mielipiteitä vitosta
mielipiteitä vitosta
kannattaako laittaa 110 vitoa ? mitä kannattaa katsoa kyseisestä autosta ja oisko jollakin kohtuu hintaista jossain tiedossa
Ja vetonivelissäkin ongelmana on suojakumien pituus, joka saattaa pullahtaa pois paikaltaan kun renkaat on käännetty tappiin. Luulisi joku letkuklemmarin olevan korjaus tuohon pulmaan.
Yo. tieto sitten suurella varauksella, omakohtaista tietoa asiasta ei ole, ainoastaan kuulopuheita..

Yo. tieto sitten suurella varauksella, omakohtaista tietoa asiasta ei ole, ainoastaan kuulopuheita..
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Appiukolla on pari kappaletta 110-Vitoja firman työkaluina. On niihin pääosin tyytyväinen. Ovat toimineet suht ok ja auto on ihan mukiinmenevä ajettava. Ja kuten joku jo totesi, kuluttavatkin kohtuuvähän.
MUTTA: Itse noilla joskus ajelleena en voi olla ihmettelemättä italialais-neuvostoliittolaista ajoergonomiaa, joka on mielestäni just niin kaukana saksalaisista standardeista, joilla esim. ohjauspyörä on jo vanhemmissa henkilömekkerimalleissa osattu laittaa oikeaan paikkaan penkin ja polkimien sijoittelun suhteen ilman kaiken maailman säätöjäkin.
JOTEN: Tätä ei saisi sanoa ääneen
, mutta osta mieluummin Volkkari. Kaverilla on noita ollut jo useita, ja niillä on aina pääsääntöisesti ajettu paljon. Ovat myös toimineet pääosin moitteetta ja niissä saa ajoasennonkin kivuitta kohdalleen. 
MUTTA: Itse noilla joskus ajelleena en voi olla ihmettelemättä italialais-neuvostoliittolaista ajoergonomiaa, joka on mielestäni just niin kaukana saksalaisista standardeista, joilla esim. ohjauspyörä on jo vanhemmissa henkilömekkerimalleissa osattu laittaa oikeaan paikkaan penkin ja polkimien sijoittelun suhteen ilman kaiken maailman säätöjäkin.
JOTEN: Tätä ei saisi sanoa ääneen


Re: mielipiteitä vitosta
Hakusanalla 'Vito'pultti kirjoitti:kannattaako laittaa 110 vitoa ? mitä kannattaa katsoa kyseisestä autosta ja oisko jollakin kohtuu hintaista jossain tiedossa
- http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... light=vito
- http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... light=vito
- http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... light=vito
- http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... light=vito
- http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... light=vito
- http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/pic/pict0065.jpg
- http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/pic/viro_001.jpg
Eli olen ajellut 170 -> 208 tkm autolla, kahdesti on pitänyt jatkaa matkaa apostolin kyydillä

Hommaa sellainen Vito johon on vaihdettu kannentiiviste, uudet tiivisteet voivat jopa kestää.
Mikäli ensimmäinen omistaja ei ole suojauttanut autoa, sen pohja on täysin ruosteessa. Osa lähinnä ovien saumojen ruostekorjauksista menee valmistajan takuuseen. Parempi olisi mikäli auto on tuoreempi kuin 10/98, jolloin siinä on myös mobilotakuu.
Muutoin se on aivan ihana auto ajella, minulla ei ole ergonomiasta valittamista. Viton ohjauspyörä ei tyypillisesti ole säädettävä, mutta penkki säätyy sekä etu- että takareunasta, ja tietysti etu/taka suunnassa. Mukava kauppakassi

