W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
W205 sedanilla ja bensamoottorilla kiinnostaisi, itse asiassa pienessä määrin jo siitä alkaen, kun auton tullessa markkinoille oli maininta, että ko. mallin saa ilmajousilla. Ongelmana hiukan on, että kovin yleinen varuste se ei ole, ainakaan esittelyautoissa ei Airmatic Agility -varustetta ole.
Nyt olisi haussa mahdollisimman mukavuuspainotteinen peruskehonliikutin, johon liittyen yleisluontoisia kysymyksiä:
- C-sarjaan on tulossa Facelift ilmeisesti tänä syksynä, vastaanotetaanko enää tehdastilauksia "vanhoihin" malleihin?
- Käyttökokemuksia ilma-alustasta? Muita suositeltavia alustaan liittyviä optioita? Ei mitään vähänkään urheilullisuuteen viittaavaa kuitenkaan enää, kiitos. 16"-renkaatkin olisivat tähtäimessä..
- 156hv (C 160) vain 184hv (C 200) vai jotain siltä väliltä?
- Jos saa valita, niin 7- vai 9-vaihteinen automaatti?
Mersut ovat aivan uusi tuttavuus, siksi peruskysymyksiä.
Nyt olisi haussa mahdollisimman mukavuuspainotteinen peruskehonliikutin, johon liittyen yleisluontoisia kysymyksiä:
- C-sarjaan on tulossa Facelift ilmeisesti tänä syksynä, vastaanotetaanko enää tehdastilauksia "vanhoihin" malleihin?
- Käyttökokemuksia ilma-alustasta? Muita suositeltavia alustaan liittyviä optioita? Ei mitään vähänkään urheilullisuuteen viittaavaa kuitenkaan enää, kiitos. 16"-renkaatkin olisivat tähtäimessä..
- 156hv (C 160) vain 184hv (C 200) vai jotain siltä väliltä?
- Jos saa valita, niin 7- vai 9-vaihteinen automaatti?
Mersut ovat aivan uusi tuttavuus, siksi peruskysymyksiä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Osta C sarjan 350e bensahybridi, saat samaan rahaan vakiona sen ilmalustan ja tehoja aika paljon enemmän mitä jos otat c200 bensan...
C200 bensassa 184hv ja maksaa noin 46tonnia, kun taas c350 bensahybridissä vajaa 300hv ja maksaa noin 48tonnia ja tässä on vakiona ilma alusta, eli käytännössä saat samalla hintaa sen sata heppaa lisää ja huomattavasti edullisemmat käyttökustannukset... Ja liekkö tossa c350 bensahybridissä vielä jotain muutakin parempaa varustetta vakiona, joku viisaampi vois valaista, luulis ainakii paremmat jarrut olevan? Miinuspuolena tavaratila pienempi...
C200 bensassa 184hv ja maksaa noin 46tonnia, kun taas c350 bensahybridissä vajaa 300hv ja maksaa noin 48tonnia ja tässä on vakiona ilma alusta, eli käytännössä saat samalla hintaa sen sata heppaa lisää ja huomattavasti edullisemmat käyttökustannukset... Ja liekkö tossa c350 bensahybridissä vielä jotain muutakin parempaa varustetta vakiona, joku viisaampi vois valaista, luulis ainakii paremmat jarrut olevan? Miinuspuolena tavaratila pienempi...
Viimeksi muokannut nikopetterii, Ti 10.07.2018 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Käsittääkseni vanhoja ei enää saa tehdastilauksena. Tai jos saa, niin rahallisesti tuskin kannattaa verrattuna faceliftiin. Ehdottomasti 9G-tronic vaihteistoksi. Eri planeetalta verrattuna vanhaan. 156 hv on C180 (ei 160), ja kyllähän tälläkin pärjää, kun 9-portainen automaatti toimii niin hienosti. Toki, jos pino riittää, niin lisäteho ei ole pahitteeksi.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Hommasin huhtikuun lopulla tuollaisen 2014 käyttöönotetun 205-korisen farmarin Airmaticilla, on kyllä hieno ajettava. Se on tosin 250d, mutta eipä se moottori oikeastaan alustan toimintaan vaikuta. Siinä on tietty myös Agility Control ja ainakin vielä toistaiseksi 225/50-17 rengastus. En kyllä ole kaivannut 16" renkaita, on noissa nykysissäkin jo profiilia ihan riittävästi, oikestaan on suunnitelmissa hommata ensi kesäksi 18" renkaat. 17"-rengas tuolla profiililla on mielestäni liian löysä, renkaiden sortamisen/periksi antamisen huomaan liiankin selvästi kun alusta on Sport+ asennossa ja tie sopivasti mutkainen ja onhan ne myös pienen näköiset, jopa tuossa C-korissa.
