Tarinointia tuontiautoista
- Silakka_E500
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: La 29.09.2012 21:27
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuossa olet kyllä täysin oikeassa, ei olisi kyllä tullut mieleenkään 20v sitten. Toisaalta, omat autot oli siihen aikaan kyllä sellaisia pommeja että ei se koeajokaan mitään auttanut, mutta maailma pienenee (internet) ja muuttuu; autojen laatu/kestävyyskin, palvelut, kuluttajansuoja, takuut yms. Nyt näköjään uskaltaa kuluttajakin enemmän...
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tein tiedustelua yhden 2017-mallisen auton takuusta ja sain vastauksen mukana tällaisen väittämän:
Pitääkö tämä paikkansa, vai onko kyseessä saksalaisen kauppiaan luulo?After the factory warranty you also have the opportunity for warranty extension (Junge Stern) by a official Mercedes-Benz dealer in FINLAND. It costs you around about 320€ for 12month.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Toki hieman kärjistäen tuli kirjoitettua, Japanista kun tilaa niin kaikenlaiset takuut saa unohtaa. Sieltä tulee tasan sellainen kuin tulee ja riski on tasan itsellä, ulkopuolelta ei maksajaa saa vaikka mitä tulee, poislukien jos kuljetuksessa jotain tapahtuu, jolloin vakuutuksen pitäisi korvata. Yhdellä laivalla juuri joku aika sitten syttyi tulipalo, ja siellä satakunta autoa meni lunastukseen. Kokonaan palaneiden osalta ostajat saa rahat kokonaisuudessaan takaisin, ongelmakohta tulee varmaan niissä autoissa, jotka eivät olleet tarpeeksi lähellä tapahtumapaikkaa palaakseen, mutta saattaa ilmetä silti aiheutuneita vikoja.jjjarvi kirjoitti:No joo varmaan olen sitten vaan vanhanaikainen, no olenhan jo pian eläkeiässä. Mutta jos esim 20 vuotta sitten olisin ehdottanut jollekin ystävälleni auton ostamista näkemättä ja koeajamatta olisivat pitäneet hulluna! Niin se vaan maailma muuttuu. Näköjään.
Riskin vastapainona sopivasti valittuna sieltä saa mielettömän hyväkuntoisia autoja halvalla, ja itselle ainakin koko prosessi oli lähinnä mielenkiinnosta ja harrastuksen kannalta otettu. Ei sovi jokaiselle varmasti, itse jäin kyllä koukkuun koko huutokauppaseurantaan ym. spekulointiin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tämä kyllä kiinnostaa. Takuuasiat kyllä suomessa hoituu, oikein Vehokin sivuillaan mainitsee mutta tuosta voisi jopa tulkita että takuun hankinnankin voisi tehdä suomessa.Kommando kirjoitti:Tein tiedustelua yhden 2017-mallisen auton takuusta ja sain vastauksen mukana tällaisen väittämän:
Pitääkö tämä paikkansa, vai onko kyseessä saksalaisen kauppiaan luulo?After the factory warranty you also have the opportunity for warranty extension (Junge Stern) by a official Mercedes-Benz dealer in FINLAND. It costs you around about 320€ for 12month.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Nyt on sitten kottero maksettu sekä lento ja laiva buukattu. Autoksi valikoitui CLA 220 d SB vuosimallia 2017 ja kilsoja taulussa 21tkm. Varustepakettina AMG ja itselle jonkun verran merkityksllinen Harman-Kardon-äänentoisto. Kävi melkoinen tuuri, kun saksalainen tuttava asuu vartin ajomatkan päässä ko. liikkeestä. Usutin kaverin paikanpäälle tarkastamaan auton (hänellä itsellään sattumoisin CLA SB AMG 45) ja kovana kauppamiehenä hän sai tingittyä hinnan jotakuinkin budjetin raameihin. Onhan tämä nyt hiton jännittävää touhua, mutta onneksi Saksa on jossain määrin tuttu maa ja autoilukin siellä tuttua ja helpoksi (pl. STAU) havaittua. Viikon päästä tähän aikaa pitäisi olla jo pirssi pihassa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
So far so good, auto ollut nyt Suomessa reilun viikon ja mitään hämminkiä ei ole ilmaantunut. Auto oli kuvatun kaltainen ja paria pientä pintavirhettä lukuunottamatta uuden veroisessa kunnossa. Reissu Saksaankin sujui hyvin, hyvää englantia puhuva myyjä hoiti käytännön järjestelyt konttoreissa ja maksoi kaupantekijäisiksi 9 päivän punapääkilvetkin. Nyt enää verokarhulta kuponki kouraan ja homma on paketissa. Kauneus on katsojan silmässä, mutta ainakaan omasta mielestä ei farmariauto voi enää juuri kauniimmaksi mennä
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5BAB2121" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Tarinointia tuontiautoista
Hieno peli ja hieno sininen. Onnea vaan!