Lisää tietoa: www.skg.fi
Ajoasento erilainen kuin henkilöautossa,mutta en minä ainakaan en suht lyhyenä osaa sitä moittia. Alkuun tuntui hassulta mutta nykyään aivan luontevalta vaikka enemmän henkilöautolla ajankin. Vitolla tullut ajettua enimmillään 600km putkeen eikä ainakaan tommonen pätkä vielä aiheuta mitään erikoisia tuntemuksia.RH kirjoitti:MUTTA: Itse noilla joskus ajelleena en voi olla ihmettelemättä italialais-neuvostoliittolaista ajoergonomiaa, joka on mielestäni just niin kaukana saksalaisista standardeista, joilla esim. ohjauspyörä on jo vanhemmissa henkilömekkerimalleissa osattu laittaa oikeaan paikkaan penkin ja polkimien sijoittelun suhteen ilman kaiken maailman säätöjäkin.
Transportterista yksi ainoa oikea ajokokemus,1100km päivässä,enkä moiti sitäkään muuten kuin melun suhteen. Uusin malli saattaa olla hiljaisempi.
Vitoon palatakseni,ainakin vielä nipussa -01 malli,neljä vuotta pian täynnä ja vähän kilometrejä. Mittaristo vaihdettu, siinä remontit huoltojen lisäksi. Toistaiseksi täysin tyytyväinen.
Ainoa jota kaipailen,on automaatti. Vitokin CDI koneella,meno jotenkin nykivää kun vaihteen vetoalue lyhyt. Automaattiin tottunut henkilöautossa, ja kyllä se tähänkin dieseliin olisi poikaa,mutta taitaisi kaivata silloin enemmän tehoa eli lastua.
Osta pois vaan mikäli tykkäät. Tarinoitahan liikkuu kaikenlaisia,joka merkistä.
Pakettiauto on pakettiauto....
Ihan ok vehkeitä mitä on tullut ajettua, mieluummin vito kuin volkkari.
Tosin ei volkkaristakaan mitään erityisen pahaa sanottavaa mutta kuten sanottu ne on rahamiesten autoja kun roudataan sitä nokkahihnan vaihtoon joka 50:n välein. Ja meteliltään nuo ovat kaikin puolin kuin yö ja päivä vaikkakaan hiljaiseen pakuun en vielä ole törmännyt.
Ja hinnatkin näyttää olevan ihan kohdillaan, eli aika edullisesti saa tähden keulaa koristamaan.
Käyttötarpeesta riippuen, mikään tilaihmehän ei ole kysymyksessä mutta ei kyllä ole transportteritkaan esim. pätkä transsuun ei mahtunut kerralla edes 3 ja 2 istuttava sohvakalusto mitenkään päin vaan kahdeksi reissuksi meni.
Hyväksi puoleksi volkkarissa osoittautui lämpö, kun ulkona oli päälle 35 raatia pakkasta niin auton lämmettyä lämmölle ei tullut loppua, mutta tuossakin on se on/off -ilmiö, joko se oli sauna tai sitten jääkaappi
Ihan ok vehkeitä mitä on tullut ajettua, mieluummin vito kuin volkkari.
Tosin ei volkkaristakaan mitään erityisen pahaa sanottavaa mutta kuten sanottu ne on rahamiesten autoja kun roudataan sitä nokkahihnan vaihtoon joka 50:n välein. Ja meteliltään nuo ovat kaikin puolin kuin yö ja päivä vaikkakaan hiljaiseen pakuun en vielä ole törmännyt.
Ja hinnatkin näyttää olevan ihan kohdillaan, eli aika edullisesti saa tähden keulaa koristamaan.
Käyttötarpeesta riippuen, mikään tilaihmehän ei ole kysymyksessä mutta ei kyllä ole transportteritkaan esim. pätkä transsuun ei mahtunut kerralla edes 3 ja 2 istuttava sohvakalusto mitenkään päin vaan kahdeksi reissuksi meni.
Hyväksi puoleksi volkkarissa osoittautui lämpö, kun ulkona oli päälle 35 raatia pakkasta niin auton lämmettyä lämmölle ei tullut loppua, mutta tuossakin on se on/off -ilmiö, joko se oli sauna tai sitten jääkaappi

Aika yllättävää mutta toimii aivan riittävän rivakasti 100 hv ja automaatti. Oikeastaan ainoa negatiivinen piirre on se eeeriiittäin rauhallinen paikaltaan lähtö. Kiihtyvyyksissähän maatti on jopa karvanverran nopeampi. Johtuneeko tuo sitten sähköisen ohjauksen 'ideaalisuudesta'jpk kirjoitti:<...>
Ainoa jota kaipailen,on automaatti. Vitokin CDI koneella,meno jotenkin nykivää kun vaihteen vetoalue lyhyt. Automaattiin tottunut henkilöautossa, ja kyllä se tähänkin dieseliin olisi poikaa,mutta taitaisi kaivata silloin enemmän tehoa eli lastua.
<...>
...mutta virittäminen kannattaa aina, ja siinä suhteessa cdi on kiitollinen kukkaron kannalta

