w168 A-sarjan mittariston irroitus
w168 A-sarjan mittariston irroitus
Löytyykö keltään tietoa A- sarjan mittariston irroituksesta kun pitäisi velipojan autosta lamppuja saaha vaihettua. Nestekidennäytön lamppu on palanut ja ehon mukaan sieltä pitäis joku vaihettava tuikku löytyä.
Viimeksi muokannut jackie, La 18.07.2009 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Mittaristoa ei muistaakseni tarvitse irroittaa näytön polttimoa varten, mutta helpottaa työn suorittamista.
Irroita kojelaudan etupuolella oleva muovi, katso sen alapuolelle, niin löydät kaksi ruuvia. Ruuvien jälkeen lähtee ihan vetämällä ja voi harata jonkun verran vastaan, mutta lähteee kyllä.
Muovipalikan irroitettuasi löytyy, yllätys yllätys, lisää ruuveja. Mittariston päällä oleva "kuupa" on muistaakseni kiinni kahdella ruuvilla siitä etupuolelta, ne irti niin kuupan voi nostaa pois.
Tässä vaiheessa polttimon voi jo vaihtaa jos vaan on näppäräsorminen. Mittariston takana on muistaakseni sellainen kolo johon ei aikuisen miehen sormet mahdu, sieltä pyöräyttää polttimon pois ja vaihtaa...
Jos kuitenkin haluat mittarin irroittaa, niin irroita vielä asiaan kuuluvat ruuvit mittarista. Mittaristoa tarttee muistaakseni vetää johonkin suuntaan (tai jotain) että irtoaa, tämä selviää kyllä kun pähkäilet mittariston takana olevien valkoisten muoviklipsujen sielunelämää. Sit vielä töpselit irti...
Irroita kojelaudan etupuolella oleva muovi, katso sen alapuolelle, niin löydät kaksi ruuvia. Ruuvien jälkeen lähtee ihan vetämällä ja voi harata jonkun verran vastaan, mutta lähteee kyllä.
Muovipalikan irroitettuasi löytyy, yllätys yllätys, lisää ruuveja. Mittariston päällä oleva "kuupa" on muistaakseni kiinni kahdella ruuvilla siitä etupuolelta, ne irti niin kuupan voi nostaa pois.
Tässä vaiheessa polttimon voi jo vaihtaa jos vaan on näppäräsorminen. Mittariston takana on muistaakseni sellainen kolo johon ei aikuisen miehen sormet mahdu, sieltä pyöräyttää polttimon pois ja vaihtaa...
Jos kuitenkin haluat mittarin irroittaa, niin irroita vielä asiaan kuuluvat ruuvit mittarista. Mittaristoa tarttee muistaakseni vetää johonkin suuntaan (tai jotain) että irtoaa, tämä selviää kyllä kun pähkäilet mittariston takana olevien valkoisten muoviklipsujen sielunelämää. Sit vielä töpselit irti...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
A-sarjan nestekidenäytön lamppu vaihdettu
Kiitos Jani neuvoista,
lamppu on vaihdettu nestekidennäyttö loistaa iloisesti.
Hiukan hätäisesti tuli ryhdyttyä remonttiin, ei tulut hankittua vaihdettavia polttimoita. Onneksi auto on besamalli ja hehkun merkkivalo oli joutilaana.
Lopputulos on täydellinen ja mittaristo loistaa kuin joulukuusi.
Pari huomiota jos juku vastaisuudessa etsii ohjetta samaan hommaan:
1. Ensimmäisen muovin irrotus vaatii lujaa uskoa. Ainakin mulla oli tosi tiukassa.
2. Kun ruuvit on irroitettu kuppaa vedetään perään päin.
3. Mittaristo täytyy irroittaa jos nestekidenäytön lamppu halutaan vaihtaa. Lampun kolo on todella ahdas.
4. Ennen mittariston irroitusta on vasemmanpuolinen johtonippu irroitettava pidikkeistään. Johtojen liittimet saavat yhä olla mittaristossa kiinni.
5. Mittaristo nousee ylös, takana keskellä on nipsut, jotka kyllä näkyvät eriitäin hyvin.
6. Lampun sain vaihdettua kasaan painetulla putken pätkällä.
Hommaan meni tehokasta peliaikaa noin 11/2 tuntia ihmettelyineen. Ensi kerralla selviäa varmasti alle tunnissa. Vehon tarjous oli työt 80 Eur ja varaosat päälle.
Terv. Tuon poikamiehen veli
lamppu on vaihdettu nestekidennäyttö loistaa iloisesti.
