parikymppiä pala saksastaAK47 kirjoitti:Mitäs maksoi moiset vakuutukset?MiHe kirjoitti:Mä ostin nuo kumipöllykät, näppärä kaverihan tosiaan tekee vaikka puusta nuo limp home tuet jos ei auto enää halua nousta ylös...
tunkkihan on siellä alla jo valmiina niin se ei ole ongelma saada asennettua tuollainen
https://w220.ee/images/thumb/8/82/W220_ ... 271230.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://w220.ee/images/thumb/6/61/W220_ ... 280839.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
W220 Kysy&vastaa.
Re: W220 Kysy&vastaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
Miten jos vaihdan autoon halogen valot xenonien tilalle..niin toimiiko ne vai täytyykö jotain muutokia tehdä? Tuleeko erroria mittariston näyttöön? Liittimet ilmeisesti sopii mitä nyt kuvia katsoin niin oli samanlaiset ja jotkut halogenit on kanssa automaattisella korkeuden säädöllä.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Vielä vähän päätös auki että pistänkö ässän talveksi seisomaan vai varustelenko (ruostesuojaus + lämppärit) talvea varten, mutta jos päätyy ajelemaan läpi talven, niin pystyykö tuohon laittamaan akkulaturia lohkolämppärin (tai letkuun taitaa tulla) yhteyteen, kun konehuoneessa ei ole plussapistettä?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: W220 Kysy&vastaa.
Apumiehen jalkatilassa on melko tukeva plussa
Re: W220 Kysy&vastaa.
Kiitos, niinpä onkin. Hölmönä ajattelin että pitäisi konehuoneessa ladata, mutta sisäpistokkeelle kun tulee joka tapauksessa johto, niin saa koko laturinkin sinne jalkatilaan säältä suojaan.jysi kirjoitti:Apumiehen jalkatilassa on melko tukeva plussa
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
Re: W220 Kysy&vastaa.
Eipä mitiä enään....
Re: W220 Kysy&vastaa.
eipä sitten onnistunut autonavaimet.fi avaimen tekeminen, eivät saaneet luettua jotain (PIN, password?) koodia... kysyin että mahtaisiko starilla nähdä kyseisen stringin mutta oli kovasti sitä mieltä ettei (kävin katselemassa niin monemoista 15-16 digit tavaraa siellä oli mutta ei kyllä suoraan nimettynä PINniin viittaavaa). Pitää kuulemma virtalukosta tinata chippi irti lukemista varten ja kaiffarilla oli käsi paketissa niin ei voinut sitä tehdä... facelifti ässä lähti pihasta juuri ennen minua nähtävästi vara-avaimen kanssa.
sitten mennään yhdellä avaimella kädet kyynärpäitä myöten ristissä ja luotetaan tunnetusti hyvään onneen (kerran eihän itsellä yhtään avainta ole kymmeneen vuoteen hajonnut *kop*kop).
sitten mennään yhdellä avaimella kädet kyynärpäitä myöten ristissä ja luotetaan tunnetusti hyvään onneen (kerran eihän itsellä yhtään avainta ole kymmeneen vuoteen hajonnut *kop*kop).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
Satunnaisesti herjailee lisäjarruvalosta mittaristossa. 95% kerroista toimii. Onko noissa joku yleinen kohta, liitos tms joka alkaa oikuttelemaan?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: W220 Kysy&vastaa.
Mulla taas rekisterikilven valon liitin oli irti ja laitettiin takas ja taas välillä siitä herjaa... En tiedä onko liittimet huonoja vai tärinäkö olisi niin pahaa takapaksin seudulla että liittimet irtoaa/väljistyy???luokyio kirjoitti:Satunnaisesti herjailee lisäjarruvalosta mittaristossa. 95% kerroista toimii. Onko noissa joku yleinen kohta, liitos tms joka alkaa oikuttelemaan?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Satunnainen piipatus palaneista side lighteistä loppui minulla kun vaihdoin etuparkkipolttimot uusiin. Ehkä polttimot vanhetessaan alkavat ärsyttää diagnostiikkaa.AK47 kirjoitti:Mulla taas rekisterikilven valon liitin oli irti ja laitettiin takas ja taas välillä siitä herjaa... En tiedä onko liittimet huonoja vai tärinäkö olisi niin pahaa takapaksin seudulla että liittimet irtoaa/väljistyy???luokyio kirjoitti:Satunnaisesti herjailee lisäjarruvalosta mittaristossa. 95% kerroista toimii. Onko noissa joku yleinen kohta, liitos tms joka alkaa oikuttelemaan?
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Re: W220 Kysy&vastaa.
Vihdoin sain aikaiseksi irroitella helmamuovit... ei mennyt kuin yksi klipsi pidike rikki kynnyslista puolelta Miks helvatassa ne ei liu'u siististi pois kun on kerran suunniteltu vähän niinkuin liukumaan...
No mutta latahan paljastui lienee ihan tavalilnen näky; lähes kaikkien kiinnityspiseiden ympärillä pintaruostetta joissain vähän enemmän, nostokumien ympäristöt yllättävän hyvät paitsi toisen takusen vieressä ihan rehellinen reikä
No mutta latahan paljastui lienee ihan tavalilnen näky; lähes kaikkien kiinnityspiseiden ympärillä pintaruostetta joissain vähän enemmän, nostokumien ympäristöt yllättävän hyvät paitsi toisen takusen vieressä ihan rehellinen reikä
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
Minulla on edessä sama homma ennen talvea. Myös lokasuojien reunoista pitää muutamat peukalon kynnen kokoiset alueet laittaa kuntoon, että raaskii talven ajella. Parashan se olisi, kun ostaisi jonkun Fiestan talveksi ja antaisi Ässän nukkua talviuntaMiHe kirjoitti:Vihdoin sain aikaiseksi irroitella helmamuovit... ei mennyt kuin yksi klipsi pidike rikki kynnyslista puolelta Miks helvatassa ne ei liu'u siististi pois kun on kerran suunniteltu vähän niinkuin liukumaan...
No mutta latahan paljastui lienee ihan tavalilnen näky; lähes kaikkien kiinnityspiseiden ympärillä pintaruostetta joissain vähän enemmän, nostokumien ympäristöt yllättävän hyvät paitsi toisen takusen vieressä ihan rehellinen reikä
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: W220 Kysy&vastaa.
Liian paljon netissä tuli katseltua ruosteisien ässien kuvia, joten en nyt Fiestaan sortunut mutta lankku tuli pihaan, että saa ajaa vielä ensi kesänäkin priimalla ässällä. Seiskööt katoksessa talvikelien ohi.
Tähän liittyen, onko airmaticissa tai muissa laitteissa jotain erityisvalmisteluja mitä kannattaisi ennen seisontaa tehdä? Esim. nostaa alusta yläasentoon, jos se vaikuttaa johonkin jotenkin?
Tähän liittyen, onko airmaticissa tai muissa laitteissa jotain erityisvalmisteluja mitä kannattaisi ennen seisontaa tehdä? Esim. nostaa alusta yläasentoon, jos se vaikuttaa johonkin jotenkin?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: W220 Kysy&vastaa.
Meneekö 20 tuumanen vanne alle hyvin?
Re: W220 Kysy&vastaa.
Mulla oli 20" vanteet tossa viissatkussa. Ei ne suomen teillä siellä oikein mahdu pyörimään.Ale.s kirjoitti:Meneekö 20 tuumanen vanne alle hyvin?
