Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ma 02.07.2018 10:09
Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Itselle tulossa W211 -06 Japanista.
Autossa bi-xenon kurvivalot eli kysymys niiden katsastuksesta?
Umpioiden vaihto, valokuvion säätö vai jotain muuta?
Toinen kysymys on sitten comandin saamisesta toimintaan?
Saako toimimaan vai heitänkö vesilintua?
Voisiko tämä toimia yleisketjuna Japanin Mersujen tekniikkakeskusteluissa?
Ei tarvitsisi etsiä kaikkea yksitellen.
Autossa bi-xenon kurvivalot eli kysymys niiden katsastuksesta?
Umpioiden vaihto, valokuvion säätö vai jotain muuta?
Toinen kysymys on sitten comandin saamisesta toimintaan?
Saako toimimaan vai heitänkö vesilintua?
Voisiko tämä toimia yleisketjuna Japanin Mersujen tekniikkakeskusteluissa?
Ei tarvitsisi etsiä kaikkea yksitellen.
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Juuri aamulla vuoden 2001 W220 500 langi lopulta hyväksyttynä. Alunperin kuukausi takaperin tuli hylsy vaatimustenmukaisuustodistuksen puutteesta, mutta eilen 1.7. muuttui Trafin säännökset, joiden mukaan todistuksia ei enää tarvita tavallisista alkuperäiskuntoisista massatuotetuista autoista, joten jälkitarkastus meni läpi ilman todistuksia. Umpiot vaihdoin purkuautosta, ja näkyy merkittynä 2 % vaihtoprosentteja otteeseen siitä ilosta... Voisi ehkä väittää vastaan kun kuitenkin pakollisesta vaihdosta kyse että saa kilpiin, mutta eipä nuo tuossa paperilla paljoa paina. Suoratkin valot pitäisi mennä läpi, mutta mielestäni mukavempaa pimeällä kun on normaalisti asymmetriset valot.
Comandit on täysin erilaisia Japanissa kuin muualla maailmassa, eli vesilintua jos meinaa toimimaan saada. Itselläni on bluetooth-FM-tikku tupakansytkässä ja puhelin asetettu automaattisesti äänilähteeksi aina kun löytää tikun.
Nyt enää verotuspäätöksen odottelua ja sitten peltilaput hakemaan. Pari kuukautta tässä on toki jo verottomana saanut ajella, joten ei sinänsä prosessin venyminen haittaa, kunhan päätöksen saa nyt sitten ennen 3 kk ajoajan loppumista.
Comandit on täysin erilaisia Japanissa kuin muualla maailmassa, eli vesilintua jos meinaa toimimaan saada. Itselläni on bluetooth-FM-tikku tupakansytkässä ja puhelin asetettu automaattisesti äänilähteeksi aina kun löytää tikun.
Nyt enää verotuspäätöksen odottelua ja sitten peltilaput hakemaan. Pari kuukautta tässä on toki jo verottomana saanut ajella, joten ei sinänsä prosessin venyminen haittaa, kunhan päätöksen saa nyt sitten ennen 3 kk ajoajan loppumista.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Ei ole mitään annettavaa tähän threadiin, mutta piti vain tulla sanomaan että yhteinen ketju asialle on hyvä idea. Itsellä juuri uusi lelu hommattuna joten ei ole ajankohtaista, mutta pitkään olen japanilaisia huutokauppoja seuraillut ja kävipä pari kertaa lähellä sieltä jotain huutaakin. Muutaman vuoden päästä voi olla taas ajankohtaista ja silloin on varmasti hyötyä tietopankista.
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Itsellä Japanista keväällä tuotu 500 S (W221) vm 2006. Ongelmia ajovalojen kanssa katsastuksessa, mutta lopulta katsastuskonttoria vaihtamalla auto hyväksyttiin ja pellitetty. En pimeällä kyllä huomaa mitään eroa normi eurovaloihin… Umpioita säädettiin "kaakkoon" sen verran kun säätöä oli saatavilla. Ensimmäinen konttori hylkäsi ja toinen hyväksyi.Also Starring kirjoitti:Itselle tulossa W211 -06 Japanista.
Autossa bi-xenon kurvivalot eli kysymys niiden katsastuksesta?
Umpioiden vaihto, valokuvion säätö vai jotain muuta?
Toinen kysymys on sitten comandin saamisesta toimintaan?
Saako toimimaan vai heitänkö vesilintua?
Voisiko tämä toimia yleisketjuna Japanin Mersujen tekniikkakeskusteluissa?