----btw.
Noi tarrakilvet ei ole pakollisia suomessa. Säästää muutaman euron, ja niiden hakemisen vaivan. Voi vaan laittaa ne tuontikilpien numerot lomakkeeseen. Ne siis ovat ihan riittävät Suomessa (ja muualla kuin Saksassa)
Niillä saa ajaa vaikka sen 3kk, jos veropäätös jostain syystä venyisi.
Ja jos joutuu itse maksamaan export kilvet Saksassa, keltaiset ovat halvemmat (about 100€ halvemmat)). Niilläkin saa ajaa muualla, kuin Saksassa, vaikka sen 3kk tarvittaessa. Vakuutus vaan pitää ottaa Suomesta (alustanumerolla)
Saa säästyneellä rahalla vaikka takaluukuun täytettä.

----btw.
Noi tarrakilvet ei ole pakollisia suomessa. Säästää muutaman euron, ja niiden hakemisen vaivan. Voi vaan laittaa ne tuontikilpien numerot lomakkeeseen. Ne siis ovat ihan riittävät Suomessa (ja muualla kuin Saksassa)
Niillä saa ajaa vaikka sen 3kk, jos veropäätös jostain syystä venyisi.
Ja jos joutuu itse maksamaan export kilvet Saksassa, keltaiset ovat halvemmat (about 100€ halvemmat)). Niilläkin saa ajaa muualla, kuin Saksassa, vaikka sen 3kk tarvittaessa. Vakuutus vaan pitää ottaa Suomesta (alustanumerolla)
Saa säästyneellä rahalla vaikka takaluukuun täytettä.

Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Oikeasti ne Saksan kilvet ovat voimassa vain siihen saakka, mitä niiden kilpien päädyissä lukee. Keltaiset kilvet ovat voimassa 5 päivää ja punapäiset 10-14 vrka, jos ei ole pidempää aikaa ostanut...simosami kirjoitti:Hieno peli ja hieno sininen. Onnea vaan!![]()
----btw.
Noi tarrakilvet ei ole pakollisia suomessa. Säästää muutaman euron, ja niiden hakemisen vaivan. Voi vaan laittaa ne tuontikilpien numerot lomakkeeseen. Ne siis ovat ihan riittävät Suomessa (ja muualla kuin Saksassa)
Niillä saa ajaa vaikka sen 3kk, jos veropäätös jostain syystä venyisi.
Ja jos joutuu itse maksamaan export kilvet Saksassa, keltaiset ovat halvemmat (about 100€ halvemmat)). Niilläkin saa ajaa muualla, kuin Saksassa, vaikka sen 3kk tarvittaessa. Vakuutus vaan pitää ottaa Suomesta (alustanumerolla)
Saa säästyneellä rahalla vaikka takaluukuun täytettä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tästähän on edelleen, kuten ylläolevakin osoittaa, kaksi erilaista käsitystä. Toisen mukaan päiväys kertoo saksalaisen vakuutuksen voimassaolon, toisen mukaan kilpien voimassaolon. Kummankaan näkemyksen edustajilta en ole vielä nähnyt mitään viittausta mihinkään lähteeseen, josta voisi päätellä kumpi on oikeassa. Ainoastaan eipäs-juupas argumentteja.sportsman kirjoitti:Oikeasti ne Saksan kilvet ovat voimassa vain siihen saakka, mitä niiden kilpien päädyissä lukee. Keltaiset kilvet ovat voimassa 5 päivää ja punapäiset 10-14 vrka, jos ei ole pidempää aikaa ostanut...simosami kirjoitti:Hieno peli ja hieno sininen. Onnea vaan!![]()
----btw.
Noi tarrakilvet ei ole pakollisia suomessa. Säästää muutaman euron, ja niiden hakemisen vaivan. Voi vaan laittaa ne tuontikilpien numerot lomakkeeseen. Ne siis ovat ihan riittävät Suomessa (ja muualla kuin Saksassa)
Niillä saa ajaa vaikka sen 3kk, jos veropäätös jostain syystä venyisi.
