S124 E 280 teinirassin elvytys
S124 E 280 teinirassin elvytys
Päädyin siihen, että en halua tuomaani ässää pilata suolassa uittamalla, joten talviauton etsintä oli edessä. Autoja oli liikaa pihassa, joten pystäri sai lähteä, etenkin kun aikaa sen laittamiseen ei oikein ole näköpiirissä, eikä ulkopuolisellekaan siitä maksaminen käy järkeen budjetin karatessa helposti yli ehjien vastaavien. Joten muutaman viikon pyörittelyn jälkeen käsiin jäi tällainen vaihtokaupassa.
Vuoden 1994 E 280 farkku, tuotu Ruotsista, myyty uutena Saksaan. Mittarissa 311 000 km, mutta huoltokirjaa ei ole, joten kuka tietää.
Ei mikään vollaustatung, mutta tarvittavat varusteet löytyy arjesta selviämiseen. Muut varusteet jopa toimii, paitsi ilmastointi. Jossain välissä pitänee yrittää selvitellä mistä mahtaa vuotaa, vai onko isompaakin ongelmaa. Talviautossa ei kuitenkaan akuutti ongelma
Parameter Value
008A No code designation available
199 APPLICATION CODE FOR COMPONENT PROCESSING
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
281 AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *1 _______ 19951002 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *2 _______ 19980716 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
425 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
471 ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
570 FOLDING ARMREST, FRONT
585 No code designation available
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
620 AIR POLLUTION CONTROL
653 SPORTS CHASSIS WITH 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
859 No code designation available
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
Suurimpana ongelmana on tuunailut. Ei kuitenkaan mitään peruuttamatonta, muuten olisi jäänyt väliin. Löytyi pleksillä tummennettua ikkunaa (poistettu ennen ensimmäistä kuvaa), tupakkamuovia, kamalia vanteita (8-reikäiset tai monoblokit hakusessa), ja pörinä-äänet. Edellinen omistaja oli ostanut suoralla putkella, ja lisännyt Biltemasta ostetun äänenvaimentimen.
Ei kuitenkaan auta, edelleen pörisee ihan liikaa herrasmiesfarkkuun. Pitääköhän olla nimenomaan originelli pönttö että hiljenee, vai uskaltaako laittaa tarvikkeen, mutta orkkiksen kaltaisen? Tällä hetkellä kiinni pönttö, jossa putki menee "normaaliin" tapaan vaimentimen läpi, eikä kierrä kahta kertaa läpi kuten S124:ssa alunperin.
Takakontissa on ruostetta, mutta muuten aika yllättävänkin siisti. Naarmuja siellä täällä, mutta ruoste on joko piiloteltu hyvin, tai sitä ei oikeasti vain ole. Aika näyttää, kummasta kyse. Takaluukun yritän etsiä jos löytyisi oikeanvärisenä, olisipa helppo fiksaus vain vaihtaa paikalleen. Liekö E-mallin luukussa eroja vanhempiin?
Tupakkamuovit vielä kiinni tässä, oli kivasti kaksipuoleisella teipillä kiinni, olipahan vähän tekeminen että sai irti...
Pikahuuhtaisun jälkeen näyttää jo melkein autolta vanteita lukuunottamatta:
Konehuone vaatisi pesua:
Sisusta oli ihan kamalan likainen, yksi puhdistus ei vielä riittänyt alkuunkaan. Harjasin mäntysuopaliuoksella, ja huuhtelin perään Kärcherin tekstiilipesurilla, mutta vielä pitää uusiksi tehdä. Kokeilen seuraavaksi BiltHamberin Surfex HD:llä, pitäisi toimia jo aika hyvin.
Takakontti imuroinnin jälkeen mutta ennen puhdistusta:
Ensimmäisen putsauksen jälkeen:
Kuskin penkki rikki, ennen pesua:
Pesun jälkeen, ei hyvä vieläkään:
Lähti sieltä sontaa irtikin, vaikka jäljellekin jäi:
Bonuskuvana talvivanteet, ei ole menossa kyllä alle...