Mutta erittäin mahtava alusta, juurikin tuon Agility Controllin monipuolisuuden ansiosta, normiajossa mukavan pehmeä ja tarvittaessa Sport+:lla erittäinkin jämäkkä. En voi ainakaan olla suosittelematta
Mutta erittäin mahtava alusta, juurikin tuon Agility Controllin monipuolisuuden ansiosta, normiajossa mukavan pehmeä ja tarvittaessa Sport+:lla erittäinkin jämäkkä. En voi ainakaan olla suosittelematta

W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Hybridi on varmasti hyvä jos on kaupunkiajoa yms kylillä pyörimistä enemmän, mutta omaan käyttöön bensa on riittävä. Diesel voisi olla järkevin, alle 30tkm/v ei tunnu pääsevän, mutta ymmärtääkseni pelkkä tämän polttoaineen mainitseminen ääneen riittää ympäristörikokseksi Kehä I:en sisäpuolella.
- Onko facelift-W205:sta tulossa lähiaikoina myyntiin vai meneekö aivan loppuvuoteen? Huhuja?
- Agility Control madaltaa 15mm esitteen mukaan, tämä haiskahtaa epäilyttävästi urheilullisuudelta?
- Millaisia kokemuksia Comfort Direct Steeringistä olisi, edelleen W 205:ssa?
- Istuinmukavuuspaketti, tuoko lisähintansa edestä jotain lisämukavuutta?
- Onko Touchpad parempi kuin ilman?
- Ääntä eristävä ikkunakalvo edessä ja sivulaseissa, kuullostaa oikein hyvältä?
- Onko niin, että jos ei valitse Keyless Go:ta, niin sitten ajetaan.. oikean avaimen kanssa? Vai saahan silloinkin taskuunsa FOBin, joka vain pitää pitää tietyllä etäisyydellä vastaanottajasta?
- Onko facelift-W205:sta tulossa lähiaikoina myyntiin vai meneekö aivan loppuvuoteen? Huhuja?
- Agility Control madaltaa 15mm esitteen mukaan, tämä haiskahtaa epäilyttävästi urheilullisuudelta?
- Millaisia kokemuksia Comfort Direct Steeringistä olisi, edelleen W 205:ssa?
- Istuinmukavuuspaketti, tuoko lisähintansa edestä jotain lisämukavuutta?
- Onko Touchpad parempi kuin ilman?
- Ääntä eristävä ikkunakalvo edessä ja sivulaseissa, kuullostaa oikein hyvältä?
- Onko niin, että jos ei valitse Keyless Go:ta, niin sitten ajetaan.. oikean avaimen kanssa? Vai saahan silloinkin taskuunsa FOBin, joka vain pitää pitää tietyllä etäisyydellä vastaanottajasta?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Joo bensa on riitävä, näin ajettelee äkkiseltään lähes jokainen, mä vaan ihmettelen miksi ihmiset ostaa kakslitrasen bensan, kun samalla rahalla saa sen saman bensakoneen ja siihen mukaan sähkömoottorin, vaikkei sitä juurikaan tarvitsisi, niin ei vaan itsellä ymmärrys riitä siihen miksi ostaa samalla rahalla reilu 100hv vähemmän ja kalliimmat polttoaine kulut ja kalliimmat verot... Ja taitaa auton jälleen myyntiarvokin pysyä parempana hybridissä. Ainut syy mikä tulis mieleen on että hybridissä pienempi tavaratila. Sori jos tyrkytän bensahybridiä, mut kannattaa harkita, vaikka et lyhyttä ajoa ajaisikaan, kyllä se vajaa 300hv liikuttaa autoa pikkasen paremmin kuin 184hv...
