Lufsenin SLC 1973
Re: Lufsenin SLC 1973
Eikai ne museotarkastajatkaan ihan jokaista yksityiskohtaa tiedä minkälainen pitää olla?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Lufsenin SLC 1973
Eivät varmaan tiedäkään. Ja toisaalta voivat olla monessa kohtaa armollisiakin, että ei tarvitse ihan kaikkien yksityiskohtien olla aivan samanlaisia kuin alunperin.S202 kirjoitti:Eikai ne museotarkastajatkaan ihan jokaista yksityiskohtaa tiedä minkälainen pitää olla?
Tuon sopivan tiivisteen löytäminen on osoittautunut hieman haastelliseksi. Pari iltaa tässä metsästänyt netistä sopivaa siihen 5-10mm uraan, mutta ei meinaa löytyä. Pitää huomenna käydä työpaikan kumivarasto läpi, jos sieltä nappaisi. Alustavasti etsin kuvankaltaista putkitiivistettä, mutta tuossakin tuo uraan menevä osa on liian kapea (4mm).
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut lufsen, To 21.02.2019 11:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lufsenin SLC 1973
Noniin, kojelauta fiksattu, mutta hieman mietityttää tuo tuulilasin asennus. Onko tuossa jotain tiivisteitä kromilistojen alla alunperin ja tuleeko ne hommata jostain vai onnistuuko lasiliike ilman alkuperäisvaraosaa? Veho ei osannut sanoa asiaan oikein mitään.
Re: Lufsenin SLC 1973
Eikö kukaan muista / osaa auttaa?lufsen kirjoitti:Noniin, kojelauta fiksattu, mutta hieman mietityttää tuo tuulilasin asennus. Onko tuossa jotain tiivisteitä kromilistojen alla alunperin ja tuleeko ne hommata jostain vai onnistuuko lasiliike ilman alkuperäisvaraosaa? Veho ei osannut sanoa asiaan oikein mitään.
Re: Lufsenin SLC 1973
Korjan kumi, löytyy googlettamalla. Vaikka minkänököistä tiivistettä ym. Listat kuvineen/mittoineen.
https://www.korjakumi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.korjakumi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Merseedespents
Re: Lufsenin SLC 1973
Kiitos vastauksesta. Tarvitsisin vielä tiedon, että kuuluuko tuulilasin listojen kylkeen tai alle kumitiivisteitä. Etrasta löytyy monien toimittajien tiivisteet, myös Korjan kumin, jos sinne tiivisteet kuuluu, se ei ole varmaankaan ongelma, sen verran monenlaista kumia löytyy. On siis epäselvää, tuleeko listat lasia vasten, tuleeko sinne tiiviste väliin vai laitetaanko sinne tiivistemassa. En purkanut lasia itse, niin muistikuvat on tosi hatarat.vk00 kirjoitti:Korjan kumi, löytyy googlettamalla. Vaikka minkänököistä tiivistettä ym. Listat kuvineen/mittoineen.
https://www.korjakumi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lufsenin SLC 1973
Moi,
eikö lasin listoille ole pilareissa ja alalaidassa sellaiset metalli klipsut, millä ne on kiinni. Yläpuolen listaa en muista miten se on kiinni ja en kerennyt tänään irrottamaan varaosa autosta. Lasi liimataan koriin ja alalaidassa taisi olla parissa kohtaa kumit välissä niin saa oikeaan korkeuteen lasin. Espoossa voit käydä katsomassa, miten tulee kiinni.
Timppa
eikö lasin listoille ole pilareissa ja alalaidassa sellaiset metalli klipsut, millä ne on kiinni. Yläpuolen listaa en muista miten se on kiinni ja en kerennyt tänään irrottamaan varaosa autosta. Lasi liimataan koriin ja alalaidassa taisi olla parissa kohtaa kumit välissä niin saa oikeaan korkeuteen lasin. Espoossa voit käydä katsomassa, miten tulee kiinni.
Timppa
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Lufsenin SLC 1973
Joo listat on kiinni metalliklipsuilla, myös se yläpuolen lista. Katsotaan tosiaan huomenissa ne muut asiat. Pari valokuvaa lasin asentajalle ei ole varmaan pahitteeksi.slsl77 kirjoitti:Moi,
eikö lasin listoille ole pilareissa ja alalaidassa sellaiset metalli klipsut, millä ne on kiinni. Yläpuolen listaa en muista miten se on kiinni ja en kerennyt tänään irrottamaan varaosa autosta. Lasi liimataan koriin ja alalaidassa taisi olla parissa kohtaa kumit välissä niin saa oikeaan korkeuteen lasin. Espoossa voit käydä katsomassa, miten tulee kiinni.
Timppa
Re: Lufsenin SLC 1973
Noniin, selvisi sekin asia. Eli tuulilasin listojen alla ei ole mitään tivisteitä, mutta itse listassa on kiinni pieni suojanauha, joka estää varmaankin kitinät ja lasin naarmuuntumisen. Tuota nauhaa löytyi Timpan garagesta, niin sai ne uusittua samalla, kun entiset olivat ihan koppurat ja massan peitossa. Kiitos hänelle avusta jälleen kerran!
