Metsä- ja latomersuja

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13610
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuva

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
kuokka12
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 19.12.2011 22:31

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja kuokka12 »

Ei metsä, mutta Lato Mersu.
Bongasin, kuka ehtii ekana?
http://myydaanklassikot.blogspot.fi/201 ... 4-870.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ittellä ei ole paikkaa/aikaa ottaa työnalle. Poltetta ei puuttuisi.
Palo.mika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 25.01.2012 16:08

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Palo.mika »

Minä ostin pariviikkoa sitten W115 240D 3.0. Runkonumero alkaa 115 114... Seisonut hallissa noin 20 vuotta. Käytetty kerran vuodesssa. Jarrujen herkistelyn jälkeen siirtokilvillä ajamalla kotiin...

Moottorin eroavaisuuksista en tiedä. Tuohon juuri ennen seisontaan jäämistä vaihdettu tehdaskunnostettu moottori ja yli maalautettu.
Larek
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 13.07.2016 13:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Larek »

Hei. oli pakko rekisteröityä tänne foorumille, koska pitkään olen unelmoinut mersusta ja nyt tuli vastaan autotallissa 15 vuotta seissyt vm.1979 250 Automaatti mersu. Koneella ajettu 75tkm ja kori ja sisusta on viimeisen päälle hyvässä kunnossa. Omistajat eivät autolleen hintaa osanneet sanoa, mutta olisi hyvä tietää jotain suuntaa auton arvosta.
:thumbup:
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3493
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja jackie »

Larek kirjoitti:Hei. oli pakko rekisteröityä tänne foorumille, koska pitkään olen unelmoinut mersusta ja nyt tuli vastaan autotallissa 15 vuotta seissyt vm.1979 250 Automaatti mersu. Koneella ajettu 75tkm ja kori ja sisusta on viimeisen päälle hyvässä kunnossa. Omistajat eivät autolleen hintaa osanneet sanoa, mutta olisi hyvä tietää jotain suuntaa auton arvosta.
:thumbup:
Tämän kuvailun perusteella 100-5000€ Vaatisi jonkun toteamaan auton korin kunnon, täsmääkö varusteet, tekniikka ja sisusta auton valmistenumeroon jne...

Laitapa paikakunta näkyviin käyttäjätietoihisi, niin joku kykenevä tavarantarkastaja saattaa vaikka ilmottautua...
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Larek
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 13.07.2016 13:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Larek »

Jyväskylässä tämä, pääsen mahdollisesti huomenna autoa katsomaan paremmalla ajalla, koitan ottaa vähän kuvia siitä myös.
Gottlieb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: La 03.11.2012 16:55

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Gottlieb »

Latolöytöjen äiti, isä ja serkku 200D 1965-68, koko tarina löytyy osoitteesta http://www.classicdigest.com/readers-st ... s/294/1966" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva
harriveikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 191
Liittynyt: To 02.06.2011 13:42
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja harriveikko »

Eilen kävin katsomassa sellasta 108 Mersua,mikä on reilut kaksikymmentä vuotta seissyt heinikossa.Tää on vaan 2,8 mutta päällisin puolin vielä suht siisti.Alustahan siitä on VARMASTI lahonnut,mutta maksaisi vaan kuulemma satasen.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13610
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja karra »

Oliko se 108D :oops:

Kuva

Sori, oli ihan pakko...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
harriveikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 191
Liittynyt: To 02.06.2011 13:42
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja harriveikko »

Nyt löyty tolle 108:lle laittaja.Heti kun kelit vähän lämpiää lähtee mepa lämpimään talliin.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1107
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Zac »

Eilittäin olin ruotsalaisen kollegan kyydissä Göteborgin liepeillä ja hän (on Porsche-harrastaja) mainitsi
tälläisestä paikasta läntisessä Ruotsissa kuin "Mercedes barn"... Kertoi että yksi henkilö (Mats Harrysson)
on keräillyt todella mittavan valikoiman vanhoja mersuja ja nämä ovat kaikki yhdessä isossa ladossa :thumbup:

Tämä kollega oli käynyt paikalla yhdessä heidän Porsche-kerhonsa porukan kanssa, ja oli vaikuttunut kokoelmasta.
Valitettavasti meillä ei ollut mahdollisuutta eilen mennä käymään, eikä paikka ole aukikaan kuin sovitusti.