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
PK-seudulla mäkin ajelen, tosin suurimman osan kehä3 lähistöllä, noilla sun kilsoilla en edes miettisi bensakoneista. Mulla kulutukset pyörii nurkissa n. 6,2L/100km, pienimmillään on maantiellä päästy 4,5L/100km. Bensahybridiä mäkin mietin hetken, mutta totesin turhaksi kun en saa sitä ladattua kotona enkä töissä.
Ymmärääkseni se w205 facelifti tuli myyntiin nyt heinäkuun alussa, korjatkaa toki jos olen väärässä.
Se Agility Control madaltaa alustaa 15mm jos on Airmatic ja laittaa sen Sport tai Sport+ asentoon, tai vauhti ylittää 110km/h. Eipä se comfortilla todellakaan mikään urheilullinen ole, vaikka motarinopeuksia ajaakin.
Mulla on tuossa myös se ns. parametriohjaus, ei siitäkään huonoja kokemuksia, kaupungissa kevyt ja nopeuden kasvaessa jämäköityy hieman. Sport ja Sport+ asennolla jämäköityy vielä lisää.
Istuinmukavuuspakettikin löytyy, täysnahkasisustalla ja muistipaikoilla, hyvät jakkarat. Joku kehui että pitkästä aikaan saa mersuunkin rahalla kunnon penkit.
Touchpadiä en osaa käyttää vieläkään, jotenkin hankalan oloinen, rulla toimii hienosti Comandin ohjaukseen.
Ääntä eristävät kalvot taitaa olla myös, ei ainakaan ole niitä suhinoita joita niillä korjattiin.
Keyless-Go on myös, sekin erittäin hyvä varuste, avain kulkee taskussa, eikä sen tarvitse sieltä poistua. Ymmärtääkseni jos ei ole Keyless-Go:ta niin avain toimii normaalisti avaimena.
Ymmärääkseni se w205 facelifti tuli myyntiin nyt heinäkuun alussa, korjatkaa toki jos olen väärässä.
Se Agility Control madaltaa alustaa 15mm jos on Airmatic ja laittaa sen Sport tai Sport+ asentoon, tai vauhti ylittää 110km/h. Eipä se comfortilla todellakaan mikään urheilullinen ole, vaikka motarinopeuksia ajaakin.
Mulla on tuossa myös se ns. parametriohjaus, ei siitäkään huonoja kokemuksia, kaupungissa kevyt ja nopeuden kasvaessa jämäköityy hieman. Sport ja Sport+ asennolla jämäköityy vielä lisää.
Istuinmukavuuspakettikin löytyy, täysnahkasisustalla ja muistipaikoilla, hyvät jakkarat. Joku kehui että pitkästä aikaan saa mersuunkin rahalla kunnon penkit.
Touchpadiä en osaa käyttää vieläkään, jotenkin hankalan oloinen, rulla toimii hienosti Comandin ohjaukseen.
Ääntä eristävät kalvot taitaa olla myös, ei ainakaan ole niitä suhinoita joita niillä korjattiin.
Keyless-Go on myös, sekin erittäin hyvä varuste, avain kulkee taskussa, eikä sen tarvitse sieltä poistua. Ymmärtääkseni jos ei ole Keyless-Go:ta niin avain toimii normaalisti avaimena.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Dieseliä ei ole vielä hyvistä aikomuksista huolimatta koskaan ollutkaan, johtuen myös useamman tuhannen euron hintaeroista, mutta aivan kuin konfiguraattorissa edullisin bensa- ja diesel-malli olisivat saman hintaisia? Nyt on varmasti näköharha, varsinkin kun diesel-malleissa ei ainakaan lue, että saisi 9G-vaihteistoa ns. pikkudieseleihin? Keneltä nämä mallisarjan edullisimman pään moottorit tulevat, Mersulta vai esim. diesel-mallien kohdalta Renaultilta?
