ML270 -05 CDI-Control Unit sijainti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ML_CLS_A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 19.09.2018 14:36

ML270 -05 CDI-Control Unit sijainti

Viesti Kirjoittaja ML_CLS_A »

Missäpäin rakenneosa N3/9 CDI-ControlUnit sijaitsee(?)
1. Liitin/nasta Ilmamassamittarilta em. yksikköön ja
2. Liitin/nasta yksiköltä Imuilman katkaisumoottorille(?)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4788
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: ML270 -05 CDI-Control Unit sijainti

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kerrohan vaivan nimi, niin katsotaan.
Moottorin ohjain on konehuoneessa siinä isossa muovilaatikossa, en kehoita räpläilemään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
ML_CLS_A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 19.09.2018 14:36

Re: ML270 -05 CDI-Control Unit sijainti

Viesti Kirjoittaja ML_CLS_A »

Kiitos vastauksestasi :)

Lähtötiedot:
- EGR poistettu ohjelmallisesti

Auto toiminut moitteettomasti em. poiston jälkeen.

Oireet nyt:
- Useita kertoja vikatilassa, ilmamassamittarin vaihto auttoi jonkin aikaa.
- Vikatila kuittaantui jonkin aikaa uudelleen käynnistyksen ansiosta kunnes jäi pysyväksi.

Havaintoja:
- Imuilman moottori ei liikkunut Starilla ajettaessa!
- Imuilman säätöläpistä 2/5 rikki, akselit ja vivusto huonossa hapessa.
Poistin läpät, vivuston ja tulppasin akselireiät.
- Läppämoottori kytketty takaisin pistokkeeseen

Staari-mittaukset ( Akussa täysi jännite ):
1.) B2/5 (Ilmamassan kuumakalvomittain) Signaalijännite on liian alhainen.
1.1 Mittaukset pistokkeesta (Jännite ohjearvo 4.6 ... 5.1V)
[B2/5] 3 << >> 4 [B2/5] 4,961V = OK!

1.2 Mittaukset pistokkeesta (Jännite ohjearvo 11...14V)
[B2/5] 3 << >> 2 [B2/5] 5.01V = EI OHJEARVOSSA

Starin suosittelema toimenpide (siis miksi kysyin sijaintia )
- Tarkasta jännitteensaannin johdot rakenneosan B2/5 ja rakenneosan N3/9 (CDI-ohjainlaite) välillä
EI VIELÄ TEHTY

2.) OHJAUS M55 (Imukanavan katkaisun moottori)
Imukanavan katkaisumoottori jännitteensaanti ohjearvo 11....14V
Mittasin 1 << V >> 2 arvon 0.44V

Eli tälläistä harmia tällä kertaa. Kyselin boxin sijaintia tarkoituksenani mittailla onko johdin tai rakenneosan(ien) vikoja

Avoimin mielin vastaanotan etenemisohjeita tms..
yst. terv.
-matti-
os62
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Ti 23.02.2016 09:17

Re: ML270 -05 CDI-Control Unit sijainti

Viesti Kirjoittaja os62 »

Kohtaan 2, läppämoottori; kannattanee tutkia ettei ole kärähtänyt oikariin. Vaikkapa vain sillä tavanomaisella 4 kilo-ohmin vastuksella moottorin tilalla.
2013 SLK 55 amg
2006 E280cdi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5964
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: ML270 -05 CDI-Control Unit sijainti

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Tarkista myös ne pari erillän olevaa sulaketta siellä samsaa tilassa ecun kanssa
Mökkillä
'
ML_CLS_A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 19.09.2018 14:36

Re: ML270 -05 CDI-Control Unit sijainti

Viesti Kirjoittaja ML_CLS_A »

Tack, tack
Imuilman katkaisumoottorin pistokkeelle ei tule jännitettä (vastus case)
myös sulakkeet on tsekattu
ML_CLS_A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 19.09.2018 14:36

Re: ML270 -05 CDI-Control Unit sijainti

Viesti Kirjoittaja ML_CLS_A »

OK. Kiitos kaikille kommentoijille.
- Kontaktivika korjattu.
- Katkaisumoottori rikki, korvattu 4.7K/06W vastuksella.
- Päästömittaukset OK! (Ilmaläpät pois)
Case is closed
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1837
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: ML270 -05 CDI-Control Unit sijainti

Viesti Kirjoittaja sompio »

Tässä niitä harvoja tapauksia jossa annetaan ns. loppuraportti jossa kerrottu toimenpiteet ongelman ratkaisuksi.
Toivoisi tavan yleistyvän reippaasti, joten kiitokset nimimerkki ML_CLS_A:lle.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Vastaa Viestiin