18" vanteet on ihan hyvät 220 koriseen ja tais mulla olla talvirenkaat 17" vanteilla.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Akku johonkin ylläpitolaturiin. Kaikki nesteet kannattaa uusia mitä ei ole japanin jälkeen uusittu. Ne tuulilasin pesurin osat pamahtelee jos ei ole puhasta tenua tms siellä, eli pakkaskesto vähintään -40C. Siitäpä muistinkin että olenkohan omaan vaihtanu jarrunesteitä...luokyio kirjoitti:Liian paljon netissä tuli katseltua ruosteisien ässien kuvia, joten en nyt Fiestaan sortunut mutta lankku tuli pihaan, että saa ajaa vielä ensi kesänäkin priimalla ässällä. Seiskööt katoksessa talvikelien ohi.
Tähän liittyen, onko airmaticissa tai muissa laitteissa jotain erityisvalmisteluja mitä kannattaisi ennen seisontaa tehdä? Esim. nostaa alusta yläasentoon, jos se vaikuttaa johonkin jotenkin?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Joo, akku toki, nesteet on kaikki vaihdettu poislukien tuo pissapoika, hyvä huomio. Ei ole kesän aikana tarpeeksi tullut tarvetta niin ei ole ehtinyt tyhjetä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: W220 Kysy&vastaa.
Aina yhtä ajankohtaisesta airmaticin vuoto-aiheesta kysyisin kokemuksia:
Asennettuani vihdoin upouuden venttiiliblokin,on auton vasen takanurkka alkanut vajoamaan yön aikana.Kompura on osoittanut myös vuotoa kuorestaan,ja irrotin sen fixausta varten.Samalla oli tilaisuus tehdä testi: Venttiiliyksikön ja kompressorin välinen letku oli siis irti kompurasta,ja laitoin irtonaisen pään vesiastiaan.Ilmaahan sieltä tuli,ja varmaankin se tulee vasemmasta takanurkasta..ei ihme että laskee.
Eikös tämä ole selvä tapaus:uusi venttiiliyksikkö on viallinen? Jos tuosta (kuulema)aina-avoinna olevasta"p"portista tulee ilmaa,niin joku venttiileistä vuotaa blokin sisällä,päästäen siten ilmaa pois jousesta tai ilmasäiliöstä.
Onkohan mitään toivoa saada tuota jumittunutta venttiiliä toimimaan?
Kävisin osan vaihtamassa jos olisi KL:stä ostettu,mutta tämän tilasin kaaaaukaa..
Edit:tulipa sellainenkin mieleen,että voisiko vika olla sähköpuolella,jos venttiiliyksikölle menevästä liittimestä ei menekään käskyä venttiilin sulkemisesta.
Täytyy vähän hieroa sitä isompaa yksikölle menevää liitintä.
Asennettuani vihdoin upouuden venttiiliblokin,on auton vasen takanurkka alkanut vajoamaan yön aikana.Kompura on osoittanut myös vuotoa kuorestaan,ja irrotin sen fixausta varten.Samalla oli tilaisuus tehdä testi: Venttiiliyksikön ja kompressorin välinen letku oli siis irti kompurasta,ja laitoin irtonaisen pään vesiastiaan.Ilmaahan sieltä tuli,ja varmaankin se tulee vasemmasta takanurkasta..ei ihme että laskee.
Eikös tämä ole selvä tapaus:uusi venttiiliyksikkö on viallinen? Jos tuosta (kuulema)aina-avoinna olevasta"p"portista tulee ilmaa,niin joku venttiileistä vuotaa blokin sisällä,päästäen siten ilmaa pois jousesta tai ilmasäiliöstä.
Onkohan mitään toivoa saada tuota jumittunutta venttiiliä toimimaan?
Kävisin osan vaihtamassa jos olisi KL:stä ostettu,mutta tämän tilasin kaaaaukaa..
Edit:tulipa sellainenkin mieleen,että voisiko vika olla sähköpuolella,jos venttiiliyksikölle menevästä liittimestä ei menekään käskyä venttiilin sulkemisesta.
Täytyy vähän hieroa sitä isompaa yksikölle menevää liitintä.