Ja jos joutuu itse maksamaan export kilvet Saksassa, keltaiset ovat halvemmat (about 100€ halvemmat)). Niilläkin saa ajaa muualla, kuin Saksassa, vaikka sen 3kk tarvittaessa. Vakuutus vaan pitää ottaa Suomesta (alustanumerolla)
Saa säästyneellä rahalla vaikka takaluukuun täytettä.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Jos olet sattumalta nähnyt Saksalaisen rekisteriotteen, jotka koskevat näitä väliaikaisia kilpiä, niin selviäisi, että kilpien voimassaolo loppuu siihen päivään mitä rek.otteessa on merkitty. Taasko haluat kuvat rek.otteesta?tj86430 kirjoitti:Tästähän on edelleen, kuten ylläolevakin osoittaa, kaksi erilaista käsitystä. Toisen mukaan päiväys kertoo saksalaisen vakuutuksen voimassaolon, toisen mukaan kilpien voimassaolon. Kummankaan näkemyksen edustajilta en ole vielä nähnyt mitään viittausta mihinkään lähteeseen, josta voisi päätellä kumpi on oikeassa. Ainoastaan eipäs-juupas argumentteja.sportsman kirjoitti:Oikeasti ne Saksan kilvet ovat voimassa vain siihen saakka, mitä niiden kilpien päädyissä lukee. Keltaiset kilvet ovat voimassa 5 päivää ja punapäiset 10-14 vrka, jos ei ole pidempää aikaa ostanut...simosami kirjoitti:Hieno peli ja hieno sininen. Onnea vaan!![]()
----btw.
Noi tarrakilvet ei ole pakollisia suomessa. Säästää muutaman euron, ja niiden hakemisen vaivan. Voi vaan laittaa ne tuontikilpien numerot lomakkeeseen. Ne siis ovat ihan riittävät Suomessa (ja muualla kuin Saksassa)
Niillä saa ajaa vaikka sen 3kk, jos veropäätös jostain syystä venyisi.
Ja jos joutuu itse maksamaan export kilvet Saksassa, keltaiset ovat halvemmat (about 100€ halvemmat)). Niilläkin saa ajaa muualla, kuin Saksassa, vaikka sen 3kk tarvittaessa. Vakuutus vaan pitää ottaa Suomesta (alustanumerolla)
Saa säästyneellä rahalla vaikka takaluukuun täytettä.

Toisaalta jos vaikkapa lähestyy asiaa näin, että miksiköhän pihit saksalaiset hakevat samaan autoon tai muuhun liikennevälineeseen, mitä siirtävät kerran vuodessa liikenteessä aina uudet keltapäiset kilvet sen sijaan, että ajaisivat vanhoilla ja ottaisivat vain uuden vakuutuksen?

Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mistä ruudusta tuo keskusteltu päiväys pitäisi löytyä? En hoksaa omasta tuoreimmasta saksalaisesta otteesta mistä ruudusta olisi kyse.sportsman kirjoitti:
Jos olet sattumalta nähnyt Saksalaisen rekisteriotteen, jotka koskevat näitä väliaikaisia kilpiä, niin selviäisi, että kilpien voimassaolo loppuu siihen päivään mitä rek.otteessa on merkitty.
EDIT: ei ollutkaan "lokerossa" vaan ruksi takasivulla außerbetriebsetzung kohdassa (selityskentässä Gültigkeitszeit). Asiantuntijat tulkitkoot onko kilvet voimassa käytöstäpoistopäivän jälkeen.
Viimeksi muokannut DBFI, La 30.06.2018 08:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Se ei varmaa riitä, että minä olen tehnyt niin, että olen ajanut monien tuontiautojen kilvillä Suomessa? Sehän on helppo kokeilla, kun seuraavan kerran tuo auton. Pysähtyykö rekisteröinti?