Ainakaan vielä ei näy Facelifteja jaossa, pelkästään A-sarjan Launch Edition.
- Mikä on takakontin lisälukitus lisävarusteena? Ulkoinen lukko?
Ainakaan vielä ei näy Facelifteja jaossa, pelkästään A-sarjan Launch Edition.
- Mikä on takakontin lisälukitus lisävarusteena? Ulkoinen lukko?
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Elokuussa tulee ekat faceliftit Suomeen. Luulisi, että ottavat tilauksia vastaan, kun hinnastokin löytyy.
Faceliftissä on muistaakseni Keyless start vakiona. Keyless Go'sta pitää pulittaa. Vanhaankin Keyless start maksoi vain vajaat pari sataa. Tällöin siis ovet pitää avata kalikasta, mutta sitten voi laittaa avaimen taskuun.
Akustiset etulasit kannattaa toki ruksia uutta ostaessa. Ei muistaakseni hirveän kalliit.
Touchpad on melko hyödytön kapistus. Uudessa A:ssa on huomattavasti parempi, mutta samanlaista ei ole edes faceliftissä.
Pienintä dieseliä saa kyllä halvalla. Vanhassa se on Rellun kone. Faceliftissä Mersun oma. 180 bensa on huomattavasti mukavampi kone ja kiihtyy huomattavasti paremmin.
Faceliftissä on muistaakseni Keyless start vakiona. Keyless Go'sta pitää pulittaa. Vanhaankin Keyless start maksoi vain vajaat pari sataa. Tällöin siis ovet pitää avata kalikasta, mutta sitten voi laittaa avaimen taskuun.
Akustiset etulasit kannattaa toki ruksia uutta ostaessa. Ei muistaakseni hirveän kalliit.
Touchpad on melko hyödytön kapistus. Uudessa A:ssa on huomattavasti parempi, mutta samanlaista ei ole edes faceliftissä.
Pienintä dieseliä saa kyllä halvalla. Vanhassa se on Rellun kone. Faceliftissä Mersun oma. 180 bensa on huomattavasti mukavampi kone ja kiihtyy huomattavasti paremmin.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 0#p1197615" onclick="window.open(this.href);return false;
Siitä lukemaan hybridistä.
Siitä lukemaan hybridistä.
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Niin no, kaikkeahan sitä kuvittelee, laitoin aiemmin kesästä vaihtotarjouspyynnön, silloin tuli vain näihin vanhempiin heittoja ja nyt Lahteen ja Helsinkiin lähteneistä tarjouspyynnöistä ei ole kuulunut pariin päivään mitään. Tässä on kohta pahoillaan, että häiritsee autonmyyntiä kesähelteillä..
Ei hybridejä, mutta diesel alkoi kiinnostamaan hinnan takia aivan erityisesti. Bemarilla savuttimista haluttiin ihan kohtuullista lisähintaa, tämä on harvinaista herkkua.
Sitten arpomaan varustepaketteja, Business / B. Premium, ja odottelemaan loppukesän tarjouksia, yleensä jotain on ollut? Konfiguraattori on jostain syystä öisin takkuinen, ehkä muitakin on linjoilla.
Minkätasoinen tuo C-sarjalaisen normiradio on? Burmester-päivitys on aivan liian kallis..
Ei hybridejä, mutta diesel alkoi kiinnostamaan hinnan takia aivan erityisesti. Bemarilla savuttimista haluttiin ihan kohtuullista lisähintaa, tämä on harvinaista herkkua.
Sitten arpomaan varustepaketteja, Business / B. Premium, ja odottelemaan loppukesän tarjouksia, yleensä jotain on ollut? Konfiguraattori on jostain syystä öisin takkuinen, ehkä muitakin on linjoilla.
Minkätasoinen tuo C-sarjalaisen normiradio on? Burmester-päivitys on aivan liian kallis..
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Itsellä ei ole kokemusta mutta ainakin erään audioasentamon (SK-Autosound) facebook-sivuilla todetaan: "Nyt on uusi C Mercedes tehnyt pohjanoteerauksen äänentoistossa. Toistosta puuttuu kaikki alle 60hz ja keskialueella korvia riipivä korostuma".