Kyllä tästä vielä pussihousumobilistille sopiva talviauto muovautuu ennen lumia. Toivottavasti.
Vuoden 1994 E 280 farkku, tuotu Ruotsista, myyty uutena Saksaan. Mittarissa 311 000 km, mutta huoltokirjaa ei ole, joten kuka tietää.
Ei mikään vollaustatung, mutta tarvittavat varusteet löytyy arjesta selviämiseen. Muut varusteet jopa toimii, paitsi ilmastointi. Jossain välissä pitänee yrittää selvitellä mistä mahtaa vuotaa, vai onko isompaakin ongelmaa. Talviautossa ei kuitenkaan akuutti ongelma
Parameter Value
008A No code designation available
199 APPLICATION CODE FOR COMPONENT PROCESSING
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
281 AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *1 _______ 19951002 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *2 _______ 19980716 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
425 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
471 ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
570 FOLDING ARMREST, FRONT
585 No code designation available
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
620 AIR POLLUTION CONTROL
653 SPORTS CHASSIS WITH 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
859 No code designation available
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
Suurimpana ongelmana on tuunailut. Ei kuitenkaan mitään peruuttamatonta, muuten olisi jäänyt väliin. Löytyi pleksillä tummennettua ikkunaa (poistettu ennen ensimmäistä kuvaa), tupakkamuovia, kamalia vanteita (8-reikäiset tai monoblokit hakusessa), ja pörinä-äänet. Edellinen omistaja oli ostanut suoralla putkella, ja lisännyt Biltemasta ostetun äänenvaimentimen.
Ei kuitenkaan auta, edelleen pörisee ihan liikaa herrasmiesfarkkuun. Pitääköhän olla nimenomaan originelli pönttö että hiljenee, vai uskaltaako laittaa tarvikkeen, mutta orkkiksen kaltaisen? Tällä hetkellä kiinni pönttö, jossa putki menee "normaaliin" tapaan vaimentimen läpi, eikä kierrä kahta kertaa läpi kuten S124:ssa alunperin.
Takakontissa on ruostetta, mutta muuten aika yllättävänkin siisti. Naarmuja siellä täällä, mutta ruoste on joko piiloteltu hyvin, tai sitä ei oikeasti vain ole. Aika näyttää, kummasta kyse. Takaluukun yritän etsiä jos löytyisi oikeanvärisenä, olisipa helppo fiksaus vain vaihtaa paikalleen. Liekö E-mallin luukussa eroja vanhempiin?
Tupakkamuovit vielä kiinni tässä, oli kivasti kaksipuoleisella teipillä kiinni, olipahan vähän tekeminen että sai irti...
Pikahuuhtaisun jälkeen näyttää jo melkein autolta vanteita lukuunottamatta:
Konehuone vaatisi pesua:
Sisusta oli ihan kamalan likainen, yksi puhdistus ei vielä riittänyt alkuunkaan. Harjasin mäntysuopaliuoksella, ja huuhtelin perään Kärcherin tekstiilipesurilla, mutta vielä pitää uusiksi tehdä. Kokeilen seuraavaksi BiltHamberin Surfex HD:llä, pitäisi toimia jo aika hyvin.
Takakontti imuroinnin jälkeen mutta ennen puhdistusta:
Ensimmäisen putsauksen jälkeen:
Kuskin penkki rikki, ennen pesua:
Pesun jälkeen, ei hyvä vieläkään:
Lähti sieltä sontaa irtikin, vaikka jäljellekin jäi:
Bonuskuvana talvivanteet, ei ole menossa kyllä alle...
Kyllä tästä vielä pussihousumobilistille sopiva talviauto muovautuu ennen lumia. Toivottavasti.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Kuskin penkin uudelleen verhoilu? Miten moottorin johtosarjan kunto?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Juu verhoilijallahan tuo on käytettävä kun ensin saa puhtaaksi kunnolla. En tosin tiedä missä olisi kankaita tarjolla?