No jotakin löytyy myös Trafin sivuilta:
https://www.trafi.fi/tieliikenne/ajoneu ... ahantuonti" onclick="window.open(this.href);return false;
”siihen on hankittu siirtolupa tai siinä on aikaisempi ETA-valtion rekisteröinti voimassa (ETA-valtion rekisterikilvet ja kansallisuustunnus)”
”sitä varten on Suomessa voimassa oleva liikennevakuutus”
Siirtolupa eli tarrakilvet
https://www.trafi.fi/tieliikenne/rekisterikilvet" onclick="window.open(this.href);return false;
No jotakin löytyy myös Trafin sivuilta:
https://www.trafi.fi/tieliikenne/ajoneu ... ahantuonti" onclick="window.open(this.href);return false;
”siihen on hankittu siirtolupa tai siinä on aikaisempi ETA-valtion rekisteröinti voimassa (ETA-valtion rekisterikilvet ja kansallisuustunnus)”
”sitä varten on Suomessa voimassa oleva liikennevakuutus”
Siirtolupa eli tarrakilvet
https://www.trafi.fi/tieliikenne/rekisterikilvet" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Helposti näyttää menevän asiat hieman sekaisin.
Kun haet Saksassa väliaikaiset kilvet saat niiden mukana vihreäpohjaisen rekisteriotteen, johon on merkitty autosi, nimesi sekä rekisteröinnin päättymisaika sekä Saksan liikennevakuutuksen päättymisaika.
Eli rekisteröinti ei ole voimassa tuon ajan jälkeen, sama aika on merkitty myös kilpienpäihin. Rekisterin voimassa olo ei jatku, vaikka ottaisit Suomesta liikennevakuutuksen autoosi.
Eli jos kilpien päiväys on vanha, niin ajat rekisteröimättömällä autolla. Ei vaikuta tullaukseen , eikä rekisteröintiin Suomessa. Lisämauste saattaa tulla, jos et ole tehnyt autoveroilmoitusta ja ajat ns kylmillä kilvillä poliisin ratsiaan tai joudut liikenneonnettomuuteen.... silloin saattaa tulla veroseuraamuksia autoveron osalta muiden sanktion ohella...
Kun haet Saksassa väliaikaiset kilvet saat niiden mukana vihreäpohjaisen rekisteriotteen, johon on merkitty autosi, nimesi sekä rekisteröinnin päättymisaika sekä Saksan liikennevakuutuksen päättymisaika.
Eli rekisteröinti ei ole voimassa tuon ajan jälkeen, sama aika on merkitty myös kilpienpäihin. Rekisterin voimassa olo ei jatku, vaikka ottaisit Suomesta liikennevakuutuksen autoosi.
Eli jos kilpien päiväys on vanha, niin ajat rekisteröimättömällä autolla. Ei vaikuta tullaukseen , eikä rekisteröintiin Suomessa. Lisämauste saattaa tulla, jos et ole tehnyt autoveroilmoitusta ja ajat ns kylmillä kilvillä poliisin ratsiaan tai joudut liikenneonnettomuuteen.... silloin saattaa tulla veroseuraamuksia autoveron osalta muiden sanktion ohella...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Suurin epäselvyys on kait keltapäisten kilpien "laillisuus" Saksan ulkopuolella (ovat siis 100€ halvemmat).
Varsinkin ennen yleisesti kerrottiin, että niillä voi ajaa vain Saksan sisällä, ja max 5 päivää, eli käytännössä satamaan.
Tämä selventää kilpien voimassa oloa, Saksan ulkopuolella.
(Onko ketään "jäänyt kiinni" noilla?)
http://www.alenius.de/rekisterointi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kannattaa siis ottaa omasta vakuutusyhtiöstä liikennevakuutus (ja kasko) ja pyytää Green Card vaikka sähköpostiin, että saa sen tulostettua autoon mukaan. (Voi kait näyttää kännykän ruudulta myös). Sen saa alustanumerolla, vaikka sähköpostilla pyytämällä. Kannattaa ensin soittaa, että oma yhteyshenkilö on paikalla.
Yhtälailla, niilläkin voi ajaa Suomessa, tarrakilpiä ei tarvitse hankkia, kunhan vaan se liikennevakuutus on voimassa.
Varsinkin ennen yleisesti kerrottiin, että niillä voi ajaa vain Saksan sisällä, ja max 5 päivää, eli käytännössä satamaan.
Tämä selventää kilpien voimassa oloa, Saksan ulkopuolella.
(Onko ketään "jäänyt kiinni" noilla?)
http://www.alenius.de/rekisterointi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kannattaa siis ottaa omasta vakuutusyhtiöstä liikennevakuutus (ja kasko) ja pyytää Green Card vaikka sähköpostiin, että saa sen tulostettua autoon mukaan. (Voi kait näyttää kännykän ruudulta myös). Sen saa alustanumerolla, vaikka sähköpostilla pyytämällä. Kannattaa ensin soittaa, että oma yhteyshenkilö on paikalla.