C220d T 4-Matic
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
C-sarjasta puuttuu edestä diskantit, ovissa on vain keskiääniset jotka on kyllä ihan hyvät.mol kirjoitti:Itsellä ei ole kokemusta mutta ainakin erään audioasentamon (SK-Autosound) facebook-sivuilla todetaan: "Nyt on uusi C Mercedes tehnyt pohjanoteerauksen äänentoistossa. Toistosta puuttuu kaikki alle 60hz ja keskialueella korvia riipivä korostuma".
Bassoja on vain 1 apumiehen jalkatilassa, se on epäherkkä ja siinä ei ole minkäänlaista jakosuodatinta.
Diskantit + optimoidut jakosuodattimet etuoviin ja 2 kpl Burmester-bassoja alkuperäisiin paikkoihin + niille oma pääte aktiivijaolla niin tilanne korjaantuu.
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Kyllähän tuota 9G-vaihteistoa saa pikkudiiseleihinkin, koeajoin pääsiäisenä 200d:tä ja siinä oli tuo 9G-laatikko.
Omassa on Comandin lisäksi ruksittu joku pikkupaketti audiopuolelle, etuovissa on myös diskantit ja varustelistassa maininta etubassosta. Voisihan se tietty paremminkin soida, mutta säädöt kun sai kohdalleen niin kyllä itse ainakin sitä ihan mielelläni kuuntelen.
Omassa on Comandin lisäksi ruksittu joku pikkupaketti audiopuolelle, etuovissa on myös diskantit ja varustelistassa maininta etubassosta. Voisihan se tietty paremminkin soida, mutta säädöt kun sai kohdalleen niin kyllä itse ainakin sitä ihan mielelläni kuuntelen.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Facelift-hinnasto löytyy kyllä, mutta jostain syystä konfiguraattori sisältää ilmeisesti vain vanhoja malleja? Tuskin lisävarusteiden hintoihin yms aivan hirveästi muutoksia tulee, mutta olisihan se hyvä saada edes jotenkin realistinen kokonaishinta päiväunilleen. Nyt vain ei taida olla mitään ihmeellisiä C-kampanjoita päällä.. Airmatic-alusta, Agility Control ja Comfort Direct Steer pikkudieseliin ruksittuna alkaisi olemaan kiinnostava paketti, sellaista vain ei taida olla.
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Tuosta kun katselee, niin C220d PB 48643€ ja C350e PB 48982€, joten
miksi ei?Petteri75 kirjoitti: Ei hybridejä
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Yleisesti, tuplatekniikka tarkoittaa myös tuplapainoa, eli akkupaketteineen ja sähkömoottoreineen n. 150-200kg lisäpainoa. Oma ajo on lähes yksinomaan maantieajoa yli 80km/h nopeuksilla, jolloin tarvitaan varmasti jo muutenkin lisävoimaa, ei pikalatausmahdollisuuksia jne jne. On vierestä hiukan seurattua täyssähköautoilua ja ainakin tällä kohtaa se jatkuva latausmahdollisuuden löytäminen ja käyttäminen ei pidemmässä juoksussa ollut omalla kohdalla mukavin tapa liikkua.RH kirjoitti:Tuosta kun katselee, niin C220d PB 48643€ ja C350e PB 48982€, jotenmiksi ei?Petteri75 kirjoitti: Ei hybridejä
Ylläoleva pätee vain ja ainoastaan omalla kohdalla, varmasti on puoli- ja täyssähköautoilijoita jotka ovat valintaansa tyytyväisiä, mutta itse tulen sijoittamaan euroseni konservatiivisesti.
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Onhan siellä hinnastossa myös lisävarusteiden hinnat. Pitää olla vain tarkkana, koska osa varusteista on paketoitu niin, että ne pitää ruksia kaikki, vaikka näennäisesti ovat listalla erikseen hinnoiteltuna.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Olisikohan kenelläkään sisäpiirin tietoa, milloin Suomeenkin saataisiin Facelift-C -mallin konfiguraattoriin? Länsinaapurissa nimittäin taitaa olla jo speksattu hintoja myöten, Suomessa ei niin paljoa. Toinen kysymys on, onko Helsingin Veholla päämääränä myydä autoja vain käteisellä, vaihtotarjous oli lähinnä loukkaava..