Aloin kaivella asiasta vähän lisää ja löysin paikan nettisivut:
http://www.matsharrysson.se/Galleri/default.html

Onko kukaan palstalaisista käynyt tuolla? Tässäpä mainio retkikohde jos joskus tulee suunnalla liikuttua...
Autoihin pääsee kuulemma myös sisälle, pellin alle katsomaan, ym. Valitettavasti kuvassa näkyvä gullwing on replica,
muutoin mersut ovat pääosin hyvinkin alkuperäiskuntoisia.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1107
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Zac »

(Menee hivenen "off-topic" tai ainakin "ladon" määritelmä täytyy ottaa melkoisen laveasti... sorry - en löytänyt parempaa säiettä).
Mutta sattuipa tälläinen "Mercedes Benz private Collection" -video silmään Youtubea katsellessa:

https://www.youtube.com/watch?v=OOlftUM_8eI

Noin kohdasta 1:00 - 1:20 oli itselle kiinnostavimmat 2 kpl W111 yksilöitä. Etenkin tuo sisusta joka on 1:1 sitä mitä tavoittelen omaan :angel:
Ainoa isompi ero että auto taisi olla 220S (kaasarikoneella). Toinen W111 hieno kaksivärinen.

Ei ollut mitään vinkkiä missä tämä kokoelma sijaitsee(?)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Jarski_k
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 26.01.2019 20:13

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Jarski_k »

Ei oo metsä eikä lato löytö, halli löytö kyseessä. käytiin pari viikkoa sitten ostamassa. 9vuotta seissy ja kesälle takas liikenteeseen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1107
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Zac »

Onnittelut hienosta löydöstä!

Mietin säilymisen kannalta kumpi sitten lienee parempi, maavarainen pressukaarihalli, vaiko esim. lankkulattiainen harvalaudoitettu lato... Puolensa kummassakin, mutta varaa aikaa bensapuolen puhdistukseen ennen käyntiin laittoa(!) Kantsii myös mäntien päälle sumuttaa vähän esim. valopetrolia että renkaat lähtee varmasti liikkumaan...

Tästä herättelystä olisi kiva seurata ihan omaa ketjuaan, ehkä kuitenkin tuolla alempana...?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
jkk579
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 21.10.2019 18:53
Paikkakunta: Joensuu

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja jkk579 »

Zac kirjoitti:Onnittelut hienosta löydöstä!

Mietin säilymisen kannalta kumpi sitten lienee parempi, maavarainen pressukaarihalli, vaiko esim. lankkulattiainen harvalaudoitettu lato... Puolensa kummassakin, mutta varaa aikaa bensapuolen puhdistukseen ennen käyntiin laittoa(!) Kantsii myös mäntien päälle sumuttaa vähän esim. valopetrolia että renkaat lähtee varmasti liikkumaan...

Tästä herättelystä olisi kiva seurata ihan omaa ketjuaan, ehkä kuitenkin tuolla alempana...?

Sivuheittona tuohon säilytykseen ulkona. Mielestäni routamatto on vaikka pressutallin alla hyvä estämään kosteuden nousua maasta. Saa metritavarana tarpeeksi leveää eikä oo tuhottoman kallistakaan.
Avatar
Jarski_k
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 26.01.2019 20:13

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Jarski_k »

Zac kirjoitti:Onnittelut hienosta löydöstä!

Mietin säilymisen kannalta kumpi sitten lienee parempi, maavarainen pressukaarihalli, vaiko esim. lankkulattiainen harvalaudoitettu lato... Puolensa kummassakin, mutta varaa aikaa bensapuolen puhdistukseen ennen käyntiin laittoa(!) Kantsii myös mäntien päälle sumuttaa vähän esim. valopetrolia että renkaat lähtee varmasti liikkumaan...

Tästä herättelystä olisi kiva seurata ihan omaa ketjuaan, ehkä kuitenkin tuolla alempana...?
Tässä oli asfalttipinta hallin lattiassa. Tämä on ollu jo pari kk leimassa ja ajossa. Topiccia tästä ei varmaan tule kun isäni omistaa auton.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1107
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Zac »

Okei...

Varmaan joku on täältä myös facen "lato- ja peltolöytöjä" -ryhmässä?

Siellähän oli myös yksi SEC taannoin ollut, mutta en sitä enää sieltä löytänyt... onko kelllään tietoa?
Auto oli sellainen joka ei ollut ladossa vaan parkkihallissa oli 8v. pölyä kerännyt ilman kilpiä...
Joku arveli että oli lätkäisty "liikaa" tuontiveroa ja jäänyt siksi makaamaan(?)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 621
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

https://m.facebook.com/groups/444589986 ... sights.%7B" onclick="window.open(this.href);return false;"44458998672"%3A%7B"page_id"%3A44458998672%2C"page_id_type"%3A"group"%2C"actor_id"%3A100010039297290%2C"dm"%3A%7B"isShare"%3A0%2C"originalPostOwnerID"%3A0%7D%2C"psn"%3A"EntGroupMallPostCreationStory"%2C"post_context"%3A%7B"object_fbtype"%3A657%2C"publish_time"%3A1596605886%2C"story_name"%3A"EntGroupMallPostCreationStory"%2C"story_fbid"%3A%5B10158273325268673%5D%7D%2C"role"%3A1%2C"sl"%3A6%7D%7D&__tn__=%2As%2As-R tämä?
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
RobertK
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 10.11.2021 04:10

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja RobertK »

Kuva

Tietääkö joku mahdollisesti enempää tuosta? 2.5 16V
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1633
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Daaz »

RobertK kirjoitti: To 18.11.2021 19:23 Tietääkö joku mahdollisesti enempää tuosta? 2.5 16V
Ei kai nyt aito sentään?

