Ok, tarkistappa noiden muiden mallien VIN:t, mihin osuvat?kankkis kirjoitti:As of tarkottaa että tuosta ajankohdasta eteenpäin
Eli käytännössä vika saattaa esiintyä tuotantovälillä 5/2012 - 3/2013 ja päättyy tarkalleen tipsissä olevaan valmistenumeroon.
Edit: lainaus suoraan suomenkielisestä tipsistä: ei kunnossa kaikki valmistusajankohdasta 05/2012 alkaen
Kunnossa valmistenumerosta FIN..... 212....A776831 ja niin eteenpäin
Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikennetur
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ke 21.03.2018 17:14
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Samat on mitkät sun jakamassa tipsissä, versiot muuttunut sitämukaan kun mallisarjojen vinnejä lisäilty
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ke 21.03.2018 17:14
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Tarkoitin että mille päivämäärälle muiden mallien eka korjattu osuu?kankkis kirjoitti:Samat on mitkät sun jakamassa tipsissä, versiot muuttunut sitämukaan kun mallisarjojen vinnejä lisäilty
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
En niitä mistään näe suoraan ja en näe mitä väliä kun on selvä raja mihin loppuu
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ke 21.03.2018 17:14
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Joo se taisikin olla joku toinen nimimerkki joka helpon tuntuisesti kaivoi tuon 212:sen ensimmäisen korjatun päivämäärän.kankkis kirjoitti:En niitä mistään näe suoraan ja en näe mitä väliä kun on selvä raja mihin loppuu
Selvä raja on mihin loppuu, selvää rajaa ei ole mistä alkaa. Parinkymmenen vuoden kokemuksella sarjanumeroitavien tuotteiden valmistuksesta tiedän, että jos valmistaja huomaa, että jonakin aikana on tullut tehtyä "sutta ja sekundaa" niin viallisten alkukohtaa ei kerrota kk:n tarkkudella. Silloin kerrotaan että mistä sarjanumerosta vialliset alkaa ja mistä sarjanumerosta lähtien asia on korjattu.
Väitän edelleen että vika on ollut alusta lähtien ja dokumentin muoto johtunee jostain käännöskukkasesta (alkuperäkieli lienee Saksa). Myös ulkomailla tehdyt havainnot viasta kertoo ihan muuta kuin että viallista osaa on alettu asentaa vasta 5/2012.
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Saksan kielisen katoin ja on aivan samanlailla, luulen että tuossa alkukohdassa on vallan muuttunut virtalukon tyyppi taikka valmistaja minkä takia ei sen kummemmin ole eritelty. Ja tuo on se minkä valmistaja kertoo ja ei siitä sen tarkempaa tietoa ole kellään ja kuitenkin jokainen tapaus käsitellään yksilöinä kun ei ole aktiota aiheesta, kuului sitten valmistus rajojen sisään tai ei.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ke 21.03.2018 17:14
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Heh... no nyt onkin selvästi saatu maahantuojan edustaja keskusteluun mukaan... mukavaa!kankkis kirjoitti:Saksan kielisen katoin ja on aivan samanlailla, luulen että tuossa alkukohdassa on vallan muuttunut virtalukon tyyppi taikka valmistaja minkä takia ei sen kummemmin ole eritelty. Ja tuo on se minkä valmistaja kertoo ja ei siitä sen tarkempaa tietoa ole kellään ja kuitenkin jokainen tapaus käsitellään yksilöinä kun ei ole aktiota aiheesta, kuului sitten valmistus rajojen sisään tai ei.
Hyvinkin voi olla että virtalukon valmistaja on muuttunut tuolloin, olisko ollu edellisellä valmistajalla samoja ongelmia. Sitten vasta myöhemmin huomattu että pirkale ne omat valmistus speksithän ne oli kuraa.
Syy miksi tästä ei ole "aktioita" onkin mielenkiintoinen, tai oikeastaan täysin selvä. Otetaan avuksi vähän matematiikkaa.
Kuitista kun lukee niin virtalukon hinta asiakkaalle on noin 850e (sis alv). Tahkoa reilusti kiertäneenä tiedän että varaosa busines on se mitä tehdään todella kovalla katteella. Tuosta voi päätellä että tehtaan omakustannehinta (sisäänosto tehtaaseen) virtalukolle lienee 50-70e. Tehdas myynee osan maahantuojalle noin 250e hintaan ja maahantuoja huollolle noin 500e hintaan.Työn osuus oli noin 250e (ohjelmointeineen), jos oletetaan että oikeissa sivistysvaltioissa työn hinta olisi vajaa puolet Suomen marmorin hinnasta, saadaan työn osuudeksi 100e. Eli tarkoittaisi sitä, että jos valmistaja aloittaisi "aktion", olisi tehtaalle tuleva kustannus keskimäärin noin 150-170e .
