Vikakoodi 2047-001 w211 270 CDI
Vikakoodi 2047-001 w211 270 CDI
Mitähän lääkkeeksi, antaa tommosta koodia 2047-001, 2015-001, Rail putken paineen valvonta määränsäädön venttiilin kautta Rail-putken paine liian pieni.
2019-001 Rail putken paineenvalvonta paineensäätöventtiilin kautta rail-putken paine on liian pieni
Moottorin vikavalo syttyy ja tippuu vika modeen. Helteillä teki useammin ja mikä ihmeellistä Teboilin diisselillä teki tankillisella noin 10 kertaa ja ST1 dieselillä 1 kerran tankillisella.
Oli vähän ohivuotoa, kaksi suutinta vaihettiin, herjat väheni paljon, sitä ennen oli päivittäistä
2019-001 Rail putken paineenvalvonta paineensäätöventtiilin kautta rail-putken paine on liian pieni
Moottorin vikavalo syttyy ja tippuu vika modeen. Helteillä teki useammin ja mikä ihmeellistä Teboilin diisselillä teki tankillisella noin 10 kertaa ja ST1 dieselillä 1 kerran tankillisella.
Oli vähän ohivuotoa, kaksi suutinta vaihettiin, herjat väheni paljon, sitä ennen oli päivittäistä
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Re: Vikakoodi 2047-001 w211 270 CDI
Mitäs määränsäätimen testi antaa tulokseksi? Ruiskujen korjausarvot OK? Myös uusien (tehdaskorjattujen?) ruiskujen vuoto mitattu?
Eipä sinne sitten niiden lisöksi paljoa muuta jää kuin tukkoinen siirtopumppu, tukkoinen suodatin tai vuotava kp pumppu...
Eipä sinne sitten niiden lisöksi paljoa muuta jää kuin tukkoinen siirtopumppu, tukkoinen suodatin tai vuotava kp pumppu...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Vikakoodi 2047-001 w211 270 CDI
Kaik on kunnossa ..... ja mitattu, mut silloin tällöin tekee, ja esiintyminen kasvo kun ilman lämpö oli 30 kieppeillä.....
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Re: Vikakoodi 2047-001 w211 270 CDI
Näyttääkös olosuhdetiedot mitä on polttoaineen lämmt sitten olleet silloin kun vika on trigannut?Atro kirjoitti:Kaik on kunnossa ..... ja mitattu, mut silloin tällöin tekee, ja esiintyminen kasvo kun ilman lämpö oli 30 kieppeillä.....
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Vikakoodi 2047-001 w211 270 CDI
Jatketaanpa samaan ketjuun, kun otsikko passaa omalle potilaalle.
Eli satunnaisesti kiihdytyksen yhteydessä menee tuohon vikatilaan ja koodiksi tallentuu 2047-001 - Rail pressure monitoring via volume control valve. The rail pressure is too low. Tässäkin tapauksessa ulkoilman lämpötila vaikuttaa, eli helteellä melkeen satavarma vikatila, mutta viilemmällä kelillä ei saa vikaa päälle millään. Esim. +10 näyttäisi olevan vielä tarpeeksi viileä, eikä tule vikaa vaikka kuinka vedättää.
Viimeksi tallennetussa vikatilanteessa ulkona +15, yli puoli tankkia polttoainetta, rpm 2200, rail pressure set 1445 ja toteutunut 1153, ruiskutus 76 mm3.
-Auto käynnistyy hyvin säällä kuin säällä
-Polttoainesuodatin vaihdettu
-Suuttimien korjausarvot alle 1 kaikki
-Starin ehdottamat tyhjäkäyntitestit molemmille säätimille ok, ei yli 20 arvon ylityksiä
-Ohivuototestissä n. 30 % heittoa pienimmästä suurimpaan. Absoluuttinen vuotomäärä arvoitus, mutta letkunpätkän täyttö ei kovin montaa sekuntia vie. Nestepatsaan korkeus letkussa mitattu, siksi yksikkönä vain mm. Tulokset toistettavissa muutaman prosentin tarkkuudella.
1. 61 mm
2. 78 mm
3. 84 mm
4. 70 mm
5. 55 mm
Ymmärrykseni on, että tuon vikakoodin voi aiheuttaa vaikka mikä siirtopumpusta suuttimeen. Mikä olisi kokeneemman kaartin paras arvaus viaksi, vai onko järkevintä testata jotain lisää? Itse ajattelin aloittaa 2. ja 3. -suuttimien vaihdolla.
Eli satunnaisesti kiihdytyksen yhteydessä menee tuohon vikatilaan ja koodiksi tallentuu 2047-001 - Rail pressure monitoring via volume control valve. The rail pressure is too low. Tässäkin tapauksessa ulkoilman lämpötila vaikuttaa, eli helteellä melkeen satavarma vikatila, mutta viilemmällä kelillä ei saa vikaa päälle millään. Esim. +10 näyttäisi olevan vielä tarpeeksi viileä, eikä tule vikaa vaikka kuinka vedättää.