Keskiviikkona olisi tuulilasin asennus sitten. Seuraavana sitten auton kasausta ja ajo ruostesuojaukseen jossain kohtaa kelenteria.
Keskiviikkona olisi tuulilasin asennus sitten. Seuraavana sitten auton kasausta ja ajo ruostesuojaukseen jossain kohtaa kelenteria.
Re: Lufsenin SLC 1973
Seuraava ongelma. Lasi asennetaan keskiviikkona eli ylihuomenna. Mahtaisiko joku ihminen muistaa, tuleeko noihin kuvan peltisaumoihin jotkut reunanauhat vai jäävätkö vain hieman näkyviin ilman sen kummempaa? Kromilista peittää pitkälti, mutta kurkkaamalla tuo tuplapelti näkyy kyllä silti ainakin sivuilla.
Kyseleepi tietämätön/muistamaton...
Kyseleepi tietämätön/muistamaton...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Lufsenin SLC 1973
Ei tule mitään vaan jää noin.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Lufsenin SLC 1973
Hyvä juttu, sitten lasin voi liimata levollisin mielin.slsl77 kirjoitti:Ei tule mitään vaan jää noin.
Re: Lufsenin SLC 1973
Noin, nyt on vihdoin tuulilasi asennettu. Vianorin kaverin kanssa asennettiin lasi uudemman kerran, kun ensimmäinen lasi oli avomallin. Sls shopilla ei mennyt kuin kuukausi, että vaihtoivat lasin oikeaan. Palvelu oli muutenkin aivan hanurista, ei tarvitse tilata tuolta enää yhtään mitään, koijarifirma. Lasin hinta oli muutenkin aluksi 0-alvilla 190 euroa. Sitten kun pyysi klubialennusta niin hinta nostettiin 200 euroon ja annettiin 5% alennus, jolloin hinta oli taas 190 euroa.
Re: Lufsenin SLC 1973
Noniin, auton kasaus etenee. Keksisikö joku jotain hyvää fiksauspaikkaa keskikonsolille Mäntsälän läheisyydessä (+100km)? Se tarvitsisi hieman tasoitusta ja väriä pintaan. Värinä parchment/creme.
Tai vaihtoehtoisesti onko kenelläkään kokemusta hyvistä aineista eli täyteaineista ja maaleista, joilla tuota voisi itse parannella? Konsolissa on pieniä reikiä ja mikrohalkeamaa.
Tai vaihtoehtoisesti onko kenelläkään kokemusta hyvistä aineista eli täyteaineista ja maaleista, joilla tuota voisi itse parannella? Konsolissa on pieniä reikiä ja mikrohalkeamaa.
Re: Lufsenin SLC 1973
Kysäise täältä tai käy näyttämässä.
https://www.sp-automaalit.fi" onclick="window.open(this.href);return false; tai automuovissa tekivät joskus, mutta viimeksi jälki oli tosi surkeaa.
https://www.sp-automaalit.fi" onclick="window.open(this.href);return false; tai automuovissa tekivät joskus, mutta viimeksi jälki oli tosi surkeaa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Lufsenin SLC 1973
OK, kiitos vinkistä. Pitää varmaan koittaa itse, voihan sen varmaan tehdä toisen kerran sitten ammattilainen, kun ensin itse möhlin sen.slsl77 kirjoitti:Kysäise täältä tai käy näyttämässä.
https://www.sp-automaalit.fi" onclick="window.open(this.href);return false; tai automuovissa tekivät joskus, mutta viimeksi jälki oli tosi surkeaa.
Re: Lufsenin SLC 1973
Ajovalot puunattuna, oli kyllä sottaiset sisältä, nyt kiiltää...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Lufsenin SLC 1973
Keskikonsolin entisöintiä;
Keskikonsoli oli aika huonossa kunnossa, joten tein sen kangasosalle ensin kunnon pyykin, pyykinpesuaineella. Sitten muoviosien pesu ja huonojen/reikäisten kohtien pakkelointi. Sitten rasvanpoisto muoville sopivalla aineella ja pinnoitus pintaan...noin 6-10 ohutta kerrosta osasta riippuen.
Yhdessä kuvassa reikäinen keskikonsoli ennen pakkelointia ja väärässä värisävyssä. Kahdessa muussa kuvassa konsoli pinnoitettuna alkuperäisellä värikoodilla, tummemman sävyisenä.
Tarvikkeet tuli hommattua tuosta Hyvinkään SP-Automaalit Oy:stä. On hyvä kauppa.
Keskikonsoli oli aika huonossa kunnossa, joten tein sen kangasosalle ensin kunnon pyykin, pyykinpesuaineella. Sitten muoviosien pesu ja huonojen/reikäisten kohtien pakkelointi. Sitten rasvanpoisto muoville sopivalla aineella ja pinnoitus pintaan...noin 6-10 ohutta kerrosta osasta riippuen.