Ei tarvitsisi etsiä kaikkea yksitellen.
Auton kello osoittaa vielä Tokion aikaa. Olen lukenut jostakin, että kellonaika ohjautuu navista? No, naviin en ole hankkinut suomalaista cd:tä eikä tuo näytä ymmärtävän auton olevan jossakin muualla. Onko mitään konstia saada kello ”meidän” aikaan paitsi rikkomalla lasin…? Youtubesta löytyy kohtuu hyviä opasvideoita, mutta Mersulla tuntuu olevan aika paljon erilaisia ohjelmaversioita saman vuosimallin autoissa. Joitain videoiden funktioita vain ei löydy omasta autosta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ma 02.07.2018 10:09
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Tyyppikilvestä unohtui kysyä.
Ilmeisesti sitä ei autoista löydy.
Teittekö/teetittekö tyyppikilvet ja mistä siihen tiedot?
Jos nyt pitäisi katsastuksesta selvitä ilman vaatimustenmukaisuustodistusta, niin mistä tiedot tyyppikilpeen?
Ilmeisesti sitä ei autoista löydy.
Teittekö/teetittekö tyyppikilvet ja mistä siihen tiedot?
Jos nyt pitäisi katsastuksesta selvitä ilman vaatimustenmukaisuustodistusta, niin mistä tiedot tyyppikilpeen?
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Massatarra tuli tehtyä saamaani Excel-pohjaan, jonka teetätin mainostoimistolla tarraksi, luvut otin kaivamalla Nettiautosta identtisten autojen Trafi-tiedoista. Tuo eilinen kevennys muutti tämänkin, eli menee kilpiin täysillä paikkaluvuilla myös japsimassoilla, mutta on kuskin vastuulla, ettei kokonaismassa ylity. Tuli aloitettua katsastus ennen kuin julkistivat uudistuksen, joten oma on nyt euromassoilla rekisteriotteessa. Toisaalta hyvä, että ei ole ongelmaa massan kanssa, mutta toisaalta ajoneuvovero menee kokonaismassan mukaan kun co2-arvoa ei ole, joten turpiin tulee nyt joka vuosi jonkin verran. Japsimassa olisi ollut 2105 kg, nyt otteessa 2400 kg.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Mulla meni w220 s500 läpi suoralla kuviolla, toki soitin ja tiedustelin asiaa ensin.(ei ollut vipua mun valoissa) ja oma tekoinen tyyppikilpi kävi hyvin. Commandissa kello ei pysy ajassaan ja ehkä kaksi radio kanavaa toimii ja on puoliksi englanniksi, nämä tosin ei itseäni haittaa yhtään.
-
- Mersumies
- Viestit: 669
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Toiseen ketjuun kirjoitin asiasta. Kannattaa kerralla laittaa ne valot kuntoon, muute joka vuosi pitää pelätä meneekö läpi. Noissa kun on katsastusasemakohtaisia tulkinta eroja ihan liikaa.
2007 R 320cdi
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Kun maksat verot niin prosentithan nollautuu juuri sillä hetkellä.luokyio kirjoitti:Juuri aamulla vuoden 2001 W220 500 langi lopulta hyväksyttynä. Alunperin kuukausi takaperin tuli hylsy vaatimustenmukaisuustodistuksen puutteesta, mutta eilen 1.7. muuttui Trafin säännökset, joiden mukaan todistuksia ei enää tarvita tavallisista alkuperäiskuntoisista massatuotetuista autoista, joten jälkitarkastus meni läpi ilman todistuksia. Umpiot vaihdoin purkuautosta, ja näkyy merkittynä 2 % vaihtoprosentteja otteeseen siitä ilosta... Voisi ehkä väittää vastaan kun kuitenkin pakollisesta vaihdosta kyse että saa kilpiin, mutta eipä nuo tuossa paperilla paljoa paina. Suoratkin valot pitäisi mennä läpi, mutta mielestäni mukavempaa pimeällä kun on normaalisti asymmetriset valot.
Comandit on täysin erilaisia Japanissa kuin muualla maailmassa, eli vesilintua jos meinaa toimimaan saada. Itselläni on bluetooth-FM-tikku tupakansytkässä ja puhelin asetettu automaattisesti äänilähteeksi aina kun löytää tikun.