Viimeksi tallennetussa vikatilanteessa ulkona +15, yli puoli tankkia polttoainetta, rpm 2200, rail pressure set 1445 ja toteutunut 1153, ruiskutus 76 mm3.
-Auto käynnistyy hyvin säällä kuin säällä
-Polttoainesuodatin vaihdettu
-Suuttimien korjausarvot alle 1 kaikki
-Starin ehdottamat tyhjäkäyntitestit molemmille säätimille ok, ei yli 20 arvon ylityksiä
-Ohivuototestissä n. 30 % heittoa pienimmästä suurimpaan. Absoluuttinen vuotomäärä arvoitus, mutta letkunpätkän täyttö ei kovin montaa sekuntia vie. Nestepatsaan korkeus letkussa mitattu, siksi yksikkönä vain mm. Tulokset toistettavissa muutaman prosentin tarkkuudella.
1. 61 mm
2. 78 mm
3. 84 mm
4. 70 mm
5. 55 mm
Ymmärrykseni on, että tuon vikakoodin voi aiheuttaa vaikka mikä siirtopumpusta suuttimeen. Mikä olisi kokeneemman kaartin paras arvaus viaksi, vai onko järkevintä testata jotain lisää? Itse ajattelin aloittaa 2. ja 3. -suuttimien vaihdolla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vikakoodi 2047-001 w211 270 CDI
Onkos tuo määrän säätö ventiili jo vaihdettu mistä vikakoodi tulle tai testaau niissä olosuhteissa kun vika ilmaantuu?Obnoxio kirjoitti:Jatketaanpa samaan ketjuun, kun otsikko passaa omalle potilaalle.
Eli satunnaisesti kiihdytyksen yhteydessä menee tuohon vikatilaan ja koodiksi tallentuu 2047-001 - Rail pressure monitoring via volume control valve. The rail pressure is too low. Tässäkin tapauksessa ulkoilman lämpötila vaikuttaa, eli helteellä melkeen satavarma vikatila, mutta viilemmällä kelillä ei saa vikaa päälle millään. Esim. +10 näyttäisi olevan vielä tarpeeksi viileä, eikä tule vikaa vaikka kuinka vedättää.
Viimeksi tallennetussa vikatilanteessa ulkona +15, yli puoli tankkia polttoainetta, rpm 2200, rail pressure set 1445 ja toteutunut 1153, ruiskutus 76 mm3.
-Auto käynnistyy hyvin säällä kuin säällä
-Polttoainesuodatin vaihdettu
-Suuttimien korjausarvot alle 1 kaikki
-Starin ehdottamat tyhjäkäyntitestit molemmille säätimille ok, ei yli 20 arvon ylityksiä
-Ohivuototestissä n. 30 % heittoa pienimmästä suurimpaan. Absoluuttinen vuotomäärä arvoitus, mutta letkunpätkän täyttö ei kovin montaa sekuntia vie. Nestepatsaan korkeus letkussa mitattu, siksi yksikkönä vain mm. Tulokset toistettavissa muutaman prosentin tarkkuudella.
1. 61 mm
2. 78 mm
3. 84 mm
4. 70 mm
5. 55 mm
Ymmärrykseni on, että tuon vikakoodin voi aiheuttaa vaikka mikä siirtopumpusta suuttimeen. Mikä olisi kokeneemman kaartin paras arvaus viaksi, vai onko järkevintä testata jotain lisää? Itse ajattelin aloittaa 2. ja 3. -suuttimien vaihdolla.
Mökkillä
'
'
Re: Vikakoodi 2047-001 w211 270 CDI
Hei, määränsäätöventtiilille Y94 on tehty ohjattu testi, jossa pitää seurata, ettei lukuarvo 20 ylity kolmea kertaa. Olosuhteet on muuten samat kuin vian ilmetessä, mutta tuon testin aikana ei anna kaasutella, eli tehty tyhjäkäynnillä. Tämä testi menee läpi. Osaa ei ole kokeiltu vaihtaa. Haluatko avata mikä muu kuvauksessani viittaisi siihen, että viallinen osa olisi nimenomaan määränsäätöventtiili? Ovatko yleisiä hajoamaan tuolla tapaa?FinlandMerceds kirjoitti:Onkos tuo määrän säätö ventiili jo vaihdettu mistä vikakoodi tulle tai testaau niissä olosuhteissa kun vika ilmaantuu?Obnoxio kirjoitti:Jatketaanpa samaan ketjuun, kun otsikko passaa omalle potilaalle.