Viimeksi muokannut Ari, Ma 10.09.2018 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
Re: W220 Kysy&vastaa.
Höpö höpö...AK47 kirjoitti:Mulla oli 20" vanteet tossa viissatkussa. Ei ne suomen teillä siellä oikein mahdu pyörimään.Ale.s kirjoitti:Meneekö 20 tuumanen vanne alle hyvin?
18" vanteet on ihan hyvät 220 koriseen ja tais mulla olla talvirenkaat 17" vanteilla.
245/35/20 ja 275/30/20 mahtuu pyörimään alla ilman mitään ongelmaa - ainakin omassa "linttamatalassa" pyörinyt kohta 15tkm Välillä vielä neljä aikuista kyydissä viikon matkatavaroilla ja täydellä tankilla... Nämä tietenkin otteessa oikein, jotta muutoskatsastetut
Re: W220 Kysy&vastaa.
Mulla tällä hetkellä 19 tuumaset ja se on mielestäni minimi koko mitä tuohon koriin vois laittaa.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Pöh, 16" rulettaa
Hitaassa ajossa ilman radiota on iskenyt korvaan että ratin kääntö tuo vaimeaa narinaa. Kuulostaisi ihan kuin joku kumi olisi kovettunut tms. Onkohan mitään tiettyä paikkaa mistä voisi tulla?
Hitaassa ajossa ilman radiota on iskenyt korvaan että ratin kääntö tuo vaimeaa narinaa. Kuulostaisi ihan kuin joku kumi olisi kovettunut tms. Onkohan mitään tiettyä paikkaa mistä voisi tulla?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: W220 Kysy&vastaa.
abc alustan talviseisokki vinkit ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
Re: W220 Kysy&vastaa.
Ainakin suodattaa tien epätasaisuuksia hyvinluokyio kirjoitti:Pöh, 16" rulettaa
Ois itellä tulossa jättimäiset 17" talvipyörät, 235-leveet, meneekö raapimati
Re: W220 Kysy&vastaa.
Ai, no mutta eihän tässä kysytty että mikä mahtuu pyörimään kun ajelee liikenteen tukkona pappatyylillä.Jakeluvesimies kirjoitti:Höpö höpö...AK47 kirjoitti:Mulla oli 20" vanteet tossa viissatkussa. Ei ne suomen teillä siellä oikein mahdu pyörimään.Ale.s kirjoitti:Meneekö 20 tuumanen vanne alle hyvin?
18" vanteet on ihan hyvät 220 koriseen ja tais mulla olla talvirenkaat 17" vanteilla.
245/35/20 ja 275/30/20 mahtuu pyörimään alla ilman mitään ongelmaa - ainakin omassa "linttamatalassa" pyörinyt kohta 15tkm Välillä vielä neljä aikuista kyydissä viikon matkatavaroilla ja täydellä tankilla... Nämä tietenkin otteessa oikein, jotta muutoskatsastetut
Kyllä se vaan raapi, vai väitätkö valehtelijaksi? Sun autosta en sano mitään kun en ole sitä ikinä ajanut. Jos ajaa pappatyylillä ja ei tiukkoja mutkia niin mahtuu pyörimään. Mutta suomen tiet ja jos ajelee sinne 120+ missä alusta laskee itsensä niin ei tarvinnu olla kummaa heittoa niin jo raapasi. Madallettuna huijauspuslalla raapi tuon tuostakin siksipä ne vanteet, renkaat ja madallusholkit lenti nurkkaan.
Tää on nyt 1-1
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
Re: W220 Kysy&vastaa.
No varmaan et-luku ja rengastus on se avain... Paljasta spektisi, joilla raapi??AK47 kirjoitti:Ai, no mutta eihän tässä kysytty että mikä mahtuu pyörimään kun ajelee liikenteen tukkona pappatyylillä.Jakeluvesimies kirjoitti:Höpö höpö...AK47 kirjoitti:Mulla oli 20" vanteet tossa viissatkussa. Ei ne suomen teillä siellä oikein mahdu pyörimään.Ale.s kirjoitti:Meneekö 20 tuumanen vanne alle hyvin?
