Om611 220cdi imusarjan läppien virka ?
Om611 220cdi imusarjan läppien virka ?
Mikä virka ? Alipainesäätimen juuresta jotain rikki ja pyörivät vapaana.
Re: Om611 220cdi imusarjan läppien virka ?
paaaljon juttua foorumilla (haku?)
pääasiallisesti lienee pyörteyttävät sylinteriin virtaavaa ilmaa tukkimalla toisen kanavan kun sellaiselle tilanteelle tarvetta on. Voidaan poistaa ja tulpata kääntöakselien reiät, alipainekellon disabloinnista en muista miten hoidettiin, riittikö vain tulppaus... Jotkut väittävät huomaavansa hiekompaa alavääntöä jne mutta melko marginaalinen on haitta etuihin ja korjauksen hintaan (uusi imusarja) nähden.
pääasiallisesti lienee pyörteyttävät sylinteriin virtaavaa ilmaa tukkimalla toisen kanavan kun sellaiselle tilanteelle tarvetta on. Voidaan poistaa ja tulpata kääntöakselien reiät, alipainekellon disabloinnista en muista miten hoidettiin, riittikö vain tulppaus... Jotkut väittävät huomaavansa hiekompaa alavääntöä jne mutta melko marginaalinen on haitta etuihin ja korjauksen hintaan (uusi imusarja) nähden.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Om611 220cdi imusarjan läppien virka ?
alipaineella toimivat läpät 
Re: Om611 220cdi imusarjan läppien virka ?
juuh... ekoissa oli...
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Om611 220cdi imusarjan läppien virka ?
Jätä kello letkun nokkaan ja poista läpät, reiät voi tulpata M12 ruuveilla.
wiimax.fi
Re: Om611 220cdi imusarjan läppien virka ?
Tää auton moottori on ollu ihan kuollu alle 2000rpm ja kunnolla vetoja vasta 2800rpm.. Ja nii kauvan ku mulla ollu, heti sellanen ettei soralla sudi alle 2000rpm, nyt ku ronklasin niitä läppien tankoa nii lähtee kunnolla vetämään 1600rpm ja tuntuu että turboki herää +500rpm aiemmin, vähä niinku ajais kakstahti kevarilla pakoaukonsäätimellä ja ilman että jos vain nui iso vaikutus nii kyllä mää ne toimimaan takas laitan..
-
Huttiainen
- Mersumies

- Viestit: 690
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Om611 220cdi imusarjan läppien virka ?
Ei niitä mitään toimimaan tarvi laittaa, nyt ne on kiinni jos kerta ahistaa, ne voi poistaa tai lukita auki ja toimii senjälke. lukitus hankalampi jos ovat irti, eli melkein poistettava.johani kirjoitti:että jos vain nui iso vaikutus nii kyllä mää ne toimimaan takas laitan..
2007 R 320cdi
Re: Om611 220cdi imusarjan läppien virka ?
Mun järkee ne toimii nii että alakiekoilla suletaan toista kanavaa, saadaan pyörteytystä sylinterii ja parempi täytös. ja isoilla kiekoilla molemmat imukanavat auki ja mikäli ei käytössä = molemmat jatkuvasti auki, nii ei alavääntöä. Ja jos jatkuvasti kiinni niin ei ylhäällä tehoa. Ja jos laajasti toimivan moottorin haluaa nii pitää ne käyttöön saaha.
Re: Om611 220cdi imusarjan läppien virka ?
Noita on foorumilaisten toimesta niin paljo suolistettu että ei varmasti ole noin isoa vaikutusta mitä kuvailet, syy siihen ennemminkin kuten edellä sanottu on siinä että läpät ovat väärässä asennossa väärään aikaan. Onhan sulla EGR kunnossa?
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Om611 220cdi imusarjan läppien virka ?
Juu ei dieselissä oo noilla läpillä paljoo merkitystä tehon kannalta. Kokeiles jumii ne auki nii huomaat että toimii normaalisti.
Re: Om611 220cdi imusarjan läppien virka ?
Loppujelopuks kalastelin ebaysta virosta imusarjan läppineen päivineen, vaihoin, ja sain aivan mahtavasti toimivan moottorin, alaväännön takas, ja turbo heräilee kivemmin
selvis että eräs tunnettu lastuttajakin suosittelee jättämään läpät toimimaan, enkä enää yhtään ihmettelee miksi
Jos joku haluaa huonosti toimivan moottorin, niin multa saa ton vanhan imusarjan edukkaasti mistä saa poistella läpät kokonaan valmiiksi ja vaihella sitte päikseen paikalla olevaan.
Jos joku haluaa huonosti toimivan moottorin, niin multa saa ton vanhan imusarjan edukkaasti mistä saa poistella läpät kokonaan valmiiksi ja vaihella sitte päikseen paikalla olevaan.
Re: Om611 220cdi imusarjan läppien virka ?
Todellisuudessa niillä läpillä ei ole tuon taivaallistakaan vaikutusta oikein säädetyssä moottorissa, esim AMG C30 ne puuttuu jo vakiona.
Re: Om611 220cdi imusarjan läppien virka ?
Johanin järkeily läppien toiminnasta sinänsä loogista, mutta väärin.
Läpät ei ole auki alakierroksilla ja kiinni yläkierroksilla.
Läpät avataan tyhjäkäynnillä ja osakaasulla, pienellä kuormalla.
Kiihdyttäessä kaasu pohjassa ovat auki kierrosluvusta riippumatta.
Kierrosluvulla on joku funktio toki, kun vaikuttaa suoraan ilmamäärään, suuremmalla kierrosluvulla ovat herkemmin auki (jostain eteenpäin aina auki, ei muista enää tarkkaa lukua kun testailin..).
Läppien pääasiallinen funktio on hiukkaspäästöjen vähentäminen pyörteyttämällä ilmaa ja siten edesauttaa puhtaampaa palamista.
Pienellä kuormalla ahtoja on vähän tai ei ollenkaan, ja virtaus venttiilin ohi sylinteriin hidas = läpillä suljetaan toinen kanava, jotta ilmavirtaan saadaan vauhtia.
Kaasu pohjassa ahtoja on niin paljon kuin ahdin pystyy tuottamaan (no se 1.4bar enintään toki vakiona), ja virtaus hyvä ilman mitään läppiäkin.
Jos joku pystyy noitten puuttumisen huomaamaan (minä en), se liittyy johonkin siirtymään osakaasulta suuremmalle kuormalle kaasua painettaessa, jollain kaasupolkimen asennolla vaste voi olla hitusen parempi ennenkuin läpät selällään.
Kaasu pohjassa sama, ei eroa.
Läpät ei ole auki alakierroksilla ja kiinni yläkierroksilla.
Läpät avataan tyhjäkäynnillä ja osakaasulla, pienellä kuormalla.
Kiihdyttäessä kaasu pohjassa ovat auki kierrosluvusta riippumatta.
Kierrosluvulla on joku funktio toki, kun vaikuttaa suoraan ilmamäärään, suuremmalla kierrosluvulla ovat herkemmin auki (jostain eteenpäin aina auki, ei muista enää tarkkaa lukua kun testailin..).
Läppien pääasiallinen funktio on hiukkaspäästöjen vähentäminen pyörteyttämällä ilmaa ja siten edesauttaa puhtaampaa palamista.
Pienellä kuormalla ahtoja on vähän tai ei ollenkaan, ja virtaus venttiilin ohi sylinteriin hidas = läpillä suljetaan toinen kanava, jotta ilmavirtaan saadaan vauhtia.
Kaasu pohjassa ahtoja on niin paljon kuin ahdin pystyy tuottamaan (no se 1.4bar enintään toki vakiona), ja virtaus hyvä ilman mitään läppiäkin.
Jos joku pystyy noitten puuttumisen huomaamaan (minä en), se liittyy johonkin siirtymään osakaasulta suuremmalle kuormalle kaasua painettaessa, jollain kaasupolkimen asennolla vaste voi olla hitusen parempi ennenkuin läpät selällään.
Kaasu pohjassa sama, ei eroa.
-
FinlandMerceds
- Mersumaanikko

- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Om611 220cdi imusarjan läppien virka ?
Samoin monista pakuista,MJPfin kirjoitti:Todellisuudessa niillä läpillä ei ole tuon taivaallistakaan vaikutusta oikein säädetyssä moottorissa, esim AMG C30 ne puuttuu jo vakiona.
eikä edes vaiko konessa nillä ole merkitystä
jos kuski ei tiedä että poistettu niin ei myöskään sitä huomaa
sokko testien mukaan,
Mökkillä
'
'
- Vitollinen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 195
- Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
- Paikkakunta: Lounais-Häme
Re: Om611 220cdi imusarjan läppien virka ?
Ei ole minunkaan autom. 112CDI vitossa läppiä. Eikä egr:ää edes tehtaalta lähtiessäkään, näitä on erilaisia lokalisoituja versioita olemassa. Imusarja on siksi vieläkin puhdas (208 tkm ajettuna). Egr:n puuttumisesta huolimatta nokiarvo oli viime katsastuksessa 0,6. Catalytic converter toki on, mutta se ei nokiarvoon vaikuta dpf:n tavoin. Moottorin lämpenemiseen sillä voisi olla merkitystä.FinlandMerceds kirjoitti:Samoin monista pakuista,MJPfin kirjoitti:Todellisuudessa niillä läpillä ei ole tuon taivaallistakaan vaikutusta oikein säädetyssä moottorissa, esim AMG C30 ne puuttuu jo vakiona.
eikä edes vaiko konessa nillä ole merkitystä
jos kuski ei tiedä että poistettu niin ei myöskään sitä huomaa
sokko testien mukaan,
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
-
FinlandMerceds
- Mersumaanikko

- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Om611 220cdi imusarjan läppien virka ?
Egr poisto ei vaikutta kats mittaviin päästöihin muuta kuin korkeinataan niitä vähentäenVitollinen kirjoitti:Ei ole minunkaan autom. 112CDI vitossa läppiä. Eikä egr:ää edes tehtaalta lähtiessäkään, näitä on erilaisia lokalisoituja versioita olemassa. Imusarja on siksi vieläkin puhdas (208 tkm ajettuna). Egr:n puuttumisesta huolimatta nokiarvo oli viime katsastuksessa 0,6. Catalytic converter toki on, mutta se ei nokiarvoon vaikuta dpf:n tavoin. Moottorin lämpenemiseen sillä voisi olla merkitystä.FinlandMerceds kirjoitti:Samoin monista pakuista,MJPfin kirjoitti:Todellisuudessa niillä läpillä ei ole tuon taivaallistakaan vaikutusta oikein säädetyssä moottorissa, esim AMG C30 ne puuttuu jo vakiona.
eikä edes vaiko konessa nillä ole merkitystä
jos kuski ei tiedä että poistettu niin ei myöskään sitä huomaa
sokko testien mukaan,
Mökkillä
'
'


