MB C 180 korin suojaus
MB C 180 korin suojaus
Tervehdys kaikille!
Ostin tuossa MB C180 A -95 ja olen tosi tyytyväinen ensimmäiseen mersuuni!
Kysyisin, onko ko. mallin kori sinkitty vaiko ei, auto on Düsseldorf:in alueelta ja toistaiseksi ruosteeton.
Pepe
Ostin tuossa MB C180 A -95 ja olen tosi tyytyväinen ensimmäiseen mersuuni!
Kysyisin, onko ko. mallin kori sinkitty vaiko ei, auto on Düsseldorf:in alueelta ja toistaiseksi ruosteeton.
Pepe
Tervehdys!
"Suomi auto ei ole ainoa mikä ruostuu"
Pikimmiten osaavaan suojaukseen.
http://www.finikor.fi/Kuva-galleria.pbspetri.n kirjoitti:niin kunnon ruostesuojaus kannattaa aina.
"Suomi auto ei ole ainoa mikä ruostuu"

Pikimmiten osaavaan suojaukseen.

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Tervehdys
Olen samantapaisessa tilanteessa kuin ketjun aloittaja eli S202A mallia -00 on ollut alla lokakuun alkupuolelta alkaen. Autoon olen erittäin tyytyväinen ja haluaisin nyt vinkkiä mitä sille kannattaa tehdä, jotta ajosta saa nauttia mahdollisimman pitkään. Siihen liittyen muutama mersunoviisin kysymys.
1) Kannattaako viedä Veholle tarkastettavaksi eli onko tässä mallissa noita ovi yms. ongelmia? (Tai no, mikseipä kannattaisi, eihän se mitään maksa...)
2) Mitä ruosteenestofirmaa pääkaupunkiseudulla tai Salon seudulla uskallatte varauksetta suositella? Eli firma joka ruiskuttaa varmasti oikeat mömmöt varmasti oikeisiin paikkoihin varmasti riittävän kattavasti. Tavoitteena on mahdollisimman laaja käsittely kun kerran auto pukeille nostetaan.
3) Oletteko tehneet C-malliin ruosteenestokäsittelyn yhteydessä äänieristyskäsittelyä? Ainakin Finikor muistaakseni mainostaa tällaista. Hiljainenhan tuo on jo nyt mutta jos nastarengasääniä helposti voi vielä vähentää niin miksi ei.
4) Onko paha homma ottaa ovien kylkilistat irti? Onko ruostealtis paikka?
5) Tekeekö Veho ruostesuojausta ongelmallisiksi todettuihin malleihin ikäänkuin ennaltaehkäisevästi vai korjataanko ainoastaan jo ruostuneet paikat?
Vastauksista kiittää
JarmoL
Olen samantapaisessa tilanteessa kuin ketjun aloittaja eli S202A mallia -00 on ollut alla lokakuun alkupuolelta alkaen. Autoon olen erittäin tyytyväinen ja haluaisin nyt vinkkiä mitä sille kannattaa tehdä, jotta ajosta saa nauttia mahdollisimman pitkään. Siihen liittyen muutama mersunoviisin kysymys.
1) Kannattaako viedä Veholle tarkastettavaksi eli onko tässä mallissa noita ovi yms. ongelmia? (Tai no, mikseipä kannattaisi, eihän se mitään maksa...)
2) Mitä ruosteenestofirmaa pääkaupunkiseudulla tai Salon seudulla uskallatte varauksetta suositella? Eli firma joka ruiskuttaa varmasti oikeat mömmöt varmasti oikeisiin paikkoihin varmasti riittävän kattavasti. Tavoitteena on mahdollisimman laaja käsittely kun kerran auto pukeille nostetaan.
3) Oletteko tehneet C-malliin ruosteenestokäsittelyn yhteydessä äänieristyskäsittelyä? Ainakin Finikor muistaakseni mainostaa tällaista. Hiljainenhan tuo on jo nyt mutta jos nastarengasääniä helposti voi vielä vähentää niin miksi ei.
4) Onko paha homma ottaa ovien kylkilistat irti? Onko ruostealtis paikka?
5) Tekeekö Veho ruostesuojausta ongelmallisiksi todettuihin malleihin ikäänkuin ennaltaehkäisevästi vai korjataanko ainoastaan jo ruostuneet paikat?
Vastauksista kiittää
JarmoL
Ruosteen kanssa ei ole ollut ongelmia ainakaan siinä mielessä jos tarkoitat mitä on ollut väyrysessä.
Ruosteenestofirmat jotka ovat sertifioituja ovat ammattitaitoisia ja luotettavia, niitä kyllä löytyy.
W202 on jo tehtaalta lähtiessään hyvin äänieristetty, noita rengasääniä on hankala hävittää, muuta kuin vaihtamalla hiljaisemmat renkaat ( ei Nokialaiset )
Kylkilistat on helppo irrottaa, etu-ja takaovista listat lähtee kun irrotat ovien päistä ruuvit ja vedät listoja voimakkaasti taaksepäin, ovissa on listan alla reijät ja listassa on muoviset liukunastat. Lokasuojista listat lähtee voimakkaasti ulospäin vetämällä, ovat painettavilla neppareilla kiinni. Ovissa olevat listat pääsevät liikkumaan aina hieman joten sieltä alta todennäköisesti löytyy pientä hiertymää, kannattaa tarkkailla.
Ovien alareunassa olevat mustat listat lähtee yksi neppari kerrallaan alaspäin voimakkaasti vetämällä irti, nekin kannattaa aika-ajoin irrottaa ja putsata oven alareunat ja tarkistaa onko hiertymiä.
W202 kori on osasinkitty ja sen huomaa kyllä ettei hiertymät niin helposti ala ruostua, mutta kannattaa sivellä vaikka paikkamaali puikolla, jos hiertymiä havaitsee.
Ruosteenestofirmat jotka ovat sertifioituja ovat ammattitaitoisia ja luotettavia, niitä kyllä löytyy.
W202 on jo tehtaalta lähtiessään hyvin äänieristetty, noita rengasääniä on hankala hävittää, muuta kuin vaihtamalla hiljaisemmat renkaat ( ei Nokialaiset )
Kylkilistat on helppo irrottaa, etu-ja takaovista listat lähtee kun irrotat ovien päistä ruuvit ja vedät listoja voimakkaasti taaksepäin, ovissa on listan alla reijät ja listassa on muoviset liukunastat. Lokasuojista listat lähtee voimakkaasti ulospäin vetämällä, ovat painettavilla neppareilla kiinni. Ovissa olevat listat pääsevät liikkumaan aina hieman joten sieltä alta todennäköisesti löytyy pientä hiertymää, kannattaa tarkkailla.
Ovien alareunassa olevat mustat listat lähtee yksi neppari kerrallaan alaspäin voimakkaasti vetämällä irti, nekin kannattaa aika-ajoin irrottaa ja putsata oven alareunat ja tarkistaa onko hiertymiä.
W202 kori on osasinkitty ja sen huomaa kyllä ettei hiertymät niin helposti ala ruostua, mutta kannattaa sivellä vaikka paikkamaali puikolla, jos hiertymiä havaitsee.
Takaluukunlukon ja hantaakin ympäristö, W202:ssaBenzo kirjoitti:W202 kori on osasinkitty ja sen huomaa kyllä ettei hiertymät niin helposti ala ruostua, mutta kannattaa sivellä vaikka paikkamaali puikolla, jos hiertymiä havaitsee.