18" vanteet on ihan hyvät 220 koriseen ja tais mulla olla talvirenkaat 17" vanteilla.
245/35/20 ja 275/30/20 mahtuu pyörimään alla ilman mitään ongelmaa - ainakin omassa "linttamatalassa" pyörinyt kohta 15tkm Välillä vielä neljä aikuista kyydissä viikon matkatavaroilla ja täydellä tankilla... Nämä tietenkin otteessa oikein, jotta muutoskatsastetut
Kyllä se vaan raapi, vai väitätkö valehtelijaksi? Sun autosta en sano mitään kun en ole sitä ikinä ajanut. Jos ajaa pappatyylillä ja ei tiukkoja mutkia niin mahtuu pyörimään. Mutta suomen tiet ja jos ajelee sinne 120+ missä alusta laskee itsensä niin ei tarvinnu olla kummaa heittoa niin jo raapasi. Madallettuna huijauspuslalla raapi tuon tuostakin siksipä ne vanteet, renkaat ja madallusholkit lenti nurkkaan.
Tää on nyt 1-1
Ei ole mulla raapinut maantienopeuksissa ollenkaan, eikä taajamassakaan, 4 aikuista kyydissä ja lastia, kuten kirjoitin... Toki isoihin heittoihin ym jarrutan, mutta myös pullukallakin kumilla... Eli ihan muun liikenteen mukana mennään
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
Re: W220 Kysy&vastaa.
Minä olen aina aloittanut testaamalla ihan vain sen kulman irrallaan. Pitääkö jousi ylipäätänsä paineen. No siis molemmat takapään iskarit yhtäaikaa mutta kuitenkin. Ilmaa ei saa tulla takasi kompuralle. Minä olen ihan puhdistusainetta laittanut siihen venttiiliblokkiin ja puhallellut paineilmalla niitä. Viimeisin airmatic pysyi n.2h ilmassa ja nyt pysyy ainakin kuukauden mitä on nyt seisonut pisimmillään.Ari kirjoitti:Aina yhtä ajankohtaisesta airmaticin vuoto-aiheesta kysyisin kokemuksia:
Asennettuani vihdoin upouuden venttiiliblokin,on auton vasen takanurkka alkanut vajoamaan yön aikana.Kompura on osoittanut myös vuotoa kuorestaan,ja irrotin sen fixausta varten.Samalla oli tilaisuus tehdä testi: Venttiiliyksikön ja kompressorin välinen letku oli siis irti kompurasta,ja laitoin irtonaisen pään vesiastiaan.Ilmaahan sieltä tuli,ja varmaankin se tulee vasemmasta takanurkasta..ei ihme että laskee.
Eikös tämä ole selvä tapaus:uusi venttiiliyksikkö on viallinen? Jos tuosta (kuulema)aina-avoinna olevasta"p"portista tulee ilmaa,niin joku venttiileistä vuotaa blokin sisällä,päästäen siten ilmaa pois jousesta tai ilmasäiliöstä.
Onkohan mitään toivoa saada tuota jumittunutta venttiiliä toimimaan?
Kävisin osan vaihtamassa jos olisi KL:stä ostettu,mutta tämän tilasin kaaaaukaa..
Edit:tulipa sellainenkin mieleen,että voisiko vika olla sähköpuolella,jos venttiiliyksikölle menevästä liittimestä ei menekään käskyä venttiilin sulkemisesta.
Täytyy vähän hieroa sitä isompaa yksikölle menevää liitintä.