Jos minun arvioni siitä että vika on ollut alusta asti pitäisi paikkaansa, voi dokumentista ynnätä VIN numerot ja saadaan tulokseksi reilu miljoona autoa maailmanlaajuisesti. Jos näistä vaikka 30% olisi viallisia ja "aktio" jouduttaisiin tekemään, tulisi summaksi 300000kpl x 150e = 45Meur.
Kyllä siinä helposti jää "aktio" tekemättä varsinkin kun track record on että liikenneturvallisuudesta viis kunhan rahat säästyy. Hyvänä esimerkkinä juuri julkisuudessa olleet tappaja-turvatyynyt joiden olemassaolo oli valmistajalla tiedossa vuosia. Sitten aloitettiin "aktio" kun oli jääty housut kintussa kiinni. Haluan huomauttaa että tämä ei varmasti koske pelkästään mb:tä vaan ihan kaikkia autonvalmistajia.
Tuohon kommenttiin että "jokainen tapaus käsitellään yksilöinä" totean vain että se kuvastaa erittäin hyvin maahantuojan asennetta kyseiseen tapaukseen. Faktat on pöydässä että paskaa on myyty mutta silti käsitellään jokainen tapaus kerrallaan ja vielä siten että koitetaan välttyä kustannuksilta.
Toivottavasti tämä thread auttaa mahdollisimman montaa kustannusväännössä, valmistajan virhe on valmistajan virhe, ei sen asiakkaan.
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Siis siinä edellä kaivettiin 212:n sen TIPS dokkarin mainitseman auton valmistuspäivä. Nehän ei välttämättä mene numerojärjestyksessä, siis "isompi" sarjanumero voi olla valmistettu myöhemmin. Suuruusluokka siitä kyllä käy ilmi.Pohjoistuuli kirjoitti: Joo se taisikin olla joku toinen nimimerkki joka helpon tuntuisesti kaivoi tuon 212:sen ensimmäisen korjatun päivämäärän.
Ei noita TIPS:issä mainittuja juttuja mitenkään automaattisesti pidetä tehtaan korjausvastuulle kuuluviksi vioiksi, ensisijaisestihan niillä vaan ohjeistetaan korjaamoja selviämään helpommalla ongelman ratkaisussa. Mielipidekysymyksiä mutta omasta mielestä tämä threadin ongelma on kyllä sitä luokkaa että takaisinkutsu olisi paikallaan. Nyt korjataan tehtaan piikkiin ne paskamaisimpien asiakkaiden autot ja jätetään omaan piikkiin niille jotka ei kehtaa/jaksa rähjätä. Ei varmaan ainoa vastaava tapaus.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ke 21.03.2018 17:14
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Olen täysin samaa mieltä. Ongelma ei pelkästään aiheuta vaaraa liikenteessä vaan lisäksi pomminvarmasti lyhentää vaihteiston elinikää jos sitä ei korjaa. Virtalukko on pieni kustannus siinä vaiheessa kun loota hajoaa.DBFI kirjoitti: Mielipidekysymyksiä mutta omasta mielestä tämä threadin ongelma on kyllä sitä luokkaa että takaisinkutsu olisi paikallaan. Nyt korjataan tehtaan piikkiin ne paskamaisimpien asiakkaiden autot ja jätetään omaan piikkiin niille jotka ei kehtaa/jaksa rähjätä. Ei varmaan ainoa vastaava tapaus.
T:paskamainen asiakas

Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
En ole maahantuojan edustaja enkä ota sen kummemmin kantaa pitäskö tämä olla aktio vai ei. Sitä tarkoitin että kaikki käsitellään yksilöinä koska jos auto on esim. 6/2012 valmistettu ja ajettu 548tkm niin kyllä minun mielestä se "paska" osa on ihan hyvin jo palvellut ja toisekseen tarviihan se varmistaa että autossa ylipäänsä on alkuperäinen virtalukko ja ettei sitä ole aukastu.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Aiheessa pysyen, se että vaihteiston elinikä saattaa lyhentyä ei ole peruste takaisinkutsuun. Ei sekään että vaihteiston hajoamisesta seuraa isompi lasku kuin virtalukon vaihdosta. Merkkikorjaamolla laskuttavat mielellään molemmista.Pohjoistuuli kirjoitti: Olen täysin samaa mieltä. Ongelma ei pelkästään aiheuta vaaraa liikenteessä vaan lisäksi pomminvarmasti lyhentää vaihteiston elinikää jos sitä ei korjaa. Virtalukko on pieni kustannus siinä vaiheessa kun loota hajoaa.
