C 3,0 cdi AMG virittelystä
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Siis Omaa vesi kirtoa
Sille lisä coolerille jos sinne sen rakentelee,
Jos omasta pumpusta ei tule vika koodia (sähköpuoli kunnossa pesä kulunut)
niin mutta ei pumpaa ennään kunnolla
Antaa sen olla siellä ja laitaa lisä pumppun
Jos ahto ilma vakio osilla on kuumaa niin
Toinen mitä kannatta seurailla on sen jäähdytys vesi
Joskus vika löytyy sen lämmön siirosta
Sille lisä coolerille jos sinne sen rakentelee,
Jos omasta pumpusta ei tule vika koodia (sähköpuoli kunnossa pesä kulunut)
niin mutta ei pumpaa ennään kunnolla
Antaa sen olla siellä ja laitaa lisä pumppun
Jos ahto ilma vakio osilla on kuumaa niin
Toinen mitä kannatta seurailla on sen jäähdytys vesi
Joskus vika löytyy sen lämmön siirosta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Se näissä onneksi jo on.tomant kirjoitti:Imuilman lämpötilan mittaaminen sen mennessä moottoriin vaatii anturin, mittarin ja vähän piuhaa. Sen jälkeen lämpötilan seuranta on helpompaa kuin mutu-menetelmällä.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Hieno että saatiin tännekin vähän keskustelua aikaiseksi.
Tämmöisiä kysymyksiä tässä nyt tulee pyöriteltyä.
Miten tuota vakiopumppua ohjataan? Pyöriikö se koko ajan vakionopeudella, onko siinä joku kartta jota se seuraa?
Toki siitä tulee heti mieleen, että voiko sen ohjausta säätää? Vaikka pyörii varmasti nytkin täydellä teholla silloin kun sitä tarvitsee.
Nämä sähkö jutut on aina vaikeimpia ymmärtää kun ei ole koskaan opiskellut mitään sen suuntaistakaan.
Mitenhän virtaukselle käy jos sinne kiertoon vain lisäilee kennoja väliin? Jos esimerkiksi laitetaan 2metriä hyvää letkua, yksi välijäähdytin ja yksi pieni kenno. Pysyykö vielä vakiopumpulla kierto riittävänä?
En siis usko että vakio coolerissa tai pumpussa olisi oikeaa vikaa, luulen vain etteivät ne ole oikeasti riittävän tehokkaat. Menee vähän harakoille kaikki muu tekeminen jos ahtoilma ei pysy viileänä vedossa.
Nyt on tarkoitus rakentaa hyvin toimiva, harrastekäyttis, ei lähdetä hakemaan HP ennätystä.

Tämmöisiä kysymyksiä tässä nyt tulee pyöriteltyä.
Miten tuota vakiopumppua ohjataan? Pyöriikö se koko ajan vakionopeudella, onko siinä joku kartta jota se seuraa?
Toki siitä tulee heti mieleen, että voiko sen ohjausta säätää? Vaikka pyörii varmasti nytkin täydellä teholla silloin kun sitä tarvitsee.
Nämä sähkö jutut on aina vaikeimpia ymmärtää kun ei ole koskaan opiskellut mitään sen suuntaistakaan.
Mitenhän virtaukselle käy jos sinne kiertoon vain lisäilee kennoja väliin? Jos esimerkiksi laitetaan 2metriä hyvää letkua, yksi välijäähdytin ja yksi pieni kenno. Pysyykö vielä vakiopumpulla kierto riittävänä?
En siis usko että vakio coolerissa tai pumpussa olisi oikeaa vikaa, luulen vain etteivät ne ole oikeasti riittävän tehokkaat. Menee vähän harakoille kaikki muu tekeminen jos ahtoilma ei pysy viileänä vedossa.
Nyt on tarkoitus rakentaa hyvin toimiva, harrastekäyttis, ei lähdetä hakemaan HP ennätystä.
