ML270 -05 CDI-Control Unit sijainti
ML270 -05 CDI-Control Unit sijainti
Missäpäin rakenneosa N3/9 CDI-ControlUnit sijaitsee(?)
1. Liitin/nasta Ilmamassamittarilta em. yksikköön ja
2. Liitin/nasta yksiköltä Imuilman katkaisumoottorille(?)
1. Liitin/nasta Ilmamassamittarilta em. yksikköön ja
2. Liitin/nasta yksiköltä Imuilman katkaisumoottorille(?)
Re: ML270 -05 CDI-Control Unit sijainti
.
Kerrohan vaivan nimi, niin katsotaan.
Moottorin ohjain on konehuoneessa siinä isossa muovilaatikossa, en kehoita räpläilemään.
Kerrohan vaivan nimi, niin katsotaan.
Moottorin ohjain on konehuoneessa siinä isossa muovilaatikossa, en kehoita räpläilemään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: ML270 -05 CDI-Control Unit sijainti
Kiitos vastauksestasi 
Lähtötiedot:
- EGR poistettu ohjelmallisesti
Auto toiminut moitteettomasti em. poiston jälkeen.
Oireet nyt:
- Useita kertoja vikatilassa, ilmamassamittarin vaihto auttoi jonkin aikaa.
- Vikatila kuittaantui jonkin aikaa uudelleen käynnistyksen ansiosta kunnes jäi pysyväksi.
Havaintoja:
- Imuilman moottori ei liikkunut Starilla ajettaessa!
- Imuilman säätöläpistä 2/5 rikki, akselit ja vivusto huonossa hapessa.
Poistin läpät, vivuston ja tulppasin akselireiät.
- Läppämoottori kytketty takaisin pistokkeeseen
Staari-mittaukset ( Akussa täysi jännite ):
1.) B2/5 (Ilmamassan kuumakalvomittain) Signaalijännite on liian alhainen.
1.1 Mittaukset pistokkeesta (Jännite ohjearvo 4.6 ... 5.1V)
[B2/5] 3 << >> 4 [B2/5] 4,961V = OK!
1.2 Mittaukset pistokkeesta (Jännite ohjearvo 11...14V)
[B2/5] 3 << >> 2 [B2/5] 5.01V = EI OHJEARVOSSA
Starin suosittelema toimenpide (siis miksi kysyin sijaintia )
- Tarkasta jännitteensaannin johdot rakenneosan B2/5 ja rakenneosan N3/9 (CDI-ohjainlaite) välillä
EI VIELÄ TEHTY
2.) OHJAUS M55 (Imukanavan katkaisun moottori)
Imukanavan katkaisumoottori jännitteensaanti ohjearvo 11....14V
Mittasin 1 << V >> 2 arvon 0.44V
Eli tälläistä harmia tällä kertaa. Kyselin boxin sijaintia tarkoituksenani mittailla onko johdin tai rakenneosan(ien) vikoja
Avoimin mielin vastaanotan etenemisohjeita tms..
yst. terv.
-matti-
Lähtötiedot:
- EGR poistettu ohjelmallisesti
Auto toiminut moitteettomasti em. poiston jälkeen.
Oireet nyt:
- Useita kertoja vikatilassa, ilmamassamittarin vaihto auttoi jonkin aikaa.
- Vikatila kuittaantui jonkin aikaa uudelleen käynnistyksen ansiosta kunnes jäi pysyväksi.
Havaintoja:
- Imuilman moottori ei liikkunut Starilla ajettaessa!
- Imuilman säätöläpistä 2/5 rikki, akselit ja vivusto huonossa hapessa.
Poistin läpät, vivuston ja tulppasin akselireiät.
- Läppämoottori kytketty takaisin pistokkeeseen
Staari-mittaukset ( Akussa täysi jännite ):
1.) B2/5 (Ilmamassan kuumakalvomittain) Signaalijännite on liian alhainen.
1.1 Mittaukset pistokkeesta (Jännite ohjearvo 4.6 ... 5.1V)
[B2/5] 3 << >> 4 [B2/5] 4,961V = OK!
1.2 Mittaukset pistokkeesta (Jännite ohjearvo 11...14V)
[B2/5] 3 << >> 2 [B2/5] 5.01V = EI OHJEARVOSSA
Starin suosittelema toimenpide (siis miksi kysyin sijaintia )
- Tarkasta jännitteensaannin johdot rakenneosan B2/5 ja rakenneosan N3/9 (CDI-ohjainlaite) välillä
EI VIELÄ TEHTY
2.) OHJAUS M55 (Imukanavan katkaisun moottori)
Imukanavan katkaisumoottori jännitteensaanti ohjearvo 11....14V
Mittasin 1 << V >> 2 arvon 0.44V
Eli tälläistä harmia tällä kertaa. Kyselin boxin sijaintia tarkoituksenani mittailla onko johdin tai rakenneosan(ien) vikoja
Avoimin mielin vastaanotan etenemisohjeita tms..
yst. terv.
-matti-
Re: ML270 -05 CDI-Control Unit sijainti
Kohtaan 2, läppämoottori; kannattanee tutkia ettei ole kärähtänyt oikariin. Vaikkapa vain sillä tavanomaisella 4 kilo-ohmin vastuksella moottorin tilalla.
2013 SLK 55 amg
2006 E280cdi
2006 E280cdi
-
FinlandMerceds
- Mersumaanikko

- Viestit: 5964
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML270 -05 CDI-Control Unit sijainti
Tarkista myös ne pari erillän olevaa sulaketta siellä samsaa tilassa ecun kanssa
Mökkillä
'
'
Re: ML270 -05 CDI-Control Unit sijainti
Tack, tack
Imuilman katkaisumoottorin pistokkeelle ei tule jännitettä (vastus case)
myös sulakkeet on tsekattu
Imuilman katkaisumoottorin pistokkeelle ei tule jännitettä (vastus case)
myös sulakkeet on tsekattu
Re: ML270 -05 CDI-Control Unit sijainti
OK. Kiitos kaikille kommentoijille.
- Kontaktivika korjattu.
- Katkaisumoottori rikki, korvattu 4.7K/06W vastuksella.
- Päästömittaukset OK! (Ilmaläpät pois)
Case is closed
- Kontaktivika korjattu.
- Katkaisumoottori rikki, korvattu 4.7K/06W vastuksella.
- Päästömittaukset OK! (Ilmaläpät pois)
Case is closed
Re: ML270 -05 CDI-Control Unit sijainti
Tässä niitä harvoja tapauksia jossa annetaan ns. loppuraportti jossa kerrottu toimenpiteet ongelman ratkaisuksi.
Toivoisi tavan yleistyvän reippaasti, joten kiitokset nimimerkki ML_CLS_A:lle.
Toivoisi tavan yleistyvän reippaasti, joten kiitokset nimimerkki ML_CLS_A:lle.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969