Hiukan hätäisesti tuli ryhdyttyä remonttiin, ei tulut hankittua vaihdettavia polttimoita. Onneksi auto on besamalli ja hehkun merkkivalo oli joutilaana.
Lopputulos on täydellinen ja mittaristo loistaa kuin joulukuusi.
Pari huomiota jos juku vastaisuudessa etsii ohjetta samaan hommaan:
1. Ensimmäisen muovin irrotus vaatii lujaa uskoa. Ainakin mulla oli tosi tiukassa.
2. Kun ruuvit on irroitettu kuppaa vedetään perään päin.
3. Mittaristo täytyy irroittaa jos nestekidenäytön lamppu halutaan vaihtaa. Lampun kolo on todella ahdas.
4. Ennen mittariston irroitusta on vasemmanpuolinen johtonippu irroitettava pidikkeistään. Johtojen liittimet saavat yhä olla mittaristossa kiinni.
5. Mittaristo nousee ylös, takana keskellä on nipsut, jotka kyllä näkyvät eriitäin hyvin.
6. Lampun sain vaihdettua kasaan painetulla putken pätkällä.
Hommaan meni tehokasta peliaikaa noin 11/2 tuntia ihmettelyineen. Ensi kerralla selviäa varmasti alle tunnissa. Vehon tarjous oli työt 80 Eur ja varaosat päälle.
Terv. Tuon poikamiehen veli
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Juuri vaihdoin omaani vastaavan polttimon, odotettua helpompi homma, kiitos hyvien vinkkien...
Tuo polttimo on tosiaan aika poterossa, itse käytin 8 mm pikkuhylsyä jatkovarrella ja polttimo tuli pois hienosti...voi olla, että sen saisi tuolla konstilla pois ilman mittariston irroitustakin...
Polttimo on siis 1,5 W ja Veholla hinta yli 5 eur
Toisaalta hyvä homma, että polttimon voi ylipäätään vaihtaa, myyjä jutteli että esim uuteen Vectraan mittarivalon pimentyessä menee koko mittaristo vaihtoon...200 eur+työt...
Tuo polttimo on tosiaan aika poterossa, itse käytin 8 mm pikkuhylsyä jatkovarrella ja polttimo tuli pois hienosti...voi olla, että sen saisi tuolla konstilla pois ilman mittariston irroitustakin...
Polttimo on siis 1,5 W ja Veholla hinta yli 5 eur

Toisaalta hyvä homma, että polttimon voi ylipäätään vaihtaa, myyjä jutteli että esim uuteen Vectraan mittarivalon pimentyessä menee koko mittaristo vaihtoon...200 eur+työt...

W 168 170 Cdi -99
ex. W 124 200D -90
ex. W 124 200D -90
Re: A-sarjan nestekidenäytön lamppu vaihdettu
Erääseen A-sarjalaiseen vaihdoin eilen muutaman palaneen lampun ja pari "kuluvaa lamppua" siinä samassa rytäkässä.
Tämän sivun ohjeiden mukaan eteneminen oli helppoa ja työhön meni hieman yli tunti, josta kuitenkin 40minuuttia tuhraantui yhden vaikessa kolossa olleen lampun irroittamiseen/kiinnittämiseen (yleisvalo, bensamittarin puoli), johon kyllästyneenä päätin irroittaa sitten itse mittariston paikoiltaan työn loppuunviemiseksi (kaapelit olivat silti kiinni). Mittariston irroittaminen paikoiltaan oli aavistuksen hankalaa, koska muutama muovihakanen tuntui olleen sen verran tiukassa, etten halunnut hajottaakkaan niitä, joten varovasti mentiin.
Kaiken kaikkiaan yksinkertainen suoritus.
Tämän sivun ohjeiden mukaan eteneminen oli helppoa ja työhön meni hieman yli tunti, josta kuitenkin 40minuuttia tuhraantui yhden vaikessa kolossa olleen lampun irroittamiseen/kiinnittämiseen (yleisvalo, bensamittarin puoli), johon kyllästyneenä päätin irroittaa sitten itse mittariston paikoiltaan työn loppuunviemiseksi (kaapelit olivat silti kiinni). Mittariston irroittaminen paikoiltaan oli aavistuksen hankalaa, koska muutama muovihakanen tuntui olleen sen verran tiukassa, etten halunnut hajottaakkaan niitä, joten varovasti mentiin.
Kaiken kaikkiaan yksinkertainen suoritus.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)