MB C 180 korin suojaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
VFR800
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 21.11.2004 20:06
Paikkakunta: Vantaa

MB C 180 korin suojaus

Viesti Kirjoittaja VFR800 »

Tervehdys kaikille!

Ostin tuossa MB C180 A -95 ja olen tosi tyytyväinen ensimmäiseen mersuuni!
Kysyisin, onko ko. mallin kori sinkitty vaiko ei, auto on Düsseldorf:in alueelta ja toistaiseksi ruosteeton.

Pepe
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Kyllä on sinkitty ja vielä maalattu öljy pohjaisilla maaleilla. Jos aiot pitää autoa ja vaikka et aikoisikaan, niin kunnon ruostesuojaus kannattaa aina. Joko itse tehtynä tai jossakin ruostesuojaamossa.
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Tervehdys!
petri.n kirjoitti:niin kunnon ruostesuojaus kannattaa aina.
http://www.finikor.fi/Kuva-galleria.pbs
"Suomi auto ei ole ainoa mikä ruostuu" :wink:

Pikimmiten osaavaan suojaukseen. :wink:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

W202 kori on "OSASINKITTY" ei täyssinkitty.

Joten kannattaa suojautella, mutta älä koskaan tee sitä virhettä että ruiskutat pohjaan massaa jota olet laimentanut jollain öljyllä, silloin pohjassa oleva PVC - muovi sulaa, ja ruistumisen kannalta ongelmat alkavat.
JarmoL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 12.10.2004 08:46
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja JarmoL »

Tervehdys

Olen samantapaisessa tilanteessa kuin ketjun aloittaja eli S202A mallia -00 on ollut alla lokakuun alkupuolelta alkaen. Autoon olen erittäin tyytyväinen ja haluaisin nyt vinkkiä mitä sille kannattaa tehdä, jotta ajosta saa nauttia mahdollisimman pitkään. Siihen liittyen muutama mersunoviisin kysymys.

1) Kannattaako viedä Veholle tarkastettavaksi eli onko tässä mallissa noita ovi yms. ongelmia? (Tai no, mikseipä kannattaisi, eihän se mitään maksa...)

2) Mitä ruosteenestofirmaa pääkaupunkiseudulla tai Salon seudulla uskallatte varauksetta suositella? Eli firma joka ruiskuttaa varmasti oikeat mömmöt varmasti oikeisiin paikkoihin varmasti riittävän kattavasti. Tavoitteena on mahdollisimman laaja käsittely kun kerran auto pukeille nostetaan.

3) Oletteko tehneet C-malliin ruosteenestokäsittelyn yhteydessä äänieristyskäsittelyä? Ainakin Finikor muistaakseni mainostaa tällaista. Hiljainenhan tuo on jo nyt mutta jos nastarengasääniä helposti voi vielä vähentää niin miksi ei.

4) Onko paha homma ottaa ovien kylkilistat irti? Onko ruostealtis paikka?

5) Tekeekö Veho ruostesuojausta ongelmallisiksi todettuihin malleihin ikäänkuin ennaltaehkäisevästi vai korjataanko ainoastaan jo ruostuneet paikat?

Vastauksista kiittää
JarmoL
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Ruosteen kanssa ei ole ollut ongelmia ainakaan siinä mielessä jos tarkoitat mitä on ollut väyrysessä.

Ruosteenestofirmat jotka ovat sertifioituja ovat ammattitaitoisia ja luotettavia, niitä kyllä löytyy.

W202 on jo tehtaalta lähtiessään hyvin äänieristetty, noita rengasääniä on hankala hävittää, muuta kuin vaihtamalla hiljaisemmat renkaat ( ei Nokialaiset )

Kylkilistat on helppo irrottaa, etu-ja takaovista listat lähtee kun irrotat ovien päistä ruuvit ja vedät listoja voimakkaasti taaksepäin, ovissa on listan alla reijät ja listassa on muoviset liukunastat. Lokasuojista listat lähtee voimakkaasti ulospäin vetämällä, ovat painettavilla neppareilla kiinni. Ovissa olevat listat pääsevät liikkumaan aina hieman joten sieltä alta todennäköisesti löytyy pientä hiertymää, kannattaa tarkkailla.