Yhtälailla, niilläkin voi ajaa Suomessa, tarrakilpiä ei tarvitse hankkia, kunhan vaan se liikennevakuutus on voimassa.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei ongelma ole keltapäisten kilpien laillisuus ulkomailla, niinhin saa myös greencard todistuksen mukaan, jossa on mainittu ne maat joissa vakuutus on voimassa . Keltapäiset kilvet on tarkoitettu vain Saksan sisäisiin siirtoihin ja ei enää saa juuri muuten, kun sanomalla , että ajaa auton Travemundessa laivaan. Saksan greencardissa on myös autossa oleva rek.tunnus kirjoitettu.
Punapäiset joutuu ulkomaille vievät pääsääntöisesti ottamaan ja niiihin saa myös greencard todistuksen mukaan. Eivät Suomen vak.yhtiöt enää edes oikein anna liikennevakuutusta jos auto ei ole jo Suomessa, kaskon toki saa kun on Saksan rek.otteesta ja-kauppakirjastakopio Suomen liikennevak.yhtiöstä.
Tämä siis kuvio vuonna 2018.
Punapäiset joutuu ulkomaille vievät pääsääntöisesti ottamaan ja niiihin saa myös greencard todistuksen mukaan. Eivät Suomen vak.yhtiöt enää edes oikein anna liikennevakuutusta jos auto ei ole jo Suomessa, kaskon toki saa kun on Saksan rek.otteesta ja-kauppakirjastakopio Suomen liikennevak.yhtiöstä.
Tämä siis kuvio vuonna 2018.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mä sain kyllä etukäteen liikennevakuutuksen ja kaskon (If) autoon valmistenumerolla ja ilmoitin sitten samantien punapääkilpien tunnuksen vakuutusyhtiöön kun ne käsiini sain. Pelkkä kaskoa eivät olisi myyneet. Oli vähän helpompi hengittää ajellessa Mönchengladbachista Travemündeen kun oli vakuutukset kunnossa.sportsman kirjoitti:Ei ongelma ole keltapäisten kilpien laillisuus ulkomailla, niinhin saa myös greencard todistuksen mukaan, jossa on mainittu ne maat joissa vakuutus on voimassa . Keltapäiset kilvet on tarkoitettu vain Saksan sisäisiin siirtoihin ja ei enää saa juuri muuten, kun sanomalla , että ajaa auton Travemundessa laivaan. Saksan greencardissa on myös autossa oleva rek.tunnus kirjoitettu.
Punapäiset joutuu ulkomaille vievät pääsääntöisesti ottamaan ja niiihin saa myös greencard todistuksen mukaan. Eivät Suomen vak.yhtiöt enää edes oikein anna liikennevakuutusta jos auto ei ole jo Suomessa, kaskon toki saa kun on Saksan rek.otteesta ja-kauppakirjastakopio Suomen liikennevak.yhtiöstä.
Tämä siis kuvio vuonna 2018.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Herbrandiltako ostit? Oliko myyjä Ralf?
W213 220d +W242 electric drive
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kommando kirjoitti:Mä sain kyllä etukäteen liikennevakuutuksen ja kaskon (If) autoon valmistenumerolla ja ilmoitin sitten samantien punapääkilpien tunnuksen vakuutusyhtiöön kun ne käsiini sain. Pelkkä kaskoa eivät olisi myyneet. Oli vähän helpompi hengittää ajellessa Mönchengladbachista Travemündeen kun oli vakuutukset kunnossa.
Eivät anna pelkkää kaskoa. Pitää ottaa molemmat samasta yhtiöstä. Alustanumerolla tosiaan onnistuu. Aina ei ole kilvet vielä edes tiedossa, kun olen noi ottanut.
Saksasta kilpiin leivotut vakuutukset ovat aika kalliit, joten niihin minimi aika vaan.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Vinkkinä autolla (laivalla) palaaville Lubekissä on mainio pikapesu.
Kuivaus-robotti-säämiskä-koneella antoi sellaisen kiillon, että Suomessa 2x kalliimmat ei pysty, lähellekään.
