E350 CDI moottoriöljyn imuvaihto?
E350 CDI moottoriöljyn imuvaihto?
Auto on mallia S212 ja moottori OM642.
Onnistuuko tässä mallissa moottoriöljyn vaihto imuvaihdolla ja tiivistämällä imuletku kiinni öljytikun putken päähän? Vai pitäisikö ujuttaa ohuempi imuletku tikun putkea pitkin alas öljypohjaan saakka?
Jälkimmäisessä vaihtoehdossa vähän hirvittää ajatus siitä että imuletku jäisikin putkeen jumiin. Tuo öljytikun putki kun ei ole suora ja itse öljytikkuakin pitää vähän pyörittää että saa sen tungettua pohjaan.
Onnistuuko tässä mallissa moottoriöljyn vaihto imuvaihdolla ja tiivistämällä imuletku kiinni öljytikun putken päähän? Vai pitäisikö ujuttaa ohuempi imuletku tikun putkea pitkin alas öljypohjaan saakka?
Jälkimmäisessä vaihtoehdossa vähän hirvittää ajatus siitä että imuletku jäisikin putkeen jumiin. Tuo öljytikun putki kun ei ole suora ja itse öljytikkuakin pitää vähän pyörittää että saa sen tungettua pohjaan.
W212 E350 CDI 4Matic -11
Re: E350 CDI moottoriöljyn imuvaihto?
Ainakin vastaavaan -10 malliseen onnistuu. Moottorihan päivittyy siinä jossain -12 vuoden tietämillä (265hp tehoversio), mutta tuskin ne sitä on muuttaneet?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Osaatko sanoa minkä paksuisen letkun tai nylonputken sinne saa työnnettyä?
Mulla on 2011 mallin auto ja tehona tuo 265hp mutta eiköhän se ole vaan softalla kiristettyä.
Mulla on 2011 mallin auto ja tehona tuo 265hp mutta eiköhän se ole vaan softalla kiristettyä.
W212 E350 CDI 4Matic -11
No nyt on öljyt vaihdettu, imuvaihdolla.
Homma meni seuraavasti:
1. Irroitin öljynsuodattimen ja imaisin suodattimen jalasta pois siihen jääneet öljyt.
2. Ensin koitin imaista mittatikun putken yläpäästä. Tämä metodi ei sitten toiminut laisinkaan, ks räjäytyskuva. Tikun putkessa on ilmeisesti huohotusreikiä paljon ennen öljypohjaa
3. Vaihdoin imuriin ohuemman nylonputken, ulkohalkaisija 8mm. Tuon tungin niin syvälle kuin meni. Ja se menikin n 25cm syvemmälle mitä mittatikun pituus eli n. 90 cm alas putken päästä. Sillä imuttamalla sain ulos 7L öljyä.
4. Uusi suodatinpatruuna paikalleen ja 7L uutta öljyä koneeseen. Startti ja hetken annoin käydä. Tarkistus tikusta, oli alarajalla tai jopa alle. Litra lisää ja sallituissa mutta ei vieläkään ylärajalla.
SummaSummarum: Jos imemällä niin ohuella letkulla ja suoraan öljypohjasta, imuputken ulkohalkaisija max 8mm. Ja kannattaa sitten hommata sitä nylonputkea joka ei mene linttaan kuumista öljyistä.
Homma meni seuraavasti:
1. Irroitin öljynsuodattimen ja imaisin suodattimen jalasta pois siihen jääneet öljyt.
2. Ensin koitin imaista mittatikun putken yläpäästä. Tämä metodi ei sitten toiminut laisinkaan, ks räjäytyskuva. Tikun putkessa on ilmeisesti huohotusreikiä paljon ennen öljypohjaa
3. Vaihdoin imuriin ohuemman nylonputken, ulkohalkaisija 8mm. Tuon tungin niin syvälle kuin meni. Ja se menikin n 25cm syvemmälle mitä mittatikun pituus eli n. 90 cm alas putken päästä. Sillä imuttamalla sain ulos 7L öljyä.
4. Uusi suodatinpatruuna paikalleen ja 7L uutta öljyä koneeseen. Startti ja hetken annoin käydä. Tarkistus tikusta, oli alarajalla tai jopa alle. Litra lisää ja sallituissa mutta ei vieläkään ylärajalla.
SummaSummarum: Jos imemällä niin ohuella letkulla ja suoraan öljypohjasta, imuputken ulkohalkaisija max 8mm. Ja kannattaa sitten hommata sitä nylonputkea joka ei mene linttaan kuumista öljyistä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W212 E350 CDI 4Matic -11
Niissä joissa on se isompi tikun putken pää on putki suunniteltu niin että sinne ei tarvitse työntää mitään vaan laitetaan asianmukainen holkki yläpäähän ja imuvaihtajalla siitä. Uudempiin joissa pienempi putken pää (OM651ym) työnnetään imuputki putken sisään.
Joka tapauksessa, hyvin on onnistunut
Joka tapauksessa, hyvin on onnistunut

wiimax.fi
Onko tässä uudemmassa OM642:ssa pienempi öljytilavuus.
Tietysti imemällä ei saa kaikkea ulos, mutta pohjaropusta olen ottamalla olen aina saanut vähintään 8,1-8,2 ltr ylämerkkiin ja jos viitsiin hiukan kallistaa autoa tyhjätessä, niin saa 8,5 ltr menemään ylämerkkiin täytettäessä.
samalla kun uusi suodatin vaihdetaan
Tietysti imemällä ei saa kaikkea ulos, mutta pohjaropusta olen ottamalla olen aina saanut vähintään 8,1-8,2 ltr ylämerkkiin ja jos viitsiin hiukan kallistaa autoa tyhjätessä, niin saa 8,5 ltr menemään ylämerkkiin täytettäessä.
samalla kun uusi suodatin vaihdetaan
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
No onhan se tuossa uudemmassa versiossa erilainen, epc näyttää tuolle 10 malliselle ihan eri kuvaa, öljytikkuhan on moottorin takapäässä eikä siinä putkessä ole mitään reikiä. Muistaakseni mun öljynvaihtajan letku menee suoraan siihen öljytikun putkeen.
Moottoriin tehtiin paljon pieniä muutoksia tuossa kun tuli se 265 hp versio eli ei ole mikään pelkkä softajuttu.
Moottoriin tehtiin paljon pieniä muutoksia tuossa kun tuli se 265 hp versio eli ei ole mikään pelkkä softajuttu.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
illinois, olihan tuossakin laitettu 8 litraa eikä vielä ylärajalla.
wiimax.fi
pitää paikkaansa. Luin huonosti, olihan sinne laitettu tosiaan 7+1.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )