Auto on c250 4matic 12/2010
Autossa on nouseva comand näyttö joka yksi päivä ajon aikana meni vaan pimeäksi. Samalla kun se pimeni nii alkoi haisemaan sähkökäry... Musiikki, navi ja kaikki muutkin toimii jos ulkomuistista näpyttelee menemää. Onko kellää tullut vastaavanlaista tilannetta eteen? Luin ulkomaalaisilta foorumeilta, että osalle on käynyt samalla tavalla. En oikeen saanut sieltä vastausta joten ajattelin tänne kirjoitella Voisiko kyseessä olla että jokin tinaus olisi pettänyt? Kaikki info olisi avuksi: korjaus/hinta tietoja? Jos jollaki on jotaki hajua tästä niin kiitos etukäteen!
Oletko kokeillut nypätä näytön sulakkeen 11 irti? Minulla on tehnyt välillä, että näyttö ei nouse ylös, mutta command pelaa kyllä. Sulakkeen irroituksella on ruvennut taas pelaamaan. Tuossa tosin jos sähkö haissut, niin taitaa olla jotain ihan hajonnut
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Ilmeisesti yleisesti rikkoutuvia osia ovat ainakin taustavalon muuntajat, 2 kpl. SGE2685-1G ja niiden FETit 2kpl. Si9945A. AlieExpress/Ebayta pitkin nuo maksaa ~20 € yhteensä. Helppo vaihtaa, pinnit näkösällä.
Itsellä sama Comand ongelma W204:sessa. Näyttö nousee esiin ja musiikki soi, mutta näyttö pimeä. Taskulampulla osoittaen voi kuitenkin nähdä, että jotain näytössä näkyy.
Kolvaustaidot on olemattomat, joten muutama kysymys:
1) onko pk-seudulla joku joka näitä korjaa?
2) kannattaako tilata nuo yksittäiset komponentit, vai pääseekö helpommalla kun tilaa samantien koko näytön, oletan että esim tästä: https://www.aliexpress.com/item/Origina ... 21987.html
tuomase kirjoitti:Itsellä sama Comand ongelma W204:sessa. Näyttö nousee esiin ja musiikki soi, mutta näyttö pimeä. Taskulampulla osoittaen voi kuitenkin nähdä, että jotain näytössä näkyy.
Kolvaustaidot on olemattomat, joten muutama kysymys:
1) onko pk-seudulla joku joka näitä korjaa?
2) kannattaako tilata nuo yksittäiset komponentit, vai pääseekö helpommalla kun tilaa samantien koko näytön, oletan että esim tästä: https://www.aliexpress.com/item/Origina ... 21987.html
Jos itse saat sen irti niin luultavasti kuka tahansa jonkinlaiset kolvaustaidot omaava saa tuon kunnostettua. Vaikka joku tv-korjaaja, jos sellaisia oikeita enää löytää
Minä olen tampereen vieressä eikä noita osia ole hyllyssä. Jos ketään muuta ei löydy niin minäkin pystyn sitten auttamaan.
Pieni imujuotin varmasti helpottaa asiaa mutta jollain tinaimurillakin saa ihan kelpo jälkeä aikaiseksi kunhan työskentelee rauhallisesti.
Onkos tuo kannen "jumitus" korjattavissa ? näyttö toimii kyllä ja itseasiassa kannen mekanismikin mutta testerin mielestä ei riittävästi jolloin ei anna näyttöä päälle
Mekanismin saa kyllä pois käytöstä ja manuaalimodessa näyttö toimii silloin kunhan käyttää makuuasennossa, eli ilmeisesti joku valvoo näytön asentoa. Näyttö sais olla vaikka aina ylhäällä, onglemana vain että näyttö tarvii päälle mennäkseen käynnin makuuasennossa. Tähän ei taida olla kiertotietä ?