Johtosarjasta ei tietoa, käy ja kukkuu, niin kai se jotenkin toimii.
Johtosarjasta ei tietoa, käy ja kukkuu, niin kai se jotenkin toimii.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Kuopiossa firma joka myy alkuperäistä kangasta. Oon kahteen autoon ostanut sopivan suikaleen tohon mistä sullakin näyttää olevan rikki. http://www.klpartner.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Väri on oikea lankkuun , lienekkö tuon kuosista kuskin penkkiä löytyisi ehjänä kohtuu hintaan purku vehkeistä? Vanteet ei kyllä tosiaan sovi sitten yhtään, onko takavalot orkkikset?Olisin kiinnostunut jos vaihto listalla.
Merseedespents
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Eikös nuo takavalot kuulu olla E-sarjassa tuollaiset? Kuskin penkkiä ei mielellään kokonaan vaihtaisi, kun ortopedipenkki ja toimii kaikki, ennemmin korjaa tuon.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Hellan tekemänä noita on ollut ainakin, mutta siitä en tiedä onko ne alkuperäiset E sarjassa, mulla ainakin on ihan normi lamput
Merseedespents
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Hieno auto kun vähän fiksaa. 15 v ollut Ruotsissa, 2003 sinne mennyt, jostain(carfax) voisi nähdä Ruotsin katsastus historiaa, ehkä kilometritkin.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Löytyi itse asiassa alkuperäinen huoltokirja, joka täytetty Saksassa koko ajalta. 160 tonnin kohdalla viimeinen merkintä 2001, ja lisäksi ruotsin ajalta kaikki katsastuslaput, joissa näkyy kilsat. Taitaa jopa pitää paikkaansa,jos sillä nyt näillä metreillä on enää väliä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Millainenkas tuohon kuuluu? Tuossa parempi kuva:vk00 kirjoitti:Etupuskuri taitaa muuten olla vanhemmasta?
Olipa nyt kaikkien aikojen myyntiakku. Eilen jo kuuntelin että starttasi aika laiskasti. Tänä aamuna ei enää startannut, latasin täyteen, mutta jo valojen päälle laittaminen pistää jännitteen syöksykiertoon. Noh, naurettavan pieni akku muutenkin, 60Ah ja ulkomittojakin voi kasvattaa reilusti. Laitetaan isoin mikä mahtuu.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Suurensin eka kuvasta ja katoin että tasanen se on eikä ritilä malli Oikeinhan se on, tosin tuo törmäyslista kuuluisi olla kait korinvärissä minun mielestä..
Edit: näyttää niitä olevan näköjään faceliftissä mustalla listalla myös kun googlailin,mikähän lienee kun osassa on korinvärissä?
Edit: näyttää niitä olevan näköjään faceliftissä mustalla listalla myös kun googlailin,mikähän lienee kun osassa on korinvärissä?
Merseedespents
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Etu puskuri on vanhemmasta mallista.
Puskuri pitäis olla maalattu kuin taka puskuri.
Siinä pitäis myös olla kromilista pääly puolella
lampujen alla, sivulla.
Taklamput ovat originaali valmistajan lamput joita ei
mun tietääkseni asennettu tehtaalta farmariin
mutta olivat vakiona facelift sedaneissa.
Ulo merkkiset arvokkaat savuharmaat.
Lisä varusteena jälkeenpäin ostettu/asennettu
mutta periaateessa 100% alkuperäiset.
http://www.ulo.de/de/node/18394" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta löytyy lamput "edulisesti" vai mitä
https://www.te-taxiteile.com/mercedes-t ... chgrau-ulo" onclick="window.open(this.href);return false;
Puskuri pitäis olla maalattu kuin taka puskuri.
Siinä pitäis myös olla kromilista pääly puolella
lampujen alla, sivulla.