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Omaan korvaan aika ala-arvoinen ääni verrattuna vaikka vakio w204-C-sarjalaiseen. Burmesteria kävin kuuntelemassa liikkeessä ja sen äänet kuulostaa melko samalta, kuin vakio-204.Petteri75 kirjoitti: Minkätasoinen tuo C-sarjalaisen normiradio on? Burmester-päivitys on aivan liian kallis..
Mutta nää vain omia havaintoja, enkä ole mikään kultakorva. Käy ihmeessä itse liikkeessä kuuntelemassa.
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Kannattaa kysyä tarjous jostain muusta merkkiliikkeestä vähän pohjoisemmasta. Yleensä saat autoa näkemättä 2000-3000 e paremman tarjouksen. Siitä on helppo lähteä neuvottelemaan. Jos ei Vehoa nappaa, niin uuden auton voi hakea sieltä 200 km päästä.Petteri75 kirjoitti:Olisikohan kenelläkään sisäpiirin tietoa, milloin Suomeenkin saataisiin Facelift-C -mallin konfiguraattoriin? Länsinaapurissa nimittäin taitaa olla jo speksattu hintoja myöten, Suomessa ei niin paljoa. Toinen kysymys on, onko Helsingin Veholla päämääränä myydä autoja vain käteisellä, vaihtotarjous oli lähinnä loukkaava..
Edes uuden A:n konfiguraattoria ei taida olla vielä pystyssä. Ei kannata pidättää hengitystä C:n suhteen.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Baijerilaisella puolella Suomeen tuotavissa F3x:ssa on jo lähtötaso Professional, seuraava on HiFi ja sitten saakin maksaa jo yli tonnin H/K:sta. Eikö Mersulla tai C-sarjalla ole välivaihtoehtoja, perusmankka vs. Burmester, joka on reilusti yli 1k€? Bemaripuolella HiFi-paketin eron kuulee kyllä, Professionalissa ei ole edes lisädiskantteja ylhäällä, jotka ovat löytyneet ns. volyymiautoista (Renault, Opel) jo vuosikausia.egyptian kirjoitti:Omaan korvaan aika ala-arvoinen ääni verrattuna vaikka vakio w204-C-sarjalaiseen. Burmesteria kävin kuuntelemassa liikkeessä ja sen äänet kuulostaa melko samalta, kuin vakio-204.Petteri75 kirjoitti: Minkätasoinen tuo C-sarjalaisen normiradio on? Burmester-päivitys on aivan liian kallis..
Mutta nää vain omia havaintoja, enkä ole mikään kultakorva. Käy ihmeessä itse liikkeessä kuuntelemassa.
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Tulipahan ilmajousista kokemuksia tässä parin viime viikon aikana, ei tosin positiivisia.
Eli vehicle too low alkoi pomppimaan ruudulle ja ajoittain oli auto aivan kentässä. Itse sitä hieman tutkin ja kompuraa koputtelemalla sai jousituksen pelaamaan. Nyt kävi auto Veholla ja kompuran ne olivat sinne vaihtaneet, taas toimii
Kilsoja n. 117tkm ja ikää reilut 4 vuotta, ei kovin pitkäikäinen näköjään tuo kompura tai sitten sattui maanantaikappale.
Nyt vielä odotetaan kattaako Junge Sterne tuon vai joutuuko itse maksumieheksi

Eli vehicle too low alkoi pomppimaan ruudulle ja ajoittain oli auto aivan kentässä. Itse sitä hieman tutkin ja kompuraa koputtelemalla sai jousituksen pelaamaan. Nyt kävi auto Veholla ja kompuran ne olivat sinne vaihtaneet, taas toimii

Kilsoja n. 117tkm ja ikää reilut 4 vuotta, ei kovin pitkäikäinen näköjään tuo kompura tai sitten sattui maanantaikappale.
