W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
Miksiköhän 350d on jätetty pois kun 222:lle tarjotaan molempia variantteja I6:sta.
Re: W213 E-sarja topikki
Saattaa tulla mallistoon ehkä faceliftin yhteydessä, ehkäpä tässä vaiheessa on katsottu 245 hv-version OM654:sta (E300d) riittävän mallistosta poistuneen V6-dieselin (E350d:n) korvaajaksi. V6:sta puheenollen, Daimlerille on itselleenkin näköjään käynyt esitettä kirjoitettaessa klassinen R6/V6-moka:DBFI kirjoitti:Miksiköhän 350d on jätetty pois kun 222:lle tarjotaan molempia variantteja I6:sta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W213 E-sarja topikki
24. heinäkuuta tarjolle Saksassa:DBFI kirjoitti:Miksiköhän 350d on jätetty pois kun 222:lle tarjotaan molempia variantteja I6:sta.
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... 4-07-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W213 E-sarja topikki
Offline-karttapäivityksen toimivuus Macin kanssa tuli testattua. Mercedes Me Download Managerin lisäksi täytyy asentaa myös Adobe AIR. Muutoin manageri näyttää vain "Tallennusvälinettä ei löydetty" tai parhaimmillaankin tulee Valitse oikea asema- valikkoon pelkästään herja "No content in table". Mitään muuta (virhe)ilmoitusta ei tule.
MB:n ohjeen mukaan NTG 5.5 päivitysmedian tiedostojärjestelmä pitäisi olla NTFS mutta NTFS:lle kirjoittaminen ei Macissa ole ilman lisäkikkoja tuettu ja tällä kertaa NTFS-asema ei tullut DL Managerin näkyviin vaikka se Finderistä löytyikin R/W oikeuksin. Siispä media formatoitiin FAT32:ksi ja sekin toimi.
MB:n ohjeen mukaan NTG 5.5 päivitysmedian tiedostojärjestelmä pitäisi olla NTFS mutta NTFS:lle kirjoittaminen ei Macissa ole ilman lisäkikkoja tuettu ja tällä kertaa NTFS-asema ei tullut DL Managerin näkyviin vaikka se Finderistä löytyikin R/W oikeuksin. Siispä media formatoitiin FAT32:ksi ja sekin toimi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W213 E-sarja topikki
Eikö FAT32:lla tule tiedostojen kokoraja vastaan joillekin päivitysalueille?
Re: W213 E-sarja topikki
2TB on FAT32 maksimikoko ja 4GB maksimi tiedostokoko, nyt Skandinavia-päivityksen ja oheistiedostojen koko oli yhteensä 2.5 GB eli mahtuu 4GB kortille.
(Kortti muuten olikin exFAT eikä FAT32 formatoitu mutta sama kai se kun FAT32 on paremmin yhteensopiva)
EDIT: maksimikoko korjattu. Karttafilen koko oli 1.8 GB eli tuo rajoitus tulee tosiaan suuressa maassa ensin vastaan
(Kortti muuten olikin exFAT eikä FAT32 formatoitu mutta sama kai se kun FAT32 on paremmin yhteensopiva)
EDIT: maksimikoko korjattu. Karttafilen koko oli 1.8 GB eli tuo rajoitus tulee tosiaan suuressa maassa ensin vastaan
Re: W213 E-sarja topikki
Eipä ne muutkaan Euro-autoille jaossa olevat päivitystiedostot liian isoja olleet, lunttaamalla virkistin muistia.
Re: W213 E-sarja topikki
E:n uudistunut hinnasto julkaistu Suomessa:
https://www.mercedes-benz.fi/content/me ... 100718.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
-E300d:tä ei näy listassa(
). 
https://www.mercedes-benz.fi/content/me ... 100718.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
-E300d:tä ei näy listassa(