Nyt enää verotuspäätöksen odottelua ja sitten peltilaput hakemaan. Pari kuukautta tässä on toki jo verottomana saanut ajella, joten ei sinänsä prosessin venyminen haittaa, kunhan päätöksen saa nyt sitten ennen 3 kk ajoajan loppumista.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Muuttelet starilla auton eurooppaan niin kellokin asettuu sitten. Se commandista muuttaminen ei montaa sekuntia pysy vaan muuttuu japanin aikaan samointein takas. http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=Ale.s kirjoitti:Mulla meni w220 s500 läpi suoralla kuviolla, toki soitin ja tiedustelin asiaa ensin.(ei ollut vipua mun valoissa) ja oma tekoinen tyyppikilpi kävi hyvin. Commandissa kello ei pysy ajassaan ja ehkä kaksi radio kanavaa toimii ja on puoliksi englanniksi, nämä tosin ei itseäni haittaa yhtään.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Jahas, tätäpä en tiennytkään, hyvä jos näin meneeAK47 kirjoitti: Kun maksat verot niin prosentithan nollautuu juuri sillä hetkellä.

Mittariston koodauksen olen asettanut Suomeen että sai ajotietokoneen näyttämään ymmärrettäviä kulutuslukemia, mutta kello on yhä Japanissa. Mistä muualta tuo maa-asetus pitää käydä vaihtamassa? Sinänsä jo aivo tottunut kääntämään päässä kelloa vilkaisemalla kuusi tuntia taaksepäin.AK47 kirjoitti:
Muuttelet starilla auton eurooppaan niin kellokin asettuu sitten. Se commandista muuttaminen ei montaa sekuntia pysy vaan muuttuu japanin aikaan samointein takas. http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=

X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Ha, onnistui saada kello aikaan. Starilla mittariston koodauksista kohta "Navigointi" muutetaan "Ei olemassa". Tämän jälkeen ajotietokoneesta häviää navigointikohta, mutta vastalahjaksi tulee kellon säätö. Radio jää Japanin aikaan, mutta se ei enää synkronoidu mittariston kanssa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Niin se on mullakin tehty kun ei ole commandia enää siinä. Mutta mittaristosta pitäis löytyä uhr jotain tms jolla voisi säädellä niin että on mittaristossa ja navissa saa kotimaan aikaan kellot.luokyio kirjoitti:Ha, onnistui saada kello aikaan. Starilla mittariston koodauksista kohta "Navigointi" muutetaan "Ei olemassa". Tämän jälkeen ajotietokoneesta häviää navigointikohta, mutta vastalahjaksi tulee kellon säätö. Radio jää Japanin aikaan, mutta se ei enää synkronoidu mittariston kanssa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Nyt napsahti verotuspäätös. Parisataa yli sen mitä toivoin (2136,72 € tuli, niukinnaukin ykkösellä alkavaa odottelin), mutta ei maksane vaivaa valitella. Ovat onneksi suodattaneet kaikki Nettiauton ylihintaiset japsituonneilla rahastukset pois, ja ottaneet enempi ajetut (omassa 60 tkm) vain huomioon, mutta ärsyttävästi mukaan otettu tuollainen reilusti muita verrokkeja kalliimpi auto autoliikkeestä Netwheelsistä (kuka tuota edes käyttää...).


Kilvet mietityttää. Eteen sai nätisti kun jätti japsitelineen pois, mutta takaa ei kyllä miellytä silmää. Ilman taustaakaan ei istu kun takaa tulee pultin päät liian ulos.PERUSTELUT
Yleinen pyyntihinta: 8868 euroa.
Verohallinto on hankkinut selvitystä verotettavan ajoneuvon kanssa samanlaisten
käytettyjen, Suomessa jo rekisteröityjen ajoneuvojen yleisistä pyyntihinnoista
veropäivänä. Arvonmäärityksessä on käytetty alla olevia hintahavaintoja.
Hintahavaintoja on korjattu ajokilometrien (0.8% / 5000km) ja vuosimallin (n.
9.2% /vuosi) osalta vastaamaan verotettavaa ajoneuvoa.
Verotettavan ajoneuvon yleinen pyyntihinta on määritetty näiden hintojen
keskiarvona , josta on ensin vähennetty 15 % menetelmään liittyvien
epävarmuustekijöiden huomioimiseksi.