Hinta taisi olla viimeksi käydessä n.13€, jos en paljoa valehtele
Ja vieressä oleva Citti market antaa (passi tarvitaan) purkki pantit suoraan rahana.
Siellä on erikseen jättimäinen export osasto purkkiolutta yms kiinnostavaa. Saksalaiset itse taitaa suosia pullotavaraa.
Vieläkö onnistuu purkkipantti rahanpalautus tänä kesänä?
http://www.citti-park-luebeck.de/en/ser ... aning.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.citti-park-luebeck.de/en.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuivaus-robotti-säämiskä-koneella antoi sellaisen kiillon, että Suomessa 2x kalliimmat ei pysty, lähellekään.
Hinta taisi olla viimeksi käydessä n.13€, jos en paljoa valehtele
Ja vieressä oleva Citti market antaa (passi tarvitaan) purkki pantit suoraan rahana.
Siellä on erikseen jättimäinen export osasto purkkiolutta yms kiinnostavaa. Saksalaiset itse taitaa suosia pullotavaraa.
Vieläkö onnistuu purkkipantti rahanpalautus tänä kesänä?
http://www.citti-park-luebeck.de/en/ser ... aning.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.citti-park-luebeck.de/en.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei ollu Herbrand, vähän pienempi toimija läheisessä pikkukaupungissa.markoala kirjoitti:Herbrandiltako ostit? Oliko myyjä Ralf?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuohon kilpiasiaan vielä kommenttia. Itse ostin viime viikon maanantaina Berliinistä C350. Vakuutusyhtiöön soitto ja runkonumero heille. Suomi liikennevakuutus ja kasko samantien voimassa(folksam) Sama onnistui 2016 E250 kanssa(IF). Ajettiin keltaisilla kilvillä balttian kautta kotiin. Mitään urputtamista ei ollut maiden rajoilla.
S204 C350 CDI Avantgarde -10
Ex: W202 C220D Elegance -94
Ex: S212 E250 CDI Avantgarde -12
Ex: W202 C220D Elegance -94
Ex: S212 E250 CDI Avantgarde -12
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ruotsista autoa.
Onko ruotsalainen rekisteriote millainen - kaiketi kaksiosainen kuin suomessakin?
Mitä minulle tulee niistä jäädä kun auto poistetaan ajoneuvorekisteristä ulkomaille vientiä varten (Avregistrering genom export).
Kun autoliiton ohjeessa sanotaan..
"Ilmoitus tulee tehdä ajoneuvon rekisteröintitodistuksen II-osaan, tai käyttäen ilmoituslomaketta
”Anmälan om avregistrering vid export av svenskregistrerat fordon inom EU/EES”."
Siis II osa jää myyjälle - vai minulle?
Jotta saan auton suomessa kilpiin pitää olla ruotsista mukaan
- ruotsalainen rekisteriote I ja II OSA?
- kauppakirja?
- muuta
Onko ruotsalainen rekisteriote millainen - kaiketi kaksiosainen kuin suomessakin?
Mitä minulle tulee niistä jäädä kun auto poistetaan ajoneuvorekisteristä ulkomaille vientiä varten (Avregistrering genom export).
Kun autoliiton ohjeessa sanotaan..
"Ilmoitus tulee tehdä ajoneuvon rekisteröintitodistuksen II-osaan, tai käyttäen ilmoituslomaketta
”Anmälan om avregistrering vid export av svenskregistrerat fordon inom EU/EES”."
Siis II osa jää myyjälle - vai minulle?
Jotta saan auton suomessa kilpiin pitää olla ruotsista mukaan
- ruotsalainen rekisteriote I ja II OSA?
- kauppakirja?
- muuta
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ennätyspaljon tuotu autoja suomeen tänä vuonna. Nettiautossa näyttää olevan n. 54000 kpl -08 tai uudempaa autoa myynnissä. Mersuja n.5000kpl.
Kiihtyvää tahtia tulee rajan takaa lisää.
Ostajan markkinat kun menee käteisellä yksityiseltä ostamaan.
Kiihtyvää tahtia tulee rajan takaa lisää.
Ostajan markkinat kun menee käteisellä yksityiseltä ostamaan.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuon huomasi jo viime vuonna kun yritin myydä farkku E250:stä. Auto oli hyvillä varusteilla,todella siisti ja 123tkm ajettu. Hinta oli pari tonnia yleistä pyyntiä matalampi. Pari soittoa tuli puolen vuoden aikana ja siinä se. Harrasteauto piti saada niin mersu meni liikkeeseen ja vaihtui toisen merkkiseen kovakattoiseen avoautoon. Käyttiksenä nyt heinäkuussa tuotu C350 ja mitä nettiautosta niitä katsoo niin ei kukaan niitä pyyntejä noista ala maksamaan.