Ovien alareunassa olevat mustat listat lähtee yksi neppari kerrallaan alaspäin voimakkaasti vetämällä irti, nekin kannattaa aika-ajoin irrottaa ja putsata oven alareunat ja tarkistaa onko hiertymiä.

W202 kori on osasinkitty ja sen huomaa kyllä ettei hiertymät niin helposti ala ruostua, mutta kannattaa sivellä vaikka paikkamaali puikolla, jos hiertymiä havaitsee.
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Benzo kirjoitti:W202 kori on osasinkitty ja sen huomaa kyllä ettei hiertymät niin helposti ala ruostua, mutta kannattaa sivellä vaikka paikkamaali puikolla, jos hiertymiä havaitsee.
Takaluukunlukon ja hantaakin ympäristö, W202:ssa :wink:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

M.K kirjoitti:
Benzo kirjoitti:W202 kori on osasinkitty ja sen huomaa kyllä ettei hiertymät niin helposti ala ruostua, mutta kannattaa sivellä vaikka paikkamaali puikolla, jos hiertymiä havaitsee.
Takaluukunlukon ja hantaakin ympäristö, W202:ssa :wink:

Oletko kuullut että olisi ongelmapaikkoja W202 kkosessa, taas opittiin jotain uutta :cry: ja ruostuuhan tuo W202 kkonenkin mutta huomaa kyllä että jotakin tuo sinkitys auttaa.
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Benzo kirjoitti:Oletko kuullut että olisi ongelmapaikkoja W202 kkosessa, taas opittiin jotain uutta :cry:
Noiden takaluukun probleema kohtien osalta.
Kuultu on ja liikennevaloissakin (edessä W202 sedanin perä) valitettavan usein väittämän on voinut omin silmin todeta. :|
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Bf109
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: To 18.03.2004 20:14

Viesti Kirjoittaja Bf109 »

JarmoL kirjoitti: 1) Kannattaako viedä Veholle tarkastettavaksi eli onko tässä mallissa noita ovi yms. ongelmia? (Tai no, mikseipä kannattaisi, eihän se mitään maksa...)
Ei ne mitään kattele, nimimerkillä kokemusta on. Sitten kun näyttää että tossa on, niin alkaa homma etenemään.

Kurkkaa ovitiivisteiden alle jokaisen oven yläreunasta (venytä kumia ja katso pellin ja tiivisteen yhtymäkohtaan), mulla oli 3 ovea neljästä ruosteessa (Takuuseen meni 100% ainakin tuo -99 + täysin täytetty huoltokirja).
C180T (S202) -99
Avatar
oskuC180t
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 23.02.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja oskuC180t »

Noiden kylkilistojen alle katsominen on suotavaa. Omassa farkussa vm 96 listojen alta pukkaa kukkaa, alkanut luonnollisesti kiinnitysreikien ympäriltä. paperit veholla vetämässä, päätöstä odotellen.
W202 C180T & W201 2,0, W638 113CDI 4x4
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

oskuC180t kirjoitti:Noiden kylkilistojen alle katsominen on suotavaa. Omassa farkussa vm 96 listojen alta pukkaa kukkaa, alkanut luonnollisesti kiinnitysreikien ympäriltä. paperit veholla vetämässä, päätöstä odotellen.

Veho tuskin vastaa noin vanhoista tapauksista.
Itsellänikin olisi ollut Vehon kanssa kana kynittävänä kun aikoinaan vaihdatutti noita stefoja, myönsivät jotakin kautta että alihankkijalta oli tullut viallinen erä tehtaalle, mutta vuosia oli kulunut liikaa että takuu korvaisi :evil:
JarmoL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 12.10.2004 08:46
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja JarmoL »

Kiitokset Benzolle ja muille tietäjille hyvistä neuvoista. Löysin sitten haullakin lisää tietoa asiasta heti toisella yrittämällä...

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9821

Ovet ja luukku (mulla siis farmari) näyttävät päällisin puolin olevan virheettömässä kunnossa. Listoja en vielä irrottanut. Veholle tarjosin sähköpostilla autoa tarkistettavaksi, vastausta odotellaan...

Toisessa ketjussa ehdotettiin vedenkestävää vaseliinia listojen alle. Täytynee kokeilla kun kelit antaa myöten.

JarmoL
Vastaa Viestiin