T:paskamainen asiakas
PS. ei tuo jaskamainen asiakas sinua tarkoittanut vaikka jotain särmää sinulla täytyykin olla että sait vian korjautettua.

Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Tärkeintä tuntuu nykyään olevan monelle että oli auto kuinka vanha tahansa ja ajettu kuinka paljon vaan ni kunhan joku muu kuin itse on maksumiehenä kun jotain hajoaa
. Jollei valmistaja niin sitten maahantuoja jollei sekään ni sitten myyjäliike jollei sekään ni sitten korjaamo ja toisinpäin. Ymmärrän kyllä et jos takuu on päättynyt mutta auto on täydellisesti huollettu, vähän ajettu ym ym että sillon maahantuoja/valmistaja tulee kustannuksissa vastaan, mutta että tässäkin kirjottajan mukaan tehtaan pitäisi kaikki maksaa niin kauan kuin tämä katajainen hullu kansa niillä kipoilla koittaa väkisin elvyttäenkin ajaa. Ei mulla muuta, täältä tähän.
https://youtu.be/qptpDpB-6oM" onclick="window.open(this.href);return false;

https://youtu.be/qptpDpB-6oM" onclick="window.open(this.href);return false;
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ke 21.03.2018 17:14
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Ei ole siitä kyse "että kun jotain hajoaa", vaan siitä että kyseessä on virhe joka on ollut autossa jo siinä vaiheessa kun Gunther on sen tehtaan portista ajanut ulos. Sen virheen takia ihmisten turvallisuus vaarantuu liikenteessä.kankkis kirjoitti:Tärkeintä tuntuu nykyään olevan monelle että oli auto kuinka vanha tahansa ja ajettu kuinka paljon vaan ni kunhan joku muu kuin itse on maksumiehenä kun jotain hajoaa. Jollei valmistaja niin sitten maahantuoja jollei sekään ni sitten myyjäliike jollei sekään ni sitten korjaamo ja toisinpäin. Ymmärrän kyllä et jos takuu on päättynyt mutta auto on täydellisesti huollettu, vähän ajettu ym ym että sillon maahantuoja/valmistaja tulee kustannuksissa vastaan, mutta että tässäkin kirjottajan mukaan tehtaan pitäisi kaikki maksaa niin kauan kuin tämä katajainen hullu kansa niillä kipoilla koittaa väkisin elvyttäenkin ajaa. Ei mulla muuta, täältä tähän.
https://youtu.be/qptpDpB-6oM" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä on kyseessä ihan vastaava tapaus kuin että kuvitteellinen viinan maahantuoja Kaltia ostaa miljoona vodkapulloa Saksalaiselta vodkavalmistajalta BM:ltä. Kaltia toimittaa vodkan vähittäismyyntiin Ulko kauppoihin. BM on kuitenkin huomannut että 10% pulloista on lirahtanut tilkka metanolia. Pitoisuus vaihtelee hieman ja vähän nautittuna ei aiheuta juurikaan oireita. Vähän enempi kun lasia killistää niin vähintään aiheuttaa huonovointisuutta, jos on huono tuuri niin menee näkö ja jos oikein huono tuuri niin menee henki. Asia on tiedossa niin valmistajalla, maahantuojalla kuin myyjällä, mutta kun asiakas menee vaihtamaan pulloaan virheettömään juotuaan siitä fingerporillisia vielä sairastumatta, vaatii myyjä täyttä hintaa.
Ymmärsinkö oikein, että sinusta tuo kuvitteellinen tilanne on ihan ok ja että asiakkaan tulee maksaa täysi hinta uudesta pullosta?
Arvannet että minusta ei ole oikein. Oikein on, että asiakas saa uuden pullon mukisematta olipa pullo täysi, puolillaan tai pelkkä helmi pohjalla.
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Hmm. Mulla on rekisteröintipv helmikuun lopussa ja auto -12 mallinen A593xxx. No vika voi tietenkin tulla mihin autoon vain. Tokihan on mahdollista, että extaksiin virtalukko on vaihdettu jossain vaiheessa muusta kun ym. syistä. -Vaihdettu lukko onkin sitten ollut tätä kuumanarkaa mallia.
