OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Re: OM604 Lucasin pumpun vaihto boshiin. APUA!!!
Muistelen että niitä piti ola kaksi ja oliko 16mm. Ja 22. ....täysi arvaus.
Katson jos autotallin seinälle laitoin ne koot ylös.
Tallinseinällä on tulppa 21mm ja luulen että se on siihen koska muuta siinä ei lukenut .
Se toinen oli pienempi mutta noita kokoja on vain tietyillä mitoilla eli metsään ei mene rajusti kuitenkan.
Katson jos autotallin seinälle laitoin ne koot ylös.
Tallinseinällä on tulppa 21mm ja luulen että se on siihen koska muuta siinä ei lukenut .
Se toinen oli pienempi mutta noita kokoja on vain tietyillä mitoilla eli metsään ei mene rajusti kuitenkan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Kiitän! täytyy käyä ostelee eri kokoja ni pääsee viikoloppuna rassamaan boschia paikallee.
-s124 300tdt -92
Nostetaan ikivanhaa ketjua.
Tuli viikonloppuna vaihdettua w202 lucasin tilalle viton pumppu.
Muuten toimii hienosti mutta kierroslukumittari ei pelitä.
Voi käynnistyksen jälkeen hetken toimia ja sitten mykistyy.
Mikä siihen mahtoi tulla pumpun vaihdon jälkeen, ja saisiko sen toimimaan kohtuu vaivalla?
Tuli viikonloppuna vaihdettua w202 lucasin tilalle viton pumppu.
Muuten toimii hienosti mutta kierroslukumittari ei pelitä.
Voi käynnistyksen jälkeen hetken toimia ja sitten mykistyy.
Mikä siihen mahtoi tulla pumpun vaihdon jälkeen, ja saisiko sen toimimaan kohtuu vaivalla?
Yleensä se jää tollaiseksi rammaksi...yhdessä kun ylitti 3000rpm niin nollille kunnes kuittautui kun sammutti mutta nyt huomasin kun huolsin sitä että sehän toimii kuin pitääkin.
Muistaakseni täällä oli joku joka oli perhtynyt siihen ja sai toimimaan mutta itse mielsin homman että olkoon kun piti eletroniikkaan paneutua korjatakseen sen.
Muistaakseni täällä oli joku joka oli perhtynyt siihen ja sai toimimaan mutta itse mielsin homman että olkoon kun piti eletroniikkaan paneutua korjatakseen sen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Vanha on keskustelu, mutta koitetaan vieläkö näitä seurataan.
Eli vaihdoin om604 moottorilla olevaan w202 meseen bossilaisen. Nyt ainut mitä en osaa järkeillä on tuo saamutin hommeli. Alipaineen otin sammuttimeen pakokaasun kierrätys venttiililtä. sähkökytkentää en ymmärrä mistä ja miten se tehään. Eli nyt kun kytken toisen navan alipaineventtiilistä suoraan plussaan ja toisen miinukseen niin sammuu ja toimii mutta, miten ja mistä kytkentä että toimisi kun avaimesta kääntää sammuksiin. Miten ootte kytkeneet.
Eli vaihdoin om604 moottorilla olevaan w202 meseen bossilaisen. Nyt ainut mitä en osaa järkeillä on tuo saamutin hommeli. Alipaineen otin sammuttimeen pakokaasun kierrätys venttiililtä. sähkökytkentää en ymmärrä mistä ja miten se tehään. Eli nyt kun kytken toisen navan alipaineventtiilistä suoraan plussaan ja toisen miinukseen niin sammuu ja toimii mutta, miten ja mistä kytkentä että toimisi kun avaimesta kääntää sammuksiin. Miten ootte kytkeneet.
W166 350 bluetec
S211 270cdi
W126 280s
S211 270cdi
W126 280s
Esimerkiksi lasinpyyhkijän moottorilta katkeaa virta kun virta ei ole päällä.
wiimax.fi
Niinhän se tekee yleensä kaikista sähkölaitteista. Liekkö tuo ko venttiili vääränlainen tms kun toimii samallalailla on piuhat kumminpäin vaan. Jostain muistelin lukeneeni että se pitää +maadottaa.
W166 350 bluetec
S211 270cdi
W126 280s
S211 270cdi
W126 280s
Minkä mallin alipaineventtiili sulla siis on? Luonnollisesti alipaineletkut pitää kytkeä niin että virrat päällä alipaineen kulku on tukittu ja kun virta katkeaa, pääsee alipaine kulkemaan sammuttimen kalvolle.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Sillä omalla 604 egrää ohjaavalla alpaineventtiilillä kokeilin.
Liekkö mulla sitte letkut viturallaan
Liekkö mulla sitte letkut viturallaan
W166 350 bluetec
S211 270cdi
W126 280s
S211 270cdi
W126 280s
Niin tosiaan. Mikähän siinä muuten oli, kun PP-Diesel noita Boschin pumppuja vaihtoi paljon OM604:iin, niin lasinpyyhkijän systeemistä jostain se kytkentä otettiin ja hämärä muistikuva on, että sammuiko moottori vasta sitten kun käänsi avaimen 0-asentoon, ei vielä 1-asennossa ? Löytyikö sieltä paikka jossa on jännite vasta sitten kun avain käännetään 2-asennosta pois ... eeei jaksa muistaa.
Turvallinen kytkentä olisi kuitenkin sellainen että moottori käy, kun venttiilille ei tule virtaa, ja sammuu vasta virralla ohjaten.
Turvallinen kytkentä olisi kuitenkin sellainen että moottori käy, kun venttiilille ei tule virtaa, ja sammuu vasta virralla ohjaten.
wiimax.fi
Niin, sitäpä tässä koittanu pähkäillä että miten se kytketään. Pitää vielä tuo lasinpyyhkijä tsekata millasia virtoja sinne tullee missäkin virta-avaimen asennossa.
W166 350 bluetec
S211 270cdi
W126 280s
S211 270cdi
W126 280s
Ei sinne pyyhkimenmoottorillekkaan tule virtoja avainta nollille kännettäessä, minun mittauksien mukaan. Mistähän löytäs tietoa miten ne niitä venttiileitä on kytkeneet. Muuten olis homma tehty.dealer kirjoitti: ↑Su 02.03.2025 09:18 Niin tosiaan. Mikähän siinä muuten oli, kun PP-Diesel noita Boschin pumppuja vaihtoi paljon OM604:iin, niin lasinpyyhkijän systeemistä jostain se kytkentä otettiin ja hämärä muistikuva on, että sammuiko moottori vasta sitten kun käänsi avaimen 0-asentoon, ei vielä 1-asennossa ? Löytyikö sieltä paikka jossa on jännite vasta sitten kun avain käännetään 2-asennosta pois ... eeei jaksa muistaa.
W166 350 bluetec
S211 270cdi
W126 280s
S211 270cdi
W126 280s
Minä en valitettavasti osaa auttaa tuossa, mutta siitä olen aika varma että sieltä pyyhkijänmoottorilta PP-Diesel tuon toteutti.
Eihän siellä sitten ole jossain johdossa maadoitus joka tulee vasta kun kääntää avaimen nollille tai ykkösasentoon ? Tai jossain muualla, saahan sen niinkin päin tehtyä.
Eihän siellä sitten ole jossain johdossa maadoitus joka tulee vasta kun kääntää avaimen nollille tai ykkösasentoon ? Tai jossain muualla, saahan sen niinkin päin tehtyä.
wiimax.fi