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
M.K kirjoitti:Takaluukunlukon ja hantaakin ympäristö, W202:ssaBenzo kirjoitti:W202 kori on osasinkitty ja sen huomaa kyllä ettei hiertymät niin helposti ala ruostua, mutta kannattaa sivellä vaikka paikkamaali puikolla, jos hiertymiä havaitsee.
Oletko kuullut että olisi ongelmapaikkoja W202 kkosessa, taas opittiin jotain uutta

Noiden takaluukun probleema kohtien osalta.Benzo kirjoitti:Oletko kuullut että olisi ongelmapaikkoja W202 kkosessa, taas opittiin jotain uutta
Kuultu on ja liikennevaloissakin (edessä W202 sedanin perä) valitettavan usein väittämän on voinut omin silmin todeta.

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Ei ne mitään kattele, nimimerkillä kokemusta on. Sitten kun näyttää että tossa on, niin alkaa homma etenemään.JarmoL kirjoitti: 1) Kannattaako viedä Veholle tarkastettavaksi eli onko tässä mallissa noita ovi yms. ongelmia? (Tai no, mikseipä kannattaisi, eihän se mitään maksa...)
Kurkkaa ovitiivisteiden alle jokaisen oven yläreunasta (venytä kumia ja katso pellin ja tiivisteen yhtymäkohtaan), mulla oli 3 ovea neljästä ruosteessa (Takuuseen meni 100% ainakin tuo -99 + täysin täytetty huoltokirja).
C180T (S202) -99
oskuC180t kirjoitti:Noiden kylkilistojen alle katsominen on suotavaa. Omassa farkussa vm 96 listojen alta pukkaa kukkaa, alkanut luonnollisesti kiinnitysreikien ympäriltä. paperit veholla vetämässä, päätöstä odotellen.
Veho tuskin vastaa noin vanhoista tapauksista.
Itsellänikin olisi ollut Vehon kanssa kana kynittävänä kun aikoinaan vaihdatutti noita stefoja, myönsivät jotakin kautta että alihankkijalta oli tullut viallinen erä tehtaalle, mutta vuosia oli kulunut liikaa että takuu korvaisi

Kiitokset Benzolle ja muille tietäjille hyvistä neuvoista. Löysin sitten haullakin lisää tietoa asiasta heti toisella yrittämällä...
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9821
Ovet ja luukku (mulla siis farmari) näyttävät päällisin puolin olevan virheettömässä kunnossa. Listoja en vielä irrottanut. Veholle tarjosin sähköpostilla autoa tarkistettavaksi, vastausta odotellaan...
Toisessa ketjussa ehdotettiin vedenkestävää vaseliinia listojen alle. Täytynee kokeilla kun kelit antaa myöten.
JarmoL
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9821
Ovet ja luukku (mulla siis farmari) näyttävät päällisin puolin olevan virheettömässä kunnossa. Listoja en vielä irrottanut. Veholle tarjosin sähköpostilla autoa tarkistettavaksi, vastausta odotellaan...
Toisessa ketjussa ehdotettiin vedenkestävää vaseliinia listojen alle. Täytynee kokeilla kun kelit antaa myöten.
JarmoL