HINTAHAVAINNOT
Hintalähde: http://www.nettiauto.com" onclick="window.open(this.href);return false; (20.06.2018)
Merkki: MERCEDES-BENZ
Malli: S 500
Mallin tarkennin: 5.0 4D AUT 225KW
Mallivuosi: 2000
Ajokilometrit (tuhansina km): 205
Hinta: 8600
Hintalähde: Netwheels (02.06.2018)
Merkki: MERCEDES-BENZ
Malli: S 500
Mallin tarkennin: 5.0 4D AUT 225KW
Mallivuosi: 2001
Ajokilometrit (tuhansina km): 164
Hinta: 9900
Hintalähde: http://www.nettiauto.com" onclick="window.open(this.href);return false; (20.04.2018)
Merkki: MERCEDES-BENZ
Malli: S 500
Mallin tarkennin: 5.0 4D AUT 225KW
Mallivuosi: 2001
Ajokilometrit (tuhansina km): 260
Hinta: 7000
Hintalähde: http://www.nettiauto.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Merkki: MERCEDES-BENZ
Malli: S 500
Mallin tarkennin: 5.0 4D AUT 225KW
Mallivuosi: 2001
Ajokilometrit (tuhansina km): 261
Hinta: 6100


X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Hei onko täällä ketään tuonut alkupään w211 mersua
saako commandin pelamaan helposti kun vaihtaa euro commandin sisään? tai onnistuuko vaihto edes miten johdot?
entä valot löytyykö valoista vivut mitkä korjaa kuviota vai joutuuko vaihtaa koko umpiot?
saako commandin pelamaan helposti kun vaihtaa euro commandin sisään? tai onnistuuko vaihto edes miten johdot?
entä valot löytyykö valoista vivut mitkä korjaa kuviota vai joutuuko vaihtaa koko umpiot?
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Valmistajan kilpi on pakollinen varuste, laitonta ei ole tehdä itse mutta en suosittele jos matkustaa autolla entiseen itä eurooppaan tai Venäjälle . Itse tehty tarra kun aiheuttaa taatusti jonkunlaisen tarkastuksen aina kun sen viranomainen näkee. Virallisen korvaus tarran saa vehon kautta rahalla. Vanha auto toki vanha auto, massat tullee näin kuten alunperin jne..
Mahdollisesti nopeuttaa asiointia
Mahdollisesti nopeuttaa asiointia

W213 220d +W242 electric drive
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ma 02.07.2018 10:09
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Viime viikolla tuli haettua W211 Hangon satamasta.
Ketjuun ei ole tullut vastauksia ko. mallin xenon mutkavaloista, että löytyykö vipua kuvion tasaamiseen.
Netistä luetun mukaan xenon umpioista pitäisi vipu löytyä ja vaatisi 6-vuotiaan kädet avuksi, että sitä sopisi kääntämään.
Mihinkä tuo kannattaisi viedä Helsinki-Hyvinkää-Kirkkonummi akselilla, mikäli ei itseltä onnistu?
Ketjuun ei ole tullut vastauksia ko. mallin xenon mutkavaloista, että löytyykö vipua kuvion tasaamiseen.
Netistä luetun mukaan xenon umpioista pitäisi vipu löytyä ja vaatisi 6-vuotiaan kädet avuksi, että sitä sopisi kääntämään.
Mihinkä tuo kannattaisi viedä Helsinki-Hyvinkää-Kirkkonummi akselilla, mikäli ei itseltä onnistu?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ma 02.07.2018 10:09
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Hiljaista on tässä ketjussa ollut.
Piti viedä W211 rekisteröintikatsastukseen, kun verottaja kaipaili siitä sekä CO2 todistusta.
Tulos oli odotetusti hylätty, mutta ei mitään ihmeellistä.
Valot ( lähi ja sumu ), todistukset jousien hyväksyttävyydestä ja pyörien suuntauksesta ja massakilpi.
Oliko tietoa paljonko Veho veloittaa massakilvestä?
Piti viedä W211 rekisteröintikatsastukseen, kun verottaja kaipaili siitä sekä CO2 todistusta.
Tulos oli odotetusti hylätty, mutta ei mitään ihmeellistä.
Valot ( lähi ja sumu ), todistukset jousien hyväksyttävyydestä ja pyörien suuntauksesta ja massakilpi.
Oliko tietoa paljonko Veho veloittaa massakilvestä?
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Massatarran ei ole pakko olla veholta, ylhäällä kuva pohjasta jonka mukaan tulostutin itse. Excelipohja, saapi pyytämällä 

X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Suosittelen tekemään sen itse vaikka ihan paintilla.
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Maksoin "kunnon" tyyppikilvestä Veholle kesäkuussa 100 e + alv. Ei nyt mikään ihmeellinen summa - onhan auto sentään S500luokyio kirjoitti:Massatarran ei ole pakko olla veholta, ylhäällä kuva pohjasta jonka mukaan tulostutin itse. Excelipohja, saapi pyytämällä

Veholla jopa kilven vaihto ko. hinnassa. Tilauksesta toimitukseen ja tarran liimaamiseen n. 1,5 viikkoa.