Taklamput ovat originaali valmistajan lamput joita ei
mun tietääkseni asennettu tehtaalta farmariin
mutta olivat vakiona facelift sedaneissa.
Ulo merkkiset arvokkaat savuharmaat.
Lisä varusteena jälkeenpäin ostettu/asennettu
mutta periaateessa 100% alkuperäiset.
http://www.ulo.de/de/node/18394" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta löytyy lamput "edulisesti" vai mitä
https://www.te-taxiteile.com/mercedes-t ... chgrau-ulo" onclick="window.open(this.href);return false;
A170cdi-00 1999-
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Kiitokset tiedosta! Saa jäädä nuo takavalot paikalleen, istuu omaan silmään ihan kivasti. Vasen tosin hieman lohjennut sisänurkasta, ei tosin näy juuri muuten kuin takakontti auki.
Nyt kun sanoit, niin tosiaan eihän tuo etupuskuri olekaan maalattu. Eipähän osunut silmään yhtään... Noh, ellei jostain osu vastaan halpaa oikeanlaista, niin eipä maksane vaivaa vaihdella sen takia.
Nyt kun sanoit, niin tosiaan eihän tuo etupuskuri olekaan maalattu. Eipähän osunut silmään yhtään... Noh, ellei jostain osu vastaan halpaa oikeanlaista, niin eipä maksane vaivaa vaihdella sen takia.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Kuvista katselin niin akun takana oleva suojamuovi puuttuu sähköboxia suojaamasta.
Vai oletko poistanut en värkäyksien ajaksi?
Lisää muuten hankinta listaan.
Vai oletko poistanut en värkäyksien ajaksi?
Lisää muuten hankinta listaan.
A170cdi-00 1999-
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
En ole poistanut, puuttuu siis semmoinenkin... Pitäisi varmaan ostaa varaosiksi kokonainen auto kohta.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Tohon puskuriin pystyy asentamaan kromit jälkeenpäin, omassa tuli auton mukana ilman kromeja oleva ja maalauksen jälkeen asensin sitten kromit kiinni, muistaakseni oli vielä reikien porausta varten kohdat. Tosin mittasin hieman vanhasta vielä kun oli siinä vieressä.
Merseedespents
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
199-värisävy...?
Aika hauska yhteensattuma, että tämmöisistä samanmoisista S124-facelifteistä on omat topicit menossa samaan aikaan ( http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=193975" onclick="window.open(this.href);return false; )
Itsellä oli aikanaan käyttiksenä tätä samaa sarjaa samalla väriyhdistelmällä suoraan alenevassa polvessa eli S124 E220. Luovuin autosta kymmenen vuotta sitten ja juuri viiime viikolla Trafin sivuilta kävin tsekkaamassa, että hengissä näyttää olevan edelleen .
Nostalgiatunnelmissa seurataan tätäkin ketjua nyt tarkkaan .
Aika hauska yhteensattuma, että tämmöisistä samanmoisista S124-facelifteistä on omat topicit menossa samaan aikaan ( http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=193975" onclick="window.open(this.href);return false; )
Itsellä oli aikanaan käyttiksenä tätä samaa sarjaa samalla väriyhdistelmällä suoraan alenevassa polvessa eli S124 E220. Luovuin autosta kymmenen vuotta sitten ja juuri viiime viikolla Trafin sivuilta kävin tsekkaamassa, että hengissä näyttää olevan edelleen .
Nostalgiatunnelmissa seurataan tätäkin ketjua nyt tarkkaan .
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Juu 199, seurattu on myös sisartopikkia, tämä on tällainen köyhemmän version topikki
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Sieltä teijän kyliltä tais Timolta jo ehtii mennä halutun värinen takaluukku kaupaks. Kolmossarjan luukussa ei oo miun tietääkseni eroa vanhempiin, muuta ku et listathan oli ykkössarjassa maalaamattomat, mut kakkosessa ja kolmosessa maalatut. Miulla ois yks hyvä takaluukku olemassa, mitä en oo jaksanu juurikaan kaupitella, koska niitä saa kuulemma hyviä satasella Googlen picasa-albumit on vissiinki hävinny jonneki bittiavaruuteen, joten en saa tähän äkkiseltään linkitettyä kuvia siitä luukusta, mut lähetän siulle vaik meilillä tai watsapilla.