Re: W213 E-sarja topikki
Moi,
Tuli hommattua eka Mersu ja sieltä napsahti E-sarjalainen 220d AMG paketein. Hieno auto, tykkään kovasti.
Yksi asia toistaiseksi kuitenkin tökkii ja nyt pyytäisinkin jeesiä kokeneemmilta mitä tehdä tuon rengasmelun suhteen...? Alla siis 19 tuuman AMG vanteet osittain jo kuluneillakin run flateilla (pintaa joku 5mm jäljellä). Jos hommaan rft:n tilalle uudet normi pyörät niin lähteeköhän melusta paljon? Kellään tästä kokemusta? Vai onko parempi vain ostaa 18 tuuman vanteilla? Koeajoa olen tehnyt 17 tuuman pyörillä ja mielestäni auto oli miellyttävän hiljainen niillä, mutta tuo 19 tuumaiset AMG:n rengasmelu pääsi yllättämään ja tässä tökkii. Eli mitä tehdä että melutason saan alemmaksi?
Niin ja vielä onkohan ylipäätään mahdollista ostaa 17 tuuman vanteilla kun auto on AMG paketilla. Yksi rengasmestari tuumasi että eivät välttämättä sovi jarrujen kanssa sitten enää vaan tulee ahdasta?
Mukavaa jos täältä löytyisi epätietoiselle apuja!
Tuli hommattua eka Mersu ja sieltä napsahti E-sarjalainen 220d AMG paketein. Hieno auto, tykkään kovasti.

Yksi asia toistaiseksi kuitenkin tökkii ja nyt pyytäisinkin jeesiä kokeneemmilta mitä tehdä tuon rengasmelun suhteen...? Alla siis 19 tuuman AMG vanteet osittain jo kuluneillakin run flateilla (pintaa joku 5mm jäljellä). Jos hommaan rft:n tilalle uudet normi pyörät niin lähteeköhän melusta paljon? Kellään tästä kokemusta? Vai onko parempi vain ostaa 18 tuuman vanteilla? Koeajoa olen tehnyt 17 tuuman pyörillä ja mielestäni auto oli miellyttävän hiljainen niillä, mutta tuo 19 tuumaiset AMG:n rengasmelu pääsi yllättämään ja tässä tökkii. Eli mitä tehdä että melutason saan alemmaksi?
Niin ja vielä onkohan ylipäätään mahdollista ostaa 17 tuuman vanteilla kun auto on AMG paketilla. Yksi rengasmestari tuumasi että eivät välttämättä sovi jarrujen kanssa sitten enää vaan tulee ahdasta?
Mukavaa jos täältä löytyisi epätietoiselle apuja!

Re: W213 E-sarja topikki
Mitkä AMG-varusteet autossa on? Jos et tiedä niin laita rekkari/runkonumero tiedoksi. Hinnastossa 99% AMG lisävarusteista on kosmeettisia, ei mitään vaikutusta jarruihin/jarrulevyihin.mikkoyk kirjoitti:
Niin ja vielä onkohan ylipäätään mahdollista ostaa 17 tuuman vanteilla kun auto on AMG paketilla. Yksi rengasmestari tuumasi että eivät välttämättä sovi jarrujen kanssa sitten enää vaan tulee ahdasta?
Re: W213 E-sarja topikki
AMG-paketissa ei tule tosiaan vakiona mitään jättijarruja. Satula saattaa ulkoisesti olla hieman isompi, mutta kyllä 17" pitäisi sopia...toki tyhmän näköinen AMG-paketin kanssa
Jos autossa on koodi U29 tai 459, niin sitten pitää ottaa 18". Soita vaikka Mercedes Airportiin varmistuaksesi asiasta. Sieltä saa yleensä oikeaa tietoa.

Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: W213 E-sarja topikki
Millä aineella ja keinolla pidätte tuon mustan keskikonsolin siistinä, kiiltävänä ja hyvässä kunnossa?
Re: W213 E-sarja topikki
Minun auto käsitelty ceramig 9 pinoiteella ulko sekä sisäpinnat.puhtaana pitäminen helppoo ja kiilto säilyy.Nyt takana 2v ,tuotteella 3v takuu Auto musta 205w 2016
Re: W213 E-sarja topikki
Tilasin uuden E220d mersun, kun siihen sai nyt tuon Designo sisustuksen lisäksi keskikonsolin korkeakiiltoisella Saarni somisteosilla, on mielestäni tosi hyvän näköinen!
Hintaahan tuolle kertyi kaikkine varusteineen liki tasa raha, eli 100k!
Minulla oli aiemmin W205 ilmajousilla ja nyt otin tämänkin Air Body Control ilmajousilla, niin onko kenelläkään kokemusta W213 sarjan ilmajousista?
Tässä kuva tulevan auton sisustuksesta:
Hintaahan tuolle kertyi kaikkine varusteineen liki tasa raha, eli 100k!

