w201 Tuulilasinpyyhkijä tökkii

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Erno T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 12.02.2004 13:04

w201 Tuulilasinpyyhkijä tökkii

Viesti Kirjoittaja Erno T. »

Joo elikkä jonkinlainen mystinen kanitus. Samankaltainen kuin jostain patterivehkeestä olisi patterit lopussa eli nykii vaivalloisesti. Ollut muutenkin aina ihmeen hidas ja nyt pari viikkoa sitten kunnon rankkasateessa alkoi lakkoilemaan. Kaveri sanoi että yksi mikä voisi auttaa on öljytä pyyhkijänmoottorin koneisto. Onko kokemuksia tai muita ehdotuksia?
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

yksi hyvä keino on rasvata se sylinteri siitä pyyhkijän varresta, se mulla ainakin vaikuttaa aika paljon siihen sulan nopeuteen. Se muovi klipsu lähtee nostamalla siitä päältä ja se sylinteri näkyy heti siinä alla. sinne vaan vaikka jotain wd-40stä tai jotain :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Jep!

Perinteinen mersun pyyhkijän "vika". Kun muistaa rasvata riittävän usein (pari kertaa vuodessa) sen sylinterin siitä varresta niin pysyy kunnossa. Itte oon laittanut puhtaasti CRC:tä niin kuin hyvin moneen muuhunkin paikkaan :oops:
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
Kalle.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Su 26.10.2003 11:43
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja Kalle.K »

Ompelukone öljy myös ohkaista tavaraa ja pelittää hyvin tuossa paikassa.
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
Avatar
Andrew
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ti 21.09.2004 10:19
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Andrew »

Aseöljy on myös hyvä vaihtoehto tähänkin ongelmaan.
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Joo!

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Mulla teki samalla lailla kunnes jökkäs aina yhteen kohtaan ja tuulilasinpyyhkijän moottori meni vaihtoon! Oli käämit palanu... eli ikä oli sen moottorissa täys! Sillä tosin oli varmasti vaikutusta, et oli ollu kaks edellistä talvea lämpötallissa, mut kuitenki! Rasvaus autto jostain syystä hetkellisesti kunnes totaalinen stop! :roll:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
Erno T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 12.02.2004 13:04

Viesti Kirjoittaja Erno T. »

joo selvä, mulla on tota crc aseöljyä niin laitanpa varmaan sitä. kuten olen varmaan pistänyt jo jokaiseen mahdolliseen liikkuvaan osaan. se on uskomattoman hyvää lientä, heh. lukotki meinas mennä vaihtoon mutta onneksi kokeilin sitä ensin.
steelman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 27.06.2004 09:22

Pyyhin

Viesti Kirjoittaja steelman »

Juuri eilen korjasin saman ongelman veljen 124:sta,edellisestä rasvauksesta oli jo aikaa 2 vuotta.Muovisuojus pois ja olen irroittanut pyyhkimenkin varsineen,on helpompi valuttaa rasvaa ja ei hankaa kuivana lasia kun käyttää pyyhintä välillä joka auttaa rasvan valumista ongelmapaikkaan.Helppo operaatio ja säästää aikasen paljon rahaa,meinaan on aika suolasen hintainen toi uusi mötikkä.Eikä vaihtotyö ole kovin helppo,menee aikaa ja tupakkaa aika lailla.
Avatar
Erno T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 12.02.2004 13:04

Viesti Kirjoittaja Erno T. »

joo öljysin sen sylinterin mut sen lisäks porasin siihen esiin jäävään harmaaseen motukkaan josta pyyhkijänvarsi lähtee reiän ja siitä aseöljyä sisään. nyt pelittää taas.
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Re: Pyyhin

Viesti Kirjoittaja meze1 »

steelman kirjoitti:Juuri eilen korjasin saman ongelman veljen 124:sta,edellisestä rasvauksesta oli jo aikaa 2 vuotta.Muovisuojus pois ja olen irroittanut pyyhkimenkin varsineen,on helpompi valuttaa rasvaa ja ei hankaa kuivana lasia kun käyttää pyyhintä välillä joka auttaa rasvan valumista ongelmapaikkaan.Helppo operaatio ja säästää aikasen paljon rahaa,meinaan on aika suolasen hintainen toi uusi mötikkä.Eikä vaihtotyö ole kovin helppo,menee aikaa ja tupakkaa aika lailla.
Kyllähän se jotain makso... aikaa vaihtoon meni tupakkien kans, jotain pari tuntia! Loppujen lopuks, se o aika helppo homma, kuhan vaa ottaa klipsien kans rauhallisesti! :lol:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

mulla kans tökki ja toimi hitaasti, kunnes sit hajos kokonaa
Vastaa Viestiin