S205, X204, W204, W212, W211, S211, W210, S203, W126, S124, W123, W116
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Ei yksikään autotehdas olis enään pystyssä jos automaattisesti kaikki niiden toteamat viat korjattaisiin automaattisesti, ei siinä auton käyttäjät enään muuta tekiskään kuin olisivat huollossa
. Vaikeintahan tässä on tehtaalla se että miten määritetään liikenneturvallisuutta vaarantava vika. Ja jos tehdas toteaa että kaikissa on vika niin kyllä aika herkästi tulee takaisin kutsu taikka huollon yhteydessä tehtävä aktio. Ja tips jos jossain erässä olevissa osissa saattaa olla vika. Eihän tuossakaan tipsissä sanota että ne kaikki olisi viallisia vaan että viallisia osia saattaa olla kyseisellä valmistus välillä koskien kaikkia sillä välillä valmistettuja autoja.

W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Samankaltaista vikaa ollut myös ihan kulumasta/liasta johtuen että ei se välttämättä ole valmistus virhe ensinnäkään, toki on mahdollista että varaosana todella huonolla tuurilla saanut kyseisenlaisen sarjan osan, toki valmistaja ei ole antanut virtalukon sarjanumero rajoja niin sitä ei pysty varmistamaan mistään
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Mercedes E W212 Zündschloss/Zündanlassschalter EZS Express Reparatur
Beim Bremsen schaltet sich Ihr Getriebe auf P um.
Onhan tuota ongelmaa Saksassakin ilmennyt, kun tarjoavat korjausta.
Beim Bremsen schaltet sich Ihr Getriebe auf P um.
Onhan tuota ongelmaa Saksassakin ilmennyt, kun tarjoavat korjausta.
S205, X204, W204, W212, W211, S211, W210, S203, W126, S124, W123, W116
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ke 21.03.2018 17:14
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Ihan täyttä schaibaa. Jokainen normaalilla järjellä varustettu ymmärtää että kyseessä on pahasti liikenneturvallisuutta vaarantava vika jos auto voi ihan milloin vain lyödä vaihteiston jumiin kun nopeus on alle 6km/h. Turhaan yrität pestä mustaa valkoiseksi.kankkis kirjoitti:Ei yksikään autotehdas olis enään pystyssä jos automaattisesti kaikki niiden toteamat viat korjattaisiin automaattisesti, ei siinä auton käyttäjät enään muuta tekiskään kuin olisivat huollossa. Vaikeintahan tässä on tehtaalla se että miten määritetään liikenneturvallisuutta vaarantava vika. Ja jos tehdas toteaa että kaikissa on vika niin kyllä aika herkästi tulee takaisin kutsu taikka huollon yhteydessä tehtävä aktio. Ja tips jos jossain erässä olevissa osissa saattaa olla vika. Eihän tuossakaan tipsissä sanota että ne kaikki olisi viallisia vaan että viallisia osia saattaa olla kyseisellä valmistus välillä koskien kaikkia sillä välillä valmistettuja autoja.
Kuten tuolla aiemmin jo vähän ynnäilin niin tehdas laskee ihan pelkkiä euroja ja jos se kasa on tarpeeksi suuri niin asia koitetaan pimittää. Esimerkkejä on paljon.
Et sitten vastannut tuohon kuvitteelliseen vodka caseen, onko syytä maksaa täysi hinta pullosta vai ei?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ke 21.03.2018 17:14
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Korkeajännitys-Saksan lukeneille tässä googlen käännös:Tähtipete kirjoitti:Mercedes E W212 Zündschloss/Zündanlassschalter EZS Express Reparatur
Beim Bremsen schaltet sich Ihr Getriebe auf P um.
Onhan tuota ongelmaa Saksassakin ilmennyt, kun tarjoavat korjausta.
Mercedes E W212 Ignition Lock / Ignition Switch EZS Express Repair
When braking, your transmission switches to P
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Maksaako viinayhtiö pullon vaihdosta aiheutuneet kulut 

W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ke 21.03.2018 17:14
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Kyllä pitää maksaa. Paskasti neuvoteltu sopimus jos ei maksa. Se on taas myyjän moka jos ei osaa neuvotella.kankkis kirjoitti:Maksaako viinayhtiö pullon vaihdosta aiheutuneet kulut
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Joo antaa olla meni offtopic jo aikaa sitten. Vika on vakava ja olen kyllä sitä mieltä myös että tehtaan tulee tulla kuluissa ainakin osan vastaan riippuen sen mukaan kuinka paljon käytetty auto on muutenkin.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Aika paljon samanlaisia piirteitä kuin sbc jarrujen takuuasioissa.Tehdas ei ole tehnyt takaisinkutsuja,mutta 10 vuotta vanhoja autoja korjattu takuuseen.