-D
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1107
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Zac »

Jos on alkuperäinen (kännykällä otettu) valokuva niin sen meta-datasta voi kaivella sijainin GPS-koordinaatit... ;-)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
tyko h
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Pikku Mersu kirjoitti: Pe 07.08.2020 21:33 https://m.facebook.com/groups/444589986 ... sights.%7B" onclick="window.open(this.href);return false;"44458998672"%3A%7B"page_id"%3A44458998672%2C"page_id_type"%3A"group"%2C"actor_id"%3A100010039297290%2C"dm"%3A%7B"isShare"%3A0%2C"originalPostOwnerID"%3A0%7D%2C"psn"%3A"EntGroupMallPostCreationStory"%2C"post_context"%3A%7B"object_fbtype"%3A657%2C"publish_time"%3A1596605886%2C"story_name"%3A"EntGroupMallPostCreationStory"%2C"story_fbid"%3A%5B10158273325268673%5D%7D%2C"role"%3A1%2C"sl"%3A6%7D%7D&__tn__=%2As%2As-R tämä?
Tälle ilmaantunut omistaja, ja on nyt myynnissä tsättiautossa:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sec/12538339
W903
V126
W203
RobertK
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 10.11.2021 04:10

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja RobertK »

Helsingissä sijaitsee ja rekisteriin ainakin merkitty 2.5 143kw
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3196
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Hage »

Siipimersusta rakennettu ambulanssi myynnissä, vieläpä Suomi-auto myyjän mukaan.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/12655374
cd4c9dd5e0bf237a-medium.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1107
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Zac »

Näyttäisi olevan jopa alkuperäisin 15" vantein - mikä on hyvä koska noita orggiksia on erittäin vaikea löytää...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3980
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Mitähän toi myynti-ilmoituksen rullaava projekti -maininta mahtaa tarkoittaa. Itse jotenkin tottunut niin, että jos auto myydään rullaavana, niin siinä on akselit, mutta ei moottoria eikä välttämättä vaihteistoa, mutta tuossa nyt kuvan perusteella on moottori ja ilmoituksessakin kaksilitraisesta dieselistä puhutaan. Ehkä sitten tarkoittaa, että ei tällä hetkellä liiku omin voimin. Tai että jarrut eivät ole niin jumissa ettei sitä voisi työntää tai hinailla paikasta toiseen.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
mage_90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: La 15.08.2009 21:54
Paikkakunta: savonranta/ylämylly

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja mage_90 »

Viime viikolla löyty tämmöinen 62vm autotalli löytö
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.

w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13610
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja karra »

Jarski_k kirjoitti: La 18.04.2020 23:07 Ei oo metsä eikä lato löytö, halli löytö kyseessä. käytiin pari viikkoa sitten ostamassa. 9vuotta seissy ja kesälle takas liikenteeseen.
Onko tämä kakkossarjan secci vielä suvun omistuksessa? Täällä foorumilla tuollaistahan etsitään kuumeisesti :wink:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13610
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja karra »

Tallilöytö, miten on tullut peltivaurioita, tarkoittaa varmaan ruostevaurioita?

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/14914509

Kukahan hyväksyy tarjoukset, kun ei osata tuotteelleen hintaa laittaa? Myyjillähän voi olla vaikka minkänlainen odotus autosta saatavasta hinnasta... en ole kiinnostunut, yleistä pohdintaa vaan.

Helsinskissä on tulossa tuollainen hyväkuntoinen sininen myyntin kuulemma. On ollut lähinnä säilössä, vaatinee polttainejärjestelmän läpikäynnin kuulemma.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1633
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Daaz »

karra kirjoitti: Su 16.03.2025 11:55 Onko tämä kakkossarjan secci vielä suvun omistuksessa? Täällä foorumilla tuollaistahan etsitään kuumeisesti :wink:
Tuohan ei ole kakkossarjaa vaan 380 SEC vuosimallia 1981 (Traficomin mukaan tuotu Hampurista 2003, ja on tälläkin hetkellä katsastettuna). Vaikka asialla ei sinänsä ehkä ole vaikutusta tässä tarkoitetussa skenaariossa.
karra kirjoitti: Su 16.03.2025 12:01 Tallilöytö, miten on tullut peltivaurioita, tarkoittaa varmaan ruostevaurioita?
Takaluukun lattian saa tuohon kuntoon, kun tiiviste vähän vuotaa ja sitten unohtaa kumimaton paikalleen. Peltivaurioilla varmaankin tarkoitettiin tuota kulmaa, jota kateellinen naapuri on hakannut kirveellä. Tai ainakin tylsällä vesurilla. :shock:

-D
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Vastaa Viestiin