W123 240D, ihmettelyä
W123 240D, ihmettelyä
W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä ja jossain määrin vaihteenvaihdossa pienillä vaihteilla.
Olen tuore Mersun omistaja, joten kysymys on, enkö vaan osaa, vai onko tuolla jotain rikki/irti/löysällä tms.? Vähän riippuu kierroksista ja kytkimen luistatuksesta kuinka pahasti pompottaa. Aiemmin toisessa erimerkkisessä autossa teki vähän vastaavaa kun oli koneen ja lootan väliltä kadonnut pultteja ja väli pääsi rakoilemaan, niin hyppyytti juuri tuollain, mutta korjaantui kun laittoi pultit kireälle. Tässä näytti olevan pultit paikallaan ja kireällä, joten onko nyt kyseessä joku kannatin tai jotain?
Olen tuore Mersun omistaja, joten kysymys on, enkö vaan osaa, vai onko tuolla jotain rikki/irti/löysällä tms.? Vähän riippuu kierroksista ja kytkimen luistatuksesta kuinka pahasti pompottaa. Aiemmin toisessa erimerkkisessä autossa teki vähän vastaavaa kun oli koneen ja lootan väliltä kadonnut pultteja ja väli pääsi rakoilemaan, niin hyppyytti juuri tuollain, mutta korjaantui kun laittoi pultit kireälle. Tässä näytti olevan pultit paikallaan ja kireällä, joten onko nyt kyseessä joku kannatin tai jotain?
Viimeksi muokannut DJSigma, Ma 10.09.2018 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä
Voisiko kytkin levy ravistaa lähdössä?
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä
Joskus vanha takaveto-foordi teki tuota, kun kardaanin kannatinlaakerin kumi oli huono.DJSigma kirjoitti:W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä ja jossain määrin vaihteenvaihdossa pienillä vaihteilla.
Olen tuore Mersun omistaja, joten kysymys on, enkö vaan osaa, vai onko tuolla jotain rikki/irti/löysällä tms.? Vähän riippuu kierroksista ja kytkimen luistatuksesta kuinka pahasti pompottaa. Aiemmin toisessa erimerkkisessä autossa teki vähän vastaavaa kun oli koneen ja lootan väliltä kadonnut pultteja ja väli pääsi rakoilemaan, niin hyppyytti juuri tuollain, mutta korjaantui kun laittoi pultit kireälle. Tässä näytti olevan pultit paikallaan ja kireällä, joten onko nyt kyseessä joku kannatin tai jotain?
Viimeksi muokannut lufsen, To 23.08.2018 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä
Onko minkälaista pomputusta? Itselläni w123 230 bensassa liikkeellelähdössä jos ei kovin paljon kytkintä luistattanu/alhaiset kierrokset oli meno kuin rodeossa, korjaantui kun vaihdoin peräöljyt uusin/jäykempiin (MOBILUBE HD 80W-90 GL-5). Nyt on ollut jo vuoden noilla öljyillä ja enään en pomppimaan saa tuota.DJSigma kirjoitti:W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä ja jossain määrin vaihteenvaihdossa pienillä vaihteilla.
Olen tuore Mersun omistaja, joten kysymys on, enkö vaan osaa, vai onko tuolla jotain rikki/irti/löysällä tms.? Vähän riippuu kierroksista ja kytkimen luistatuksesta kuinka pahasti pompottaa. Aiemmin toisessa erimerkkisessä autossa teki vähän vastaavaa kun oli koneen ja lootan väliltä kadonnut pultteja ja väli pääsi rakoilemaan, niin hyppyytti juuri tuollain, mutta korjaantui kun laittoi pultit kireälle. Tässä näytti olevan pultit paikallaan ja kireällä, joten onko nyt kyseessä joku kannatin tai jotain?
S211 E500 -05
W123 -77
W123 -77
Re: W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä
Tuo kytkimen ravistus on ehkä se mitä se on. Hiljaa kun ihan pintakaasulla vaikka parkkipaikalla siirtää autoa, niin näkee kuinka keula tärisee, sitten jossain liikkeellelähdössä se tärinä ikäänkuin pikkuhiljaa etenee perään jos liu'uttaa liikaa.
Mutta nyt pari päivää ajaneena, epäilen että kyseessä on tottumattomuuteni tuohon jäätävän pitkään kytkimen liikerataan yhdistettynä "tahmaiseen" kytkimeen kun auto on tätä ennen seissyt muutaman kuukauden, ja kaasuvaijerin liikkeessä taitaa olla pientä häikkää kun jää välillä ihan pintakaasulla kaasu hetkeksi päälle kun nostaa jalan.
Tänään on pompittu huomattavasti vähemmän enää.
Mutta kauhean "liikuvainen" tuntuu koko voimansiirto olevan, kaasupolkimen nostot ja painamiset hytkyttää koko autoa, joten on siellä varmaan jossain kannakkeissakin jotain sanomista ehkä?
Mutta nyt pari päivää ajaneena, epäilen että kyseessä on tottumattomuuteni tuohon jäätävän pitkään kytkimen liikerataan yhdistettynä "tahmaiseen" kytkimeen kun auto on tätä ennen seissyt muutaman kuukauden, ja kaasuvaijerin liikkeessä taitaa olla pientä häikkää kun jää välillä ihan pintakaasulla kaasu hetkeksi päälle kun nostaa jalan.
Tänään on pompittu huomattavasti vähemmän enää.
Mutta kauhean "liikuvainen" tuntuu koko voimansiirto olevan, kaasupolkimen nostot ja painamiset hytkyttää koko autoa, joten on siellä varmaan jossain kannakkeissakin jotain sanomista ehkä?
Re: W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä
Mullakin W220 S500 pompottaa takarenkaita sateella liikkeellelähdössä. Mersut on semmosia että ne pompottaa
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä
...sinulla on kaasuvivuston iskari hajonnut
uusi paikalleen ja kenguru jää pois kyydistä
uusi paikalleen ja kenguru jää pois kyydistä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
Re: W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä
Varmaan ny voimalinjan (moottori, vaihteisto) kumityynyt sekä se edellä mainittu kardaanin laakeri tarkistaa... Toki renkaiden flatspotti myös - eli voi kumi painua yön yli muodottomaksi, ekoilla metreillä jumputtaa, vähän ajon jälkeen loppuu ravistelut....
Re: W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä
Mikä se tämä on? Voisko osoittaa vaikka jostain räjäytyskuvasta?cuuno kirjoitti:...sinulla on kaasuvivuston iskari hajonnut
uusi paikalleen ja kenguru jää pois kyydistä
Re: W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä
Ei sielä sellaista ole. Ravistaako selvästi silloin kun kytkimen nostaa tuntumalle? Levy voi olla kierossa, tai sitten tuo kartaanin kannatinlaakerin kumikin voi olla hajalla. Siitä kannattimesta ehkä helpoin lähteä liikkeelle.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä
Jos S202 tuota kaasuvivuston iskaria tarkoittaa, kyllä siellä sellainen on.
Pystyasennossa pumpun ja koneen välissä.
Tämän iskarin hajoaminen voi aiheuttaa Bonanza - ilmiön.
Tietysti tuon vian kuvaileminen on haastavaa kirjoittamalla, kytkintärinät sun muut taas eroaa bonanzasta.
Katso haulla juttuja tästä bonanzasta.
Lisäys: Bonanza ilmenee oikeastaan vasta sitten kun kytkin on jo ylhäällä ja painat kaasua.
Se ei ole tärinää vaan hyppimistä / nyökkimistä.
Pystyasennossa pumpun ja koneen välissä.
Tämän iskarin hajoaminen voi aiheuttaa Bonanza - ilmiön.
Tietysti tuon vian kuvaileminen on haastavaa kirjoittamalla, kytkintärinät sun muut taas eroaa bonanzasta.
Katso haulla juttuja tästä bonanzasta.
Lisäys: Bonanza ilmenee oikeastaan vasta sitten kun kytkin on jo ylhäällä ja painat kaasua.
Se ei ole tärinää vaan hyppimistä / nyökkimistä.
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Re: W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä
Sellainen muistikuva on ettei näissä sitä ole, mutta voin muistaa kyllä ihan väärinkin. Asiaa saattaa sekoittaa toi turboprojekti, siinä sitä ei ainakaan ole.Lapio kirjoitti:Jos S202 tuota kaasuvivuston iskaria tarkoittaa, kyllä siellä sellainen on.
Pystyasennossa pumpun ja koneen välissä.
Tämän iskarin hajoaminen voi aiheuttaa Bonanza - ilmiön.
Tietysti tuon vian kuvaileminen on haastavaa kirjoittamalla, kytkintärinät sun muut taas eroaa bonanzasta.
Katso haulla juttuja tästä bonanzasta.
Lisäys: Bonanza ilmenee oikeastaan vasta sitten kun kytkin on jo ylhäällä ja painat kaasua.
Se ei ole tärinää vaan hyppimistä / nyökkimistä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä
Kyllä siellä sellainen on ollut tod.näk. Ne kaasuvivuston iskarit on sellaisia "lisukkeita" joita on jätetty auton vanhentumisen aikana yleisesti uusimatta.
Muistaakseni ei se kuitenkaan kauhean kallis ollut kun joskus moisen uusin. Mutta tämän päivän hinnasta en tiedä.
Muistaakseni ei se kuitenkaan kauhean kallis ollut kun joskus moisen uusin. Mutta tämän päivän hinnasta en tiedä.
Re: W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä
Öljyä kytkinlevyllä tai muuten kytkin "loppumassa"
wiimax.fi
Re: W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä
Sain kurkattua konepellin alle ja ihmeteltyä sitä ruiskua, minkähän takia siitäkin on pitänyt tehdä noin helkkarin monimutkaisen näköinen himmeli?
Mutta joo, kaasuvivusta kun vetää, niin siinä on sellainen sentin liikkuma joka menee niinkuin nytkähtäen, sen jälkeen tasaisemmin, eli se varmaan ainakin sotkee mun pasmoja kun siinä heti tyhjäkäynnistä ylöspäin on tuommoinen nytkähdys. Oli siinä joku iskarikin jossain välissä. Ruiskuttelin WD40:stä kaikkeen liikkuvaan ja sain vähän pehmeämmin sitä liikkumaan. Tuli mieleen että voisko tuossa olla joku akseli tms. joka on kulunut ja siksi kääntyy nytkähtäen? Vai sitten se iskari, saako niitä jostain?
Sitten siellä alavivussa (vaijeri tulee kaasuvipuun, se liikuttaa pystysauvaa, joka liikuttaa alavipua) roikkuu joku n. 3-4 -senttinen jousi, joka ei ole toisesta päästä kiinni missään. Pitäisikö olla?
Mutta joo, kaasuvivusta kun vetää, niin siinä on sellainen sentin liikkuma joka menee niinkuin nytkähtäen, sen jälkeen tasaisemmin, eli se varmaan ainakin sotkee mun pasmoja kun siinä heti tyhjäkäynnistä ylöspäin on tuommoinen nytkähdys. Oli siinä joku iskarikin jossain välissä. Ruiskuttelin WD40:stä kaikkeen liikkuvaan ja sain vähän pehmeämmin sitä liikkumaan. Tuli mieleen että voisko tuossa olla joku akseli tms. joka on kulunut ja siksi kääntyy nytkähtäen? Vai sitten se iskari, saako niitä jostain?
Sitten siellä alavivussa (vaijeri tulee kaasuvipuun, se liikuttaa pystysauvaa, joka liikuttaa alavipua) roikkuu joku n. 3-4 -senttinen jousi, joka ei ole toisesta päästä kiinni missään. Pitäisikö olla?
Re: W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä
Se iskari lähtee irti talttapäämeisselillä kampeamalla pallonivelistään.
Ihan varaosamyymälöistä sitä saa, mutta muista että 124:n iskari ei käy. Sitä ne kumminkin tarjoaa, näyttävät samoilta mutta vaimennussuunta on eri.
Eikä ole kallis osa, 30-40e muistaakseni.
Nyt pitäisi tarkentaa tuota oiretta. Tuleeko se kytkimen tarttumahetkellä vai vasta sen jälkeen? Pystyykö kytkintä luistattaman yhtään?
Ihan varaosamyymälöistä sitä saa, mutta muista että 124:n iskari ei käy. Sitä ne kumminkin tarjoaa, näyttävät samoilta mutta vaimennussuunta on eri.
Eikä ole kallis osa, 30-40e muistaakseni.
Nyt pitäisi tarkentaa tuota oiretta. Tuleeko se kytkimen tarttumahetkellä vai vasta sen jälkeen? Pystyykö kytkintä luistattaman yhtään?
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Re: W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä
Pystyy luistattamaan, ja koska mun jalat on kalibroitu lyhyemmälle kytkimen liikkeelle, tulee välillä aika pitkäkin luistatus, ennen kuin voima alkaa siirtymään. Siinä tarttumahetkellä taiteillessa tuolla vähän nykivällä kaasun liikkeellä tuntuisi tärinät tulevan.
Onko tuo polkimen liikerata muuten säädettävissä? Polvi melkein ratissa kiinni yläasennossa.
Onko tuo polkimen liikerata muuten säädettävissä? Polvi melkein ratissa kiinni yläasennossa.
Re: W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä
S202 ...manuaalissa on ...automaatissa ei
Re: W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä
Niin sekin vielä Täytyypä kurkata kahden 240d moottorillisen auton pellin alle onko niissä vielä se iskari tallella.cuuno kirjoitti:S202 ...manuaalissa on ...automaatissa ei
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 240D manuaali pomputtaa liikkeellelähdöissä
WD40 -liotus auttoi selvästi, nyt alkaa olemaan pomput historiaa, jalkakin alkaa pikkuhiljaa kalibroitumaan kytkimen liikerataan.
Re: W123 240D, ihmettelyä
Tässä kun tätä laitosta pikkuhiljaa tarkemmin ihmettelen, niin pari kysymystä taas herää:
Sisävalon johtoihin on joku laittanut releen, kytkäreiden mukaan sinne ei sellaista kuulu. Ryöstöliittimellä sisävalon vaiheelta piuha, sitten polttimon molemmista päistä otettu pariin liittimeen piuhat, ja sitten releestä lähtee jonnekin kattoverhoilun sisään molemmille puolille autoa johdot. Onko kenelläkään ideaa mitä tuolla on haettu, onko jollain ollut jotain vastaavaa? Ilmeisesti sisävalo toimii herätteenä, mutta mitähän olisi toisessa päässä?
Ja mitenkäs tuon mittariston saisi irti? Ohjekirjan mukaan vedetään ulos, irroitetaan nopeusmittarin vaijeri ja sitten se tulee, mutta en mä saa sitä niin paljoa ulos, että saisin vaijerin irti? Tuohon on ehkä joku kikka olemassa? Pitäisi mittariston valoja vaihtaa, ei näy pimeällä yhtään mitään.
Sisävalon johtoihin on joku laittanut releen, kytkäreiden mukaan sinne ei sellaista kuulu. Ryöstöliittimellä sisävalon vaiheelta piuha, sitten polttimon molemmista päistä otettu pariin liittimeen piuhat, ja sitten releestä lähtee jonnekin kattoverhoilun sisään molemmille puolille autoa johdot. Onko kenelläkään ideaa mitä tuolla on haettu, onko jollain ollut jotain vastaavaa? Ilmeisesti sisävalo toimii herätteenä, mutta mitähän olisi toisessa päässä?
Ja mitenkäs tuon mittariston saisi irti? Ohjekirjan mukaan vedetään ulos, irroitetaan nopeusmittarin vaijeri ja sitten se tulee, mutta en mä saa sitä niin paljoa ulos, että saisin vaijerin irti? Tuohon on ehkä joku kikka olemassa? Pitäisi mittariston valoja vaihtaa, ei näy pimeällä yhtään mitään.
Re: W123 240D, ihmettelyä
Oisko tuo sinun auto ollut joskus Taxi-käytössä? Siinä on voinut olla jotain lisävaloja autoon nousun tain autosta lähdön helpottamiseksi.DJSigma kirjoitti:Tässä kun tätä laitosta pikkuhiljaa tarkemmin ihmettelen, niin pari kysymystä taas herää:
Sisävalon johtoihin on joku laittanut releen, kytkäreiden mukaan sinne ei sellaista kuulu. Ryöstöliittimellä sisävalon vaiheelta piuha, sitten polttimon molemmista päistä otettu pariin liittimeen piuhat, ja sitten releestä lähtee jonnekin kattoverhoilun sisään molemmille puolille autoa johdot. Onko kenelläkään ideaa mitä tuolla on haettu, onko jollain ollut jotain vastaavaa? Ilmeisesti sisävalo toimii herätteenä, mutta mitähän olisi toisessa päässä?
Ja mitenkäs tuon mittariston saisi irti? Ohjekirjan mukaan vedetään ulos, irroitetaan nopeusmittarin vaijeri ja sitten se tulee, mutta en mä saa sitä niin paljoa ulos, että saisin vaijerin irti? Tuohon on ehkä joku kikka olemassa? Pitäisi mittariston valoja vaihtaa, ei näy pimeällä yhtään mitään.
Mittariston reunoissa on muovikynnet, jotka pitää painaa sisään, sitten tulee vetämällä ulos. Useampi vuosi mennyt kun irroittelin... joku parempi muistinen tarkentakoon.
PS- Käy ostamassa AlfaMerin korjausopas! Siellä on paljon käytännön neuvoja.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: W123 240D, ihmettelyä
Mulla ei ole kyl mitään havaintoja mittariston kyljen muovikynsistä, mutta jos haluaa helpottaa sitä itse mittarin irrottamista, niin 123:ssa siihen pääsee aika kivasti käsiksi, kun irrottaa sen ison muovipaneelin siitä rattiputken alta; se on varsin simppeli irrotettava ja sit pääsee ruuvaamaan vaijerin irti alakautta ja työntämään vaikka mittaristoa takapuolelta poispäin. On helppo homma tolleen tehtynä, vaikka tietysti hieman lisätyötä tulee siitä paneelin irrottamisesta.
Onko siinä sisävalossa viive? Kolmossarjan, eli uusimmissa, sellainen viiverele oli vissiin tehtaan puolesta ja vanhemmissa ei. Olisko joku laittanut viivereleen siihen ihan ite? Tai en mä nyt edes ole varma siitä viivereleestä, mutta yhden kaverin isän Mersussa sellainen oli, ja silloin tein äkkinäisen päätelmän, että se olisi siinä siksi, että se on uusinta mallia 123:nen, mutta tiiä sitten, oliko se siinä aina ollut vai myöhemmin lisätty...
Onko siinä sisävalossa viive? Kolmossarjan, eli uusimmissa, sellainen viiverele oli vissiin tehtaan puolesta ja vanhemmissa ei. Olisko joku laittanut viivereleen siihen ihan ite? Tai en mä nyt edes ole varma siitä viivereleestä, mutta yhden kaverin isän Mersussa sellainen oli, ja silloin tein äkkinäisen päätelmän, että se olisi siinä siksi, että se on uusinta mallia 123:nen, mutta tiiä sitten, oliko se siinä aina ollut vai myöhemmin lisätty...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W123 240D, ihmettelyä
...niin päätin vielä kollata ton viivereleasian, niin kyllä kolmossarjan 123:ssa on tehtaalla jo laitettu sisävalon viivetoiminto. Vanhempiin joku olis voinut sellaisen itse rakennella. Mutta sitten tosiaan jos siitä nimenomaan kattoverhoilun sisälle jonnekin taaksepäin menee johtoja, niin menevätkö ne taka(katto)valolle vai ovatko esim. johonkin jälkiasennettuun hälyttimeen liittyviä juttuja. Tai voi kai ne johonkin taksihommaankin liittyä, mistä noita jälkiasennusjuttuja tietää muuten kuin purkamalla loppuun asti esiin, eikä välttämättä aina silloinkaan...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W123 240D, ihmettelyä
TJoo, onhan siellä ne sivuvalot sisällä, meniskö sitten niille piuhat releeltä? On vaan ryöstöliittimellä otettu, niin ei kovin "OEM"-fiilis tule siitä asennuksesta, vaikka voihan sitä olla joku räpeltänyt jälkeenpäin jostain syystä. Tämähän om -84 ensirekisteröity, niin tuoreemmasta päästä. Taksikäytössä ei vissiinkään ole ollut, ei näy jälkiä mittariasennuksista.
Kojelaudan alapaneelin otin irti, ja ohjekirjan (Alfamer) mukaan työnsin mittaristoa ulos, ei siellä mitään klipsejä ole. Mutta en saa sitä niin ulos, että pääsisin käsiksi vaijeriin, ja alakautta siinä on joku äänieristevilla edessä, niin ei osu käsi sieltäkään. Kai se täytyy vaan jatkaa yrityksiä. En kyllä ole ihan varma onko se vaijeri vai joku johtonippu joka siellä kanittaa, ettei mittaristo tule ulos.
