JanneW124 kirjoitti:...
Sisäpuolen huurtumisongelmaa aiheutti tuo raitisilmasuodatin, se on aika aralla paikalla pyyhkijän alapuolella.
Juu, niin onkin, ja varsinkin näissä E-facelifteissä se tuulilasin alareunan tiivisteratkaisu on niin onneton, että aika hankala on saada vettä pysymään pois suodattimen päältä. Omassani ainakin aika usein auton pesun jälkeen hetken tulee vesihöyryä lasille, kun suuntaa puhalluksen tuulilasille. Siksipä se yleensä aina tuleekin pesun jälkeen laitettua käyntiin ja puhaltamaan siksi aikaa, että siihen lasille ei enää tule höyryä, jolloin filtteri ja kanavat oletettavasti ovat suunnilleen kuivat.
Mutta, ei se ulkopuolelta ole kyllä koskaan huurustunut, kun ilmastointi on päällä. Onko sulla siis puhallus tuulilasille, kun autoa on tarkoitus viilentää? Ite en ole sellaista koskaan kokeillutkaan, kun oikeastaan sen lasin viilentäminen ei ole tavoiteltavaa. Aurinko ja ulkoilma sitä kuitenkin lämmittävät jatkuvasti, jolloin viilennysteho menee niiltä osin hukkaan, jos sen käyttää lasin kylmentämiseen (ja niinpä itse tapaan pitää ilmastointia viilentämässä niin, että joko kaikki ilma tulee kojelaudan ritiläsuuttimista tai sitten melkein kaikki niistä ja ihan vähän jaloille, jos ne tuntuvat viilennystä kaipaavan). Kostealla kelillä vielä jos lasia viilentää selvästi viileämmäksi kuin ulkoilma on, niin varmasti siihen kylmimpään kohtaan tiivistyy ulkopuolelle kosteutta. Vähän kuin talvella kun tulee ulkoa pakkasesta rillit päässä sisälle, niin huurussahan ne ovat saman tien niin kauan, että lämpeävät.
Niin päin olen kyllä joskus käyttänyt, että kun ei-niin-kuumalla sadekelillä on lasi ruvennut sisältä huurustumaan, niin olen pitänyt puhallusta lasille ja laittanut ylimmästä ilmastoinnin nappulasta kuivauksen päälle. Sillä yleensä huurut katoavat todella nopeasti.