Lisää tietoa: www.skg.fi
Juu. Mielipiteitähän täällä kysyttiin aiheesta. Kaikkeenhan tottuu, varsinkin kun itse säännöllisesti käyttää ko. ajopeliä. Vaan ihan tuollaiselta ensivaikutelmapohjalta kirjoittelin. Pakujahan nuo toki ovat, mutta ainakin minun mittaiseni mies, reilusti yli 180cm, on tuntenut paremmin kotiutuvansa Volkkarin(jpk kirjoitti:Ajoasento erilainen kuin henkilöautossa,mutta en minä ainakaan en suht lyhyenä osaa sitä moittia. Alkuun tuntui hassulta mutta nykyään aivan luontevalta vaikka enemmän henkilöautolla ajankin. Vitolla tullut ajettua enimmillään 600km putkeen eikä ainakaan tommonen pätkä vielä aiheuta mitään erikoisia tuntemuksia.RH kirjoitti:MUTTA: Itse noilla joskus ajelleena en voi olla ihmettelemättä italialais-neuvostoliittolaista ajoergonomiaa, joka on mielestäni just niin kaukana saksalaisista standardeista, joilla esim. ohjauspyörä on jo vanhemmissa henkilömekkerimalleissa osattu laittaa oikeaan paikkaan penkin ja polkimien sijoittelun suhteen ilman kaiken maailman säätöjäkin.
Transportterista yksi ainoa oikea ajokokemus,1100km päivässä,enkä moiti sitäkään muuten kuin melun suhteen. Uusin malli saattaa olla hiljaisempi.
.



Melusta en oikein osaa sanoa, molemmat autot pitää omaa kuminaansa, ja huolto- tai korjauskustannuksista ei ole sen pahemmin kummallakaan automerkillä autoilevat purnanneet. Appiukon molemmista Vitoista kyllä on säännöllisin väliajoin hajonneet tuulilasit, jota olemme ihmetelleet. Lieneekö ominaisuus,sattumaako vai vain huonoa tuuria




Itselläni pari vuotta ollut -99 110 Vito, todella hyvä ja hiljainen ajella (poislukien nykyinen turbon ujellus) alkuperäinen eristetty väliseinä pitää takatilasta melun kurissa.
Ainoat harmit : vetarin suojakumi meni kesällä enkä heti huomannut joten nivel paskaksi.
Ja peltivanteilla toissatalvena ainakin täällä lumisissa olosuhteissa tuppasi takajarrut jäätymään, siitäkin pääsi kun vaihtoi aluvanteet, nyt on jarrusatulan ja vanteen välissä enemmän tilaa eikä ole ollut enää niitä ongelmia
Ainoat harmit : vetarin suojakumi meni kesällä enkä heti huomannut joten nivel paskaksi.
Ja peltivanteilla toissatalvena ainakin täällä lumisissa olosuhteissa tuppasi takajarrut jäätymään, siitäkin pääsi kun vaihtoi aluvanteet, nyt on jarrusatulan ja vanteen välissä enemmän tilaa eikä ole ollut enää niitä ongelmia
Täälä on yksi mersuihminen joka haikailee Vitoa ensi kesäksi, suksiboksi 124 saa luvan siirtyä yritysmaailmasta siviiliiin.
Paperilla ainakin rivakat 110/112 CDI kiinnostaisi. Musta tahi hopea. Haen Saksasta ja Mersun omasta liikkeestä - tällä hetkellä Mersun sivujen kautta löytyy hyvin vaihtoehtoja mersuliikkeitten valikoimista. Sen verran olen kaverin 108 CDIllä päristellyt että minä ainakin pikkumiehenä (170 cm sukat jalassa) mahdun mainiosti kuskin pukille. Ja joystick miellyttää.
Ainoa miinus on kammottava penkin verhoilu. Mistähän saisi alcantaraa alehintaan ja osaavan verhoilijan hommiin..
Paperilla ainakin rivakat 110/112 CDI kiinnostaisi. Musta tahi hopea. Haen Saksasta ja Mersun omasta liikkeestä - tällä hetkellä Mersun sivujen kautta löytyy hyvin vaihtoehtoja mersuliikkeitten valikoimista. Sen verran olen kaverin 108 CDIllä päristellyt että minä ainakin pikkumiehenä (170 cm sukat jalassa) mahdun mainiosti kuskin pukille. Ja joystick miellyttää.
Ainoa miinus on kammottava penkin verhoilu. Mistähän saisi alcantaraa alehintaan ja osaavan verhoilijan hommiin..
Rivakat ja rivakatPKivireki kirjoitti:...Paperilla ainakin rivakat 110/112 CDI kiinnostaisi....


Lisää tietoa: www.skg.fi