Tsekkaapa ilmastoinnista ettei oo kompura menny jumiin, eli koita käsin pyöriikö hihnapyörän keskiö. (Hihnapyörähän pyörii aina ku kone käy, mut kompura vasta sitten ku käsky käy.) Miulla ois jemmassa yks moniventtiilikoneen kompura joka ei oo jumissa; ostin tuon taannoin tohon omaan 4matickiin, mut sepä ei ookaan samanlainen ku kapeekantisessa. Ja koita myös, onko järjestelmässä ylensäkään painetta, eli paina täyttöventtiilin tappia varovasti sen verran et huomaat suhahtaako sieltä mitään. Jos kompura ei oo jumissa ja jotain painetta on järjestelmässä jälellä, ei tuo toimimattomuus johdu välttämättä mistään muusta kui kylmäaineen vähyydestä.
Noita kolmossarjan penkkejä löytynee purkuautoista, ja pelkääjän jakkarat on yleensä ehjiä. Verhoilu on suht helppo vaihtaa, joten ei muuta ku "nahanluovuttajaa" ettimään.
Tsekkaapa ilmastoinnista ettei oo kompura menny jumiin, eli koita käsin pyöriikö hihnapyörän keskiö. (Hihnapyörähän pyörii aina ku kone käy, mut kompura vasta sitten ku käsky käy.) Miulla ois jemmassa yks moniventtiilikoneen kompura joka ei oo jumissa; ostin tuon taannoin tohon omaan 4matickiin, mut sepä ei ookaan samanlainen ku kapeekantisessa. Ja koita myös, onko järjestelmässä ylensäkään painetta, eli paina täyttöventtiilin tappia varovasti sen verran et huomaat suhahtaako sieltä mitään. Jos kompura ei oo jumissa ja jotain painetta on järjestelmässä jälellä, ei tuo toimimattomuus johdu välttämättä mistään muusta kui kylmäaineen vähyydestä.
Noita kolmossarjan penkkejä löytynee purkuautoista, ja pelkääjän jakkarat on yleensä ehjiä. Verhoilu on suht helppo vaihtaa, joten ei muuta ku "nahanluovuttajaa" ettimään.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Ei suhahda täyttöventtiilistä mitään, ihan tyhjä on ainakin. Kylmänä rallattelu paikantui ohjaustehostimen hihnapyörään, kuumana ei kuulu mutta kylmänä kuuluu etenkin rattia käännettäessä, ja antaa vähän periksi käsinkin.
Nyt paikallaan uusi akku (Sznajderin 75 Ah/750A, katsotaan pitkäänkö kestää, mutta sitä varten on takuu...), mutta samalla huomasin että akun kiinnitys puuttuu. Vanha alikokoinen akku oli rikalla kiristetty, mutta tuon oikean kokoisen akun kanssapa ei mahdukaan enää sama patentti.
eBaystä napsahti näköjään huutokaupassa mankka, kunnostettu BE2010, josta poistettu kasettipuoli ja korvattu 3.5mm plugilla sekä bluetoothilla.
Vanneongelma ratkaistu, tulee 16" kasireiät alle vaihtokaupassa noihin hunajakennoihin.
Kävin katsomaan talvea varten jo lämmityspiuhojen paikkoja, kun ulkopuolella ei näy pistokkeita, mutta sisätilanpistoke kuitenkin on. En saa mitenkään ajatustenjuoksusta kiinni, mutta konehuoneessa oli liuta defan johtoja ja liittimiä, jotka olivat vain samassa lenkissä kiinni käymättä lohkossa tai missään mistä virtaa tulee sisään. Otin turhat pois, pitää yrittää kuikuilla onko tuossa edes lohkolämmitintä. Millä puolella se on jos on, ja pääseekö mistään katsomaan purkamatta puolta konehuonetta? Tila on aika kortilla.