Jos sähköpuoli mietityttää, ota liitin irti siitä venttiiliblokista yöksi.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Taisipa olla juurikin samankokoiset kumit. et saattoi olla 37 ainakin toisessa vanteessa.Jakeluvesimies kirjoitti:No varmaan et-luku ja rengastus on se avain... Paljasta spektisi, joilla raapi??AK47 kirjoitti:Ai, no mutta eihän tässä kysytty että mikä mahtuu pyörimään kun ajelee liikenteen tukkona pappatyylillä.Jakeluvesimies kirjoitti:Höpö höpö...AK47 kirjoitti:Mulla oli 20" vanteet tossa viissatkussa. Ei ne suomen teillä siellä oikein mahdu pyörimään.Ale.s kirjoitti:Meneekö 20 tuumanen vanne alle hyvin?
18" vanteet on ihan hyvät 220 koriseen ja tais mulla olla talvirenkaat 17" vanteilla.
245/35/20 ja 275/30/20 mahtuu pyörimään alla ilman mitään ongelmaa - ainakin omassa "linttamatalassa" pyörinyt kohta 15tkm Välillä vielä neljä aikuista kyydissä viikon matkatavaroilla ja täydellä tankilla... Nämä tietenkin otteessa oikein, jotta muutoskatsastetut
Kyllä se vaan raapi, vai väitätkö valehtelijaksi? Sun autosta en sano mitään kun en ole sitä ikinä ajanut. Jos ajaa pappatyylillä ja ei tiukkoja mutkia niin mahtuu pyörimään. Mutta suomen tiet ja jos ajelee sinne 120+ missä alusta laskee itsensä niin ei tarvinnu olla kummaa heittoa niin jo raapasi. Madallettuna huijauspuslalla raapi tuon tuostakin siksipä ne vanteet, renkaat ja madallusholkit lenti nurkkaan.
Tää on nyt 1-1
Ei ole mulla raapinut maantienopeuksissa ollenkaan, eikä taajamassakaan, 4 aikuista kyydissä ja lastia, kuten kirjoitin... Toki isoihin heittoihin ym jarrutan, mutta myös pullukallakin kumilla... Eli ihan muun liikenteen mukana mennään
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Parsa,kiitos vastauksesta.Venttiiliyksikkö todella vuotaa,testasin vielä irrotettuani sen autosta.Opiskelin myös,kuinka sähköä syöttämällä voi testata venttiilien toiminnan ylipäänsä.Kaikki avautui hyvin,mutta tosiaan se vasenta takanurkkaa ohjaava venttiili jäi hieman auki.Kauheasti kutkuttaisi koittaa voidella,mutta toisaalta jos kyseessä onkin jokin valuvika eikä voitelut auta,niin voi takuu raueta mikäli palautan osan ja huomaavat että jotain kikkailtu.Millä aineella tuota voisi liottaa?
Vaihdettuani kesällä putkiliittimet ja kompressorin korjaussarjan,alkoi kompura käydä kovin usein.Ehkä kävi ennenkin,mutta nyt sen kuuli,kun alkuperäisen kiinnityksen ruuvi tai pari katkesi,ja tein oman kumivaimennetun pantakiinnityksen.Vuotoja systeemissä en ole havainnut,joten arvelen että kompressori on elämänsä ehtoossa.
Eikös se saata pöristä vuotamattomassakin ilmasysteemissä,jos on itsessään puolikuntoinen?
Laitoin vanhan venttiiliyksikön takaisin,ja nyt auto ryhdissään.Kompura käy edelleen toisinaan ajaessa.Käsittääkseni sen ei pitäisi käydä juuri koskaan,koska ilmasäiliö vastaanottaa tai luovuttaa tarvittavan ilman jousiin.
Täytyy miettiä uskaltaisko venttiiliyksikköä voidella.Tai jos jollain foorumilaisella varmasti normikuntoinen ylimääräinen kompura ja haluaisi ottaa riskin ja vaihtaa venayksikköön(tai vain ostaa/myydä),niin voidaan miettiä.
