W212 Latausongelma
W212 Latausongelma
Merkillinen vaiva ilmestyi W212 220CDi:n lataukseen. Latausjännite normaaliajossa ja kiihdytyksessä 12,5V luokkaa, mutta kun päästän jalan kaasulta, niin on heti 14,7V. Onko kelleen sattunut vastaavaa? Konehuoneesta on koetettu käännellä ja väännellä johtoja, jopa kangella konettakin ym. ja erillisellä maajohdollakin koitin koneen maadoittaa, mutta ei vaikutusta. Onko vaan hiilet niin lopussa vai vapaakytkinkö? Laturi sen verran ahtaan näköisesti, ettei viitsis turhaan irroittaa. iCarsoft ei näytä muuta kuin "Low Voltage".... Merkkivaloja ei kuitenkaan ole vielä syttynyt....
MB W212 farmari 220 T CDi -11
MB W203 farmari 200 CDi -05
MB W203 farmari 200 CDi -05
Re: W212 Latausongelma
Viittaisi hiilien loppumiseen, vaihda sinne uusi säädin niin on halpa kokeilu.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: W212 Latausongelma
Uusi säädin on se halvin kokeilu.... Siellä voi olla hiilet lopussa tai vähän jumissa ja ei toimi kierroksilla.
varsinkin kun ei edes ollut mainintaa paljonko autolla on ajettu......... sekin joskus kertoo jotain, mutta ei aina!
varsinkin kun ei edes ollut mainintaa paljonko autolla on ajettu......... sekin joskus kertoo jotain, mutta ei aina!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: W212 Latausongelma
Toimiiko auto muuten? Akkuhan latataan uudemmissa vähän tuohon tyyliin.
Säästetään polttoainetta eikä lataa akkua 100% täyteen.
Jos autolla on ajettu enämpi kuin 250tkm niin laturi alkaa olla ehtoo puolelle eli kaipaa huoltoa tai vaihtoa.
Laturit ei ruukaa kestää maximissaan kuin vajaa 400tkm hyvällä tuurilla.
Eli tuosta lattauksesta ei pysty sanomaan vielä mitään, mielestäni.
Sehän riippuu akustakin onko se vajaa vai täysin latattu.
Varmaan Starilla tuota pystyy tarkastella tarkemmin.
Kaikissa latureissa ei myöskään ole enää vapaakytkintä.
Korvattu värinävaimentimen kanssa olevalla isolla vapaakytkimellä kampiakselin päässä.
Näin ainakin S204 missä on start-stop toiminto.
Säästetään polttoainetta eikä lataa akkua 100% täyteen.
Jos autolla on ajettu enämpi kuin 250tkm niin laturi alkaa olla ehtoo puolelle eli kaipaa huoltoa tai vaihtoa.
Laturit ei ruukaa kestää maximissaan kuin vajaa 400tkm hyvällä tuurilla.
Eli tuosta lattauksesta ei pysty sanomaan vielä mitään, mielestäni.
Sehän riippuu akustakin onko se vajaa vai täysin latattu.
Varmaan Starilla tuota pystyy tarkastella tarkemmin.
Kaikissa latureissa ei myöskään ole enää vapaakytkintä.
Korvattu värinävaimentimen kanssa olevalla isolla vapaakytkimellä kampiakselin päässä.
Näin ainakin S204 missä on start-stop toiminto.
A170cdi-00 1999-
Re: W212 Latausongelma
Eikös tuo ole ihan normaalia toimintaa? Lataa vain tarvittaessa ja ottaa moottorijarrutuksesta mahdollisimman paljon talteen. Toki jännite voisi pari desimaalia korkeampi molemmissa lukemissa, mutta varmaan riippuu että mistä jännite mitataan.
Re: W212 Latausongelma
Sittenhän se on ilmeisesti kunnossa, ei ainakaan latausvalo ole syttynyt missään vaiheessa. Jänniteen vaihtelu tuli esille, kun laitoin "MercedesME" potikan paikalleen ja seurailin lukemia. Uutta oppii, kunhan uskaltaa kysyä. Kiitos kaikille vastauksista...

MB W212 farmari 220 T CDi -11
MB W203 farmari 200 CDi -05
MB W203 farmari 200 CDi -05