Tuon verran irtosi joutavia letkuja:
Umpiossa ei ole mitään pölysuojia, varmaan kuuluisi olla?
Palaneen polttimon merkkivalo paloi vaikka kaikki valot palaa. Takavaloista toinen on himmeämpi, ja sielläpä onkin 5W poltin vaikka kympit pitäisi olla. Kokeilin vaihtaa toisellekin puolelle viisiwattisen, kun kymppejä ei satu olemaan hyllyssä, mutta ei symmetria auttanut, palaa silti. Toisella puolella takavalon se muovi, jossa lamppujen kannat ovat, oli jesarilla kiinni, ja onnistuin murtamaan toiselta puolelta klipsin, eli pitää nekin etsiä ehjät molemmille puolille.
Nyt paikallaan uusi akku (Sznajderin 75 Ah/750A, katsotaan pitkäänkö kestää, mutta sitä varten on takuu...), mutta samalla huomasin että akun kiinnitys puuttuu. Vanha alikokoinen akku oli rikalla kiristetty, mutta tuon oikean kokoisen akun kanssapa ei mahdukaan enää sama patentti.
eBaystä napsahti näköjään huutokaupassa mankka, kunnostettu BE2010, josta poistettu kasettipuoli ja korvattu 3.5mm plugilla sekä bluetoothilla.
Vanneongelma ratkaistu, tulee 16" kasireiät alle vaihtokaupassa noihin hunajakennoihin.
Kävin katsomaan talvea varten jo lämmityspiuhojen paikkoja, kun ulkopuolella ei näy pistokkeita, mutta sisätilanpistoke kuitenkin on. En saa mitenkään ajatustenjuoksusta kiinni, mutta konehuoneessa oli liuta defan johtoja ja liittimiä, jotka olivat vain samassa lenkissä kiinni käymättä lohkossa tai missään mistä virtaa tulee sisään. Otin turhat pois, pitää yrittää kuikuilla onko tuossa edes lohkolämmitintä. Millä puolella se on jos on, ja pääseekö mistään katsomaan purkamatta puolta konehuonetta? Tila on aika kortilla.
Tuon verran irtosi joutavia letkuja:
Umpiossa ei ole mitään pölysuojia, varmaan kuuluisi olla?
Palaneen polttimon merkkivalo paloi vaikka kaikki valot palaa. Takavaloista toinen on himmeämpi, ja sielläpä onkin 5W poltin vaikka kympit pitäisi olla. Kokeilin vaihtaa toisellekin puolelle viisiwattisen, kun kymppejä ei satu olemaan hyllyssä, mutta ei symmetria auttanut, palaa silti. Toisella puolella takavalon se muovi, jossa lamppujen kannat ovat, oli jesarilla kiinni, ja onnistuin murtamaan toiselta puolelta klipsin, eli pitää nekin etsiä ehjät molemmille puolille.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Harmaat pölysuojat metalliklipsuilla kuuluisi olla
Merseedespents
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Pitäisi varmaan päästä jonkun purkulankun viereen purkamaan läjä kaikkea pientä.
EBayssä varsin halpa putkisto molempine vaimentimineen, pitäisikö testata? Tuskin ainakaan äänimaailma huononisi... https://m.ebay.de/itm/Auspuff-MERCEDES- ... 0707648150" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: kerron myöhemmin miten meni, laitoin tilaukseen... 133 euroa posteineen koko läjä, ei paha jos vaan sopii paikalleen ja vaimentaa riittävästi.