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Moro
Japanin tuonti kiinnostaa,poika opiskelemassa siella.
Aloitetaan rahti ym kulut,lahinna kiinnostaa laivaaminen ,tuleeko kansilastina vai kontissa ja mika n.hinta 5metrisella autolle
Japanin tuonti kiinnostaa,poika opiskelemassa siella.
Aloitetaan rahti ym kulut,lahinna kiinnostaa laivaaminen ,tuleeko kansilastina vai kontissa ja mika n.hinta 5metrisella autolle
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Langiässän rahti rorona 1100e, agenttipalkkio 800 e.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Oma auto tuli Kuehne + Nagel Oy:n rahtaamana. Sinne soitto ja tarjouspyyntö. Tuovat myös kontissa.cerdo kirjoitti:Moro
Japanin tuonti kiinnostaa,poika opiskelemassa siella.
Aloitetaan rahti ym kulut,lahinna kiinnostaa laivaaminen ,tuleeko kansilastina vai kontissa ja mika n.hinta 5metrisella autolle
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Kiitos vastauksista,siella sita autokantaa on ja kuulema hyvakuntoista suurin osa.
Venajalle ostavat paljon,poika otti kuvia Vladivostokissa,niin japsi autoja joka kuvassa useita
Venajalle ostavat paljon,poika otti kuvia Vladivostokissa,niin japsi autoja joka kuvassa useita
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Projektorina umpioissa on hellan E55 ja niissä ei kaikissa ole sitä vipua. Kurkkaus lamppuun sisälle ja varmistut asiasta, pitäisi vipu olla projektorin keskilinjassa molemmilla puolilla pieni n.4mm vipu.Also Starring kirjoitti:Viime viikolla tuli haettua W211 Hangon satamasta.
Ketjuun ei ole tullut vastauksia ko. mallin xenon mutkavaloista, että löytyykö vipua kuvion tasaamiseen.
Netistä luetun mukaan xenon umpioista pitäisi vipu löytyä ja vaatisi 6-vuotiaan kädet avuksi, että sitä sopisi kääntämään.
Mihinkä tuo kannattaisi viedä Helsinki-Hyvinkää-Kirkkonummi akselilla, mikäli ei itseltä onnistu?
Mikään ameriikan temppu ei ole avata umpioita ja vaihtaa niitä projektoreita sinne sisälle, samalla saa pestyä pleksit sisältä.
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Rahti ok mutta agenttipalkkiossa yli puolet liikaa, voin huutaa ja hommata ässän japanista 300 palkkiolla kevyestiluokyio kirjoitti:Langiässän rahti rorona 1100e, agenttipalkkio 800 e.

Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Toi oli siis suoraan JPC:ltä eli 100 000 jeniä, en maksanut yhdellekään välikädelle mitään. En tiedä miten enää suorempaan pääsee ellei itse paikan päällä ole mukana.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ma 02.07.2018 10:09
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
W211 -06
Käsikopelointia harrastettu eilen ja kyllä sieltä ajovaloista vipu löytyi, jolla sai valokuviota tasattua.
Verottaja haluaa rekisteröintikatsastustodistusta ja CO2 päästöjä, ja onko autossa ratti millä puolella.
Kaksi kertaa olen jo lisäaikaa pyytänyt.
Massakilpi kysely Silberauto.ee tuotti vastauksen, että kysy Veholta.
Käsikopelointia harrastettu eilen ja kyllä sieltä ajovaloista vipu löytyi, jolla sai valokuviota tasattua.
Verottaja haluaa rekisteröintikatsastustodistusta ja CO2 päästöjä, ja onko autossa ratti millä puolella.
Kaksi kertaa olen jo lisäaikaa pyytänyt.
Massakilpi kysely Silberauto.ee tuotti vastauksen, että kysy Veholta.
Re: Mersut Japanista tekniikkakeskustelu
Ratin voi vastata ihan sillä chatillä, ja lisäaikaa saa aina pari viikkoa kerrallaan, kunnes kahden kuukauden viivyttelyn jälkeen antoivat enää viikon kerrallaan. Ja välillä uhkaileevat että peruvat koko prosessin jos ei ala rekisteröintitodistusta tulla, mutta ei kannata säikähtää, hyvin saa sinne kolmen kuukauden nurkille venytettyä haluttaessa verotonta käyttöä kun vaan antaa meriselityksiä, miksei ole vielä saanut vietyä konttorille...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D