W211 Brake wear - visit workshop!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su 30.01.2011 16:58
W211 Brake wear - visit workshop!
Tämä teksti alkoi pomppimaan kun vaihdettiin etujarrupalat joiden yhteydessä niiden kulumisenilmaisin. Korjaamo epäilee SBC vikaa mutta hieman tutkin tuota netistä ja silloin pitäs pomppia vähän eri ilmoitukset mielestäni. Autossa ei jarrujen puolesta mitään tuntuvaa vikaa.
Mitä vaihtoehtoja? Voiko esim lopuksi ajetut jarrulevyt aiheuttaa tätä?
Mitä vaihtoehtoja? Voiko esim lopuksi ajetut jarrulevyt aiheuttaa tätä?
Re: W211 Brake wear - visit workshop!
Anturi toinenkarva poikki tai kuivana laitettu anturinliitin joka pullahtanut pois .. Brake wear tarkoittaa paloja eli antureissa/johdoissa jotain vikaa ..
ja tietenkin laitoitte uudet anturit?
ja tietenkin laitoitte uudet anturit?
Re: W211 Brake wear - visit workshop!
Vie johonkin *.rin päähän niin vika selviää helpoimmin ei tarvitse pähkäillä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 Brake wear - visit workshop!
tohon mitää *ria todellakaan tarvitse.. eikä se mitään kerro sen enempää. jokatapauksessa joutuu testaamaan anturin että onko ehjä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su 30.01.2011 16:58
Re: W211 Brake wear - visit workshop!
Joka nurkassa uudet palat ja anturit. Vielä herjaa.. Ilmoittelee tuota silloin tällöin, ei joka käynnistyksellä. Taitaa olla joku antureista valmiiksi rikki tai sitten vika muualla.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su 30.01.2011 16:58
Re: W211 Brake wear - visit workshop!
Voikos muuten ESP liittyä tähän mitenkään. Mielestäni pari kertaa ilmestynyt rutuun silloin kuin esp-valo vilkkunut mittaristossa liikkeellelähdössä? Tällöinhän auto jarruttaa sutivia pyöriä luonnollisesti.
Re: W211 Brake wear - visit workshop!
Ei pitäisi liittyä ESP:hen eikä kuluneisiin levyihin. Jarrupalojen kuluneisuudentunnistimen johto on poikki tai oikosulussa. (Riippuu, kumpi järjestelmä käytössä. En muista, kumpi Mesessä on, jossain VAG autoissa taisi olla toisin päin.) Joustintuessa oleva johto voi olla myös murtunut jarruremontin yhteydessä, kun johtoa on jouduttu liikuttamaan, ja heikkokuntoinen johto katkennut sitten. Tämä teoriaa. Jarrupalan johdoista lähtisin tarkistamaan.
S205, X204, W204, W212, W211, S211, W210, S203, W126, S124, W123, W116
Re: W211 Brake wear - visit workshop!
Terve,
Wanha topic mutta sama ongelma.
Uudet palat ja tunnistinpiuhat joka paikalla paikoillaan mutta mitaristossa edelleen sitkeästi valkoisella Brake wear - visit workshop! teksti.
Onko mitään keinoa esim Staarilla nähdä mikä johto on systeemin mielestä oikosulussa ? Korin päästä tulevat piuhat näyttää täysin ehjiltä.
Systeemiä voisi ehkä testata myös siten jos rakennan vanhoista piuhoista oikosulussa olevat piuhat jolloin auto luulee että palat on kunnossa ja tuurilla löydän viallisen kulman.
Wanha topic mutta sama ongelma.
Uudet palat ja tunnistinpiuhat joka paikalla paikoillaan mutta mitaristossa edelleen sitkeästi valkoisella Brake wear - visit workshop! teksti.
Onko mitään keinoa esim Staarilla nähdä mikä johto on systeemin mielestä oikosulussa ? Korin päästä tulevat piuhat näyttää täysin ehjiltä.
Systeemiä voisi ehkä testata myös siten jos rakennan vanhoista piuhoista oikosulussa olevat piuhat jolloin auto luulee että palat on kunnossa ja tuurilla löydän viallisen kulman.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: W211 Brake wear - visit workshop!
No tuota kannattaa kokeilla. Jos alkaa takajarrut jumia niin älä vaihda uusia satuloita kun vanhatkin saa fiksattua täysinNoname kirjoitti:Systeemiä voisi ehkä testata myös siten jos rakennan vanhoista piuhoista oikosulussa olevat piuhat jolloin auto luulee että palat on kunnossa ja tuurilla löydän viallisen kulman.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W211 Brake wear - visit workshop!
Vika löytyi ja on ratkaistu.
Vetoakseli oli syönyt oikean puolen tunnistinpiuhan melkein poikki. Se oli irronnut kiinnikkeestään jostakin syystä ja hangannut vetoakseliin tai ehkä suojakumiin.
Tinasin johdot uudelleen kiinni ja kutistesukkaa päälle.
Vikailmoitus hävisi heti taulusta
Vetoakseli oli syönyt oikean puolen tunnistinpiuhan melkein poikki. Se oli irronnut kiinnikkeestään jostakin syystä ja hangannut vetoakseliin tai ehkä suojakumiin.
Tinasin johdot uudelleen kiinni ja kutistesukkaa päälle.
Vikailmoitus hävisi heti taulusta
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.