Moi,
koitin hakua ”akku tyhjä” ja ”avain ei toimi” enkä löytänyt suoraa apua.
Kyseessä siis 2000 luvun cl-500 joka seisoi reilun viikon. Nyt ei aukea ovet millään avaimella. Ei edes sillä ”manuaalisella” ja kuskin ovessa ainoastaan lukko. Itse ”kaukoavain” antaa punaista valoa, painaessa nappeja joten käsittääkseni patterit ok? Myös avainkortti antaa vihreää valoa, ja tuo on toiminut kuskin puolelta aikaisemmin.
Mitä siis tehdä? Akku varmasti tyhjentynyt, mutta mietin että miksihän, tuo ”manuaalinen” avain ei toimi? Se kääntyy sekä oikealle että vasemmalle, mutta nappi ei nouse ylös. Olisiko avaimet koodattu, jotain toisesta autosta ja siksi tuo avain ei avaa ovea? avain menee kyllä lukkopesään. Ainiin ja minulla on vain yksi avain, tähän autoon. Akku olisi takakontissa, mutta sinnekkään ei pääse, koska senkään lukkopesä ei sano mitään.
Kiitos jo etukäteen, jos joku voisi jeesata!
CL-500 akku tyhjä eikä ovet aukea, mitä tehdä?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: La 22.04.2017 16:29
-
- Mersumies
- Viestit: 2650
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: CL-500 akku tyhjä eikä ovet aukea, mitä tehdä?
AriNieminen kirjoitti:Moi,
koitin hakua ”akku tyhjä” ja ”avain ei toimi” enkä löytänyt suoraa apua.
Kyseessä siis 2000 luvun cl-500 joka seisoi reilun viikon. Nyt ei aukea ovet millään avaimella. Ei edes sillä ”manuaalisella” ja kuskin ovessa ainoastaan lukko. Itse ”kaukoavain” antaa punaista valoa, painaessa nappeja joten käsittääkseni patterit ok? Myös avainkortti antaa vihreää valoa, ja tuo on toiminut kuskin puolelta aikaisemmin.
Mitä siis tehdä? Akku varmasti tyhjentynyt, mutta mietin että miksihän, tuo ”manuaalinen” avain ei toimi? Se kääntyy sekä oikealle että vasemmalle, mutta nappi ei nouse ylös. Olisiko avaimet koodattu, jotain toisesta autosta ja siksi tuo avain ei avaa ovea? avain menee kyllä lukkopesään. Ainiin ja minulla on vain yksi avain, tähän autoon. Akku olisi takakontissa, mutta sinnekkään ei pääse, koska senkään lukkopesä ei sano mitään.
Kiitos jo etukäteen, jos joku voisi jeesata!
Tuota V-8:n rakennetta en tiedä mutta jos starttimoottori on siellä normaalilla paikalla eli moottorin-/vaihteiston alaosassa niin voisi olla mahdollista saada kytketty jonkinlainen apuvirtakaapeli startin plussaan ja vasta sen jälkeen tietenkin miinus runkoon.
Siten saisi syötettyä virtaa auton järjestelmään ja ovet auki.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: La 22.04.2017 16:29
Re: CL-500 akku tyhjä eikä ovet aukea, mitä tehdä?
Ongelma ratkaistu!
Soitto ensin Autonavaimet.fi:hin, heidän ohjeistamana lukkosepälle, joka kesälomastaan huolimatta auttoi, kokeilemaan toimisiko vara-avain. Ei toiminut joten soitto Veholle, josta autettiin puhelimessa miten kahva toimii. Todettiin että lukko todennäköisesti rikki. Sen jälkeen soitto autoliittoon, ja koska olen jäsen sain hinausauton paikalle alta 30 minuuttia. Auton ovet auki alta 5 minuuttia, ja sen jälkeen todettiin, että virtaa ei voi antaa konehuoneesta. Soitto Veholle ja tieto että siinä tapauksessa, virtaa saa annettua vänkärin lattiasta. Ja sieltähän se löytyikin, jonka jälkeen kontti auki ja akkuun virtaa. Auto käyntiin ja nyt boschin laturi, lataa akkua
Iso kiitos mahtavasta palvelusta ja myös tähänkin ketjuun vastanneelle!
Soitto ensin Autonavaimet.fi:hin, heidän ohjeistamana lukkosepälle, joka kesälomastaan huolimatta auttoi, kokeilemaan toimisiko vara-avain. Ei toiminut joten soitto Veholle, josta autettiin puhelimessa miten kahva toimii. Todettiin että lukko todennäköisesti rikki. Sen jälkeen soitto autoliittoon, ja koska olen jäsen sain hinausauton paikalle alta 30 minuuttia. Auton ovet auki alta 5 minuuttia, ja sen jälkeen todettiin, että virtaa ei voi antaa konehuoneesta. Soitto Veholle ja tieto että siinä tapauksessa, virtaa saa annettua vänkärin lattiasta. Ja sieltähän se löytyikin, jonka jälkeen kontti auki ja akkuun virtaa. Auto käyntiin ja nyt boschin laturi, lataa akkua

Iso kiitos mahtavasta palvelusta ja myös tähänkin ketjuun vastanneelle!
Re: CL-500 akku tyhjä eikä ovet aukea, mitä tehdä?
vetokoukun kauttakin nykyään virran anto mahdollisuus, nyky sarjoissa jatkuva virta pistoke.