Niin se tulee käymään tässäkin asiassa.Yksi kerrallaan korjaillaan
Niin se tulee käymään tässäkin asiassa.Yksi kerrallaan korjaillaan
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Näin vain kävi että mitään ei saanut. En ole valmistenumeroa kattonu, mutta 2011 E 300 kyseessä. Mileage/Age oli syynä takuukyselyssä millä eväsivät.
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Missäs liikkeessä on vaihdettu tehtaan piikkiin lukko?
Meillä olis sama vika.ja onko kukaan korjauttanut virtalukkoa?
Meillä olis sama vika.ja onko kukaan korjauttanut virtalukkoa?
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Otin lukon pois ja lähetin Vaasaan (Sercap) Korjattavaksi. Tuli kuntoon, tosin omalla kustannuksella.Mv81 kirjoitti:Missäs liikkeessä on vaihdettu tehtaan piikkiin lukko?
Meillä olis sama vika.ja onko kukaan korjauttanut virtalukkoa?
S205, X204, W204, W212, W211, S211, W210, S203, W126, S124, W123, W116
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Koskeekos tuo tuo myös keylessiä
Mitenköhän jos vinkkais Trafille asiasta. Eikös se niille ikäänkuin kuulu nuo liikenteen turvallisuusasiat.

Mitenköhän jos vinkkais Trafille asiasta. Eikös se niille ikäänkuin kuulu nuo liikenteen turvallisuusasiat.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Tiedoks kaikille tänne niin asiakkaan w212 ja olisko ollu 2012 vm mersussa oli sama vika ja aikasemmin virtalukko vaihettu mersun liikkees asiakkaan piikkiin. Täältä annoin linkin asiakkaalle ja sai mennä virtalukon vaihtaneeseen korjaamoon valittamaan mitä lystää.
Niin semmoista palautetta tuli että korjaamo jutteli kuulemma vehon kanssa ja lopulta suostui maksamaan alkuperäisen lukon töineen päivineen...
En tiiä onko jokasessa lukossa sama vika mutta siinä tehtaalla asennetussa lukossa oli kaksi kylmä juotosta joka aiheutti vian ja on kyllä täysin korjattavissa simppelimmältäkin kolvaajalta!
Asiakkaalla on nyt siis kaksi toimivaa virtalukkoa jota ei enää tartte parittaa kyseiseen autoon
Niin semmoista palautetta tuli että korjaamo jutteli kuulemma vehon kanssa ja lopulta suostui maksamaan alkuperäisen lukon töineen päivineen...
En tiiä onko jokasessa lukossa sama vika mutta siinä tehtaalla asennetussa lukossa oli kaksi kylmä juotosta joka aiheutti vian ja on kyllä täysin korjattavissa simppelimmältäkin kolvaajalta!
Asiakkaalla on nyt siis kaksi toimivaa virtalukkoa jota ei enää tartte parittaa kyseiseen autoon
-
- Mersumies
- Viestit: 507
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
kai se yhtä sähköinen on se lattikeppikin. Jos vaihteisto on täysin sähköinen niin kepin sijoittelu paikkaan missä se ei vie keskikonsolin tiloja on erittäin hyvä keksintö.tahtoomersun kirjoitti:Olen aina ollut sitä mieltä,että tuo vaihdetikku ratin takana on typerä ja paska keksintö. Tuollainen virhetoiminto ei taida olla edes mahdollinen "perinteisen" vaihdekepin kanssa.
Jotkut asiat on vaan jo ajat sitten tehty oikein, eikä niitä kannata yrittää keksiä uudestaan.
W212 E350cdi
Re: Valmistusvirhe, koskee useaa mallia ja vaarantaa liikenn
Itsellä ensimmäinen mese alla ja ei aikaisemmin ole ollut kokemusta tuosta ratissa olevasta valitsimesta, mutta nyt kun siihen on tottunut, niin vaikea keksiä paikkaa missä se olisi näppärämpi?Nurmituomas kirjoitti:kai se yhtä sähköinen on se lattikeppikin. Jos vaihteisto on täysin sähköinen niin kepin sijoittelu paikkaan missä se ei vie keskikonsolin tiloja on erittäin hyvä keksintö.tahtoomersun kirjoitti:Olen aina ollut sitä mieltä,että tuo vaihdetikku ratin takana on typerä ja paska keksintö. Tuollainen virhetoiminto ei taida olla edes mahdollinen "perinteisen" vaihdekepin kanssa.
Jotkut asiat on vaan jo ajat sitten tehty oikein, eikä niitä kannata yrittää keksiä uudestaan.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88