Minulla oli aiemmin W205 ilmajousilla ja nyt otin tämänkin Air Body Control ilmajousilla, niin onko kenelläkään kokemusta W213 sarjan ilmajousista?
Tässä kuva tulevan auton sisustuksesta:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W213 E-sarja topikki
Nykyinen autoni on Volvo S90 vm 2017, joka menee vaihdossa mersuun.Vauhti58 kirjoitti:Tilasin uuden E220d mersun, kun siihen sai nyt tuon Designo sisustuksen lisäksi keskikonsolin korkeakiiltoisella Saarni somisteosilla, on mielestäni tosi hyvän näköinen!
Hintaahan tuolle kertyi kaikkine varusteineen liki tasa raha, eli 100k!![]()
Minulla oli aiemmin W205 ilmajousilla ja nyt otin tämänkin Air Body Control ilmajousilla, niin onko kenelläkään kokemusta W213 sarjan ilmajousista?
Tässä kuva tulevan auton sisustuksesta:
Re: W213 E-sarja topikki
Puut on hyvät, ehkä omaan makuun liian tummat. Onko tuo yläosa oikeasti vaaleanpunainen vai hämääkö näyttö?
Mutta onnittelut hienosta autosta!
Mutta onnittelut hienosta autosta!
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: W213 E-sarja topikki
Minun silmiin/näytöllä lähinnä ruskea.luokyio kirjoitti:Puut on hyvät, ehkä omaan makuun liian tummat. Onko tuo yläosa oikeasti vaaleanpunainen vai hämääkö näyttö?
Re: W213 E-sarja topikki
Tuo Designo-sisustus on tosiaan hienoVauhti58 kirjoitti:Tilasin uuden E220d mersun, kun siihen sai nyt tuon Designo sisustuksen lisäksi keskikonsolin korkeakiiltoisella Saarni somisteosilla, on mielestäni tosi hyvän näköinen!:

2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: W213 E-sarja topikki
On kokemusta W213 air body control ilmajousista, kun omassani sellaiset on. Erinomaisesti toimii. Hidasteissa takaa tulevat jäävät jonnekin. Mökkitiellä toi korin 4 senttimetrin nostaminen on ihan paikallaan, samoin alustan toiminta Sport moodeilla kaarteissa ja muuten on kyllä erinomaisen hyvä. Ei kai ton hintaluokan autoa kannata muuten ajatellakaanVauhti58 kirjoitti:Tilasin uuden E220d mersun, kun siihen sai nyt tuon Designo sisustuksen lisäksi keskikonsolin korkeakiiltoisella Saarni somisteosilla, on mielestäni tosi hyvän näköinen!
Hintaahan tuolle kertyi kaikkine varusteineen liki tasa raha, eli 100k!![]()
Minulla oli aiemmin W205 ilmajousilla ja nyt otin tämänkin Air Body Control ilmajousilla, niin onko kenelläkään kokemusta W213 sarjan ilmajousista?
Tässä kuva tulevan auton sisustuksesta:

EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Re: W213 E-sarja topikki
Katsoin koeajovideon missä oli lisävarusteena kaikki autonomisen ajamisen lisävarusteet, ja autolla pystyi ajamaan jonkun aikaa ilman että käsiä tai jalkoja tarvitsi mihinkään. Jossain vaiheessa auto alkoi kuitenkin piippailemaan että nyt pitäisi laittaa taas (molemmat?) kädet takaisin rattiin kiinni. Ratissa siis sensorit ilmeisesti, jotka vahtii ettei kuski kuitenkaan nukahda ajaessaan. Mietin vaan että kai mukautuvalla vakionopeudensäätimellä pystyy edelleen ajamaan siten että pitää ratista kiinni yhdellä kädellä ratin alaosasta, vai alkaako tuossakin tilanteessa auto herjaamaan jotain?
Vauhti58 :lla on todella komea auto. Jos rahaa olisi loputtomasti, ottaisin omaan autoon samanlaisen nahkasisustan, airmaticin, distronicin ja hierovat istuimet; uskoisin että matka-ajo olisi noilla varsin mukavaa.
Vauhti58 :lla on todella komea auto. Jos rahaa olisi loputtomasti, ottaisin omaan autoon samanlaisen nahkasisustan, airmaticin, distronicin ja hierovat istuimet; uskoisin että matka-ajo olisi noilla varsin mukavaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03
Re: W213 E-sarja topikki
No joo, mun W218:ssa nahkasisusta on kyllä "tylsä" musta hopeilla tikkauksilla, mutta muuten kyllä voin allekirjoittaa että matka-ajo on noilla varusteilla varsin mukavaa. Myös kesähelteellä kun penkkien ilmastointi viilentää selkää ja istumalihaksia...nahkasisustan, airmaticin, distronicin ja hierovat istuimet; uskoisin että matka-ajo olisi noilla varsin mukavaa

Rossin dieselit
C218 CLS 350 CDI 4matic -12 | W212 E 220 CDI -11 | W204 C 200 CDI -11
Ja harrastuslaite
W201 190E M111 turbo -93
C218 CLS 350 CDI 4matic -12 | W212 E 220 CDI -11 | W204 C 200 CDI -11
Ja harrastuslaite
W201 190E M111 turbo -93
Re: W213 E-sarja topikki
Mistähän löytäisi vanteiden vakio-ET:t? Olen hankkimassa 19" GMP Italia Stellar vanteita niin että eteen tulisi 8,5" ja taakse 9,5" vanteet. Jostain olin lukevinani että edessä 8" vakiovanteiden ET olisi 43 ja takana 9" yhteydessä 53. Olisi mukava saada tähän vielä varmistusta ennen kuin tilaus lähtee eteenpäin.
GMP:n vanteissa on valittavana eteen joko ET35 tai 45 ja taakse ET35 tai 50.

Re: W213 E-sarja topikki
Vaikkapa hinnastosta tai MB:n omilta sivuilta joilla on lueteltu hyväksytyt vanteet ja rengaskoot (kaikki vanne/rengasyhdistelmät ei ole hyväksyttyjä kaikilla tekniikkavaihtoehdoilla): https://www.mercedes-benz.de/passengerc ... binationen" onclick="window.open(this.href);return false;
esimerkiksi 4-ovisten renkaat:
205/65 R 16 - 7 J x 16 ET 32
225/55 R 17 - 7,5 J x 17 ET 40
245/45 R 18 - 8 J x 18 ET 43
Etu 245/45 R 18 - 8 J x 18 ET 43, Taka 275/40 R 18 - 8 J x 18 ET 49
Etu 245/45 R 18 - 8 J x 18 ET 43, Taka 275/40 R 18 - 9 J x 18 ET 53
245/40 R 19 - 8 J x 19 ET 43
Etu 245/40 R 19 - 8 J x 19 ET 43, Taka 275/35 R 19 - 9 J x 19 ET 49
Etu 245/40 R 19 - 8 J x 19 ET 43, Taka 275/35 R 19 - 9 J x 19 ET 53
Etu 245/35 R 20 - 8 J x 20 ET 43, Taka 275/30 R 20 - 9 J x 20 ET 49
Etu 245/35 R 20 - 8 J x 20 ET 43, Taka 275/30 R 20 - 9 J x 20 ET 53
esimerkiksi 4-ovisten renkaat:
205/65 R 16 - 7 J x 16 ET 32
225/55 R 17 - 7,5 J x 17 ET 40
245/45 R 18 - 8 J x 18 ET 43
Etu 245/45 R 18 - 8 J x 18 ET 43, Taka 275/40 R 18 - 8 J x 18 ET 49
Etu 245/45 R 18 - 8 J x 18 ET 43, Taka 275/40 R 18 - 9 J x 18 ET 53
245/40 R 19 - 8 J x 19 ET 43
Etu 245/40 R 19 - 8 J x 19 ET 43, Taka 275/35 R 19 - 9 J x 19 ET 49
Etu 245/40 R 19 - 8 J x 19 ET 43, Taka 275/35 R 19 - 9 J x 19 ET 53
Etu 245/35 R 20 - 8 J x 20 ET 43, Taka 275/30 R 20 - 9 J x 20 ET 49
Etu 245/35 R 20 - 8 J x 20 ET 43, Taka 275/30 R 20 - 9 J x 20 ET 53
Re: W213 E-sarja topikki
Kiitos, no sieltähän ne löytyi.jysi kirjoitti:Vaikkapa hinnastosta tai MB:n omilta sivuilta joilla on lueteltu hyväksytyt vanteet ja rengaskoot (kaikki vanne/rengasyhdistelmät ei ole hyväksyttyjä kaikilla tekniikkavaihtoehdoilla): https://www.mercedes-benz.de/passengerc ... binationen" onclick="window.open(this.href);return false;
esimerkiksi 4-ovisten renkaat:
205/65 R 16 - 7 J x 16 ET 32
225/55 R 17 - 7,5 J x 17 ET 40
245/45 R 18 - 8 J x 18 ET 43
Etu 245/45 R 18 - 8 J x 18 ET 43, Taka 275/40 R 18 - 8 J x 18 ET 49
Etu 245/45 R 18 - 8 J x 18 ET 43, Taka 275/40 R 18 - 9 J x 18 ET 53
245/40 R 19 - 8 J x 19 ET 43
Etu 245/40 R 19 - 8 J x 19 ET 43, Taka 275/35 R 19 - 9 J x 19 ET 49
Etu 245/40 R 19 - 8 J x 19 ET 43, Taka 275/35 R 19 - 9 J x 19 ET 53
Etu 245/35 R 20 - 8 J x 20 ET 43, Taka 275/30 R 20 - 9 J x 20 ET 49
Etu 245/35 R 20 - 8 J x 20 ET 43, Taka 275/30 R 20 - 9 J x 20 ET 53

Miten tämän uuden E-sarjalaisen vaihteistoöljyn vaihdon laita mahtaa olla? Kuuluuko vaihto enää ollenkaan huolto-ohjelmaan kun en ainakaan Vehon sivuilta tahtonut löytää mainintaa moisesta. Aiempiin vuosimalleihin löytyi lisätyönä.
Re: W213 E-sarja topikki
Mulla on tollanen autonomisen ajamisen lisävarustus. Kunkädet irroittaa ohjauspyörästä, niin auto alkaa piippailemaan ehkä noin 20-30 sekunnin kuluttua ja kehottaa ottamaan kiinni ohjauspyörästä. Käytännössä ihan pienikin kosketus riittää ja autoa voi hyvin ajaa pitämällä yhdellä sormella kiinni ohjauspyörästä. Toimii kuulemma myös, kun ottaa hanskan kädestä ja ripustaa sen ratin päälle. itse en kyllä tuota ole testannut. Erittäin rentoa ajella....Rey kirjoitti:Katsoin koeajovideon missä oli lisävarusteena kaikki autonomisen ajamisen lisävarusteet, ja autolla pystyi ajamaan jonkun aikaa ilman että käsiä tai jalkoja tarvitsi mihinkään. Jossain vaiheessa auto alkoi kuitenkin piippailemaan että nyt pitäisi laittaa taas (molemmat?) kädet takaisin rattiin kiinni. Ratissa siis sensorit ilmeisesti, jotka vahtii ettei kuski kuitenkaan nukahda ajaessaan. Mietin vaan että kai mukautuvalla vakionopeudensäätimellä pystyy edelleen ajamaan siten että pitää ratista kiinni yhdellä kädellä ratin alaosasta, vai alkaako tuossakin tilanteessa auto herjaamaan jotain?
Vauhti58 :lla on todella komea auto. Jos rahaa olisi loputtomasti, ottaisin omaan autoon samanlaisen nahkasisustan, airmaticin, distronicin ja hierovat istuimet; uskoisin että matka-ajo olisi noilla varsin mukavaa.
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Re: W213 E-sarja topikki
Pekingissä hotellin auto oli E300L ja ainakaan omaan silmääni en enää pystynyt huomaamaan eroa Eurooppa W213 ja Kiinalaisen pidennetyn mallin suhteen, muuta kuin tuo aivan mahtava jalkatila. Materiaalit ainakin takapenkillä tuntuivat aivan samoilta. Tosin kello oli 5 aamulla joten äärimmäisen kattavaa koeajoraporttia ei tullut tehtyä.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: W213 E-sarja topikki
Multa sais apua lisavarusteiden koodamiseistä. Elikä light assist, carplay, signassist ym jos kiinosta niin yv ja puhutaan lisää ja voi kysyä muudakin.
Re: W213 E-sarja topikki
120tkm km 9g öljynvaihtoväli. Hinta n. 1000€ Veholla. Öljypohja on muovia ja vaihdetaan joka kerta.
W213 220d +W242 electric drive