Nyt vielä odotetaan kattaako Junge Sterne tuon vai joutuuko itse maksumieheksi

W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Ongelma ei ole kompura (tavallaan) vaan se kosteus jota se imee itseensä, silloin tosiaan kompura hajoaa. Liekö uusissa vähemmän kosteudenpoistaja rakeita vai onko ilmanotto kosteammassa paikassa. Ilmansuodatin myöskin puuttuu kokonaan, joka tosin lisätään sinne kompuran vaihdon yhteydessä. Suodatin varmaan poistaa kosteutta jo hieman ettei ime suoraan sadevettä sisäänsä.
- C350e-hybridi
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: To 04.07.2019 16:00
- Paikkakunta: Espoo
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Onko kellään kokemuksia tuosta Airmaticista talvella ja varsinkin pakkasilla.
Millainen on tuo järjestelmä rakenteeltaan eli kestääkö ylipäätään talvikäyttöä, jos nostelee välillä korkeutta lumiesteissä?
Millainen on tuo järjestelmä rakenteeltaan eli kestääkö ylipäätään talvikäyttöä, jos nostelee välillä korkeutta lumiesteissä?
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Hyvin toimi viime talven, kovillakin pakkasilla, ei ollut korkeudensäädön kanssa ongelmia.C350e-hybridi kirjoitti:Onko kellään kokemuksia tuosta Airmaticista talvella ja varsinkin pakkasilla.
Millainen on tuo järjestelmä rakenteeltaan eli kestääkö ylipäätään talvikäyttöä, jos nostelee välillä korkeutta lumiesteissä?
Tuossa ylempänä näkyvät kompuraongelmat alkoivat kelien lauhduttua


W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
- C350e-hybridi
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: To 04.07.2019 16:00
- Paikkakunta: Espoo
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Nippe kirjoitti:Hyvin toimi viime talven, kovillakin pakkasilla, ei ollut korkeudensäädön kanssa ongelmia.C350e-hybridi kirjoitti:Onko kellään kokemuksia tuosta Airmaticista talvella ja varsinkin pakkasilla.
Millainen on tuo järjestelmä rakenteeltaan eli kestääkö ylipäätään talvikäyttöä, jos nostelee välillä korkeutta lumiesteissä?
Tuossa ylempänä näkyvät kompuraongelmat alkoivat kelien lauhduttuaOnneksi se meni kuitenkin Jungen piikkiin.
Kiitos Nippe vastauksesta.
Kiva kuulla, että toimii.
Ajattelin myös tuota ilmajousituksen teknistä ja rakenteellista toteutusta.
Onko se niin kuin tekniikaltaan Suomen oloja kestävä innovaatio?
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Ne airmaticit mitä minulla on ollut (s211 ja s212) ovat kestäneet myös talvikäyttöä.
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Kiinnostaisi tietää tämän ilmajousituksen kestävyys ja toimivuus talvella, nyt kun tälläkin mallilla alkaa olla ikää ja kilometrejä takana. Ja millä kilometreillä niitä ongelmia voi alkaa ilmetä. Aika vähän Suomen tukkureilla tarjolla varaosia 205:n airmaticiin.
Re: W205 C-sarja ilmajousilla, kokemuksia?
Kompurassa oleva paineentasausventtiili voi jumitella (oireena että koko auto tipahtaa tonttiin, voi tätä ennen antaa "malfunction" tekstiä mittaristoon, puhdistus ja hieman silikonia auttaa) ja ainakin itellä aikanaan oli toisesta etutolpasta tiivisteet hieman vuotanu että öljyä oli tullut ulos. Autolla oli tällöin ajettu hieman vajaa 160tkm. Ei menny leimasta läpi, romikselta koitin ettiä käytettyä vastaavaa mutta niissä kaikissa oli tuo sama vuoto. Kantsii siis tarkistaa etutolppien kunto siten että raottaa hieman pölysuojaa ja katsoo sisälle, jos siellä on hiemankin öljynmärkää niin tolppa on menossa vaihtoon jossain kohtaa, ellei sitten löydä katsastuskonttoria jossa ei oo niin herkät iskaritestit.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.