Yhdessä kuvassa reikäinen keskikonsoli ennen pakkelointia ja väärässä värisävyssä. Kahdessa muussa kuvassa konsoli pinnoitettuna alkuperäisellä värikoodilla, tummemman sävyisenä.
Tarvikkeet tuli hommattua tuosta Hyvinkään SP-Automaalit Oy:stä. On hyvä kauppa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Lufsenin SLC 1973
Mistä sait värikoodin tuolle maalille?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: Lufsenin SLC 1973
Siellä SP-Automaalit Oy:ssä ne löyti sen jostain.joskami kirjoitti:Mistä sait värikoodin tuolle maalille?
Re: Lufsenin SLC 1973
Onko tuossa konsolissa radion alapuolella sellainen muovinen taso mihin tuo paneelitulee kiinni?
Muistaakseni radion yläpuolelle tulee myös jotain ja se näytti tuosta konsolista puuttuvan. Siistin näköinen kuvissa ainakin.
Muistaakseni radion yläpuolelle tulee myös jotain ja se näytti tuosta konsolista puuttuvan. Siistin näköinen kuvissa ainakin.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Lufsenin SLC 1973
Se ylempi tukipelti löytyy, mutta ei sitä paneelin tukimuovia ole ollut tuossa ikinä. Voisihan sen siihen tietty rakennella.slsl77 kirjoitti:Onko tuossa konsolissa radion alapuolella sellainen muovinen taso mihin tuo paneelitulee kiinni?
Muistaakseni radion yläpuolelle tulee myös jotain ja se näytti tuosta konsolista puuttuvan. Siistin näköinen kuvissa ainakin.
Re: Lufsenin SLC 1973
Aa että, otin auton pihalle tänään, että saa tallin siistittyä paremmin. V8-hörinät kuulosti kyllä taas hyvältä. Kone käy silkkisesti ja itse autokin on tosi siisti maalareiden jäljiltä. Parit jutut vielä kuntoon ja leimalle sekä ruostesuojaukseen... Penkkien entisöinti ja sisustan asennus menee kyllä mahdollisesti ensi talvelle, mutta kiva silti päästä vähän ajelemaan pitkästä aikaa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Lufsenin SLC 1973
Varmasti mukavaa päästä ajamaan...
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: Lufsenin SLC 1973
Leima noudettu ja Mersua tuli testattua 50 kilsan lenkki. Uutta bensaa tankkiin. Auto pelaa hyvin ja kulkupuolikin on parempi kuin muistinkaan. Uurastus jatkuu puskureiden ja sisustan kanssa.
Re: Lufsenin SLC 1973
Varmaan tunnelma on hieno tommosen vanhankunnon v8:n kanssa ajellessa. oma vanha w126 jo oli tunnelmaltaan semmonen hienostunut vaikka olikin vaan 6-koneella.
W210 E320cdi
Re: Lufsenin SLC 1973
Kyllähän nämä hienoja autoja on. Aikamoinen lullukka tää on ajaa, ohjaus on kevyt ja vähän klappia kuten kuuluu, mutta fiilis on mainio, eikä tässä uudella ajellakaan. V8:sen pakoääniä on onneksi nyt hieman, kun vaihdoin tähän Eisenmannin vaimentimen. Silti sivistynyt murina, ei räkäinen jenkkirötinä. 126 on mahdollisesti tätä aika paljon edellä monessa asiassa...simoks kirjoitti:Varmaan tunnelma on hieno tommosen vanhankunnon v8:n kanssa ajellessa. oma vanha w126 jo oli tunnelmaltaan semmonen hienostunut vaikka olikin vaan 6-koneella.
Re: Lufsenin SLC 1973
Auto oli useamman päivän ruostesuojattavana. Nyt on pohja pesty, raapattu/putsattu ja pesty uudelleen. Hitsisaumat tiivistetty, ruostekohdat puhallettu, kotelosuoja-aine ja massa ruiskutettu pohjaan ja kaikki kotelot suojattu (myös ne kotelot, josta vesi valuu edessä sivuilta pois). Nyt jos antaisi kotvasen kuivahtaa ennen suurempia ajoja. Voipi olla, että autoa ei tarvitse korin osalta ihan vähään aikaan tuunata.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut lufsen, La 27.04.2019 09:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Lufsenin SLC 1973
No ei luulis että tarvii Käyttöautonakin varmaan ruostevapaa useamman vuoden, saati sitten sunnuntaikiesinä nykysellään lienee lähes ikuinen koriltaan..
W210 E320cdi
Re: Lufsenin SLC 1973
Näin itsekin sen ajattelin. Ja kun autolla ajetaan vain poutasäällä, kosteuden ollessa alle 67% , niin sehän kestää tosiaan lähes ikuisesti. Lisäksi vaimokkeelle ja muille kyytiläisille kerrotut vitsit kuivattaa autoa sisältäpäin...simoks kirjoitti:No ei luulis että tarvii Käyttöautonakin varmaan ruostevapaa useamman vuoden, saati sitten sunnuntaikiesinä nykysellään lienee lähes ikuinen koriltaan..
Viimeksi muokannut lufsen, Ti 23.04.2019 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.