Kyllä, siellähän se oli. Vähän ali-ikäisenä, mutta kun viittoivat eteenpäin, niin ajoin sinnekarra kirjoitti:Tämähän oli harrasteparkissa Lahdessa, siinä sivummalla kentällä
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Kyllä, siellähän se oli. Vähän ali-ikäisenä, mutta kun viittoivat eteenpäin, niin ajoin sinnekarra kirjoitti:Tämähän oli harrasteparkissa Lahdessa, siinä sivummalla kentällä
Juu, kyllä moottorin lämmöt tuntus olevan ok, mittari vaan temppuilee.Hage kirjoitti:Mun mielestä kuullostais kosketushäiriöltä mittaristossa jos se yht'äkkiä tipauttaa viisarin ja sitten taas nostaa. Tuskin se moottorin todellisia lämpöjä tuolla tavalla vaihtelis
Kyllä kuuluuHage kirjoitti:Kuuluuko kumminkin moottorin surina kun painaa nappia?
Eiköhän näissä ole vielä sellaista "tyhmää" sähköä, eli ei vaikuta akun irroittaminen mihinkään toimintoihin.MercMan kirjoitti:Edelinen omistaja korjasi siitä kerran kans kattoluukkua. Mites sekookos noissa kattoluukku kun akun vaihtaa? Jotenki mielikuva että jotain piti tehdä luukulle akun irrotuksen tai vaihdon jälkeen Tuskinpa nyt syynä tuohon mutta tulipa mieleen moinen kysymys...
Saitko simpukan säädettyä tuolloin? Itsellä meni eilen 4 tuntia montulla; oman mokan takia varmaan puoli tuntia meni hukkaan, haluatko tarkempia neuvojatahtoomersun kirjoitti:Veikeitä nuo tehtaan ohjeet, kun niissä on tuota tilaa simpukan ympärillä vaikka kuinka paljon.... kuinkahan nuo työkalut laitetaan tuomnne pakosarjan ja simpukan väliin?, vai pitäisikö simpukka aina nostaa pöydälle
laitappa mulle ohjeita simpukan säädöstä paikallaan ja työkalujen muokkaamisesta, millaseksi pitää työkalut väännelläkarra kirjoitti:Saitko simpukan säädettyä tuolloin? Itsellä meni eilen 4 tuntia montulla; oman mokan takia varmaan puoli tuntia meni hukkaan, haluatko tarkempia neuvojatahtoomersun kirjoitti:Veikeitä nuo tehtaan ohjeet, kun niissä on tuota tilaa simpukan ympärillä vaikka kuinka paljon.... kuinkahan nuo työkalut laitetaan tuomnne pakosarjan ja simpukan väliin?, vai pitäisikö simpukka aina nostaa pöydällePari työkalua piti muokata, perusvälineillä tosin.
Joo ensin tunkkasin konetta ylemmäs kuskin puolelta että sai sinne 19 mm kiintoavaimen väliin. En jaksanut käsivoimilla mutteria avata vaan kampesin sorkkaraudalla etupalkkia vasten niin että mutteri liikahti auki. Sitten otin sen 19 mm kiintoavaimen pois ja taivutin viilapenkissä sitä sopivaan kulmaan että sai käännettyä mutteria auki sen verran että sai avaimen aina uuteen asentoon, lenkkipäällä.touhottaja kirjoitti:laitappa mulle ohjeita simpukan säädöstä paikallaan ja työkalujen muokkaamisesta, millaseksi pitää työkalut väännelläkarra kirjoitti:Saitko simpukan säädettyä tuolloin? Itsellä meni eilen 4 tuntia montulla; oman mokan takia varmaan puoli tuntia meni hukkaan, haluatko tarkempia neuvojatahtoomersun kirjoitti:Veikeitä nuo tehtaan ohjeet, kun niissä on tuota tilaa simpukan ympärillä vaikka kuinka paljon.... kuinkahan nuo työkalut laitetaan tuomnne pakosarjan ja simpukan väliin?, vai pitäisikö simpukka aina nostaa pöydällePari työkalua piti muokata, perusvälineillä tosin.