C30 AMG kanssa harrastelua
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
tuohon riittää ehjät vakioosat kunhan ovat puhtaita niin että lämpö siirtyyArtoCDI kirjoitti:
En siis usko että vakio coolerissa tai pumpussa olisi oikeaa vikaa, luulen vain etteivät ne ole oikeasti riittävän tehokkaat. Menee vähän harakoille kaikki muu tekeminen jos ahtoilma ei pysy viileänä vedossa.
Nyt on tarkoitus rakentaa hyvin toimiva, harrastekäyttis, ei lähdetä hakemaan HP ennätystä.
(tai no ei kyllä ole aavistustakaaan mikä on ihme on harraste käyttis mutta ei tuommoinen ainakkaan hiukan ohjelma muuteltuna berlinistä etelään päin läpöisenä kesäyönän vielä lämmöistä valitellut mitään eikä menossakan tuntunut mitään hyytymisen merkejä verratuna ekasta rampista kiihdytämiseen
minkä jälkeen saikin pitää polkimen pohjassa pitempään mitä suomesta löytyy yhtenäistä moottori tietä

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Kun neste lämpiää riittävästi, niin pumppu käynnistyy, ei mahda olla muuta ohjausta.ArtoCDI kirjoitti: Miten tuota vakiopumppua ohjataan? Pyöriikö se koko ajan vakionopeudella, onko siinä joku kartta jota se seuraa?
Toki siitä tulee heti mieleen, että voiko sen ohjausta säätää? Vaikka pyörii varmasti nytkin täydellä teholla silloin kun sitä tarvitsee.
Nämä sähkö jutut on aina vaikeimpia ymmärtää kun ei ole koskaan opiskellut mitään sen suuntaistakaan.
Mitenhän virtaukselle käy jos sinne kiertoon vain lisäilee kennoja väliin? Jos esimerkiksi laitetaan 2metriä hyvää letkua, yksi välijäähdytin ja yksi pieni kenno. Pysyykö vielä vakiopumpulla kierto riittävänä?
En siis usko että vakio coolerissa tai pumpussa olisi oikeaa vikaa, luulen vain etteivät ne ole oikeasti riittävän tehokkaat. Menee vähän harakoille kaikki muu tekeminen jos ahtoilma ei pysy viileänä vedossa.
Nyt on tarkoitus rakentaa hyvin toimiva, harrastekäyttis, ei lähdetä hakemaan HP ennätystä.
Käsittääkseni se ongelmakohta ei ole pumpun kapasiteetissa, vaan se "pikkusyyläri" siinä "tavallisen coolerin " paikalla on liian tehoton.
Polttaisin ruutia siihen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Vakiopumppua muistaakseni ohjataan pvm signaalilla 5-100% joskus aikoinaan muokattiin C32 "viri"pumppu tilalle jänniteohjatun relen kautta niin siinä saatiin sisään menevän ilman jäähtymistä, mutta minkä verran sitä en muista..
Voi olla et muistan tuon ohjauksen ristiin, mutta hyötyä oli kumminkin.
Voi olla et muistan tuon ohjauksen ristiin, mutta hyötyä oli kumminkin.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
.
Kylläkyllä, Joskami on oikeassa.
Enpäs meinannut muistaa, ohjelmasta saa pumpun muistaakseni toimimaan halutulla tavalla, joka virikäytössä taitaa olla "täysillä", lämpöön reagointi on käytännössä aina myöhässä.
Kylläkyllä, Joskami on oikeassa.
Enpäs meinannut muistaa, ohjelmasta saa pumpun muistaakseni toimimaan halutulla tavalla, joka virikäytössä taitaa olla "täysillä", lämpöön reagointi on käytännössä aina myöhässä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Jos en nyt ihan hakoteillä ole ni tuolla nokalla on kaksi kennoa missä välijäähyn neste kiertää.ArtoCDI kirjoitti:
Kun neste lämpiää riittävästi, niin pumppu käynnistyy, ei mahda olla muuta ohjausta.
