, mut on ollu 120tkm ajettuakin missä pussit vuosi, paljon jos ajetaan hiekkateitä ni nopeuttaa vaihtotarvetta. Hiekkapöly pääsee suojien alle ja hieroo pussin puhki

W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d