Juu kyllä sain säädettyä. Kuusiokoloavainta hieman lyhensin, että mahtui ja lenkkiavaimella sain lukitusmutterin auki, kun pistin ensin irrotusöljyä ja seuraavana päivänä aukesi.karra kirjoitti:Saitko simpukan säädettyä tuolloin? Itsellä meni eilen 4 tuntia montulla; oman mokan takia varmaan puoli tuntia meni hukkaan, haluatko tarkempia neuvojatahtoomersun kirjoitti:Veikeitä nuo tehtaan ohjeet, kun niissä on tuota tilaa simpukan ympärillä vaikka kuinka paljon.... kuinkahan nuo työkalut laitetaan tuomnne pakosarjan ja simpukan väliin?, vai pitäisikö simpukka aina nostaa pöydällePari työkalua piti muokata, perusvälineillä tosin.
Itsellä vuodesta 1982.tahtoomersun kirjoitti:
Pidän itseäni jonkinlaisena ns. "vanhanliiton ajomiehenä" sillä kortti on ollut jo vuodesta -83.
Tämä on juurikin aivan just näintahtoomersun kirjoitti:Tästä varmaan johtuu, että pidän tällaisesta "suodattamattomasta" ajotuntumasta, jossa tien ja kuljettajan välissä ei ole turhanpäiväisiä tietokoneita, vaan tuntuma autosta ja informaatio sen kontaktista tiehen välittyy ratin ja penkin kautta kuljettajalle.
Oleellista on myös se, että moottori on vapaastihengittävä v8 ja että käskyt moottorille välittyy suoraan ja viiveettä, eikä vasta tietokoneen hyväksyminä.
Oiskohan me just samaa täs pähkäiltytahtoomersun kirjoitti:Nyt kun on tällaista kohtuu lämpöistä keliä, on tullut ajeltua luukku auki ja kaikki lasit alhaalla, niin pääsee jo melko lähelle avoauto tunnelmaa
Jotenkin jänskästi muu liikenne ja kulkijat tuntuu olevan paljon konkreettisemmin läsnä, kuin lasien suojassa ajellessa.
Itse kun olen autoillut vasta vuodesta -87, enkä koskaan tämän reilun kolmenkymmenen vuoden aikana ole löytänyt itseäni 126-korisen coupen ratin ja penkin välistä, joten perustan kommenttini muihin saman aikakauden saman tuoteperheen ajolaitteisiin, eli niin halutessaan tämän kommentin voi sitten suodattaa täysin, jos haluaakarra kirjoitti:Itsellä vuodesta 1982.tahtoomersun kirjoitti:
Pidän itseäni jonkinlaisena ns. "vanhanliiton ajomiehenä" sillä kortti on ollut jo vuodesta -83.
Tämä on juurikin aivan just näintahtoomersun kirjoitti:Tästä varmaan johtuu, että pidän tällaisesta "suodattamattomasta" ajotuntumasta, jossa tien ja kuljettajan välissä ei ole turhanpäiväisiä tietokoneita, vaan tuntuma autosta ja informaatio sen kontaktista tiehen välittyy ratin ja penkin kautta kuljettajalle.
Oleellista on myös se, että moottori on vapaastihengittävä v8 ja että käskyt moottorille välittyy suoraan ja viiveettä, eikä vasta tietokoneen hyväksyminä.
Ihan tätä en "suodattamattomuudella" tarkoittanut, vaan sitä miten ajaessa kuljettajalle välittyy tieto siitä, miten auto reagoi ja vastaa kuljettajan toimiin. Mukavuuteen tai epämukavuuteen tämä ei liittynyt mitenkään.Vähän ehkä vaikea ihan tarkkaan selittää......RH kirjoitti:Jotenkin vaan tulee mieleen, että eiköhän tämän tason Mersut liene kuitenkin juuri niitä kulkineita, joissa oman aikakautensa osalta on pyritty jo mahdollisimman hyvin "suodattamaan" sitä ajotuntumaa, jolloin auto tuntuu sekä mukavammalta että laadukkaammalta: .karra kirjoitti:Itsellä vuodesta 1982.tahtoomersun kirjoitti:
Pidän itseäni jonkinlaisena ns. "vanhanliiton ajomiehenä" sillä kortti on ollut jo vuodesta -83.
Tämä on juurikin aivan just näintahtoomersun kirjoitti:Tästä varmaan johtuu, että pidän tällaisesta "suodattamattomasta" ajotuntumasta, jossa tien ja kuljettajan välissä ei ole turhanpäiväisiä tietokoneita, vaan tuntuma autosta ja informaatio sen kontaktista tiehen välittyy ratin ja penkin kautta kuljettajalle.
Oleellista on myös se, että moottori on vapaastihengittävä v8 ja että käskyt moottorille välittyy suoraan ja viiveettä, eikä vasta tietokoneen hyväksyminä.
tahtoomersun kirjoitti: