Tälläkin foorumilla on sen ammattimiehen jäljiltä yksi w212 johon on mersulla vaihdettu lähes kaikki ilmastoinnin komponentit eikä se tullu sittenkään kuntoon. Ammattitaidoton jos lukee starin vikakoodeja niin kalliiksi tulee ne korjaukset.sakke88 kirjoitti:OKZ kirjoitti:Tässä se juju just on kun ne ei tee niin kuin asiakas käskee vaan ottavat omat ohjat. Vähän pähkäiltiin foorumilaisem kanssa että voisi olla painetunnistimessa vikaa kun näytti yli 13 bar arvoa vaikka ilmastointi ei toimi.etrade kirjoitti:Tuosta kannattais aloittaa, eli viedä korjaamolle, missä jotain ymmärrystä.kankkis kirjoitti:,helpoin kattoo ku pistää mittarit kiinni ja vertaa starilla paineanturin näyttämää
Kylmäainekierto, auto ja sen sähköt on kaksi eri asiaa. Molemmat tutkitaan, eikä vain toista.
Ja kun vein auton marmorille ja sanoin että ottavat huoltolaitteen painelukeman ja vertaavat sitä stariin niin ei onnistunu.
Kuka ja mistä ja millä tuo 13 bar:n paine on mitattu. Mitä tuollainen paine kylmäkierrossa tarkoittaa. Varmuuden saa huoltopainemittareilla...Starin saa taas heittää vi---uun tässä tapauksessa. Kylmäainekierto kun on varmistettu, sen jälkeen voi Starilla tutkia sähköpuolen viat....täällä on monet kerrat neuvottu niin tekemään.
Ammattitaitoinen korjaaja ei ota vastaan työtä, jos asiakas tulee sanomaan mikä vika hänen autossa on ja mitä täytyy tehdä vian korjaamisen suhteen.
Ammattimies ottaa ammattitaitoisesti selvää mikä on vikana ja korjaa sen.
Jos tuo painetunnistin kylmäaineineen olis 260€ vaihdettuna maksanu niin ei ois konkurssia tehny.
Ja sen verran starin näyttämistä kylmäaineen paineista että n.22 asteen lämpötilassa sen pitäisi olla hieman vajaa 6 bar ja nyt näytti 13-14bar. Eli joko painetunnistin antaa virheellistä tietoa tai järjestelmässä on liikaa ainetta. No tämä olisi selvinny kun olisivat laittaneet huoltolaitteen kiinni järjestelmään ja verranneet sitä stariin.