Vaihdettuani kesällä putkiliittimet ja kompressorin korjaussarjan,alkoi kompura käydä kovin usein.Ehkä kävi ennenkin,mutta nyt sen kuuli,kun alkuperäisen kiinnityksen ruuvi tai pari katkesi,ja tein oman kumivaimennetun pantakiinnityksen.Vuotoja systeemissä en ole havainnut,joten arvelen että kompressori on elämänsä ehtoossa.
Eikös se saata pöristä vuotamattomassakin ilmasysteemissä,jos on itsessään puolikuntoinen?
Laitoin vanhan venttiiliyksikön takaisin,ja nyt auto ryhdissään.Kompura käy edelleen toisinaan ajaessa.Käsittääkseni sen ei pitäisi käydä juuri koskaan,koska ilmasäiliö vastaanottaa tai luovuttaa tarvittavan ilman jousiin.
Täytyy miettiä uskaltaisko venttiiliyksikköä voidella.Tai jos jollain foorumilaisella varmasti normikuntoinen ylimääräinen kompura ja haluaisi ottaa riskin ja vaihtaa venayksikköön(tai vain ostaa/myydä),niin voidaan miettiä.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W220 Kysy&vastaa.
Itse olen ymmärtänyt että auton käydessä ja liikkuessa pusseja täytetään aina kompuralla. Säiliötä käytetään vain kun auto on paikallaan, jottei pörinä häiritse kenenkään biorytmejä.Ari kirjoitti:Käsittääkseni sen ei pitäisi käydä juuri koskaan,koska ilmasäiliö vastaanottaa tai luovuttaa tarvittavan ilman jousiin.
https://w220.ee/Airmatic" onclick="window.open(this.href);return false;
Ainakin S211 tallettaa vikakoodeja jos auton mielestä kompura käy liian tiheään.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Re: W220 Kysy&vastaa.
Encyclopediastakaan en ole ihan selvää käsitystä saanut asiasta.Sanotaan vain että ilmaa otetaan joko säiliöstä tai kompurasta,tai molemmista tarvittaessa.Ja kuten sanoit,äänisyistä säiliöstä silloin kun auto paikallaan.
Oma kompurani kyllä käy auton seistessäkin toisinaan,joten teoriani on,ettei se pysty tuottamaan ilmasäiliöön tarpeeksi ilmaa(painetta),ja siksi käy niin usein.Jousissa siis ilma pysyy.
Lisäys:olen jo kallistunut siihen,että pumpun kuuluukin käydä toisinaan.Jos on terve kompura ja ehjä kiinnitys,niin sen käyntiähän ei kuule.Varmuuden vuoksi voisi teettää testin kompuran tehosta.Jos jollakulla Star-omistajalla Tampereen alueella halua tällaiseen korvausta vastaan,niin ilmoittaudu toki. ari.jarvinen@jippii.fi
Kun vielä osaisi päättää mitä tehdä vuotavan venttiiliyksikön kanssa.Jos yhden viallisen venttiilin saisi jollain voiteella sulkeutumaan täysin,ei tarvitsisi sählätä palautuksen kanssa.
Oma kompurani kyllä käy auton seistessäkin toisinaan,joten teoriani on,ettei se pysty tuottamaan ilmasäiliöön tarpeeksi ilmaa(painetta),ja siksi käy niin usein.Jousissa siis ilma pysyy.
Lisäys:olen jo kallistunut siihen,että pumpun kuuluukin käydä toisinaan.Jos on terve kompura ja ehjä kiinnitys,niin sen käyntiähän ei kuule.Varmuuden vuoksi voisi teettää testin kompuran tehosta.Jos jollakulla Star-omistajalla Tampereen alueella halua tällaiseen korvausta vastaan,niin ilmoittaudu toki. ari.jarvinen@jippii.fi
Kun vielä osaisi päättää mitä tehdä vuotavan venttiiliyksikön kanssa.Jos yhden viallisen venttiilin saisi jollain voiteella sulkeutumaan täysin,ei tarvitsisi sählätä palautuksen kanssa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)