EBayssä varsin halpa putkisto molempine vaimentimineen, pitäisikö testata? Tuskin ainakaan äänimaailma huononisi... https://m.ebay.de/itm/Auspuff-MERCEDES- ... 0707648150" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: kerron myöhemmin miten meni, laitoin tilaukseen... 133 euroa posteineen koko läjä, ei paha jos vaan sopii paikalleen ja vaimentaa riittävästi.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Su 15.10.2017 14:44
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Ostin e39 keskipöntön tuolta firmasta ja äänistä tuli varsinkin moottorijarruttaessa pärisevät ja tyhjäkäynnilläkin tuntuu "kilkattavan" läpi niinku jossaki enskan putkessa.
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Noh, toivotaan että ei ole niin tasalaatuista vaan tulisi vahingossa priimaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Miten jos asentaisit kauko/puhelin ohjattavan bensalämmittimen piuhan sijaan? Todellinen talviauto.
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Mikäs siinä jos halvalla saisi, mutta taitaa olla nelinumeroinen hinta...
Akkua vaihtaessa näkyi ikävän ruosteinen ja vanhoja akkuhappoja saanut aluslevy. Ei muuta kun porakoneeseen laitettavalla teräsharjalla koko levy kiiltäväksi ja hammeria päälle. Samalla tuon irtiollessa sai imuroitua 24 vuoden muumioituneet lehdet sen alta pois.
Eihän se uusi ole mutta pikkutyöllä paljon kivempi kattella. Mikä tuo vasemmassa ylänurkassa oleva valkoinen sähköboksi on? Se on irtonaisena tuolla piuhojen varassa, mutta en osaa sanoa mihin se kuuluisi tulla kiinni.
Akkua vaihtaessa näkyi ikävän ruosteinen ja vanhoja akkuhappoja saanut aluslevy. Ei muuta kun porakoneeseen laitettavalla teräsharjalla koko levy kiiltäväksi ja hammeria päälle. Samalla tuon irtiollessa sai imuroitua 24 vuoden muumioituneet lehdet sen alta pois.
Eihän se uusi ole mutta pikkutyöllä paljon kivempi kattella. Mikä tuo vasemmassa ylänurkassa oleva valkoinen sähköboksi on? Se on irtonaisena tuolla piuhojen varassa, mutta en osaa sanoa mihin se kuuluisi tulla kiinni.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Su 15.10.2017 14:44
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Kuvassa ylijänniterele (OVP=over voltage relay), näissä yks ensimmäisiä uusittavia osia käyntihäiriöissä tai muissa kummallisuuksissa.
Jos leimat auton valmistusvuodelta niin suosittelen uusimista tai vähintään avaamista ja juotosten tarkistamista. Roikkuu itsellänikin irrallaan.
Jos leimat auton valmistusvuodelta niin suosittelen uusimista tai vähintään avaamista ja juotosten tarkistamista. Roikkuu itsellänikin irrallaan.
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Kiitos! Leimat lokakuulta 94 eli tovin on ollut paikallaan. Ei kuitenkaan ihan alkuperäinen, kun on valmistunut keväällä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: S124 E 280 teinirassin elvytys
Nyt sain noita puuttuvia pölysuojia sinne sun tänne, muut meni kiltisti paikalleen, mutta millä ihmeellä tuo kuskin puolen umpion taustasuoja mahtuu kiinni? ABS-laatikon rauta tulee niin älyttömän lähelle umpiota ettei tuo tunnu mahtuvan mitenkään päin...
Keskikonsolissa olevan lokeron liukukansi puuttuu, pitää jostain etsiä joko kansi, tai vaikka koko lokero. Mihin ihmeeseen muuten näissä on tarkoitettu käyttöohjekirjat yms säilöttävän? Tuohon lokeroon ei mahdu mitään ja perinteistä hanskalokeroa ei ole olemassakaan...
Keskikonsolissa olevan lokeron liukukansi puuttuu, pitää jostain etsiä joko kansi, tai vaikka koko lokero. Mihin ihmeeseen muuten näissä on tarkoitettu käyttöohjekirjat yms säilöttävän? Tuohon lokeroon ei mahdu mitään ja perinteistä hanskalokeroa ei ole olemassakaan...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D