Moi,
otsikon autossa seuraavaa ongelmaa. HUomasin ajossa, että ajovalojen keilat seilaavat korkeussuunnassa ja yleensä jäävät osoittamaan suoraan muutaman metrin päähän auton eteen.
Pian tämän jälkeen etupään ilmajouset alkoivat pudottaa nokkaa alas. Järjestelmä ei tunnu vuotavan, perä pysyy ihan oikealla tasolla, mutta keula on lähes tontissa. Jos pyörät kääntää sivuille, niin kaareen jää vain muutama milli tilaa. Silti ei tule car too low-ilmoitusta, ainoastaan visit workshop ja nuoli. Olisiko näillä vioilla yhteyttä?
Star ilmoitti, että on useampi virheellisiä arvoja etutolpissa ja joku ohje laittoi epäilemään sähköistystä. Onko ideoita, mistä lähteä etsimään vikaa? Onko edessä omat korkeusanturit vai mistä kannattaiis lähteä vikaa metsästämään, että saadaan keula ylös?
S211 prefacelift airmatic-ongelma
Re: S211 prefacelift airmatic-ongelma
Sieltä "starista" olisi löytynyt vastaukset kaikkiin kysymyksiisi. Tarkista ensimmäiseksi ettei antureiden vipuvarret ole nuljahtaneet, kummallakin puolella edessä.
Re: S211 prefacelift airmatic-ongelma
Juu, en siis ollut itse paikalla, kun vikakoodit luettiin. Löytyisikö Turun suunnalta osaavaa kaveria, joka saisi vikakoodit kaivettua ulos? Kurkistelen aamulla nuo anturien vivut. Ohjaavatko samat anturit sekä airmaticia että ajovaloja?
soitin kaverille joka oli koodit lukenut ja tämä kertoi, että etutolpat eivät palauttaneet mitään infoa ja laitteen antama ohje oli tarkistaa johdotus ja anturien kunto. Mutta en 100% luota tähän tietoon.
soitin kaverille joka oli koodit lukenut ja tämä kertoi, että etutolpat eivät palauttaneet mitään infoa ja laitteen antama ohje oli tarkistaa johdotus ja anturien kunto. Mutta en 100% luota tähän tietoon.
Re: S211 prefacelift airmatic-ongelma
Kuten tuossa on mainittu, niin korkeusanturit tahtoo ruostua ja jumiutua. Varret ei pääse liikkumaan. Eli ne voi voidella irroitusöljyllä ilman staria.
Re: S211 prefacelift airmatic-ongelma
Tarkoitettiinkohan tuossa vikakoodeja, jotain infoa varmasti saa kun lukee korkeusantureiden antamat lukemat. Näyttääkö auton olevan tavoitetasossa vai korkeammalla? Ei se testeri tiedä onko anturi jumittunut tai sen vipuvarret poikki, testeri vain näkee että anturiin on oikeanlainen sähköinen yhteys ja anturin antaman korkeuslukeman.kappian kirjoitti:
soitin kaverille joka oli koodit lukenut ja tämä kertoi, että etutolpat eivät palauttaneet mitään infoa ja laitteen antama ohje oli tarkistaa johdotus ja anturien kunto. Mutta en 100% luota tähän tietoon.