S204 C350 CDI Avantgarde -10
Ex: W202 C220D Elegance -94
Ex: S212 E250 CDI Avantgarde -12
Ex: W202 C220D Elegance -94
Ex: S212 E250 CDI Avantgarde -12
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kuinkahan monta tuotiin suomeen kalliimmalla ...Tuon huomasi jo viime vuonna kun yritin myydä farkku E250:stä. Auto oli hyvillä varusteilla,todella siisti ja 123tkm ajettu. Hinta oli pari tonnia yleistä pyyntiä matalampi
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ihan vaan että mikä on "käteinen" ? Mikä "käteisen" erottaa vaikkapa tilisiirrosta?BHN kirjoitti:Ennätyspaljon tuotu autoja suomeen tänä vuonna. Nettiautossa näyttää olevan n. 54000 kpl -08 tai uudempaa autoa myynnissä. Mersuja n.5000kpl.
Kiihtyvää tahtia tulee rajan takaa lisää.
Ostajan markkinat kun menee käteisellä yksityiseltä ostamaan.
Eli mikä on "käteisen" ylivoimaisuus yksityiseltä ostaessa?
Omien kokemusten valossa "käteinen" on jopa ongelmallista siinä vaiheessa, kun sen yrittää laittaa tilille ... Tai nostaa ...
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Re: Tarinointia tuontiautoista
Voihan se olla että tässä kontekstissa käteinen tarkoittaa vaan sitä, että voi maksaa auton kokonaisuudessaan myyjälle rahalla (sen olomuodosta riippumatta), ilman vaihtotarjouksia tms. Nykyään kun raha siirtyy useissa tapauksissa saman tien tililtä toiselle, ei tarvitse pelätä edes huijatuksi tulemista.Avantgarde kirjoitti:Ihan vaan että mikä on "käteinen" ? Mikä "käteisen" erottaa vaikkapa tilisiirrosta?BHN kirjoitti:Ennätyspaljon tuotu autoja suomeen tänä vuonna. Nettiautossa näyttää olevan n. 54000 kpl -08 tai uudempaa autoa myynnissä. Mersuja n.5000kpl.
Kiihtyvää tahtia tulee rajan takaa lisää.
Ostajan markkinat kun menee käteisellä yksityiseltä ostamaan.
Eli mikä on "käteisen" ylivoimaisuus yksityiseltä ostaessa?
Omien kokemusten valossa "käteinen" on jopa ongelmallista siinä vaiheessa, kun sen yrittää laittaa tilille ... Tai nostaa ...
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mutta ottaa aikaa, mm ruotsiin kesti perjantai aamusta maanataihin.tj86430 kirjoitti: Nykyään kun raha siirtyy useissa tapauksissa saman tien tililtä toiselle, ei tarvitse pelätä edes huijatuksi tulemista.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Joo, ulkomaille ei toki siirry instana.taky kirjoitti:Mutta ottaa aikaa, mm ruotsiin kesti perjantai aamusta maanataihin.tj86430 kirjoitti: Nykyään kun raha siirtyy useissa tapauksissa saman tien tililtä toiselle, ei tarvitse pelätä edes huijatuksi tulemista.
Re: Tarinointia tuontiautoista
tj86430 kirjoitti:Joo, ulkomaille ei toki siirry instana.taky kirjoitti:Mutta ottaa aikaa, mm ruotsiin kesti perjantai aamusta maanataihin.tj86430 kirjoitti: Nykyään kun raha siirtyy useissa tapauksissa saman tien tililtä toiselle, ei tarvitse pelätä edes huijatuksi tulemista.
Keväällä kun maksoin pyörän käsirahan niin siirtyi yön yli ruotsiin. Aamulla olin jo liikkeen ovella ja maksoin loput kortilla. Liikkeestä
ostamisessa on omat etunsa. Mutta mainostettu turva jonka vakuutusyhtiö myöntää ei onnistukaan jollei asu ruotsissa

mitään isompaa ei löytynyt, etuteleskooppien stefat oli itsekin helppo vaihtaa.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi