M119 vai m113
M119 vai m113
Kumpi parempi jos ahtaa? Itsellä ei hajua vielä kummastakaan, jompikumpi kumpi tuonne w202 keulille menee, kun m104 meni kaupan.
Re: M119 vai m113
Taitaa tulla ahdasta m119 kanssa w202 keulalla, eikä M113 kanssakaan liikaa tilaa ole. V koneisissa w202/w208 on eri raidetanko ja simpukka (simpukka taitaa olla vähän alempana).
Re: M119 vai m113
joo ahdasta varmaan tulee, eilen vähän katselin ja suunittelin, mikähän ottaa raidetankoon ja simpukkaan kiinni, että miksi ovat alempana? alustassa ei varmaan ole muita eroja kun jarrut ja vakaajat? Olisi aika kiva peli ahdettuna tuommonen 

Re: M119 vai m113
Nuo v-koneet on tosi edessä näissä ja siksi varmaan simpukkaa ja raidetankoa on muutettu.
Tässä kuvat raidetankojen erosta.

Tässä kuva v-koneisen raidetangon sisemmästä novelestä

Ja tässä normaalista
Tässä kuvat raidetankojen erosta.

Tässä kuva v-koneisen raidetangon sisemmästä novelestä

Ja tässä normaalista
Re: M119 vai m113
Piti käyttää molemmat autot nosturilla ja verrata, yllätys oli että v-koneisen simpukka on noin 8cm alempana.




Ylemmät kuvat on V8:sta.




Ylemmät kuvat on V8:sta.
Re: M119 vai m113
Mihin ottaa kiinni jos ajattelee tavan koppaa kun laittaa v8 sinne? Pystyykö ratkaisemaan korvien/moottorin asennon muokkauksella?
Re: M119 vai m113
Kuinkahan m113 kestää ahtaa? Onko mls tiivisteet vakiona? Puristussuhde varmaan viinalla ihan hyvä... Korkkaako männät ensin? Tuskin irto enempää voimaa juuri kun m104 mutta saundi ois hienompi 

Re: M119 vai m113
Öljypohjaan ottaa raidetanko ja varmaan pakosarja simpukkaan.
Muistelisin joskus lukeneeni että männät hajoaa ensimmäisenä vapari m113:sta.
Muistelisin joskus lukeneeni että männät hajoaa ensimmäisenä vapari m113:sta.
Re: M119 vai m113
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7#p1200797" onclick="window.open(this.href);return false;
Muistui tuossa mieleen että tuommonenkin topici löytyy.
Muistui tuossa mieleen että tuommonenkin topici löytyy.
Re: M119 vai m113
Onko tietoa että miten pitkälle tuo projekti on edennyt? Ite otin tekniikan irti ja nyt odottelen moottoria briteistä, joku sopiva turbokin pitää etsiä... 

Re: M119 vai m113
Muistelisin jossain nähneeni että käyntikuntonen olisi, muuta en osaa tuosta sanoa.
Re: M119 vai m113
mitäs eroa on alustassa c36-c43, mitkä vaikuttaa katsatukseen? etujarrut ja vakaaja? ja käyköjostain muusta mersusta isommat jarrut, että saa c43 vaatimukset täytettyä?
Re: M119 vai m113
C43:ssa on samat etu jarrut kuin clk55 ja w210 e55. Ne on 334mm alumiini keskiöisellä levyllä olevat kaks mäntäset liukusatulat.
Omaan clk:n nuo laitoin.

C43:sta ei voi käyttää vertailumallina muihin w202:n.
Omaan clk:n nuo laitoin.

C43:sta ei voi käyttää vertailumallina muihin w202:n.
Re: M119 vai m113
Verrataanko sitä sitten c55amg malliin?
Re: M119 vai m113
Ei kun perusmallit ja c36 on omaa mallisarjaa v8:t omaansa, näin se menee w202:n osalta.
Re: M119 vai m113
Sehän voi hankaloittaa katsastusta vähän...
No mutta käykö tuollaiseen m113 koneeseen joku perus 200d vauhtipyörä vai onko jo akselin pää eri? Vois hommailla jo tarpeita kytkimeen...

Re: M119 vai m113
Siihenpä ei ole tietoa.
Eilen vaihtelin tuohon omaan moottorityynyjä niin huomasin että tuo etu akselin poikkipalkki taitaa v-koneisissa olla myös eri.
Eilen vaihtelin tuohon omaan moottorityynyjä niin huomasin että tuo etu akselin poikkipalkki taitaa v-koneisissa olla myös eri.
Re: M119 vai m113
Nyt tupsahti tallin lattialle 5.5l m273 moottori, nokat leikannut kiinni vähän, saa pelastettua vielä, jos laittaa ruiskupinnoituksen nokkiin. Onkohan tuo moottori mistään kotoisin? Jonkun verran tehokkaampi ilmeisesti kun m113..
Re: M119 vai m113
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: M119 vai m113
Purin eilen moottoria ja on kansiennkin rakenne niin heikon oloinen että en kyllä viri käyttöön tästä tee, Jakopää ja nokkien muuttuva ajoitus myös mielestäni huono. Kampiakseli, kanget ja männät kyllä näytti laadukkailta ..
Re: M119 vai m113
M119 4,2l tai m113 4,3l saa laittaa tohon koppaan, tai jonkun muun koneen minkä tilavuus jää alle 4,5l ja teho alle 247kW. Jos näistä menee yli niin vaatii poikkeusluvan, että saa leimattua. Mallisarjan tehokkain on 36amg ja siihen verrataan.
Viimeksi muokannut Näksä, Ti 11.09.2018 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: M119 vai m113
Jos C36 AMG on tehokkain 206kW tehollaan, siitä seuraisi 1,2x206=247kW. Mistä tuo 290kW tulee?Näksä kirjoitti:M119 4,2l tai m113 4,3l saa laittaa tohon koppaan, tai jonkun muun koneen minkä tilavuus jää alle 4,5l ja teho alle 290kW. Jos näistä menee yli niin vaatii poikkeusluvan, että saa leimattua. Mallisarjan tehokkain on 36amg ja siihen verrataan.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: M119 vai m113
Kappas, tohon olikin jo muutosleimattu konetta, minkä mukaan katoin tehon.