Käsittääkseni se ongelmakohta ei ole pumpun kapasiteetissa, vaan se "pikkusyyläri" siinä "tavallisen coolerin " paikalla on liian tehoton.
Polttaisin ruutia siihen.
Puskurista koneeseen päin on ensin helmassa pikku syyläri, sitten ilmastoinnin kenno, sen jälkeen toinen välijäähyn kenno ja sitten normi syyläri.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
En viitsi uutta topiccia avata, mutta luulisin täältä löytyvän apua. Elikkä ongelmana olisi se, että rakkaasta lapsesta hajosi turbo ja pakopesä on niin sanotusti väljä, tuohon siis tarvitsisin uuden pakopesän, niin mistäköhän sellaisen saisi tehtyä? Vai alanko katselemaan ulkomailta vastaavaa turboa? Nyt olisi kaikki apu paikallaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Itsellä kanssa turbon huolto mielessä ja hintoja kyselly...Puolasta saa uuden samaan hintaan mitä täällä maksaa huolto/korjaus...muutamia ahtimia sieltä tilattu ja oem tavaraa sekä nopea toimitus 3-4päivää
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Jos joku tarvii 1350barin rail-anturia niin sellainen löytyy ylimääräisenä.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Mikä öljy on paras laatikkoon? Voisi vaihtaa joutuessaan kun vielä odotellaan osia maailmalta.
C30 AMG kanssa harrastelua
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
mobil 134
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Onko RedLine D4 atf sopiva öljy laatikkoon? Kuinka monta litraa menee vaihtoon?
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Ei taida täyttää MB 236.10 vaatimusta (pitää olla 5v sähkölootalle vähintään tuo). Itsellä meni huuhtelemalla vaihdossa noin 12 litraa pensa väyryseen. Tuo mobilin 134 on jo MB 236.14 ja senpuoleen käy hyvin.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
1165€ tuli turbo Puolasta maksamaan..mites onko ketään koskaan avannut 30pin konetta mitä kaikkea muutoksia siinä on normi 612 pataan muutakun iskunpituus...
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
en oo purkanu, mutta kannen pultin pitää ainakin uusia
Kannen purku näkyy tuolta
https://www.youtube.com/watch?v=h5p-hBTTrlQ
Kannen purku näkyy tuolta
https://www.youtube.com/watch?v=h5p-hBTTrlQ
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Sotketaas lisää. Eli pitääkö C30 pannuun vaihtaa jakoketjua jossain kohtaa, vai pääseekö miljoonan samalla 

Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
jos vähän kyselen et mitä muuten suunnilleen maksaa näitten suuttimien muokkaaminen??tuikku kirjoitti:.
Hommaa ebaystä ihan tavallisia OM646,647,648 suuttimia, mieluiten samaa paria kuusi kpl.
Mahdollisimman halvalla, toimivat.
Laita ne Karjalaiselle mörkösuuttimien rungoiksi, tai vaikka Herleville
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Laitahan alkuperäinen myyntiin. Siitä tulee jollekin aivan huippu viri turbo. Toki billettiä vielä sisään.St bertils kirjoitti:1165€ tuli turbo Puolasta maksamaan..mites onko ketään koskaan avannut 30pin konetta mitä kaikkea muutoksia siinä on normi 612 pataan muutakun iskunpituus...
Edit: totaali ajatus katkos. Toki jos se on aivan rikki niin eipä siitä saa kukaan mitään.