Eli satunnaisesti kiihdytyksen yhteydessä menee tuohon vikatilaan ja koodiksi tallentuu 2047-001 - Rail pressure monitoring via volume control valve. The rail pressure is too low. Tässäkin tapauksessa ulkoilman lämpötila vaikuttaa, eli helteellä melkeen satavarma vikatila, mutta viilemmällä kelillä ei saa vikaa päälle millään. Esim. +10 näyttäisi olevan vielä tarpeeksi viileä, eikä tule vikaa vaikka kuinka vedättää.
Viimeksi tallennetussa vikatilanteessa ulkona +15, yli puoli tankkia polttoainetta, rpm 2200, rail pressure set 1445 ja toteutunut 1153, ruiskutus 76 mm3.
-Auto käynnistyy hyvin säällä kuin säällä
-Polttoainesuodatin vaihdettu
-Suuttimien korjausarvot alle 1 kaikki
-Starin ehdottamat tyhjäkäyntitestit molemmille säätimille ok, ei yli 20 arvon ylityksiä
-Ohivuototestissä n. 30 % heittoa pienimmästä suurimpaan. Absoluuttinen vuotomäärä arvoitus, mutta letkunpätkän täyttö ei kovin montaa sekuntia vie. Nestepatsaan korkeus letkussa mitattu, siksi yksikkönä vain mm. Tulokset toistettavissa muutaman prosentin tarkkuudella.
1. 61 mm
2. 78 mm
3. 84 mm
4. 70 mm
5. 55 mm
Ymmärrykseni on, että tuon vikakoodin voi aiheuttaa vaikka mikä siirtopumpusta suuttimeen. Mikä olisi kokeneemman kaartin paras arvaus viaksi, vai onko järkevintä testata jotain lisää? Itse ajattelin aloittaa 2. ja 3. -suuttimien vaihdolla.
Re: Vikakoodi 2047-001 w211 270 CDI
Emännän W211 200 CDI oireili juurikin samala tavalla ja viaksi paljastui määränsäätöventtiili. Uusi tilalle ja ei ole vika enää vaivannut.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Vikakoodi 2047-001 w211 270 CDI
Määränsäätöventtiilin vaihdolla aloittaisin minäkin, vaikka eihän tuosta varmaa voi sanoa. Suuttimien erot näkyy olevan vähäiset.
wiimax.fi
Re: Vikakoodi 2047-001 w211 270 CDI
Raadin yksimielisellä päätöksellä taidan aloittaa jumpan sitten määränsäätimestä. Ilmoittelen miten käy.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vikakoodi 2047-001 w211 270 CDI
KäytänönObnoxio kirjoitti:Hei, määränsäätöventtiilille Y94 on tehty ohjattu testi, jossa pitää seurata, ettei lukuarvo 20 ylity kolmea kertaa. Olosuhteet on muuten samat kuin vian ilmetessä, mutta tuon testin aikana ei anna kaasutella, eli tehty tyhjäkäynnillä. Tämä testi menee läpi. Osaa ei ole kokeiltu vaihtaa. Haluatko avata mikä muu kuvauksessani viittaisi siihen, että viallinen osa olisi nimenomaan määränsäätöventtiili? Ovatko yleisiä hajoamaan tuolla tapaa?FinlandMerceds kirjoitti:Onkos tuo määrän säätö ventiili jo vaihdettu mistä vikakoodi tulle tai testaau niissä olosuhteissa kun vika ilmaantuu?Obnoxio kirjoitti:Jatketaanpa samaan ketjuun, kun otsikko passaa omalle potilaalle.
Eli satunnaisesti kiihdytyksen yhteydessä menee tuohon vikatilaan ja koodiksi tallentuu 2047-001 - Rail pressure monitoring via volume control valve. The rail pressure is too low. Tässäkin tapauksessa ulkoilman lämpötila vaikuttaa, eli helteellä melkeen satavarma vikatila, mutta viilemmällä kelillä ei saa vikaa päälle millään. Esim. +10 näyttäisi olevan vielä tarpeeksi viileä, eikä tule vikaa vaikka kuinka vedättää.
Viimeksi tallennetussa vikatilanteessa ulkona +15, yli puoli tankkia polttoainetta, rpm 2200, rail pressure set 1445 ja toteutunut 1153, ruiskutus 76 mm3.
-Auto käynnistyy hyvin säällä kuin säällä
-Polttoainesuodatin vaihdettu
-Suuttimien korjausarvot alle 1 kaikki
-Starin ehdottamat tyhjäkäyntitestit molemmille säätimille ok, ei yli 20 arvon ylityksiä
-Ohivuototestissä n. 30 % heittoa pienimmästä suurimpaan. Absoluuttinen vuotomäärä arvoitus, mutta letkunpätkän täyttö ei kovin montaa sekuntia vie. Nestepatsaan korkeus letkussa mitattu, siksi yksikkönä vain mm. Tulokset toistettavissa muutaman prosentin tarkkuudella.
1. 61 mm
2. 78 mm
3. 84 mm
4. 70 mm
5. 55 mm
Ymmärrykseni on, että tuon vikakoodin voi aiheuttaa vaikka mikä siirtopumpusta suuttimeen. Mikä olisi kokeneemman kaartin paras arvaus viaksi, vai onko järkevintä testata jotain lisää? Itse ajattelin aloittaa 2. ja 3. -suuttimien vaihdolla.
Kokemus usein se vika on siinä missä testeri kertoo sen olevan
Mökkillä
'
'
Re: Vikakoodi 2047-001 w211 270 CDI
En huomannut missä ajassa tuo määrä letkuihin tulee? Jos startilla about muutamissa sekunneissa niin kaikki vuotaa jos taasen minuutti tai jotain sinne päin niin en teksis suuttimille vielä mitään jos ei vasitella halua.
Edit: näytti olevan sekunneissa, ei sieltä kauhean paljoa pitäisi ihan sekunneiissa tulla jos suuttimet ehjiä.
Olettamuksia: letkun sisähalkaisija 10mm aika 10 sekunttia niin huonoin vuotaa about 36ml minuutissa. Jos aika taasen on pidempi niin niin vuoto on vähempä, olisi hyvä edes jonkinlainen ajanotto ja mittavälineiden speksit olla niin saisi selville onko vuoto liikaa vai ei.
Edit: näytti olevan sekunneissa, ei sieltä kauhean paljoa pitäisi ihan sekunneiissa tulla jos suuttimet ehjiä.
Olettamuksia: letkun sisähalkaisija 10mm aika 10 sekunttia niin huonoin vuotaa about 36ml minuutissa. Jos aika taasen on pidempi niin niin vuoto on vähempä, olisi hyvä edes jonkinlainen ajanotto ja mittavälineiden speksit olla niin saisi selville onko vuoto liikaa vai ei.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vikakoodi 2047-001 w211 270 CDI
Niin aika paljon tulle testi letkuihin,
max 20ml/min ja keskenäistä eroa tais olla 20% vikaraja
mutta isompiakin vuotoja/eroja on nähty ilman mitään oireita
uusistahan ei tulee juuri mitään
max 20ml/min ja keskenäistä eroa tais olla 20% vikaraja
mutta isompiakin vuotoja/eroja on nähty ilman mitään oireita
uusistahan ei tulee juuri mitään
Mökkillä
'
'
Re: Vikakoodi 2047-001 w211 270 CDI
Helppohan tuosta oli vielä jatkaa absoluuttiseen arvoon. Lämpimällä koneella startti+tyhjäkäynti, niin alta kymmeneen sekuntiin täyttyy letkunpätkä. Sekuntikellolla ja injektioruiskulla sitten tarkan määrän mittaus. Melkeinpä yhden desimaalin tarkkuudella uskaltaa tuloksen ilmoittaa, kun eipä tuossa ollut ongelmaa mittauksen toistettavuudessa. Joka tapauksessa ohivuoto:
1. 24 ml/min
2. 30 ml/min
3. 32 ml/min
4. 27 ml/min
5. 22 ml/min
+150 tkm noilla samoilla onkin jo ajettu. Pitääpä perehtyä suuttimen vaihtoon. Osanumeron lisäksi noilla taisi olla jokin muukin numero. Periaattessa vaihtotyön olen jo tehnytkin pohjatiivisteen vaihdossa.
1. 24 ml/min
2. 30 ml/min
3. 32 ml/min
4. 27 ml/min
5. 22 ml/min
+150 tkm noilla samoilla onkin jo ajettu. Pitääpä perehtyä suuttimen vaihtoon. Osanumeron lisäksi noilla taisi olla jokin muukin numero. Periaattessa vaihtotyön olen jo tehnytkin pohjatiivisteen vaihdossa.
Re: Vikakoodi 2047-001 w211 270 CDI
Jos on näppärä niin suuttimet saa korjattua vaihtamalla teflon renkaan solenoidi venttiilin seetin alle, joutuu kyllä purkamaan koko suuttimen mutta ei mikään ameriikan temppu. Tiivistesarja kaikkiin yhteensä on parinkympin luokkaa.
Sieltä nuo yleensä vuotaa, eikä muuta tarvii vaihtaa.
Sieltä nuo yleensä vuotaa, eikä muuta tarvii vaihtaa.
Re: Vikakoodi 2047-001 w211 270 CDI
4/5 suutinta vaihdettu eikä ole tässä pariin viikkoon ainakaan vikatilaan mennyt. Toistaiseksi näyttää lupaavalta, mutta uusi määränsäädin odottaa pöydällä, mikäli oireilu jatkuu.