Kojelaudan alapaneelin otin irti, ja ohjekirjan (Alfamer) mukaan työnsin mittaristoa ulos, ei siellä mitään klipsejä ole. Mutta en saa sitä niin ulos, että pääsisin käsiksi vaijeriin, ja alakautta siinä on joku äänieristevilla edessä, niin ei osu käsi sieltäkään. Kai se täytyy vaan jatkaa yrityksiä. En kyllä ole ihan varma onko se vaijeri vai joku johtonippu joka siellä kanittaa, ettei mittaristo tule ulos.
Re: W123 240D, ihmettelyä
Jaa siellä on jotkut sivuvalot takana? Vois hyvinkin olla niiden johdotus. Noissahan ei vakiona ollut takamatkustamoon mitään valaistusta, lisävarusteena sellaisen on kyllä saanut, mutta käsittääkseni se olisi ollut silloin katossa keskellä. En muista nähneeni mitään sivuvaloja takana näissä koskaan, mutta ei se tarkoita, etteikö sellaisiakin olisi voinut olla alkuperäisvarusteina.
Mittariston poistamisesta, niin se äänieriste pitäis kyllä lähteä sieltä ihan vaan ottamalla, ei ole kiinni missään. Tai siis mun käsittääkseni se alun perin ollut ehkä kiinni siinä irrotettavassa muovipaneelissa, ei muualla. Sen jälkeen kun sitä äänieristettä ei ole, niin varsin hyvin pääsee käsiksi vaijerin ja johtojen liitoksiin.
Mittariston poistamisesta, niin se äänieriste pitäis kyllä lähteä sieltä ihan vaan ottamalla, ei ole kiinni missään. Tai siis mun käsittääkseni se alun perin ollut ehkä kiinni siinä irrotettavassa muovipaneelissa, ei muualla. Sen jälkeen kun sitä äänieristettä ei ole, niin varsin hyvin pääsee käsiksi vaijerin ja johtojen liitoksiin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W123 240D, ihmettelyä
Kyllä se on vaijeri joka ahdistaa. Siihen vaijeriin saa vähän lisää pelivaraa kun irroittaa se vaijerin polkimien takaa sieltä pelti lipareen takaa. Sitten tulee mittari sen verran ulos, että mahtuu käsi juuri ja juuri mittarin taakse ja pääsee irroittamann vaijerin ja johtopistokkeen.DJSigma kirjoitti:. En kyllä ole ihan varma onko se vaijeri vai joku johtonippu joka siellä kanittaa, ettei mittaristo tule ulos.
Re: W123 240D, ihmettelyä
Taksivarusteluunhan kuuluu sisävalot takana keskellä sekä b-pilareissa. Kun tuo oma taksivarusteltu 200D on ollu telakalla liki 20 vuotta, niin en nyt jaksa muistaa, syttyikö tuo koko juhlavalaistus ovikytkimistä, vai ainoastaan toisesta ratin vasemmalla puolella mittariston alla olevasta keinukytkimestä (toinen kytkin on juustokuvun valolle). Nuo piuhotuksethan ois voitu tehdä sitä varten, että on saatu kaikki sisävalot syttymään etuovien kytkinten käskystä.Nozki kirjoitti:Jaa siellä on jotkut sivuvalot takana? Vois hyvinkin olla niiden johdotus. Noissahan ei vakiona ollut takamatkustamoon mitään valaistusta, lisävarusteena sellaisen on kyllä saanut, mutta käsittääkseni se olisi ollut silloin katossa keskellä. En muista nähneeni mitään sivuvaloja takana näissä koskaan, mutta ei se tarkoita, etteikö sellaisiakin olisi voinut olla alkuperäisvarusteina.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: W123 240D, ihmettelyä
B-pilareiden kohdalla molemmilla puolin on sisävalot. Lukitaan tuo vastaus sitten todennäköisenä, eli ehkä mä en sitä relettä lähde pois repimään.
Mittariston alla on pienempi villalevy, siis ihan siellä kojelaudan sisällä, rattiakselin yms. yläpuolella. Sen paneelin sisäpinnassa on sitten toinen. Kokeillaan tuota juhaoh:n niksiä seuraavaksi.
Mittariston alla on pienempi villalevy, siis ihan siellä kojelaudan sisällä, rattiakselin yms. yläpuolella. Sen paneelin sisäpinnassa on sitten toinen. Kokeillaan tuota juhaoh:n niksiä seuraavaksi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ma 12.05.2014 08:41
- Paikkakunta: paukarlahti
Re: W123 240D, ihmettelyä
Öljynpaine mittarin putki pitää myös irrottaa