C30 AMG kanssa harrastelua
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Täysin ehjä ahdin on..huollatan sen jossain kohtaa ja vaihdan siiven..Auto toimittaa vielä käyttöauton virkaa ja saa pysyä niin kauan vakiona.ja oon vähän vanhanliiton miehiä kun viritetään ni sillon ei ole suuttimessa sähköjohtoa.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Minulla on yksi vakio tilalle käyvä billet kompressorin siipi. Pitäisi kuitenkin nostaa tuottoa reilustikin. Voin luopua tosi edullisesti jos tulee tarve. Oli tarkoitus vaihtaa itselle, mutta valittiin lopulta reilusti isompi.St bertils kirjoitti:Täysin ehjä ahdin on..huollatan sen jossain kohtaa ja vaihdan siiven..Auto toimittaa vielä käyttöauton virkaa ja saa pysyä niin kauan vakiona.ja oon vähän vanhanliiton miehiä kun viritetään ni sillon ei ole suuttimessa sähköjohtoa.
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Jos laittaa vakion kaltaisen billetti siiven, niin ei se vanha ahdin enää siitö pilaan mene, vaikkei tapapainoittaisikkaan erikseen, vaihtaa vaan.St bertils kirjoitti:Täysin ehjä ahdin on..huollatan sen jossain kohtaa ja vaihdan siiven..Auto toimittaa vielä käyttöauton virkaa ja saa pysyä niin kauan vakiona.ja oon vähän vanhanliiton miehiä kun viritetään ni sillon ei ole suuttimessa sähköjohtoa.
Etu on ielestäni suurempi, kun riski.
Kun ei se vanha ja kulunutkaan siipi enään sen kummemmassa tasapainossa ole.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Nyt saisi vinkata paikan josta löytyy C30 amg kannen pultit
Edit: tilauksessa tuli siis yksi pultti ja loput on ”jälkitoimituksessa”. Kukaan ei tiedä milloin tämä jälkitoimitus on.
Onko mitään tahoa joka osaisi tehdä pultit? Meillä olisi antaa tämä yksi malliksi.
Edit: tilauksessa tuli siis yksi pultti ja loput on ”jälkitoimituksessa”. Kukaan ei tiedä milloin tämä jälkitoimitus on.
Onko mitään tahoa joka osaisi tehdä pultit? Meillä olisi antaa tämä yksi malliksi.
C30 AMG kanssa harrastelua
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Miten se eroaa normi cdiin pultista?
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Jos ymmärsin oikein niin ovat pidemmät. En ole verrannut keskenään, ihan mutua. C30 kuitenkin ihan oma pultti.St bertils kirjoitti:Miten se eroaa normi cdiin pultista?
Pulteilla hintaa 25€/kpl , sillä ajattelin että olisi kohta yhtenevän kallista teettää tuommoiset. Jos vain tekijä on olemassa.
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Tekiskö Memar? En ole itse tilannut mitään, mutta tiedän että tekevät pultteja vaativiin olosuhteisiin. Varmasti vaatii pelkän tekemisen lisäksi suunnittelu/laskentatyötä, että löytyy materiaalispeksi. Mutta kiristysohjetiedolla ja mallipultilla luulis onnistuvan...
http://www.memar.fi
TJ
http://www.memar.fi
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Maastis kirjoitti:Tekiskö Memar?
Kiitos vinkistä
Soitin tuonne jo päivällä. Pystyvät tehdä, mutta ehtivät tehdä aikaisintaan syksyllä.
Hinta on kova, mutta täysin ymmärrettävä. Jos auto on vielä talvella osina, eikä Mersu saa toimitettua pultteja niin sitten saavat tehdä.
Uskomattomasti harmittaa. Ei pitäisi ikinä jättää mitään muiden hoidettavaksi.
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Vertaappa sitä pulttia normi koneen pulttiin että mitå eroa siinä on.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Kattelin nopeesti niin kyllä saksanmaalta noita pultteja saa, halvimmillaan 20-30€ setti + lähetyskulut
laita googleen 612.990 zylinderkopfschrauben, niin löytyy kiristysmonentit mittakuvat jne jne
Pultin pituus on 107mm kun "tavallinen" on 102mm
laita googleen 612.990 zylinderkopfschrauben, niin löytyy kiristysmonentit mittakuvat jne jne
Pultin pituus on 107mm kun "tavallinen" on 102mm
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98